Ma szét szedtem a lezlit darabokra kötelező karbantartás céljából:-) Megragadva az alkalmat amputáltam szegényke lábait, így most olyan kicsi lett, mint egy 147-es. A V21 kiszerelésekor vettem észre, hogy a membrán hátsó fele (mágnes felöli oldal) nyitott a külvilág felé, ahol a mély sugárzó vidáman be tud préselni kéretlen hanghullámokat. Elképzelhetőnek tartom, hogy ennek a szigetelésnek hiánya okozza a magas tölcsér rekedtes hangját, amellett, hogy az erősítő is hozzá tehet valamit. Mivel többen panaszkodtak, hogy a magas hangszóró membránja elrepedt, és a lengőcséve leégett, ezért arra gondoltam, hogy az indokolatlan nagy amplitúdó miatt légrésben kóválygó lengőcséve hozzá dörzsölődött a vashoz, és ez is okozhatta a hálát a hangszórónak. Ezért elmentem a madaras nagy áruházba, és vettem egy műanyag virágcserepet 170,-ft ért, amit a hátsójára melegen felnyomtam a hangszóróra. Tiszta gyári lett:-) Szóval nem bízok semmit a véletlenre....
Igen. 9 hónapja én is hozzászóltam. Próbáltam egy XK3-ból kihozni a maximumot. Azthiszem ezt is leírtam. Az XK1 tulajé és 760-on használja.
Az orrhangját némiképp el lehet fedni az eq loudosabbra állításával, vagyis magas, mély kiemelve. Erősebb keyclick. Oda volt a beállításért, azóta is azt használja.
De akkor is vékony marad a hang, a chorusvibrato nyávog. Öt oktávért és egy manuálért az a pénz túlontúl sok. A H-Suz folytatja a régi hagyományt, hogy egy olcsóbb típus nehogy má' szóljon úgy mint a zászlóshajó. Érthető. Persze a Mezzón többedszer leadott Rhoda Scott a New B3P-vel is fájdalmasan messze van a kívánatostól. Semmi bajom, legyen messze, de akkor mi kerül benne 3-4×annyiba?
Az XK3-nál jobb a C2 hangja, persze szigorúan szárazon ki és rendes lezlivel minden további. Ennyi pénzért adnak még egy manuált, de elveszik a kényelmes szabályozást. Meg a 2 manuálos könnyebb mint ott az egy. 17-27kg.
Hát igen, ha már kompromisszum, (mert ugye sokunknak nem igen tellik amatőr körökben B3-C3-A100 és társaik beszerzésére) és a cél a B3 szerű hang, akkor szerintem is M3. Tanulságos tud lenni ha nagyritkán bármilyen másik spinettel egymás mellé kerülnek, a klasszikus 888 3rd chor. normal vibr. megszólalásánál mindig meglepődnek. Néha még én is, pedig májusban múlt 15 éve, hogy az enyém:))))
más:
A fiatalembert már láthattuk itt a fórumban, egy B3 és egy XK3 társaságában
Na itt egy újabb érdekes árarány a hetvenes évek elejéről Sanyorzó gyűjteményéből. X66 + M102/760 Aláhúztam a mai szemmel legdurvább különbséget. Kb. ma a 8-10× az értékarány. (és joggal)
Ha már Hammondos vendéglátós emlék: a Roosevelt téren a Gresham Kávéház előtt az 5-ös busz megállójánál több buszt elengedve hallgattunk egy idős orgonistát, aki az egyik belső oszlop mellé állított hangszeren játszott. Ki lehetett Ő, emlékszik-e valaki ?
én is ott voltam a Hammond fesztiválon, de a ti együttesetek produkciójából nem sokat hallottam :( :(
Szeretnélek végre egy teljes koncert erejég végighallgatni, mert nekem is az a véleményem, mint Zsoltnak, h Te, Matyi, " hammondosan" játszol a hangszeren, már amennyit hallottam felvételekből meg a fesztiválon az általam hallott, mindössze 5 perces műsorból, de tudom, ez még nem volt minden ... és szeretnék tanulni tőled, mert követendő minta, akárhogy is alakul a hammondon való zenélés Magyarországon a jövőben...
Szóval, minden elismerésem a tied... csak így tovább, és kívánok sikeres fellépéseket a továbbiakban!!!
Az M3 az egyetlen B3 jellegű spinet. Ez az egy típus tényleg hozza többé-kevésbé a B3 érzetet.
Ez nem merül ki csak a külsőségekben. Waterfall játszófelülete, a billenőkapcsolók sokkal kezelhetőbebk ami a játék során nem lényegtelen.
A percussion egy az egybe a B-é. Mind kezelésileg, mind hangilag. Már az M100-é is más, nemszólva hogy az 1'-as regisztert némítja.
Elértem a lényeghez, a hangjához. Ennek a legvastagabb, legütősebb, a vibrátója a leginkább sírós. Nem annyira mint egy ABC-nek, de lényegesen jobban mint a többi nem ABC-nek.
Erről Posaune is tudna értekezni. Ő M100-ról váltott M3-ra.
Az eltelt 40 év alatt szépen megmérettettek a Hammond típusok. Szerintem az akkori áruk a gyártási költséget tükrözhette. Manapság igen más szempontoxerint értékelik ezeket. Korábbi, későbbi, német, holland, angol, amerikai árak is kb. ilyen arányokat tükröztek.
Az M3 nincs túlárazva. Többet ingyen is odaadnának, csak vidd el! (Kaliforniából :-)
hát ez rendkívül érdekes. manapság nehezen találok M3-at egy L100 áráért(márpedig ha jól látom ezen a prospektuson ugyanaz az áruk). vagy rossz helyen keresgélek, vagy nagyon túlárazzák az M3-akat?
Feldmajer bácsi a háború / a második/ után kiment Amerikába "hittéritönek", a kinti
kapitalistákat akarta meggyözni a kommunizmus elönyeiröl a hidegháború idöszakában hát "zabálták" mit ne mondjak , majd az ötvenes évek elején hazajött és épitöipari culágerként helyezkedett el mint nem megbizható/épitette a szocializmust/ Apám hangtechnikusként dolgozott az akkori 43as állami épitöipari vállalatnál rendezvény hangositás stb /min napi két naggyülés/ és ott találkoztak. Feldmajer bácsi különben még az átkosban konzit végzett, orgona szakon, de játszott egy csomó más hangszeren is . Amikor hazajött, hozott haza egy full csöves orgonát , és két szerintem baldwin hangfalat , melyben a két hangszoró mellett volt egy forgódob , mely "keverte" a hangot . Gyerekként nagyon tetszett mert forgott...
Apám abban az idöben csinálta esténként és szombat vasárnap a vármozit, az uri utcában, és ott biztositott fellépési lehetöséget Feldmajer bácsinak a hiradó elött, matinékon, télapó ünnepségeken . De volt tuti helye is a Majakovszki utcában, és
valahol mátyásföldön. A faterral folyamatosan fejlesztettek, átalakitottak , és amikor
a térhatásról olvasott a rádiotechnikában, akkor megalkották a "sztereo" leslit, csak ezt nem tudták Nagyon pedáns emberke volt, két fehér inge vot,egy a munkás a másik a fellépös , de mindig ha játszott /ezt gyerekként is észrevettem/ igazi müvész volt lehetett az tico tico , vagy Bach egy hamiskás mosoly megjelent az arcán , hogy most pedig ÉLEK . Ötven nyolc éves korában halt meg, és csak kevesen emlékezhetnek rá , de valahol van egypár vörös szikrás magnóval készült felvétele ...
Megbeszéltük. Dobolok. Ha lesz a közelben zongora, akkor azon is nyomom. A Te Triódban, Te vagy a főnök. Szerintem Kalteneckeréktől elcsábítjuk az "ékszer" gyereket ( Gyémánt Bálint ) gitározni. Nekem nagyon tetszett a Hammond Fesztiválon. Az is igaz - mindenki nagyon tetszett, de trióban mégis csak 3-an lehetünk ! Nevünknek javaslom a "Három Fogásos Vacsora Trio" nevet, esetleg a "THM" (Tehtube, Hwezredes, Milegyenaharmadik) de Matyiék után szabadon a "Zöld Tapír" is szóba jöhetne.
Igen, valóban én is többször hallottam, de a múltkor arra keveredve rémülten tapasztaltam, hogy az egész étterem bezárt és elhagyatott. ...hát ilyen is volt :(
Gratulálok ! Többed magammal könnyesre röhögtük magunkat ! Bízvást állíthatom - az eddigi nem kevés hozzászólások után - ez volt a MAI NAP DUMÁJA ! Valódi úriember módjára intellektuális karikatúrát festettél. Nagyon tetszett !
u.i.: Abba a zenekarba én is szívesen megyek játszani Veled, de előbb nézzük meg, milyen a helyi konyha ! :))))
'96-'98 között Agárdon a Vadásztanya étteremben volt egy úr, aki Visconton "vendéglátózott" (a sajátja volt), minden hétvégén az Ő kedvéért mentünk oda, pedig a kaja felejtős volt. Összeismerkedtünk, először elmondta, hogy gépszerelő a kápolnásnyéki gépállomáson. Aztán azt is, hogy majdnem elvégezte az orgona-szakot a Zeneakadémián, de '56-ban beválasztották valami diáktanácsba, és emiatt örökre kizárták az összes felsőoktatási és művészeti intézményből... Nem tudom, mi lehet vele, rég nem láttam, ott már nem játszik...
"Ezért is szeretnék egy saját triót, de olyan halkat hogy elnyomjon minket a háttérzaj. Egyszer csak összejön."
Nagy okosságnak tartom! Van egy Red Norvo quintett lemezem. Forward look című szilveszteri koncert lemeze. (1955 vagy 56-ban készült) Nagyon fílinges volt a tányér csörgés, meg a happy new year felkiáltásokkal tarkított zene!:-)
Ez a Feldmajer bácsi érdekelne. 1958 magyar vonatkozásban még távolabb van mint amerikaiban szerintem. Orgonán vagy harmonikán játszott?
Még a hetvenes évekből emléxem egy harmonikás duóra a Vigadó téren a Corso/Korzó? étteremben. Ott valami kétrészes fényes bőrszerű laci szolgálta a kézifújtatóst. Valami Solton vagy hasonló.
A két lezli a közönség felé tökmindegy, elég egyet kihangosítani oszt jónapot, mehet 10-100kW-al. Viszont a zenésznek kényeztetés a duplán vastag hangzás a háta mögött. Jótékonyan kihathat a teljesítményére.
Én szeretem a vendéglátós zenét, ami az elmúlt 20 évben eltűnt. Meg kell hagyni nekem hiányzik. Még emléxem Vermonás hősökre. Sajna ami megmaradt az degradálódott midifájlpléjerre plusz karejokí.
Ezért is szeretnék egy saját triót, de olyan halkat hogy elnyomjon minket a háttérzaj. Egyszer csak összejön.
Szerintem sem Matyóóó sem más nem határolódik el a vendéglátózástól, ugyanis a legtöbb helyen ahol bárkit is hallottam, mind lehetett folyékonyat, szilárdat fogyasztani előadás közben. Sőt, ez a gázsi alapja. Ilyen volt pl. a Stargarden is. A Deep Purple alatt sem csuktak be hirtelen a lacikonyhák, borkimérések.
Mindössze hirtelen két hely ugrik be ahol nem illik falatozni, vagy nem is lehet: MűPa, Zeneakadémia. + Opera.