Na én erröl az oldaláról nézem:"Egy épített verda bogár alapokon a létezö legrosszabb." Láttam már bogarat, söt a barátom most rak össze egy topchop speedstert, ahhoz én csináltam egyedi hotrod sárvédöket, magas elejét, mint a bogár kupén volt, vagy mint egy 41-es Willys-en.Mentünk azzal a bogárral, mikor még egszerü kabrio volt. Kb 50 kilométeres úton nekem minden bajom volt. Zajos volt, mert valami nem gyári dob van rajta, jött be az olajszag, meg a huzat hozta be a kipufogó gázokat... Még a ruhánk is tiszta büz lett... Elöször azt hittem jó alap a bogár, utánna azt hittem jó alap a fiero, utánna azt hittem jó alap az mr2-ö, most meg már nem hiszek semmit sem... :))) 0-ról kell kezdeni, ha nem akarsz kompromisszumokat, ha mindent a szád íze szerint akarsz. Fogok egy közel 300 lovas V8-as Audi motort, körberakjuk agy csövázzal, rá a müanyag kasznit. Ez a közeljövö terve. Aztán, ha tuningolni akarunk, nem 30-le röl indulunk és nem 100-nál állunk meg...
Az alkatrész, az fogós... Szerintem egy részük azért végzi bontóban / az enyém is../ mert nem szeretnek az emberek Themához Ferrari árú alkatrészt venni. A motor szerintem elég erös, kettesbe, hármasba váltáskor még hátbaveri az embert az üléstámla. A hangja is fantasztikus, tipikus olasz, nem az a japán villanymotor. Fék, futómü sem rossz, nem thema, szerintem direkt ehhez a motorhoz fejlesztették. Viszont a többi egy rakás s.ar. Az is tipikus olasz, a visszajelzök fele villog állandóan, mint egy karácsonyfa, elektromos problémák, rohadó kaszni stb...
Titta, mesélj már valamit erről a Themáról. Milyen, mennyire megbízható, nehéz-e alkatrészt kapni hozzá, kényelmes-e, egyáltalán, milyen érzés? Szereted?
Ennyi látszik belöle, mikor be van csukva. Szerintem egyébként a nyitogató motorok, meg a vas szárny súlya jobban az úthoz nyomja a hátulját, mint amennyit kinyitott állapotban a szél termelte leszorítóerö... :))) És álltalában ez a sorsuk, bontó... Bár sok országban van" Rajongó klubja" a típusnak.
Gondolom igen. Egy angol-német nyelvű márkaoldalt találtam róla. Egyiket sem vágom. De majd jön tittadili és elmondja bővebben. A mondialban és a 348-ban volt ez a motor. 215 v. 205 Le.
Ezért is kérdeztem, mert láttam ezt. Mellesleg a jelenlegi Saab 9000-esem elődjének testvérmodellje. Most látom, hogy a klímavezérlő is nagyon hasonló. Szép. A csomagtartófedélen az a sibedának látszó valami volna a villanyos szárny?
Egyébként nem arról van szó, hogy mennyiért mit lehet kapni. Ár/teljesítmény arányban egy bogár kifejezetten rossz döntés. Egy épített verda bogár alapokon meg a létező legrosszabb. Itt egyetlen dolog számít az, hogy mennyire élvezed az autót.
Nekem a BMW-m olcsóbb volt, mint amennyit anno a Transporterre költöttem. De mikor azt jól összetörtem, akkor azért fél év múlva csak vettem egy másik transporter, mert hiányzott az érzés. Én ezt szeretem. Már erre is ráköltöttem a BMW árát :)
Én 500-ért vettem a Themát. 205le-vel V8 32 szelepes Ferrari blokk, digit klíma, börbelsö, az összes ülés elektromos, az elsök füthetök is, alufelnik, metálfény, elektromos hátsó szárny...stb Ennyiért már lehet kapni egy 100le-s bogár motort váltóval? És hová ülök? :)))))
de kinek kell olyan? ha már energiát feccölök egy ilyen kocsiba, akkor mindenki forduljon utána és a lámpás gyorsulásoknál se maradjon szégyenben
különben bele sem vágok, nem?
olyan szánalmas, mikor egy kocsiról látszik, hogy mi akarna lenni, de rohadt messze áll tőle
Akkor inkább csinálnék egy 356-os Porsche-t, abba még az 1.2-es motor is illik. Az nem száguldozós verda. De a 911 azért menjen már, ha odalépünk...
egyébként én anno a gömbölyű transporterembe 400K-ért csináltattam a motort (2 literes levegős boxer olyan tuninggal, amivel a Porsche is rakta ezt a blokkot a saját kocsijaiba), hát azért az ment keményen, 130-nál ha padlóztam, akkor komolyan megemelte a busz elejét, pedig nem volt több mint 90LE 1.6 Astrákat simán megfogtam gyorsulásban pedig a transporter súlya és légellenállása miatt nem gyorsulásra termett jószág
de itt nem a tuning kerül ennyibe, hanem a felújítás (új henger, új dugó, új gyűrű, gépmunka, csapágy, vez. tengely köszörülés, hengerfej felújítás, tömítések, karbik és nem utolsó sorban a munkadíj)
Egyébként a teljes motor kérdést le lehet tudnunk 20 ropiból, ha egy bizonytalan előéletű és állapotú 1.3-as vagy 1.6-os mocit veszünk. Lehet az életben nem lesz több bajunk vele, de lehet 100km után szétesik. De az biztos, hogy ebben a kasztniban egy 34-50LE bogár motor inkább kínlódás, mint élvezet.
Én mindenből a legprofibb (és legdrágább) megoldást írtam. Ezen persze lehet finomítani.
Bírom mikor 400 ezer egy bogár motor... :))) Tuningolt... Annyit tud, mint egy 20 ezer forintos Alfa 33 blokk... :)))) Szerintem a bogár motorhoz, jó a bogár fék is, vagy az is elég, ha alul kidugod a lábad és strapabíró a cipöd... :))) Én nem arról írtam, hogy mennyiböl lehet egy Porschét csinálni, hanem mennyi egy bogár, ami Porschénak néz ki....
én abból indultam ki, hogy még a régebbi bogár futómű van alatta 4 dobfékkel ehhez lehet ugyan tárcsafék átalakító szettet kapni (mármint előre), de az önmagában vagy 150 ropi + szerelés olcsóbb átalakítani az újabb futóművesre és ahhoz venni előre tárcsaféket (ez jó esetben 100 rossz esetben szintén 150, de ehhez vannak cuccok legalább) kell bele kárpit (ilyen autóba a bőr illik) + Porsche ülések előre (15 darabja bontottan) ez szintén legalább 150 ropi + a fényezés legalább 250 + lengéscsillapítók, gumik, felnik, fékcsőcsere meg ilyenek (legyen 200)
+ motor és ez fogós kérdés, mert ha kis motort (1.2-1.3-1.6) akarunk bele, akkor érdemes venni egy nem túl kopottat és azt teljesen felújítattni. Ez a verzió kb. 250 ezer forint. Után 30 évig nem lesz gond a motorral. Viszont a kocsi se fog menni (az 1.6-os is csak 50LE). Ha teljesítményt akarunk, akkor lehet typ4 (tipikusan Transporter) motorokban gondolkodni. Ha maradunk a levegős megoldásnál, akkor 1.8-2.0 -ban kell játszani. Ez gyárilag 70-90LE, de sokkal jobban tuningolható. Drágább is. Felújítva, tuningolva simán 400 ezer. (Tuning nélkül 250-ből megúszható a 70 lovas.) Ha még jobbak akarunk lenni, akkor a kocka Transporterek 2.1-es injektoros vizesboxerét kell belerakni, ami kinézetre hasonlít a levegős boxerekhez, de sokkal erősebb (gyárilag 95-112LE) és ami fontosabb: sokkal pörgősebbek. Ez a papíron "kicsi" teljesítmény ellenére már veszélyesen erős ebben a kasztniban és simán biztosítja a 160-es utazó és 190 körüli végsebességet (megfelelő váltóva). Ezt meg lehet venni 50-60 körül, felújítatni 200-250 körül és belerakatni 50-100-ért.
+ váltó erős motorhoz hosszú váltó kell szerencsés esetben pont belefutunk egybe felújítva 50 ropiért, szerencsétlen esetben hónapokig hajkurászunk egy szarrá kopott példányt szintén 50 ropiért és felújítattjuk másik 50-ért
és már bőven túl is léptük az egy milkát, de tán még a másfelet is és a szerelési kötség nagy részét oda sem írtam
ekkor az autónk jól néz ki, jól megy, kényelmes és akár napi használatban is használható (és semmi extra)
Látom tényleg a szomszédra hallgatsz... :))) Barokkos túlzás szerintem az az összeg... Kell kb 100-150 ezerért cucc hozzá, meg a festés ami kiadás még. A másik, bármelyik autóra rá lehet költeni egy millkát, ha "demo" autót akarunk... Szét kell szedni atomjaira, mindent galvanizálni, krómozni festeni, cserélni... stb
A bogaras fórumokon 500k-ért hirdette, ami nem tudom mennyire reális, de nem tűnik rém soknak. Az biztos, hogy még legalább egy milkát bele kell locsolni a kocsiba, de ha valami használhatót akarsz (tehát nem csak bemutató kocsit), akkor ez akár másfél is lehet simán.
Ha valakitöl autót akarsz venni, mindig a szomszédtól érdeklödsz? Mennyi jutalékot adsz, ha tolmácsolok? :))) Adsz 100 ezret, akkor kifaggatom az embert... Vagy veszed a telefonod, felhívon és megkérdezed... :)))))
Ja azt láttam, konkrétan az akváriumos, pinpongasztalos, hondás, M3 elejű cadillaces részt. Elismerem a csávókat mert az alapján amit láttam szépen dolgoznak és nem ismernek lehetetlent. Bizonyos szintig egyetértek velük de picit nagyon túlzásokba bírnak esni, ez kell a népnek: kenyér és cirkusz:-))) ezt koppintották a majkáék is nem-? kulaverda, nálam nincs az adó, így még nem láttam.
Ez az óriásfelni/csíkgumi már az én izlésemnek sem felel meg ami /50 alatt van az már nekem sok, aránytalannak látom. Lehet hogy a szemeimmel van baj? :-)