Keresés

Részletes keresés

Tőkés Józsi Creative Commons License 2013.02.24 0 0 6644

hali mindenkinek kis segítség kellene ma probálltam a kecskeszarvú traktorommal szántani de sajna beleszaladtam egy olyan darab földbe ami évek óta nem volt művelve szal csak küszködés van! Szerintetek mivel kellene 1 kicsit meglazítanom a talajt szántás előtt??? (tudom tárcsázni lenne jó de az nekem sajna nincs) Várom az ötleteket!

trakigabi Creative Commons License 2013.02.24 0 0 6643

Na szóval. Hetek óta olvasgatlak Titeket és látom hogy tele vagytok jobbnál jobb ötletel meg tapasztalatal.Én is szeretnék egy trakit már régen nézegetem de készen elég drágák föleg nekem :D. Így maradt az építés. Szóval a tervek egy szarvkormányos, alap egy wartburg váltó lenne, az elészeretnék valami motort gondolkodtam a warbi motorban csak szeretnék egy kicsit több oldalú trakit gondolva itt egy tlt hajtásra vagy egy hidraulika szivattyúra. És itt szeretném a segitségeteket kérni motor ügy be és alkatrész ügybe Szolnok környékén vagy a jászságba hol lehet méreg olcsón alkatrészekhez jutni mert ugy még csak ötleteim vannak :D segitségeteket előre is köszönöm.

 

Üdv.:Gabi

Lacman68 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 6642

Szia! Belsejébe nem kellett néznem,hogy alu-e,lehet...Ez Einhel. Teljesen újszerű,mivel beton simító,nyoma lenne rajta a használatnak,de semmi...!

Előzmény: Lki1 (6638)
trakigabi Creative Commons License 2013.02.24 0 0 6641

Hu ha most meg elküldte akkor lehet hogy én enm voltam ügyes :D

 

trakigabi Creative Commons License 2013.02.24 0 0 6640

Sziasztok! Előbb irtam nektek de nem akarja megjeleníteni mi lehet a baj? :S

 

caterpillar20 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 6639

És az üres tüzoltókészülékbe nem raktál valamilyen tompítót?

Előzmény: balog001 (6636)
Lki1 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 6638

Rá van írva valahová a márkaneve? 

Nekem pont ilyen motorom van, csak Robin (Subaru) név alatt.

 

http://www.subaru-robin.jp/product/e_text2/ey35.htm

 

Gyártják már Kínában is. Ami nekem van, az alu hajtókaros, de öntöttvas hüvelyes. Nagyon jó konstrukció.

Jól le van harcolva, de még mindíg megbízhatóan működik.

 

Előzmény: Lacman68 (6634)
4x4.. Creative Commons License 2013.02.24 0 0 6637

Köszi a segitséget hasznát fogom venni.

Előzmény: pannonia p10 (6607)
balog001 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 6636

Szia nekem volna a kipufogot én ugy oldottam meg,hogy egy tűzoltó készülékből csináltam annak jó a hővezetése! A levegő szürő meg trabanté csak le kellett szűkiteni a szivó részt!

Hátha neked is jó lessz !!

Előzmény: caterpillar20 (6630)
balog001 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 6635

Üdv megmondaná nekem valaki,hogy lehet képet feltőlteni ide??

Lacman68 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 6634

Sziasztok! Ha valaki most épít és még nem döntötte el,hogy mi legyen az erőmű,akkor ez lehet segítség...Briggs,de Német kiszerelésben,néhány üzemórás csupán.Röpsúlyos kuplungom is van hozzá igény esetén!                                                                           http://indavideo.hu/video/BriggsStratton_8_HP

T25 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 6633

másik dolog. tetem már fel képeket a trakimról és szereném kérdezni szerintetek mennyiért lehetne el adni? csak magában a gépet.

T25 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 6632

akkor esetleg valaki tud nekem olcsón egy lada fordmérőt?

Előzmény: Bobo772 (6626)
T25 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 6631

üdv! ugy látom felboritottam a nyugalmat ezzel a fordulatmérös dologgal. de ma ujra próbáltam az egyhegres valami sportmotor müszerével ami ugyszint két ütemü . alapjáraton 4500 mutat diódával is próbáltam ugy is ugyan ez a helyzet. a szimon tökéletesen müködik ez az óra. adtak külcsön egy ilyen laposat azt is kipróbáltam és meg se mozdul a mutató. van egy mercinek az órája azon egy fekete a test egy piros a + és egy züld-sárga vezeték a jel. na ez meg össze vissza ugrál próbáltam diódával is akkor se változik. tehát ez nem nagyon sikerül. még lehet hogy a ladáéval kellene próbálkoznom. többen is azt ajánlották.

Előzmény: Bobo772 (6626)
caterpillar20 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 6630

Üdv! Valakinek van valami jó ötlete, pannónia blokkra kipuff és légszűrő gyártás terén? Ha esetleg képes illusztráció is van akkor ne sajánáljátok megosztani :). 

Bobo772 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 6629

"A kispolák 4 ütemű,parazita szikrás.Az minden fordulatra ad szikrát mindkét hengernek,mivel nincs elosztó!De az egyik henger mindig feleslegesen kapja,mert az pont kipufogó ütemben van,míg a másik munkaütemet végez.Fordul egyet a főtengely,megint mindkettő kap szikrát,csak ekkor az van munkaütemben amelyik az előbb kipufogott."

 

Akkor ez mi?

egy rotor meg egy elosztó:-) De most az jön,hogy ez a régi gyujtás mert az uj már a trafóból ad szikrát és az mindkét hengernek adja....az is igaz... Ha a trabinál megszakítóról beszélünk és azt eröltetjük gyujtásbeállításnál, attól még a gazdának lehet elektronikus gyujtása és semmit nem ér a megszakítós beállítós leírás, söt még rosszat is teszünk ha próbalámpával nézegeti , mert tönkreteheti a tirisztort... de ez nem a kitraktorról szól és nem sok értelme ennek az egész eszmecserének....

Előzmény: Poc2 (6627)
Poc2 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 6628

A ladához valóban kell,mert aott 4 jel 2 fordulatra,vagyis 2 jel egy fordulatra.Ezért kell mindkét megszakítót nézni ha az van bekötve.

 

Viszont említette a kérdező hogy 2 ütemű motoré nem mért neki jól.

 

Erre írtam hogy simán egy hengerre bekötve egy simsoné mondjuk,jól kell hogy mérjen.

Magyarul 1 hengeres kétüteműjé jó kell hogy legyen,bármire is való eredetileg.

Előzmény: Bobo772 (6626)
Poc2 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 6627

"a 4 ütemü 4 hengeres nem a elosztó és rotor állásából méri a fordulatot. A gyujtáselosztó megszakítóbütyke adja , tehát a 4 ütemü minden dugattyu fhp ba ad egy szikrát a gyujtási sorrendnek megfelelöen"

A 4 hengeres valóban nem az elosztó és rotor állásából méri,hanem ahogy mondod a megszakítót nézi,de ott egy trafó van,és az az egy trafó adja minden hengerhez a szikrát,ezért kell az elosztó.

A 4 ütemű minden második fhp-ben ad szikrát,mert egy ütem egy fél főtengely fordulat.

A két ütemnél van egy szívás-sűrítés,és egy gyújtás-kipufogás!Ezért az minden fhp-ben ad szikrát,tök mindegy hány hengeres. Ha egy dugattyú fhp-ba ér,akko annál szikra is van.

 

"1-3-4-2 pl akkor 4 szikrát ad ami 4 jel a fordmérönek"

Ez így van,de 2 főtengely fordulat alatt következik be a négy jel.Ezért forog fele annyit a rotoror az elosztóan 4 hengeresnél mint a főtengely.

 

"A trabi 2 bütyke is igy adja a jelet csak az külön trafónak. Ha az egyik trafót méred fele értéket kapod, mert 1 szikramennyiséget mérsz, és nem a 2öt, csak annak a hengernek a fordulatát méred amit épp a megszakító ad."

 

Miből gondolod hogy a dugattyú fele olyan gyors mint a főtengely?Vagy hogy az egyik dugyattyú lassab a másiknál?

 

"A trabinál is külön megszakito van külön gyujtással"

Éppen ezért elég az egyik henger fordulatát mérni,a másik is pont ugyanannyit forog.

 

,"akkor lenne jo az érvelésed ha 1 megszakítós lenne mint a kispolák akkor jó a mérésed, mert a gyujtásnaál trabinál nem ad be szikrát mikor épp ahp ba van a dugó mert ugye akkor szív, és alösürit a forgattyusházba, ott nem kaphat szikrát, ezért van 2 megszakító ja... :-) szerintem.."

 

A kispolák 4 ütemű,parazita szikrás.Az minden fordulatra ad szikrát mindkét hengernek,mivel nincs elosztó!De az egyik henger mindig feleslegesen kapja,mert az pont kipufogó ütemben van,míg a másik munkaütemet végez.Fordul egyet a főtengely,megint mindkettő kap szikrát,csak ekkor az van munkaütemben amelyik az előbb kipufogott.

Előzmény: Bobo772 (6625)
Bobo772 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 6626

"Akkor kell mókolni diódákkal,ha nem 1 hengeres kétüteműjé a ford.mérő!"

 

Alapjába véve az elsö gondolat a lada 1500-ad forméröböl indult amire én mondtam a trabantomba olyan volt ugy megoldva diódával. Nem a magyar lapos kis fordmérö amit a wartburgba tettek régen.

 

 

 

Lada

 

 

 

 Trabi..wari

Előzmény: Poc2 (6624)
Bobo772 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 6625

Hali szerintem nem jól mondod. a 4 ütemü 4 hengeres nem a elosztó és rotor állásából méri a fordulatot. A gyujtáselosztó megszakítóbütyke adja , tehát a 4 ütemü minden dugattyu fhp ba ad egy szikrát a gyujtási sorrendnek megfelelöen.1-3-4-2 pl akkor 4 szikrát ad ami 4 jel a fordmérönek.A trabi 2 bütyke is igy adja a jelet csak az külön trafónak. Ha az egyik trafót méred fele értéket kapod, mert 1 szikramennyiséget mérsz, és nem a 2öt, csak annak a hengernek a fordulatát méred amit épp a megszakító ad.A trabinál is külön megszakito van külön gyujtással, akkor lenne jo az érvelésed ha 1 megszakítós lenne mint a kispolák akkor jó a mérésed, mert a gyujtásnaál trabinál nem ad be szikrát mikor épp ahp ba van a dugó mert ugye akkor szív, és alösürit a forgattyusházba, ott nem kaphat szikrát, ezért van 2 megszakító ja... :-) szerintem..

Előzmény: Poc2 (6624)
Poc2 Creative Commons License 2013.02.23 0 0 6624

Úgy van,a szikrát számolja.De nem mindegy milyen ford.mérő.Az mivel 4 ütemű,2 fordulatra ad 4 szikrát.De ott van elosztó meg rotor.A 4 ütemű motor 2 fordulatra egy szikrát ad.

A 2 ütemű minden fordulatra ad egy szikrát.Mivel külön gyújtásrendszere van a trabantnál a 2 hengernek,ezért elég az egyik hengert mérni.Mindegy hogy hol van melyik dugattyú.Ha felső holtpontba ér,szikrázik.2 hengeresnél meg nem igazán beszélhetünk gyújtási sorrendről,2 üteműnél meg pláne felesleges.

 

Akkor kell mókolni diódákkal,ha nem 1 hengeres kétüteműjé a ford.mérő!

Előzmény: Bobo772 (6623)
Bobo772 Creative Commons License 2013.02.23 0 0 6623

Elvileg felét  méri az óra mert 1 szikrát mérsz, 4 ütemünél 4 hengeres esetén is a trafó adta szikrát számolja a fordmérö, ezért kell a dióda a 2 hengerét mérnie.De a trabant nem ad minden fordulatra jelet mert az egyik dugó lenn van míg a másik fenn , gondolom a gyujtási sorrendet és minkaütemet tudod, ez nem kispolszki ,hogy együtt jár a dugó.

Előzmény: Poc2 (6621)
Poc2 Creative Commons License 2013.02.23 0 0 6622

ez 2 ütemű trabant,ennél minden fordulatra gyújt mindkét henger.

Előzmény: Bobo772 (6616)
Poc2 Creative Commons License 2013.02.23 0 0 6621

Na várj!2 megszakító+2 trafó!

Minek a dióda?Az egyik trafó 1-es pontjára kötöd az óra vezetékét a megszakítóval együtt.Mivel mindkét henger minden fordulatra ad jelet,így az egyhengeres kétütemű órája jót mér.Ha diódán keresztül mindkét megszakítót ráereszted az órára,akkor fordulatonként 2 jelet kap/duplán mér.

Előzmény: Bobo772 (6620)
Bobo772 Creative Commons License 2013.02.23 0 0 6620

Igen ezért kell egyenirányító dióda a 2 trafóra ami az óra felé enged igy nem engedi össze a 2 trafót., ezért az óra a rendes fordulatot méri.

Előzmény: Poc2 (6619)
Poc2 Creative Commons License 2013.02.23 0 0 6619

Na várj,ezt nem értem.2 ütemű a trabant,elosztó nélkül.Ezért egyhengeres 2 ütemű motorét rá lehet kötni simán.Persze ha elektronikusról beszélünk.A trabinál is egy fordulat egy jel/henger.

Előzmény: T25 (6609)
Poc2 Creative Commons License 2013.02.23 0 0 6618

Tényleg!

Egy kicsit elsiettem a dolgot.

Előzmény: Bobo772 (6616)
T25 Creative Commons License 2013.02.23 0 0 6617

üdv! igen én is valami ilyesmin gondolkodom vagy esetleg dizel fordulatmérö és a generátorról üzemeltetem. de ez még csak tervek.

Előzmény: Bobo772 (6616)
Bobo772 Creative Commons License 2013.02.23 0 0 6616

Nem az kell neki FORDULATMÉRÖ :-DDD  én régen ugy csináltam 2 egyenirényító dioda  a 2 henger 1 es pontjához kötve az összekötve és a lada fordmérö dolgozott is, mert ha egy hengerét nézed az ugye csak fele fordulatot mutatna...

Előzmény: Poc2 (6615)
Poc2 Creative Commons License 2013.02.23 0 0 6615
Előzmény: T25 (6609)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!