Egy kivételes egyéniség kivételes munkásságának megtárgyalására hozom létre ezt a topikot. Legyen az bármelyik cégének bármilyen terméke, múltjának és jövőképének kritizálása, illetve azzal való szimpatizálás. Beszéljenek a tények helyettem!
Annak nincs semmi ertelme, ha arrol beszelsz, hogy "adott sebessegel döcögve". A valosagban viszont dugokban/lampaknal allsz, az atlagsebesseg ~30 km/h-ra jön ki (miközben ~100 km-en ~50-szer kell felgyorsitani/lefekezni ...)
Arrol volt szo, hogy a "betaplalt" energia hany %-a mozgatja ATLAGBAN az autot (a ~12-15% atlagban egy eleg jo ertek, arrol még szo sem esett, hogy közben ~1,5-2 tonna vasat is mozgatnak ... es pl. sokkal realisabb lenne, ha CSAK a szemelyek "mozgatasa"-rol lenne szo ... amit egy "streetboard"/e-roller is kivaloan tud).
Nem tudsz "kicsiben" ~60-62%-os aramgeneratort megvalositani. Ha lehetne, akkor ~120 ev alatt valszeg megtettek volna a ~3-szor alacsonyabb üzemanyag-felhasznalas kedveert.
Egy elektromos autoe pedig (nyilvan a merete is erösen valtozik) beeri ~12-15 Kwh-val 100 km-en.
(Ami fosszilis energiabol szarmaztatva is ~3-4-szer akkora hatasfokot jelentene, mint a "közvetlen" benzines üzem ... ha pl. nem ~14 KWh-t, hanem ~18-19 KWh-t igenyel ...). De a lenyeg inkabb ott van, hogy megujulokrol is üzemeltethetö az EV (hiszen a fosszilis forrasoktol inkabb meg akarunk szabadulni) ... de, ha lehet, jo gyorsan.
A norvégoknál kevés a napsütés, viszont erős az elektromos rendszer, ezek a számok meg ugyaolyan számított értékek, amiket mi időnként végigszámolunk. A norvég villamosáram fogyasztás 1/3 sincs a magyar.