Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Köszönöm! Holnap megyek vásárolni és beszerzek mindent. Végre összeált a traki, és az első munka után elkezdett szivárogni a váltónál az olaj, így szét kell borítani de legalább a difit is leheggesztem, mert mindenki azt mondta hogy így szétkopik az egész, mert most csak fixáltam az egyik féltengelyt. No meg le is akarom festeni, szóval bontani kell :D
Összesen 3 db simering kell. A nyelestengelyre 20x40x10, a két féltengelyre 80x58x10. Ha már a boltban vagy ezekért a simeringekért, akkor vegyél szerelő pasztát.A két blokk felet letisztítód / nem kaparod mélyen!! / és összerakás elött ezzel bekened. Olajálló jó anyag. Nem drága egy fogkrémnyi tubus kb 500 Ft körül van és megbízható. Kevés kell belőle, ha jól lezárod sokáig elég lesz.
Poc2! Pont most akartam írni, amit te írtál! :) Igen, énis úgyvoltam vele, adtak volna nekem 15ért müködö blokkot, na de nem látok bele, nem látom a csapágyazást, a henger állapotát na és persze a főtengőt! Inkább felújítottam egyet, rengetegbe van aláírom, na de remélem olyan lesz mint az óra és nem kell gondolkodnom, hogy mikor fingik ki és akkor blokk ki stb ááh...így meg egyszer legyen rendbe és ha vigyázol rá akkor bizony 15évet is elkolbászolhat. Skf és koyo csapágyat vettem bele próbáltam a legjobb minőségü dolgokat belemókolni. Még beépítésre vár a vas remélem jövőhéten sor kerül rá.
Üdv a zimeringeket nem tudom , de a 2 felet régen régi sürü festékkel kentem be, azután lehetett kapni hermetik nevü piszok büdös tömítöanyagot és azzal. Nekem a gumián és ilyenek nem váltak be , mindig eresztett kicsit.
Helo.. van 1 fürge motorom, szétszedtem gyürü el volt törve, hiányzik a karbi és a tank, rájöttem nincs kedvem vele foglalkozni , elcserélném robi 151 vagy 52 alkatrészre.
Az én mailom is nyilvános és esetleg a legfontosabb adatokat(súly szélesség lapok átmérője stb) illetve néhány képet ha leirnál és külldenél háás lennék meg persze egy irány árat!
köszönöm a tippet de debrecenben 10ért ugyan ezt tudom amit most leirtál de én megmondom őszintén hogy a 10 et sokallom mert 15 ért már veszek komplett motort ami beindul működik és csak bele kell tennem szétnéztem most nagyon ebben a témában!
Tőkés Józsi! Nemtudom, mennyit szánsz rá, de én nyíregyen csináltattam karsaiéknál most jött meg másfél hete 13 rugóért csinálták de még fel is köszörülték, sőt még a felső perselyt is kicserélték. Szerintem nem volt sok érte majdnem olyan lett mint egy új!
üdv! az enyém ha a trabi motor 3000 ret pörög akkor a szivatyúm kb 600-700 at max! és nem igen kellet még pörgetni hogy bármit is fel emeljen simán alap járaton emel. igaz én a szivatyúnak a ki és beömlő furatát felfurtam 20 mm re. igy nagyobb az átfolyása! de most sajnos nem emel egyártalán mert fel akadt a nyakas szelepem ki kéne takaritani de nem sok időm van.
Hello! Még gondolkodom a lánckerekes megoldáson.Olyan szempotból biztos jó hogy nem csúszik meg. De van nekem 1 éjszíjas csapágyazott "hajtásház" régi szivatyúval volt van rajta körmös kapcsoló is.
Az lenne a kérdésem hogy említettétek hogy lassítani kell a szivatyút.PL: Nekem a diesel motor 500-1000 között forog percenként
maximum fogalmam sincs. Melyik a lényeges hogy alapjáraton forogjon 1 bizonyos sebbeségen vagy a maximális fordulatot kell beállítani.(Ha nagyfiu leszek 1 szer meghálálom a sok segítséget):D
Nagyon kellene nekem 1 pannónia főtengely ugyanis a hajtókar tűgörgök összetörtek és hát meló meg ezer lenne ha valakinek volna 1 megfizethető árban az mindenképpen szóljon! Köszönöm!
A szivattyú úgy van megoldva, hogy megvettem a meghajtó fogaskerekét ,aszt az esztegályos le esztergálta és bele hegesztette egy csőbe, aminek készitett egy csapágyházat, hasonlót mint egy elforgatott H betü. A há egyik szárára van felcsavarozva a szivattyú a másik szárán meg a felfogatás van felcsavarozva, igy külön szerelhető a szivattyú nem kell leszerelni a tartót ha javitani kell , és nagy előnye hogy a tegelyét a szivattyúnak nem feszíti a hajtás . A képet elviszed az esztergályohoz és ö már tudni fogja hogy mit készitsen.
Helló! Az ugyan úgy van mint akármelyik autónál . A beömlö résznél rövid a furat és nagy, a szürö külsö részéhez vezet, a kijövő pedig a szürő közepéböl jön ez itt a szürt olaj és ez csatlakozik a szivattyúra.
Köszi a képeket. A szűrő csatlakoztatása a házhoz érdekelne. Vagyis az olaj áramoltatása hogyan van megoldva a szűrőben ? Felül meg van osztva a szűrőház?
A szivattyú is érdekelne, mert az enyém csak simán van feltéve és félő hogy csapágyazás nélkül az oldal irányú feszítést nem fogja sokáig bírni. Jó ötlet a csapágyazás. A kérdésem, hogy milyen csapággyal oldottad meg. 2db mélyhornyú golyós vagy kúpgörgős ? A szivattyú bordástengelyét hogyan csatlakoztattad? Lehet szerezni valahol ilyen bordás hüvelyt, ami rámegy vagy a tengely van meghosszabbítva? Bocsi a sok kérdésért.