Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Szia Ádám! Gratulálok a türelmedhez,a jó szándékú makacs kitartásodhoz és a szép eredményhez!Ezek után még mondja valaki,hogy abból a bizonyosból nem lehet várat építeni!:) Ha esetleg nem jók a szelén celláid,és ragaszkosz az eredetiséghez,tudok adni.Igaz csak 40x40-es,de új,orosz,és katonai felhasználásra készültek. Üdv.Gábor
Gratulálok a szép munkádhoz. Az ember mindig tanul valami újat ( kandaló üvegtisztító szpré ).
Az állórészt viszonylag könnyű újra tekercselni. Elég addig visszabontanod, ahol a sérülés kezdődik.
Viszont érdemes a visszabontás közben az eltávolított menetek számát feljegyezni, mert eredetileg 200 menet van egy-egy oldalon. Azonos átmérőjű hibátlan zománchuzalból levágsz a sérült résznél egy kicsit hosszabbat. Összeforrasztod az ép résszel és hőre zsugorodó műanyag szigetelő csövet ráhúzva leszigeteled. Lényeg, hogy a toldás a forgórésszel ellentétes oldalra essen. Itt fér el legjobban. Bár nem szép, de a legjobb, ha a csévetest karimája fölé, a csévetesten kívülre rakod. Feltekered kézzel az új huzal részt. Remélem, hogy érthetően írtam le. Kérdezz nyugodta, ha valami nem tiszta.
Nagyon érdekes dolog ez az egész PV dolog. Néha egy kicsit háttérbe szorul az ember életében, néhameg kegyetlenűl előjön. Az biztos, hogy "fertőz", persze jó értelemben. A Pannónia felújítási projekt során volt is egy kis konfliktus idehaza, mert néha hajnalig csináltam, jól meg is kaptam, hogy most már mindig azt a "sz*rt" fogom csinálni?... Nagyon rákkattantam a projektre érezvén, hogy ebből jól fogok kijönni. Sokan talán ezt a "rákkattanást" nem fogják soha megérteni. (A csajok meg a cipő és a táska vonalon vannak így...) A PV kicsit misztikus, mindig lesznek nyitott kérdések amikre egyre inkább nem fogjuk megkapni a választ. Pl.: vajon melyik sorozatból hány darab készülhetett? Mi számít különlegességnek?
Köszönöm Nektek az elismerő szavakat, jó megerősítés ez nem csak nekem, mindenkinek, aki nem hagy veszni egy járművet.
u.i.: Van egy elírás a lenti írásomban, a lényeg, hogy az eredeti festés egyáltalán NEM sérült!
Egészen hihetetlen, hogy milyen jó állapotú volt a régi festék, és még inkább, hogy sikerült is megmentened! Meg sem fordult a fejemben, hogy visszaállítható az eredeti állapota, pedig én is eljátszottam a gondolattal, hogy ajánlatot teszek rá.
Azt hiszem, nem is kerülhetett volna jobb kezekbe, őszintén gratulálok neked!
Üdv,
gyurka
u.i.: én nyomtatnék az átalakulásáról egy néhány fényképes füzetkét, a digitális képek könnyen elvesznek.
Nemrégiben láthattátok a fórumon (3844) és a Jófogáson Janky Topiktársunk szeretett családi PV örökségét, köztük alábbi agyonfestett Pannóniát. Régóta álmodoztam egy Pannóniáról, és mivel Miskolc környékén esélyem sincs találni egyet, így némi hezitálás és alkudozás után (Janky köszi!), belevágtam a Pannónia felújításába. A felső színes diszperziós rétegek nehézséges beáztatása-ledörzsölése, után jött az ezüst színű fekete leves. Ezt a réteget kandallóüveg tisztításra használatos koromoldó sprével sikerült leszednem, úgy, hogy az eredeti olajzöld festés egyáltalán sérült! A tetőnél és a forgóvázaknál is hasonló módon jártam el. Persze a forgóvázakat előtte gondosan szétszereltem, megtisztítottam. Sajnos az állórész tekercsrések szakadtak (valaki összeszerelésnél hosszabb csavart használt, mint kellet volna, megsértve a tekercselést). Az egyik forgóváz kefetartó hídját komplett le kellett gyártanom, mert hiányzott. Most már szépen forognak. Ha egyszer több időt tudok rászánni, akkor működőképessé fogom tenni. A szelénblokk meg van, nem büdös, majd kimérem, de lehet, hogyGraetz-el modernizálni fogok. A Pannóniában egyébként ugyanolyan szelén van, mint aV43 EZV egyenirányító védelmében. (Ha van olyan, aki mindenáron az eredetiségre törekszik, és persze van MÁV-os ismerőse.) Galléros Tungi izzókat egy haveromtól kaptam. A tetővezetéket még pótolni kell, de ez a legkevesebb. Pannóniából vannak százszorta szebbek és jobbak, de így, hogy én javítgattam,a projekt során megismertük egymást mondhatom: igazán így lettünk jó barátok a Pannival . Imádom az illatát, az 50-es évek tökéletlenségét, de legfőképpen olajzöld matt színét!Íme néhány fotó a rehabilitációról, és az eddigi eredményről:
Nekem is van ilyenem és pont egy német cuccal került hozzám. Nincs alatta semmi jelzés. Csak mellesleg mondom, név nélkül, hogy ismerek olyat, aki szándékosan tett egy készletre MEO pecsétet, hogy ezáltal is magyarnak lehessen mondható. Nem bűn, mert tudtommal nem árulja és én kedvelem az embert.
Az enyém biztosan magyar, mert a lila bélyegző lenyomatban 116 MEO felirat olvasható. Valószínű, hogy legalább két változatban készülhetett anno. Bakterházzal és anélkül. A bakterház rögzítésére szolgáló négy furat ezen is megvan, de a furatok festése is eredeti. Egyáltalán nem látszik semmilyen nyoma a szegecselésnek. Viszont a gyártó, legalább is nekem homályban van.
Szia! Ismerem én is ezt a fajta sorompót, de én nem tartom egyértelműen magyar gyártásúnak. Mintha német 0-ás, 1-es holmikkal került volna hozzám. Nagyon bumfordi, de legalább színesíti a terepasztal lehetőségeit.........
Nem találom az email elérhetőségedet. Az enyém publikus: gyzpatay@freemail.hu A szép Előre garnitúrába egyáltalán nem illik bele az a szörnyűséges Pannónia mozdony. Nem gyűjtöm, de saját készítésem alatt lévő, egyedi Hargita motorvonatomhoz alkatrésznek megvenném. Persze ehhez meg is kellene egyeznünk, ami már nem tartozik ide.
Szia! Én a Vörös Szikra mozdonyommal jártam így,megesküdtem volna hogy gyári a világítása,mert annak tűnt.Később -nálam sokkal okosabbak- felvilágosítottak,hogy eredetileg nincs benne.:)
Köszönöm a pontosítást, nekem nem tűnt "belebarkácsolt" világításnak. Ahogy a belsejéről készült fotón is látszik, ott is teljesen gyárinak tűnő a bővítés. Ettől függetlenül ötletesnek tartom. :)
Valamikor írtam itt a fórumon, hogy boldogult gyermek koromban volt egy sorompóm, aminek az alján egy lila MEO bélyegző volt. Most van újra egy, viszont de most sem tudom, hogy annak idején ki gyártotta.
Egy kis pontosítás: A PV Előre mozdony vezetőállás ablakában gyárilag nem volt piros, de másmilyen színű lámpa sem. Ezt csak az ügyes kezű előző tulajdonosa szerelhette bele. Szegény Pannónia mozdonyhoz egy nagyon szerető és türelmes új gazda kell. Nem szeretném dicsérni azt, aki elkövette, bármi is volt a szándéka, de így förtelmes.
Eladóvá vált szeretett PV készletünk. Egyben szeretném értékesíteni, egy esetleges megegyezés esetén a személyes átvétel javaslom. A vonatok Újpesten találhatóak.
Beszúrok ide is egy pár képet, de az alábbi linken még több található:
Érdeklődés, ajánlat, további infó emailben lehetséges.
A készletben tartalma:
16db ives sín
1 db ives betáp sín 15db egyenes sín 1 db 1/3 hosszú egyenes sín 1 db balos kézi váltó 1 db jobbos kézi váltó
1 db Pannónia mozdony leharcolt állapotban 1 db Előre PV-1 mozdony, tökéletesen működik, nagyon szép állapotú, az egyik piros izzó ki van égve. 1 db pőrekocsi 1 db Pv3 Előre kék személykocsi 1 db Pv2 Előre szürke postakocsi 1 db egyedi készítésű gázszállító kocsi 1 db Pv6 Pannónia kék személykocsi, szinte új állapotú 1 db Pv4 nyitott, barna teherkocsi 1 db egyedi készítésű tartálykocsi 2db alagút, szögletes illetve íves kapuzattal