Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Azt szeretném kérdezni MTZ mocit(kuplungrészt is)milyen halytáshoz lehetne hozzá barkácsolni,és hogyan.Öszkerekes gép lenne uaz hídakkal és traktormintás gumikkal.Milyen váltók jöhetnek szóba?
Az étolaj nem a legjobb választás, mert meg tud avasodni, és korrodálja az alkatrészeket (savasodás vízzel érintkezeve). A kifolyó étolaj kegyetlenül rá tud kötni a felületre.
A hidraulika olaj leginkább abban különbözik a gépolajoktól, hogy más a viszkozitása, és nagy nyomáson préselve nem habzik.
Az én gépemen Mtz hidraulika vezérlőtömb van. A hidraulika körbe nincs szúrő beépítve.
Már én is gondolkodtam azon, hogy hogyan lehetne motorolajszűrőből valahogyan egy szívóági szűrőt
készíteni.
Az a gondom, hogy van amikor nem akar emelni a függesztő munkahenger. Ilyenkor leveszem a
nyakas szelep fedelét, megmozgatom a nyakas szelepet, vissza a fedél, ilyenkor elfolyik egy csomó hidraulikaolaj is, de ufána egy jó darabig megint normálisan emel a hidraulika.
Szívesen fogadnék ötleteket, szerintetek mi lehet a probléma? Lehet a szúrő hiánya a hibaok ?
Nyakas szelepet már cseréltem, de a helyzet sajnos nem változott.
Nemtudja senki, hogy mi szokott lenni azokban a pannónia kipufokkban hangtompító amit lehet látni traktorokon? ez a keresztbe csőre gondolok mindegyiken ilyen van, abban mi van a belseléyben vagy hogyan müködik? :D
Bocsi a képen lévő szürö a tartályban a visszafolyó részbe van épitve.Igazat mond a szaki,nagyon tiszta olajat kell kapjon a szivattyú.Még annyit szeretnék hozzáfüzni az épitéshez hogy nem kell nagyon drága hidraulika olajat használni.Én étolajat öntöttem bele és tökéletesen müködik.(Kinek a pap,kinek a papné).Talán tudtam segiteni.
Helló! kiegésziteném egy dologgal az elöttem szólot, a szivóágba a szivattyú elé mindenképp tegyél egy szürőt, mert ha szennyeződés kerül a szivattyúba igen rövid életü lesz, nekem volt olyan hogy valahonnan bekerült a rendszerbe egy apró gumi darabka és az uj szivattyúmnak annyi is lett 3 órát élt kb. Azóta házilag épitetem eldobható motorolaj szüröböl a szivattyú elé közvetlen a ráfolyás oldalra egy szüröt és hiba nélkül üzemel.
Semmi bonyolult dolog nincs benne, munkahenger 2 ágát a vezérlőtömbön található karnál lévő 2 csatlakozással összekötöd, a vezérlőtömb 2 oldalán kell legyen egyik oldalt egy kisebb nyomo ág, másik oldalán egy nagyobb átmérőjü kivezetőág. Kell egy tartály alján egy kivezetéssel amit a szivattyú szívóágára kötsz, kell legyen mondjuk a tetején vagy oldalán egy másik amire meg a vezérlőtömb kivezetőágával kötsz össze, és értelemszerűen a szivattyú nyomo ágát összekötöd a vezérlőtömb nyomóágával. Így a szivattyú belenyomja a vezérlőtömbbe az olajat és ha nem használja el a kivezető ágon visszanyomja a tartályba szépen. Ha pedig müködteted akkor vagy az egyik vagy a másik végébe nyomja be értelemszerüen a kar a munkahengerbe a cuccost. Érdemes a szivattyút megcsinálni kikapcsolhatóra, mert nem nagy ellenállás ugyan, de folyamatosan keringeti az olajat és azért az üzemanyagban is meglátszik... remélem tudtam segíteni. Ha pedig több karos a dolog akkor ha nem használsz csak 1 kart érdemes levakolni a kivezető ágakat a karoknál mert ott ha kopott a dolog megjelenhet az olaj.(saját tapasztalat)