Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Szia nekem volna a kipufogot én ugy oldottam meg,hogy egy tűzoltó készülékből csináltam annak jó a hővezetése! A levegő szürő meg trabanté csak le kellett szűkiteni a szivó részt!
Sziasztok! Ha valaki most épít és még nem döntötte el,hogy mi legyen az erőmű,akkor ez lehet segítség...Briggs,de Német kiszerelésben,néhány üzemórás csupán.Röpsúlyos kuplungom is van hozzá igény esetén! http://indavideo.hu/video/BriggsStratton_8_HP
üdv! ugy látom felboritottam a nyugalmat ezzel a fordulatmérös dologgal. de ma ujra próbáltam az egyhegres valami sportmotor müszerével ami ugyszint két ütemü . alapjáraton 4500 mutat diódával is próbáltam ugy is ugyan ez a helyzet. a szimon tökéletesen müködik ez az óra. adtak külcsön egy ilyen laposat azt is kipróbáltam és meg se mozdul a mutató. van egy mercinek az órája azon egy fekete a test egy piros a + és egy züld-sárga vezeték a jel. na ez meg össze vissza ugrál próbáltam diódával is akkor se változik. tehát ez nem nagyon sikerül. még lehet hogy a ladáéval kellene próbálkoznom. többen is azt ajánlották.
Üdv! Valakinek van valami jó ötlete, pannónia blokkra kipuff és légszűrő gyártás terén? Ha esetleg képes illusztráció is van akkor ne sajánáljátok megosztani :).
"A kispolák 4 ütemű,parazita szikrás.Az minden fordulatra ad szikrát mindkét hengernek,mivel nincs elosztó!De az egyik henger mindig feleslegesen kapja,mert az pont kipufogó ütemben van,míg a másik munkaütemet végez.Fordul egyet a főtengely,megint mindkettő kap szikrát,csak ekkor az van munkaütemben amelyik az előbb kipufogott."
Akkor ez mi?
egy rotor meg egy elosztó:-) De most az jön,hogy ez a régi gyujtás mert az uj már a trafóból ad szikrát és az mindkét hengernek adja....az is igaz... Ha a trabinál megszakítóról beszélünk és azt eröltetjük gyujtásbeállításnál, attól még a gazdának lehet elektronikus gyujtása és semmit nem ér a megszakítós beállítós leírás, söt még rosszat is teszünk ha próbalámpával nézegeti , mert tönkreteheti a tirisztort... de ez nem a kitraktorról szól és nem sok értelme ennek az egész eszmecserének....
"a 4 ütemü 4 hengeres nem a elosztó és rotor állásából méri a fordulatot. A gyujtáselosztó megszakítóbütyke adja , tehát a 4 ütemü minden dugattyu fhp ba ad egy szikrát a gyujtási sorrendnek megfelelöen"
A 4 hengeres valóban nem az elosztó és rotor állásából méri,hanem ahogy mondod a megszakítót nézi,de ott egy trafó van,és az az egy trafó adja minden hengerhez a szikrát,ezért kell az elosztó.
A 4 ütemű minden második fhp-ben ad szikrát,mert egy ütem egy fél főtengely fordulat.
A két ütemnél van egy szívás-sűrítés,és egy gyújtás-kipufogás!Ezért az minden fhp-ben ad szikrát,tök mindegy hány hengeres. Ha egy dugattyú fhp-ba ér,akko annál szikra is van.
"1-3-4-2 pl akkor 4 szikrát ad ami 4 jel a fordmérönek"
Ez így van,de 2 főtengely fordulat alatt következik be a négy jel.Ezért forog fele annyit a rotoror az elosztóan 4 hengeresnél mint a főtengely.
"A trabi 2 bütyke is igy adja a jelet csak az külön trafónak. Ha az egyik trafót méred fele értéket kapod, mert 1 szikramennyiséget mérsz, és nem a 2öt, csak annak a hengernek a fordulatát méred amit épp a megszakító ad."
Miből gondolod hogy a dugattyú fele olyan gyors mint a főtengely?Vagy hogy az egyik dugyattyú lassab a másiknál?
"A trabinál is külön megszakito van külön gyujtással"
Éppen ezért elég az egyik henger fordulatát mérni,a másik is pont ugyanannyit forog.
,"akkor lenne jo az érvelésed ha 1 megszakítós lenne mint a kispolák akkor jó a mérésed, mert a gyujtásnaál trabinál nem ad be szikrát mikor épp ahp ba van a dugó mert ugye akkor szív, és alösürit a forgattyusházba, ott nem kaphat szikrát, ezért van 2 megszakító ja... :-) szerintem.."
A kispolák 4 ütemű,parazita szikrás.Az minden fordulatra ad szikrát mindkét hengernek,mivel nincs elosztó!De az egyik henger mindig feleslegesen kapja,mert az pont kipufogó ütemben van,míg a másik munkaütemet végez.Fordul egyet a főtengely,megint mindkettő kap szikrát,csak ekkor az van munkaütemben amelyik az előbb kipufogott.
"Akkor kell mókolni diódákkal,ha nem 1 hengeres kétüteműjé a ford.mérő!"
Alapjába véve az elsö gondolat a lada 1500-ad forméröböl indult amire én mondtam a trabantomba olyan volt ugy megoldva diódával. Nem a magyar lapos kis fordmérö amit a wartburgba tettek régen.
Hali szerintem nem jól mondod. a 4 ütemü 4 hengeres nem a elosztó és rotor állásából méri a fordulatot. A gyujtáselosztó megszakítóbütyke adja , tehát a 4 ütemü minden dugattyu fhp ba ad egy szikrát a gyujtási sorrendnek megfelelöen.1-3-4-2 pl akkor 4 szikrát ad ami 4 jel a fordmérönek.A trabi 2 bütyke is igy adja a jelet csak az külön trafónak. Ha az egyik trafót méred fele értéket kapod, mert 1 szikramennyiséget mérsz, és nem a 2öt, csak annak a hengernek a fordulatát méred amit épp a megszakító ad.A trabinál is külön megszakito van külön gyujtással, akkor lenne jo az érvelésed ha 1 megszakítós lenne mint a kispolák akkor jó a mérésed, mert a gyujtásnaál trabinál nem ad be szikrát mikor épp ahp ba van a dugó mert ugye akkor szív, és alösürit a forgattyusházba, ott nem kaphat szikrát, ezért van 2 megszakító ja... :-) szerintem..
Úgy van,a szikrát számolja.De nem mindegy milyen ford.mérő.Az mivel 4 ütemű,2 fordulatra ad 4 szikrát.De ott van elosztó meg rotor.A 4 ütemű motor 2 fordulatra egy szikrát ad.
A 2 ütemű minden fordulatra ad egy szikrát.Mivel külön gyújtásrendszere van a trabantnál a 2 hengernek,ezért elég az egyik hengert mérni.Mindegy hogy hol van melyik dugattyú.Ha felső holtpontba ér,szikrázik.2 hengeresnél meg nem igazán beszélhetünk gyújtási sorrendről,2 üteműnél meg pláne felesleges.
Akkor kell mókolni diódákkal,ha nem 1 hengeres kétüteműjé a ford.mérő!
Elvileg felét méri az óra mert 1 szikrát mérsz, 4 ütemünél 4 hengeres esetén is a trafó adta szikrát számolja a fordmérö, ezért kell a dióda a 2 hengerét mérnie.De a trabant nem ad minden fordulatra jelet mert az egyik dugó lenn van míg a másik fenn , gondolom a gyujtási sorrendet és minkaütemet tudod, ez nem kispolszki ,hogy együtt jár a dugó.
Minek a dióda?Az egyik trafó 1-es pontjára kötöd az óra vezetékét a megszakítóval együtt.Mivel mindkét henger minden fordulatra ad jelet,így az egyhengeres kétütemű órája jót mér.Ha diódán keresztül mindkét megszakítót ráereszted az órára,akkor fordulatonként 2 jelet kap/duplán mér.
Na várj,ezt nem értem.2 ütemű a trabant,elosztó nélkül.Ezért egyhengeres 2 ütemű motorét rá lehet kötni simán.Persze ha elektronikusról beszélünk.A trabinál is egy fordulat egy jel/henger.
Nem az kell neki FORDULATMÉRÖ :-DDD én régen ugy csináltam 2 egyenirényító dioda a 2 henger 1 es pontjához kötve az összekötve és a lada fordmérö dolgozott is, mert ha egy hengerét nézed az ugye csak fele fordulatot mutatna...