Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
üdv! az sajnos nem itt van. Szolnok megye Tiszaderzs az én honom! tetem fel pár képet remélem ki tudol belőle nézni valamit. hétvégén leveszem a motorháztetőt és ugy jobban látszik. nekem már lassan 5 -dik éve igy van megoldva és bevált. eredetileg valami kamion szivatyúm volt fent de abban van egy biztonsági szelep és ha nehéz volt neki nem emelt. én ki iktattam belőle mikor a tárcsát nem emelte meg és le vakdugóztam a szelep helyét egy 16 -os csavarral . és akkor se emelt inkább szét repedt a szivatyú akkor ledobtam róla és a másik kistrakimról átpakoltam a orosz alkotást. azóta inkább szét duran a cső de emel.
ez a szivatyú nem tudom mié ugyanis a 80-asé az 6 bordás az 50-esé 5 bordás tengelye van. használtat csak akkor vegyél ha ismered az eredetét mert ha meg lett égetve akkor nem sokkat ér. fogd be a lukat rajta az ujjaddal és tekerd a tengelyt ha beszivja az ujadat és nem engedi el akkor szupi. egyébként tényleg csak kutyát dobálni jó.
üdv! igen van egy pár! 4 darab 16/750-es 2 darab 16/600 -as. a 600 -ast most alkotom a vetőgépem alá a 750 -esek meg a traki dupla kereke meg kettő pótba van. nem akarok eladni esetleg ha megjön az ujjak akkor ketőt elpaszolok. de csak a 750-esekből. ilyen kopottabb 600 -ast adott el haverom 4 darabot egy 10 -ért
Volkswagen 1.6d motor lada váltó uaz váltó terepváltó uaz hidak eredeti méreten mtz hidraulika vezértömb gardánkihajtás.Eddig bulgár targonca szivatyú volt rajta de nemvagyok vele megelégedve most sikerült szereznem 1 mtz kormány hidraulika szivatyút ezért gondoltam arra hogy azzal szeretném üzemeltetni a hidraulikát.
Ha lefényképeznéd azt megköszönném.
Itt van 2 kép a gépről én megvagyok vele elégedve keveset fogyaszt és kellően nyomatékos is.
Automata szivató van rajta ? Nekem 1,6-os vw motor volt a traktorban és amíg elérte a motor az üzemmeleg állapotot helyben megevett 2 l benzint. Leszereltem az automata szivatót és kézzel kapcsoltam, így már jobb lett a helyzet. Felszántottam a traktorral kb. 100 négyszögöl földet és megevett ezalatt 6 l-t.
Szereztem egy 1,6 -os vw td motort és összehasonlítottam a fogyasztásukat. A két motor egyidejűleg működött emelt alapjárati fordulatszámon üzemmeleg állapotban pontosan egy órán keresztül.Az eredmény a benzinmotor 2 l benzin, a diesel 1 l gázolaj. És ehhez hozzájön még hogy diesel nyomatékosabb motor ,mint a benzines, tehát terheléskor a benzinest jobban kell pörgetni ezért a fogyasztás is megnől. Érdekességből írtam ezt és még annyít, hogy kettó kb. azonos teljesítményú 70 LE motort hasonllítottam össze.
Azóta átépítettem a gépembe a td motort. Szántani még nem szántottam vele, ezért arről még nincs fogyasztási eredmányem.
én legelső gépemet mikor megépitettem az áttételezést túl méreteztem ... és átmentem vele a kamion telep műhelyébe meg vissza"próbaképpen" 2liter benzin :(
a táv nem volt 1km oda vissza!!!
4ütemű trabimotor pedig hááát nem tudom számoljunk 8 literes átlaggal! gyári áttételezés mellett.
ha ez le van felezve elméletileg a lassitás végett as motornak a fordulata nagyobb tartományban terhelés felére csökken mivel lendületben van...
most ha úgy számolunk példaként:,hogy 100km/h-nál kb 4500/min1 -nél
tehát egy óra alatt 100km távolság akkor az kb elvileg 8liter/óra? :O jól számolok?
de ha ez felezve van akkor icipicivel kevesebböl kellene ,hogy kijöjjön!
na sokat számít az autómata szívató,milyen munkaművelet ,(mekkora a lába az embernek...) stb... :s
én is próbálkoztam érdeklődni ezután és mégiscsak arra jutottam ,hogy csak nem épitettem be ahová szerettem volna a fogyasztása végett ... :s
Helló! Ha jó szivattyút akarsz akkor a 80-asét adoptáld mert az 50-esé csak 80-báros az egy kicsit kevés. a 80-asé meg 140 bár nyomású, ékszijal is hajtathatod csak 100-120 mm átméröjü legyen az ékszijtárcsa átmérője, és 1000 ford/perc alatt legyen a fordulata. Az emelő eröt nem a szivattyú produkálja hanem a munkahenger dugattyu átmérője , minél nagyobb annál erősebb még kis nyomásnál is. Az orosz szivattyúknál a forgásirány tetszőlegesen variálható és sokkal jobb a vásárlás után ellenőrizni hogy jól rakták -e össze a gyárban mert másként tönkre megy ha forditva forgatod meg.
Apám is járt ZIL lel és mérdgelődött mikor a normát levették 35 literről 28 ra , sokkal kevesebb benzint tudott levenni a trabinkba . 100 literes fogyasztás csak valami trükkel lehetséges .
Nyilván ne várj olyan fogyasztást attól a motortól mint ha autóban lenne . Kérdés , hogy mennyit forgott a motor azon a 2 kilóméteren ???? Kb olyan , mint ha egy autó fogyasztását nézed meg 100 km -en ha ötödikben mész és ha egyesben nyilván egyesben lényegesen többet fog fogyasztani .
hello szabi nekem is egy mz blokkos trakim van szeretném megkérdezni h tudnál e nekem segiteni a hűtésed megoldásában képekben és üzenetben is??:Delöre is köszi:D
nekem a lada nivám 100/ 28-29 litert zabált. már nem gyöztük tankolni. senki nem értette hogyan eszik enyit. mikor a szerelö szétszedte és a dugó hüvelyközt el tudot köpni anyira kopot volt. és a kipufogón folyt ki a drága nedü. fel lett köszörülve uj dugó gyürük fötengely stb. és most kicsit kedvezöbb. 100/ 18 liter. és akkor nem hajtom. vannak furcsa dolgok föleg ha valami nagyon drága és sok fogy belöle.
Akkor sem lehet,fizikai képtelenség! 2000 méterről beszélünk és két azaz kettő liter benzinről! 1.1-es autó,ami 800 kg körüli,egyesben"felejtve",nem "C"-hangon,kb . kétharmados fordulaton 2-3 dl-t ehet meg,de 2 litert sehogyse...! Ne érts félre,nem vitaként írom,de valami vagy mérési,vagy"elfolyási" probléma ez inkább...
üdv! nekem láncal van hajtatva közvetlenül a fötengelyröl dupla lassitással. ha gondolod lefotózom mert ugy könnyebb szemléltetni mint ha most le irom. a szivattyutól egy t25-ös vezértömb -be megy és ugy a hátsó kolonc két munkahengerére és az első front hidraulikára. van egy hárompont függesztésü platóm amire 5 mázsa fát raktam és vigan alapjáraton emeli. 4 km röl hoztam vele 100 darab téglát és öszesen kétszer kellett kicsit rá emelni. az a lényeg hogy kellöen le legyen lasitva a szivattyu mert egyébként fogja a motort. szokták hogy a féltengelytöl hajtatják és ugy nem kell lasitani onét elbirja de ugy meg mikor szántol és kiérsz a végére a földnek és kinyomod a kuplungot nem emel. akkor üresbe teszed és ugy emeled én ha kiértem egyszerüen kuplung egy pillanatra emelem közben már indulok is. szerintem ilyen üzemanyag ár mellet az is eléggé fontos hogy menyire rugalmas a géped. ja igen az mtz kormányszivattyut csak az eredeti csapágyas elölapjával szereld és ne közvetlen a szivattyu tengejére tedd a lánckereket mert ketöt kerülsz és eldobhatod. nincs benne csapágyazás. a forgás irány az nekem ugyvan hogy szembe van forditva a szivatyu a fötengellyel. de lefotózom és ugy rögtön világos lessz. egyébként mere laksz?
sajnos igy nem nagyon látszik de holnap felnyitom a tetejét és ugy jobban látszodik . ki jelöltem pirossal hogy hol is lenne.