Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Helló! kiegésziteném egy dologgal az elöttem szólot, a szivóágba a szivattyú elé mindenképp tegyél egy szürőt, mert ha szennyeződés kerül a szivattyúba igen rövid életü lesz, nekem volt olyan hogy valahonnan bekerült a rendszerbe egy apró gumi darabka és az uj szivattyúmnak annyi is lett 3 órát élt kb. Azóta házilag épitetem eldobható motorolaj szüröböl a szivattyú elé közvetlen a ráfolyás oldalra egy szüröt és hiba nélkül üzemel.
Semmi bonyolult dolog nincs benne, munkahenger 2 ágát a vezérlőtömbön található karnál lévő 2 csatlakozással összekötöd, a vezérlőtömb 2 oldalán kell legyen egyik oldalt egy kisebb nyomo ág, másik oldalán egy nagyobb átmérőjü kivezetőág. Kell egy tartály alján egy kivezetéssel amit a szivattyú szívóágára kötsz, kell legyen mondjuk a tetején vagy oldalán egy másik amire meg a vezérlőtömb kivezetőágával kötsz össze, és értelemszerűen a szivattyú nyomo ágát összekötöd a vezérlőtömb nyomóágával. Így a szivattyú belenyomja a vezérlőtömbbe az olajat és ha nem használja el a kivezető ágon visszanyomja a tartályba szépen. Ha pedig müködteted akkor vagy az egyik vagy a másik végébe nyomja be értelemszerüen a kar a munkahengerbe a cuccost. Érdemes a szivattyút megcsinálni kikapcsolhatóra, mert nem nagy ellenállás ugyan, de folyamatosan keringeti az olajat és azért az üzemanyagban is meglátszik... remélem tudtam segíteni. Ha pedig több karos a dolog akkor ha nem használsz csak 1 kart érdemes levakolni a kivezető ágakat a karoknál mert ott ha kopott a dolog megjelenhet az olaj.(saját tapasztalat)
üdv: egy kis segitségre lenne szükségem,azt szeretném valakitöl mekérdezni hogy a kistrakimra szeretnék hidraulikát épiteni és szereztem egy szivatyút egy ketösmüködésű múnkahengert vezértömböt tömlőket és egy tartályt és ezeket szeretném öszekötni ha valaki tudna nemem esetleg segiteni hogy kell nagyon meköszöném!!:))
Csak ebben tz4k14b motor van. Vissza kell nézzétek, minden ott van leirva. Az m-6-os kicsi, gyenge, nincs hozzá semmi ,az olajzása igen trükkös, és az adagolója és vezérlése ami megadja magát, én kidobtam. 160 ezer volt bele a használt felujitott motor + még a váltó felujitás és a pótkocsi készités sem volt olcsó. És még amit a nejemtöl kaptam---jajaj ha a traktor szót meghalja jobb ha menekülök.
üdv! szereztem egy másik állitólag eredtileg trabi fordulat mérőt. csak az a gond hogy a vezetékek le vannak vágva róla. tehát ha van ilyen valakinek akkor anyit szeretnék hogy melyik vezeték hová való? van 4 szál egy barna ez tuti test! van egy fekete és kék csikkal ? egy fekete piros csikkal? és egy fekete zöld csikkal? ez az a fajta mérő aminek a fotóját itt feltették előtem ez a lapos 6000-ig mér. volt itt nálam egy ugan ilyen de azon csak négy szál vezeték volt és azok is házilag bele barkácsolt modon. de vissza adtam most meg nem tudom az illetöt elérni. ha valaki tudná hogy mit hová kössek hogy mérjen kérem segitsen. köszönöm elörre. kisérletezni nem akarok mert van benne három tranzisztor és az nagyon gyorsan elszál. ***********
Helló mindenkinek ! Én is hasolóképp vagyok eladnám, a tzk motoros, tzk váltós egytengelyümet, csak még anyag áron se kérdezte meg senki. Pedig ez még a tovább lépés lehetőségét is magában hordozza ,mert csak egy tzk hátsóhidat kell venni hozzá a derékkal együtt és kész a tzk, még se kell senkinek pedig gyári, alkatrész minden bokorban van hozzá, és hab a tortán a tartozékok.
köszi szépen. mindent bele adtam amikor épitettem ez volt a második trakim amit magam csináltam és az előző hibáiból tanulván mindent brutál erősre csináltam de még mindig tanálok ki ujjabb és ujjab dolgokat. most épp a fordulat mérőt akarok rá épiteni. pár hete vettem rá tz4k keréksúlyokat és csináltam hozzá dupla kereket. sajnálom is nagyon de ez már kicsi lesz nekem. most találtam 750ezerért egy igen jó állapotú dutrát és azt szeretném meg venni. ahoz még jó lenne a kistárcsám a vetögépem a kombinátorom egyedül ekét kellene nagyobbat csinálnom. de ahogy igy nézegetem amiket irtok és a hirdető oldalakat is hát nem sok esélyem van az el adásra. minden esetre meghirdetem és ha nem sikerül vagy darabokra bontom és ugy eladogatom vagy eldugom a sufniban és más uton keresek pénzt a nagyobb trakira.
üdv! azért akarom eladni hogy vegyek egy dutrát vagy egy mtz-t ugyan is szeptemberben lejárnak a földjeim bérleti szerződése és tovább nem adom ki magam szeretném müvelni. szeptemberben vissza kapok 11 ha és jövöre még 5 ha. ahoz ez a gép már túlon túl kicsi. adigra spórolok össze még de mindent meg kell ragadnom.ezért gondoltam hogy eladom. ép most folytam bele hogy le müszakiztatom ép a trevezést intézem. de igy aba hagyom mert nem lesz rá szükség. nagyon szeretem mert tuti jól megépitettem még soha nem hagyott cserben.
Néztem a korábban feltett képeket a gépedről. Dicséretes a munkád. A számításod is olvastam. Azzal is egyedtértek. Az, hogy esetleg nyereségesen el tudd adni azt el lehet felejteni. Ha felteszed 200-ért akkor csak árulod, lehet, hogy sokáig. Ha el is akarod adni, akkor ez alá kell menned. Pontosan úgy van, mint itt az előttem szóló irta: ha magadnak készítetd akkor jó, de ha eladásra, akkor gazdag nem leszel belőle, hacsak szinte ingyen nem jutsz az alkatrészekhez. És még a sok munkáról nem is beszéltünk, mert aki épített már ilyet az tudja, hogy van mit tenni. De próbálkozni lehet, hátha...
Talán építini szeretnél egy négyüteműt és ennek az árából szeretnéd megvalósítani?
Ha igényesen meg van építve akkor 220.000 lehet adnak érte.
Az a gond, hogy ezekt a házilag készült gépeket nem nagyon lehet eladi olyan drágán.
És előfordulhat, hogy megszeretnél válni tőle,de csak vesztedégesen tudod eladni, mivela akinek van egy kicsivel több pénze az akkor ingább egy dízel motoros TZ 4K vesz nem pedig egy épített konstrukciót ami vagy beválik, vagy nem.
És mivel a TZ4K bevált gép inkább azt veszi.
Ja és az alkatrész ellátás gyári géphez nek kell vadászni, hogy miből van összerakva.
Bocsi, hogy kicsit elkanyarodtam a témától!
Szerintem csak saját használatra érdemes építeni ilyen gépeket, mivel eladni veszteséges.
üdv mindenkinek. eddig senki nem irt a kérdésemre hogy menyit kérhetnék a kistrakimért ha el adnám. ma papirt fogtam és az összes alkatrészét felirtam és egy közép árat vettem ( mint például egy zuk hátsóhid :15000 ft, egy trabant motor váltóval 15000 ft, és igy tovább) és a végén mindent össze számolva 200 ezer jött ki és akkor még nincs benne a ráforditot időm a hegesztő drót a gáz a villany a festék stb. szerintetek ha 220 ezerért meghirdetem az nagyon durva ár? vagy inkább szedjem darabokra és próbáljam ugy értékesiteni? előre is köszönöm válaszotokat.
üdv! mind a két esetben a trafó 1 es kivezetéséről. a trabin próbáltam az 1 -es a 2- es henger trafóján is próbáltuk a 15 ös kivezetésen is. ugyan az a helyzet.
De úgy néz ki elkél a trabim ha mégis visszalép a vevő akkor "bogarászok tovább... Na erröl lemaradtam :) "bár lehet nem is ment volna cserébe bele,,,"