Keresés

Részletes keresés

T25 Creative Commons License 2013.02.07 0 0 6387

viszont akkor ez a motor nem sok sz.r ér?

Előzmény: kavicsos64 (6385)
T25 Creative Commons License 2013.02.07 0 0 6386

úgy látom az én nivám különleges mert bizon a sárban csak a hátulja kapar ha nincs hátra huzva a kar.  jópárszor dagonyáztam vele. 

Előzmény: kavicsos64 (6384)
kavicsos64 Creative Commons License 2013.02.07 0 0 6385

6-LE-s 550cm2 kétütemü elökamrás diesel , nekem is volt a trakimba, öreg motor rossz rendszerü olajzással ,ezért lett az enyémbe tz4k14b-s motor.

Előzmény: T25 (6382)
kavicsos64 Creative Commons License 2013.02.07 0 0 6384

Akkor nem ismered a NIVA-t az bizony állandó négykerék hajtású autó . Ha nem hiszed ,odaálsz egy meredek dombnak srégan országutiban és ha megkaparnak az eldiferáló kerekek a kaparásnyomok első és hátsó tengelynél is láthatóak lesznek . Én olyan helyen dolgoztam ahol gyakori jármü volt a NIVA és extrém körülmények közt kínoztam öket sok éven keresztül.

Előzmény: T25 (6381)
Friendship! Creative Commons License 2013.02.07 0 0 6383

Jó estét emberek!

Mivel túl költséges lenne egy traktór építése ezért inkább eladom amim van és építek egy rotakapát.Köszönöm a sok segítséget a kollégáknak!Itt a pannonai blokkom 4-sebességes!

http://aprod.hu/hirdetes/4-sebesseges-pannonia-blokk-elado-IDQqRw.html

 

Elcserélném KF-04 rotakapa hajtásházra!

T25 Creative Commons License 2013.02.07 0 0 6382

olyan kédésem lenne hogy szerintetek ebből a motorbol lehetne kihozni valamit? ön inditós ez vagy nem? hány paripa lehet benne ?

****

http://aprod.hu/hirdetes/agrostroj-m6-slavia-1d80-tipusu-egyhengeres-dieselmotor-IDNyBR.html#eb27a114e1;r:;s:

T25 Creative Commons License 2013.02.07 0 0 6381

üdv! nekem meg van nivám jó pár éve.

Előzmény: Reizerkrisz (6380)
Reizerkrisz Creative Commons License 2013.02.07 0 0 6380

Üdv mindenkinek

A niva bizony állandó összkerék hajtású a hosszú kar valóban felező, a rövidet pedig osztómű zárnak hívják. Tehát akkor csak kell hogy legyen benne valami difi ami hosszában is dolgozik. Nekem még nem volt nivám de ittam már olyannal aki már "evett" is. :-)

Előzmény: T25 (6379)
T25 Creative Commons License 2013.02.07 0 0 6379

na mielőtt ezt olvastam volna már én is irtam .igen itt látszik hogy ki is lát bele a folyamatokba. én nem is akarok beleszolni eztán szemmi ilyen vitás dolgokba. had épitse be a difi müvet a két hid közzé és majd meglássa az eredményt . a fönököm mindig azt mondja mikor látom hogy valaki rosszul csinál valamit és szólni szeretnék hogy :CSITT MAJD MAGÁTÓL RÁJÖN TANULJON MINDENKI A MAGA HIBÁJÁBÓL . ja igen a niváról meg annyit hogy már 8 éve tulajdonosa vagyok egy 96-os évjáratu 1,7-es nivának szokszor cseréltem már féltengely csuklókat hátsó gardán kereszteket. és voltam benne már párszor . nem álandó 4*4  a kis karral lehet be ill ki kapcsolni a nagyobb karral pedig nyomatékosabbá tenni az az lasitani.  de nagyon egyszerü a dolog. az egyik  elsőkerekeket meg kell emelni betenni sebességbe a váltót. és megpróbálni hogy a megemelt kereket el lehet e forgatni ha a kiskart előrre nyomod akkor simán forog a kerék ha hátra húzod meg se mozdul. ha álandó 4*4 lenne akkor a megemelt kereket nem tudnád forgatni ha sebességben van a váltó. igy van ?

Előzmény: Gokartos (6347)
T25 Creative Commons License 2013.02.07 0 0 6378

Köszönöm szépen az egyet értésedet. lehet nekem is egy ilyen példát kellett volna irnom. de ahogy nézem még mindig nem tiszta sokaknak. 11 éve dolgozom mg szerelőként és traktorosként. jópárszor javitottam már 4*4 hibát. pont olyan miatt hogy eszement traktoros bene hagyta az elsőhajtást ki ment a kő utra és 9 gyorsal meghajtotta . na és akkor jött a csattanás mert még a malacot is letépte magáról. az ujjab gépeknél már van automata 4*4 de az is jelez ha nagyobb sebeségel közlekedel vele.

Előzmény: Gokartos (6355)
T25 Creative Commons License 2013.02.07 0 0 6377

üdv! az szuper lenne. csak az a kérdés hogy menyiért? most amig nem kezdjük a munkálatokat addig csak kicsi pénz van . mércius elején mér kezdjük a vetőágy készitést utána a napraforgó vetés. akkor már több zsetonom lesz. addig csak csere beréket tudnák ajánlani. rotakapát, körfürészt  esetleg lada hidat .

Előzmény: gyurikaur (6367)
Bobo772 Creative Commons License 2013.02.07 0 0 6376

Hali nem egy nivát csináltam a terepváltóba fogaskeréken kívül nincsen semmi kuplung, kiegyenlítö vagy difi ..csak fogaskerék , ami kapcsolja az elsö hajtás és kapcsol egy felezöt ami a fordulatot csökkenti le egy fogaskerék párral ami miatt lasabb de erösebb lesz a gép... ennyi...

Előzmény: jocykaa (6346)
kavicsos64 Creative Commons License 2013.02.07 0 0 6375

Teljesen téves.

Előzmény: T25 (6345)
kavicsos64 Creative Commons License 2013.02.07 0 0 6374

Nem nem , nem tudod hogyan kell használni a kapcsolókart.

Előzmény: jocykaa (6343)
kavicsos64 Creative Commons License 2013.02.07 0 0 6373

Félre értések elkerülése végett megmondom neked a NIVA az állandó négykerék meghajtásu autó, ami országuton 40-60 %-ban osztja a hajtást előre ill hátra , zárt difivel, a kiskar a nivában, 50-50%-ban. Az UAZ pedig hátsó kerék hajtásu, és kapcsolható négykerék meghajtásra .

Előzmény: jocykaa (6340)
Poc2 Creative Commons License 2013.02.07 0 0 6372

Valóban lassan közlekedik,de lehet dög nehéz is egy épített jószág,meg foghatnak is rajta a gumik.Kis sebességnél ugyan több ideje van a különbséget lecsúsztetnia a guminak,de ha nem teszi,akkor csavarja a hajtást.

Na mindegy majd kiderül hogyan viselkedik ha megépíti,de én személy szerint raknék oda valamit,ami legalább részben képes kiegyenlítést végezni.

Előzmény: koaa85 (6360)
Poc2 Creative Commons License 2013.02.07 0 0 6371

Csak akkor fordul ugyanott,ha a derék csuklópontjától pontosan ugyanakkora távra van  4 kerék felfekvési pontja. Ha nem egyezik a csuklótól a táv,akkor a hátulja mint az utánfutó fog viselkedni.Levágja az ívet,ezért kell a futóval jobban kiengedni az autót,traktort..stb. a kanyarban/kereszteződésben.

Előzmény: LipiG (6361)
Poc2 Creative Commons License 2013.02.07 0 0 6370

Na ebben igazad van,abban nincs. De mivel nem ismerem az autót,azt hittem fixen hajt ha már az lett megemlítve.

Előzmény: LipiG (6356)
kavicsos64 Creative Commons License 2013.02.07 0 0 6369

Helló! Nyugszanak! Bár még mindig nem tudom, hogy van-e dolgom az osztatlan örökölt 6m2-es tulajdonaimmal!!

Előzmény: kicsikocs (6338)
Lki1 Creative Commons License 2013.02.07 0 0 6368

Szia!

 

Most bontják azt a boglyát, amiben a váltó, és a hidak vannak.

Szóltam a srácnak, hogy egyelőre tegye félre, mert lehet, jön rá valaki.

Fényképeztem is, csak most nem tudom feltölteni!

 

Üdv

Előzmény: Lki1 (6220)
gyurikaur Creative Commons License 2013.02.07 0 0 6367

Uaz hidat tudok neked is adni,mert van még jó pár.....

70/453-6742

Előzmény: T25 (6341)
Lki1 Creative Commons License 2013.02.07 0 0 6366

Mid van? Írj privát!

Előzmény: Gokartos (6363)
Rex maxi Creative Commons License 2013.02.07 0 0 6365

Raktam rá nagyobb kereket meg itt nincs rajta a motorháztető

 

https://www.youtube.com/watch?v=VaX8JyrL_TQ

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=zBGjxfMC1x0

Előzmény: Rex maxi (6364)
Rex maxi Creative Commons License 2013.02.06 0 0 6364

Sziasztok

 

Nekem volt ilyen gépem.

 

Irányváltó az nincs benne. Csak előre hajt. Ily van ahogy irtad van egy külön hajtás a munkaeszközökhöz. Ez a hajtás azon a tengelyen van amit hajt a motor a láncal. Ezután vannak még tendelyek a lehajtásban amivel csökkentik a fordulatot. A kerekeket ki lehet kapcsolni a hajtásból. Jó kis gép de nekem nagyon hiányzot a hátramenet így megváltam tőle. Ha kérdésedvan szívesen válaszolok ha tudok. Itt vagy emailben.

Előzmény: kazstom (6358)
Gokartos Creative Commons License 2013.02.06 0 0 6363
Figyu már a MZ blokkos trakiért csak kp kellene vagy csere is érdekelne?
Előzmény: Lki1 (6336)
Gokartos Creative Commons License 2013.02.06 0 0 6362
Igen,megint csak neked adok igazat mert A Suzuki Samurajban nincs kienyenlítőmű csak terepváltó!
Előzmény: LipiG (6361)
LipiG Creative Commons License 2013.02.06 0 0 6361

Én ezt tudom.

Az olvtársnak tettem be a képet, hogy mutassa meg rajta a kiegyenlítőművet.

És igen, ha derékcsuklós a gép, akkor ugyan ott fordul az első és hátsó tengely is.

Előzmény: koaa85 (6360)
koaa85 Creative Commons License 2013.02.06 0 0 6360

Kapcsolható öszekerekes autókban ne is keress kiegyenlítőt. Ilyen az összes pickup, meg társai. Azoknál ha bekapcsolod az öszkerék hajtást, csak alacsony sebességgel, és azt is inkább földúton tedd. Ugyanis nincs bennük harmadik difi. Ezzel nincs is semmi gond mindaddig míg ezzel tisztában vagy és nem száguldozol vele 4x4 ben aszfalton. Tulajdon képpen akkor sem történik különösebb dolog, csak azt veszed észre hogy nagysebességű kanyarban dúrja az elejét, hosszab távon, vagy megszorul, vagy törik. Ezt illik tudni ilyen autó birtokában. Kevés olyan öszkerekes autó van amiben van harmadik difi, de van, pl összes quatro audi, g merci. És bizony a g merciben is ki lehet iktatni a harmadik difit ha kemény a terep, egy harmadik difi zárral. Tehát szerintem egy háztályi ketyeróban tökéletesen mindegy hogy van e vagy nincs, mert a dolgát az azzal az írtózatos sebességel elvégzi, nem gondolnám hogy olyan tapadás lépne fel amikor is bármi törne szakadna. De ha más szinten nézzük a dolgokat, és az elmélet szerint már szükséges a kiegyenlítés ez nem hülyeség, csak hát van amikor kell van amikor felesleges. Egyébként meg ha szimetrikus derékcsuklós a kis gép akkor meg totál felesleges a difi ott nincs ilyen gond.

Előzmény: LipiG (6356)
stihl guru Creative Commons License 2013.02.06 0 0 6359

Sziasztok!Lada Niva terepváltóban van difimű,a két tengely közötti difi.Közuton dolgozik,terepen egy kis karral lezárható.Lényege,amit már előttem irtak,a két tengely hajtásának esetleges megfeszülését elkerűljük.Terepen kikapcsolható,mert ott a földön nem fog ugy feszűlni,mint épitett uton.A hidakban lévő difik azok nem zárhatóak,azok a kanyarodás miatt vannak,de ezt tudjátok ugy is.Na,ha a központi difi nincsen lezárva,akkor mindig arra megy a hajtás/elméletileg/amerre a legkissebb ellenálása van.Magyarán,szélsőséges esetben hajlamos egy kereket hajtani.Lezárt difinél,minden hidon legalább egy kerék dolgozni fog.Ha lenne a hidban is difizár,akkor már lehetséges lenne a 4x4 kényszerhatjás is.

kazstom Creative Commons License 2013.02.06 0 0 6358

Helló Mindenkinek!

 

A Kertitox 101-ről szeretnék pár dolgot kérdezni, főként konstrukciós dolgokat:

-azt láttam, hogy az MZ(TS 125?), motor az erőforrás, annyiban egészítve ki a blokkot, hogy ventillátoros hűtést kap, a 4fokozatot megtartották-e, illetve a blokkon belül található kuplung működtethető-e?

-a blokkról tovább adva a hajtást lánccal, van egy hajtőmű, amin keresztül a kerekek kapnak hajtást, illetve a felszerelhető munkaeszköz. Irányváltó van-e beleépítve a hajtásláncba valahová?

-ha jól tudom, akkor volt a géphez beszerezhető permetező szivattyú, amit gondolom állóhelyben is lehetett működtetni. Ha így van, akkor volt-e a gépeken pluszba még egy tengelykapcsoló valahová beépítve, ami a kerek meghajtását kapcsolta ki illetve be(közben viszont a motorról adott hajtással lehet működtetni valamilyen gépet állóhelyben)?

-ha talajmarót kapcsoltak a gépre, akkor ebből következve csak adott sebességfokozatban lehetett használni, a megkívánt munkasebesség miatt(mert ugye motorblokkon pl.: 1. fokozattal jött n fordulatszám, ami átadódott a munkaeszközre, de a kerekekre is, ha nem volt más sebességváltó beépítve, így egy kis sebesség mellett talajmaróval lehetett dolgozni)?

 

Érdekel bármilyen műszaki dokumentáció, gépköny stb.

 

Előre is köszönöm!

Minden jót!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!