Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Nagyon meg köszönném. igen kell. éppen ma rajzoltam meg a táblázatot egy aluminium lemezre és nem vágtam mág le. akkor csak anyi hogy folytatom tovább . előre is köszönöm.
na ez ugyanolyan nekem van egy RK-01 még a környéken senki nem hallott a tipusrol :)
100ccm-es 2T MTD motoros :D elsőre úgy nézki mint a 4T beninmotor csak ez 2T ,de külsőre elsőre 4T-nek mutatkozik a burkolat végett :D,jó rá a 4T berántója karbi,kpl :D
Ha nagyon precíz akarsz lenni, akkor tegyél bele HIXOL T olajat. Ez kimondottan Trabant sebességváltó olaj, eléggé híg. Nekem még a polcon porosodik két flakonnal. Szerintem még valahol lehet ilyet szerezni. Ha sűrű olajat teszel a váltóba, akkor nagy az esélye annak, hogy a szabadonfutóban a görgők beragadnak a sűrű olajtol és akkor IV. ben "szalajt".
Egy kicsit pontosítanám a válaszod: nem a nyelestengely hajtja meg a szivattyút, hanem a nyelestengely hosszanti furatán átmenő rudazat, melynek egyik vége a főtengely menetes végébe csatlakozik és direktbe a váltó végén levő szivattyút hajtja. A hycomatnak ezért volt külön főtengelye.Ha a nyelestengely hajtana ahogy írtad, akkor oldott kuplunk esetén nem működne a szivattyú. Tehát a nyelestengely és a szivattyú egymástól függetlenűl működik nincs kapcsolat közöttük.
Hali nincsen a trabi váltóba külömbség a hykomat és sima között csak anny, hogy a hykomat olajszivattyút a nyelestengely hajtja meg, nem a váltóba volt külömbség, mert egy munkahenger nyomta be a kuplungot, és nem te egy bovdennel, remélem értheö amit irtam.:-)
Gondolat ébresztő: Ha hikomat trabant váltód van akkor is az előzőekben írt elgondolásom megálja a helyét szerintem mert ha nincs áthajtás az ékszíj koplungal akkor a vátó szerint áll a motor.
Szia az olajal kapcsolatban: tehetel bele sürübb olajat mert neked ékszíly kuplungod lesz és járó motor esetén még nem fogja hajtani a nyelestengelyt ha te nem akarod. Ha hajtja akkor ugyis rajta ülsz és mennie kell.
Én lassan haladok, spórolni kell a villanyal. Nemsokára leolvassák és nem szeretnék sokat ráfizetni. Azért a hideg műhely miatt is tö...ök enyit, el kell ismerni. Amint jelentős változás lesz, teszek fel képet, jó barkácsolást.
Pár napja kerestetek irányváltót. Jófogásra tegnap este Csongrád megyében került fel egy hirdetés. Több darabot kínálnak, de más hajtások is vannak az eladónak. Az árak is jónak tűnnek.
Üdv: ha még érdekel táblázat a vetögépre akkor lefényképezem a mienkét mert azon rajt van minden: borsó,repce,lóhere,búza,zab,rozs,tritikálé.stb de azt tudom hogy két táblázat van mind a ketöt lefényképezem és ha kell holnap rakok fel.:)))
Nézz körül az xmotor.huoldalon. 1500-200 Forintért találsz Pannónia berugótengelyt, több darab is van, válogathatsz. Szerintem, ha a tiédről lement a ricni, azzol sok mindent nem lehet kezdeni. Esetleg repülőnek jó. /tudod: jó messzire eldobni/
üdv:valaki megtudná nekem saccolni enek a trakinak a súlyát. zsukk hid hátul zsuk váltó olpel kadett motor és a váltója +az elsőhid meg az apróságok???.meg kb menyit érhet ??válaszotokat elöre köszönöm!!