Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Szerintem ezt az aláírós dolgot nagyon sokan ellenezni foglyák,főleg olyan emberek akiknek csak egy gyári Rota kapájuk van(nehézkes rajta a világitást meg az irányjelzőt kiépíteni)mivel gyárilag nem rendelkeznek semmilyen,világító vagy töltő tekercsel amiről áramot lehetne levenni!Most ha belegondolunk ez megintcsak olyan dolog lenne mint a segédmotorra a rendszám!Vegyünk alapul egy olyan embert aki műszakilag nem egy zseni,és nem használja csak 1hónapban 2x a kerti traktorát,akkor is csak arra hogy elmegy a helyi takarmányboltba venni 100kg kukoricát a pipiknek az nem fog több 10ezer Ft ot azért kifizetni egy autószerelőnek vagy bárkinek hogy szereljenek neki lámpákat,meg irányjelzőket a Robijára,hogy eltudja vinni vizsgára,nameg plussz akkor még a vizsga díj!És nem egy ember van ilyen!Egyébként én támogatnám ezt a vizsga dolgot nem lenne rossz ötlet,de én inkább ha tehetném 4kerekű trakit vizsgáztatnák!Már akkor előnyösebb volna,a szomszédom úgyis jármü gépészeti teknikus,tehát állíthat ki nekem olyan papírt a vizsgáztató szerv felé hogy ő építette a trakit!
Üdv!Nem akarok vitatkozni,senkivel,de olyan nincs a világon hogy milyen cipő van a rendőrön megbüntet-e vagy sem!!!Ha nem szegted meg a törvényt és nem követtél el szabálysértést akkor mi alapján büntet meg?Mit ír a jegyzőkönyvbe!?Nekem nincs rendőr barátom,de már 9éve hasznälok Kerti traktort 90%-ban közúton és Főútvonalon!9évvel ezelőtt vettünk egy vadi új 5,5Le Honda motoros rotát és Faterral csináltunk hozzá egy frankó fékezett Trabi kerekes futót!Ezt használtam 6évig és soha semmi gondom nem volt a rend őreivel!Fater egyszer vitte el kiért vele az utcából ami kb 500m és lekapcsolták a zsaruk és megbüntették 40ezer Ft-ra mert nem volt jogosítványa,de a géppel kapcsolatban nemvolt semmi kivetnivalójuk!Nyáron a halasnapok,meg a túristák miatt van nállunk egy csomó rendőr Szolnokról(lovasrendőrök,készenlétisek,motoros rendőrök és egy csomó újjonc),de még nem volt problémánk egymással!A Pannónia trakit 8hónapja használom szinte napi rendszerességel és még ezzel sem volt problémám,pedig volt olyan nap hogy eggyik városból átmentem a másikba egynap 2x ami 20-25km közúton lakott területen kívül!Nekem a trakimon van lábfék,vilägítás,irányjelző és egy gyári Lady autó utánfutót húzgálok!
Benne vagyok , aláirom. Ha láttátok volna Szlovéniában milyen jármüvekkel mennek Lendva föutcáján a magyar zsaru több hátraszaltót ugrott volna helyben. Vagy Horvátországban a kivilágitatlan több munkaeszközböl álló sötétben közlekedő jármüvek hada vonul naponta a földekre mégsem szól érte a policia. Vagy Szerbiában csak a rendszám és a sárga forgó lámpa a kötelező és simán húznak három potkocsit úgy hogy az utolsón ülnek vagy 20-an mindeszt 30 LE-s IMT-vel. Romániát már meg sem emlitem a fék jármüvön nemnagyon van inkább csak macskakarom nevü vasdarab amit a kerék alá tesznek ha jön a lejtő és ezen csuszik egy kerék. Nagyából igy néz ki a környező országok traktor jelképes müszaki vizsgája. De ettöl sokkal durvább dolgokat is láttam, sőt hajmeresztő esetekkel találkoztam, a tulterhelés , vagy a gyerekek vezette traktorok stb.
ismerősöm szerint kellene írni a közlekedési miniszternek hogy hozzonak egy olyan kiskategóriát ami egy valamiléyen kis rendszám szerüséget kapna és pl 5 évente vizsgázna és csak azt kellene fizetni mint annó a munkagép felirattal közlekedett gépeket. biztos buknának rá a nagyokosok mert valamilyen pénzforrást látnának benne. de nekünk is jó lenne mert legalább legálisan közlekedhetnénk.
próbáld ki de ha nincs valami jó ismerősöd köztük akkor sokra nem mész. én már próbálkoztam. amikor ott volt ismerős rendőr koma akkor mind azt mondta hogy áá mehetsz nem foglalkozunk az ilyen masinákkal. na de mikor ugy beszélsz velük hogy nincs ott az ismerős akkor benned is csak egy jól tejelő tehenet látnak és rögtön mondják a törvénykezést. hogy hát kell kötelező meg rendszám meg franckarika... annó én voltam bent Szolnokon a kpm nél és kérdezősködtem hogy mi van ha a rendőr megfog egy egyedi géppel. és akkor ott tájékoztattak hogy a rendőr jókedvétől függően dönt. az igazi jog szerint még gyalog se nagyon mehetel a forgalomtól el nem zárt területen. akkoriban még azt mondták hogy a kecskeszarvú semmi nem kell na de azóta nagyon sokan letették a négykerekű gépeiket és ilyen kecskeszarvkormányosra váltottak pont ezért hogy arra semmi nem kell. na most már ezeket büntetik mert csak ezeket tudják megcsípni ugyanis mindenki azt hiszi hogy meg vesz egy robit hozzá köti a húzóskocsit és már csavelhat is. és tényleg úgy indul utra mint ha minden stimmolna. és a rendőrbácsi rávetődik. és tényleg jogos mert senki nem gondolná hogy milyen követelmények vannak. most őszintén ha mindenkit rávesznek arra hogy szerelje fel az ilyen kis mekedlijét lámpákkal meg fékrenszerrel szerintetek utána majd nem fognak valami mást kitalálni?????? de hogy nem . kb 8 éve még mikor kijártak a falukba müszakiztatni a nagy trakikat és nem fékpadra vittük az mtz-t hanem gyors 9 padlógá.... kuplung fék és átment!!!! akkoriban még emlékszem öreg bácsika trabi motoros trakival oda jött se rendszám se papírok befizette a vizsgadíjat és mivel nem indult be a trakija hárman vagy négyen jól megtoltuk fékezett egyet lámpákat kapcsolt és megkapta a rendszámot. és nem szaladgált terveztettni meg minden hülyeség. mindenhonnat csak a pénzt akarják leszedni. ezért van ez.
na ebben igazad van csak szét kell nézni a you tubon orosz román cseh minden felé ilyen kis házilag tákolt masinákkal dolgozgatnak és fele ilyen jó állapotban sincsenek mint amit mi itt csinálunk. és nekik nem kell rendszám meg kötelező meg macskaszem..... csak itt nálunk szarakodnak elnézést a kifejezésért.
viszont lenne egy kérdésem itt az idő a rotázáshoz és a rotám még nem teljes. olyan kérdésem lenne hogy a rotám nem röpsúlyos hanem kuplungos. de a ferodor lepattogot róla és nem tudom mivel ragaszthatnám vissza? milyen ragasztót használtok a ferodor ragasztására?
viszont arra jutottam hogy ha tetszik ha nem le kell vizsgáztatnom a trakimat mert hát azért csináltam hogy használjam. és ha még kétszer ennyire megvágnak a fakabátok akkor abból a pénzből már le is tudtam volna vizsgáztatni. most felveszem a kapcsolatot a salgótarjánban valami vizsgáztató hellyel és neki fogok. kérek egy összeépítési engedélyt és utána jöhet a terveztetés a hegesztési minősítés stb. ma kiszámoltuk ha minden elsőre sikerül akkor 90 -100 ezer körül lesz.
T-25-nek üzenem,hogy a rendör miért nem csak elöször egy figyelmeztetésell igazolt?Miért kell egyszere lerohani az embert.Nem tudom ki hogy van ezzel a kérdéssel,de én nem hordok magammal paragrafust.Mai világban naponta változtatják a szabályokat.Arról nem is beszélve hogy az országba horják be a különböző kistraktorokat,azokra milyen szabályok vonatkoznak.A rendőrnek nem az a dolga hogy segitsen a magyar embernek?Nem úgy születünk hogy tudnunk kell mindent!Szerintem az lett volna a rendőri eljárás,hogy urak ez nem szabályos kérem ne közlekedjen ezzel a jármüvel.És akkor talán hazatolásall megusztad volna.Legközelebb akkor már tényleg bünti.Ez a szerény véleményem.Köszönettel:István
Munkagép fogalma:a közúti forgalomban időszakosan résztvevő,olyan önjáró vagy vontatott gép,amely nem szállítás vagy vontatás,hanem egyéb munkavégzés céljából készült!
Helló! Csak aszt nem tudom minek ez az eu ha nincs egységes jogszabály. Más tagállamban a potkocsin 5-tonnáig még rendszám sincs, házilag épitik öket ,itt meg mán a biciklire is minden szar kell, hogy a külföldi halálra röhögi magát itt náunk.
Akkor már nem bánom, hogy 4 kerekűt csináltam :S. Tökmindegy, panncsi blokkos akkor nem mehet közúton, ha 16 lovas... Bajos ez akárhogyis nézzük, sok háztáji gép van köztük a nagyfater 800 ccm-es diesel masinálja is .....
Itt van egy kicsit részletesebb leírás a Kerti trakiról és a rá vonatkozó jogszabályokról! Érdemes elolvasni! http://veteran.forum.hu/jarmuvek-elso-ismetelt-forgalomba-helyezese-32/pannonia-motoros-kis-traktor-2359/index4.html
Véleményem szerint az a legtisztább ha bemegy az ember ha van lehetőség rá a közlekedés felügyeletre vagy a helyi rendőrségre és ott egy ebben jártas emberrel beszél,mert ezek az utcára kivezényelt lóti futik nincsennek tisztába nagyon sok dologgal!
Ilyet nekem is mondott egy határ őr ismerös,hogy a kollegája egy este fogott több szabalysértött de másnap nem volt annyi és követelték rajta hogy miért nincs meg ugyannyi fogás minden nap,na de az egyenruha sok mindenre képes aki volt katona tudja.
A lovaskocsira ki köt biztosítást???Hány lovaskocsis esetet látni a Tv-ben hogy elszabadultak a lovak ës össze törték az autót!Mindeggy én elhiszem hogy megbüntettek,meg hiába mondtál dolgokat ,sajnos úgyis mindíg a rendőrnek van igaza!Hálistennek engem még nem büntettek meg pedig már jópár ezer Km-t megtettem közúton rotációs kapával,meg a pannonia trakival éjszaka,nappal,belvárosba,lakott területen kívül,belül,33számú főúton és még megsem állítottak!
Most már király lesz tavaly vigan szaladgáltam a hoda rotával most meg lassan kész a gép és erre ez van jogsim sincs pluszba a rotához nem is gondoltam hogy kell.Igy a falu másik végén lévö kertemben nem tudom hogy fogok termelni.
A cégnél vagy 10 éve melegedni bejött a közeg és fanyarú képpel mondta, hogy mennije kell mert x dbszor ezernek lennie kell. Ő mondta nem én találtam ki!
Ezzel egyet értek ha akar ugyis meg büntet.ano a haverral mentünk ellenörzött a jard a haver meg mondja neki hogy mindenrendbe van a válasz ha akarom megbüntetem mert koszos a kocsi.