Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Üdv!Ez a tipusú toli vetőgépem van: http://www.erdo-kert.hu/index.php?page=termek&termek_id=250 Ha ennek ellenére is kell kép rólla akkor tudok feltölteni az indafotóra!
Üdv!Énis most nemrégiben építettem ki a világítást,meg az irányjelzőt a pannonia motoros kistraktoromon,úgyhogy tettem rá egy Uaz generátort meg egy 12V-os 55Ah-ás akksit,igaz az enyémen nincs öninditó,csak Ön indít van rajta! :-) Lényeg az hogy nekem nincs kulcsos gyujtáskapcsolóm és én is úgy oldottam meg a gerjesztést hogy a generátor gerjesztő szálát fölvittem a kapcsoló dobozomba és rákötöttem egy 12V-os billenő kapcsoló eggyik lábára,fogtam egy másik vezetéket azt pedig a kapcsoló másik lábára kötöttem és vissza vittem az akksi pozitív ágához!Ha beindítom a motort akkor felkapcsolom a kapcsolót és gerjeszti a generátort és tölt!Alapjáraton:13,7-13,8V-ot,fordulaton pedig 14,2-14,5V-ot tölt!
Sajnos nem lett siker történet. Megkerestem néhány nagy gazdálkodót ahol esetleg az anyagmozgatásban sikeres lehetett volna a trakesz de válaszra sem méltattak. Gyártók területén is hasonló a helyzet. Egyedi gyártással meg alul maradnék az árversenyben. Igazság az,hogy nagyon sok embernek kéne,de nem tudják megvenni,mint ahogy a többi új mezőgazdasági gépet sem. Az alkatrészeket nagyon drágán tudom megvenni,így a végtermék sem olcsó. Használni viszont nagy buli, 5-éves unokám is tudja vezetni! Csináltam rá az ő lábmagasságába kiegészítő pedálokat (mint az oktató autókba).
Szert tettem egy derékcsuklós összkerekes házi készítésű gépre ami így jól is hangzik!
A gond csak az hogy a 2 híd nem egyforma
Az egyik hídam uaz a másik lada szeretnék vagy cserélni egyet hogy 2 egyforma legyen vagy esetleg valaki tudja hogy mejik hídban milyen áttétel van mert gondolltam arra hogy esetleg a lánckerékkel tudnék variállni mivel a pannónia motor hajt 1 trabant válltót és a trabi válltó két féltengelyére van heggesztve 2 lánckerék ami meghajtja a hídakat! Ha esetleg valaki cseréllne velem hídat annak örülnék a legjobban!
Szép estét mindenkinek! Már jó ideje nem írtam a fórumon de szinte minden nap olvasom az "értekezéseket". Talán emlékeztek az egyedi, formabontó kormányzású egytengelyes traktoromra. Még tavaj írtam,hogy nem csak ez az egyetlen alkotásom és jeleztem,hogy az Autó-Motor-ban megjelent egy cikk munkáimról. Akkor többen írták,hogy szívesen elolvasnák
de az újság eladhatósága miatt csak most érhető el az interneten is. Ha a keresőbe beírjáták,hogy- feneketlen kútfőből- kiadja az AM- cikket. További jó munkát és sok sikerélmény kívánok minden alkotó társamnak! Üdvözlettel: Császár József
Nem nem, a voltot kell megmérni egyenáramra állitva amultit, és ha jó a töltés akkor 14-14,5 a feszültség járó motornál ugy félfordulaton. Beköttöt akumlátornál és az aku sarkain kell mérned.
a donor trabibol vettem ki a gyujtáskapcsolot is annyit változtatam, hogy 6v-os volt a generátor kicseréltem 12re meg a gyujtótrafokat is. na holnap melo hétvégén majd megnézetem egy ismerösel hogy mit szurtam el
A generátor rákapcsolása a gyújtótekercsre nem a legjobb megoldás , mert nem lehet leállítani a gépet , mivel hiába lenne kikapcsolva a gy.tekercs a 12 voltról , a generátor tovább termelné neki az áramot (leállítás után a motor lendülete tovább forgatná ) , s a tekercs továbbra is állítaná elő a szikrát , és így a motor tovább működne .
Egyes gyújtáskapcsolók (de lehet , hogy az összes ) , a kulcs visszafordítása után (leállításkor) a testre kapcsolják a gyújtótekercset , ezzel biztosítva , hogy a motort ne lehessen beindítani a kulcs elfordítása nélkül . Ha a generátor egyenesen hozzá van kapcsolva a gyújtótekercshez , akkor leállításkor gyakorlatilag a generátor rövidre záródik , ami sem a generátor , sema gyújtáskapcsoló szemontjából nem egészséges .
Üdv mindenkinek : Volna egy kérdésem sikerültvennem egy szarvkormányos kistraktort Tatran motor van ráépítve! Nagyon patent kis gép! Legalább 10 éve nem volt inditva de sikerült életet lehelni bele! Problémám nincs meg a fesszabályzoja és nemtudom milyen illik hozzá!12V-os öninditos tud valaki segíteni a bekötésbe? Elöre is kösz!
Sziasztok! Jó hogy előjött ez a villanyos téma, holnap én is ezt tervezem bekötni, a kérdésem az lenne, hogy a generátorhoz menő pozitív, ami a gerjesztéshez kell, azt állandóan kapja amíg rajta van a gyújtás? Mert a gyújtás kapcsolót úgy szeretném megoldani, hogy egy billenő kapcsolóval ráadom a gyújtást, az az pozitív a két gyújtótekercsre meg a generátorba, majd egy egyszerű nyomógombbal indítózok. Ja igen és hogy tudom megnézni hogy tölt e rendesen a generátor, és a feszabályzó jó e? Egy trabi generátorról van szó, amire rá van rakva a feszszab.
Általában van a generátoron egy 6-os csavar, ez az áramtermelő szál, a másik 5-ös csavar vagy csuszó saru, ez a gerjesztő szál meg kell eszt szakitani, máskép ha állandoan grjed nem áll le soha hisz mindig amig forog, termeli az áramot , hameg leált és rajta az áram lemeriti az akut, vagy leég a generátor. De eszt könnyü ellenőrizni leveszed az ékszijat, és ha a gerjesztés áramot kap, a generátort nehéz forgatni szinte kattogva forog csak .
Aszt kéne beírnod a keresőbe hogy fékes kerékagy , valahol a főváros környékén gyártják őket, de elég húzós összegbe kerülnek én inkább vennék zsukk vagy uaz hátsó tengelyt jóval olcsóbb , a két tengely között az a különbség, hogy a zsukkét nem lehet szétvágni kidobva a bolygómü házat, mert a másikvégére csapágyat kell a féltengely végére kokányolni. Az uazét féltengely ki, és a bolygómüháznál le lehet vágni és igy cuggpánttal tetszöleges szélességet lehet épiteni belőle.
Mégpedig belekötve a pozitiv szálba egy elsőlámpa izzó, és aszt is megmutatja hogy a pl logó vezeték pozitiv vagy negativ és nem szikrázik, nincs zárlat .
beépitett fesz. szabájzos a generátor a kapcsolo jo mértem, de olyan mintha a generátor ha jol tudom gerjesztötekercsnek hivják szoval az termelne az áramot, és az ugyebár össze van kötve a gyujtásal mert az csak akkor kell áram alat leni mikor gyujtásra teszem elméletileg.
segítséget szeretnék kérni, hogy hol lehet kapálógép utánfutójára szerelhető, fékezhető ( szalagfék ? ) járókereket beszerezni, vagy a meglévö járókerékre, hogy hol tudok fékszerkezetet beszerezni? üdv: tibi