2005-ben vettem (első tulaj vagyok), 2T.... őszintén szólva nem tudom, milyen blokk.
Zuglói vagyok, a gép a Stefánia közelében áll.
Már akkor is akadtak csinálnivalók, mikor legutóbb használtam (2,5 éve), apróságok, de gatyába kellene rázni.... izzók cseréje, első gátlókat megnézni (szerintem kicsit ragad), eredeti gumi (cerére érett) lánc (?), karbi, egyáltalán, komplett átnézés.
Szere28, köszönöm, megpróbálom pucolgatni kicsit és beinditani.
indítási metódus. gyertya ki kis olaj a egesterbe. motor atforgat kézzel vagy berugokaral. ha atfordul könnyen fel siker. akkor gyertya megpucol visszarak. a bontott olaj miatt lehet kikell meg venni tisztítási célból mert bekopheti olajat. regibenzin kint új bele. karbi pucolni sem árt. ha ezek megvannak jöhet az indítási kísérlet. ha beindul örülünk ha nem keresek miért nem . szikra van e benzin bejut e a motorba meg ilyenek.
Nem tudom, nem próbáltam, gondoltam előbb megkérdezem, milyen okosságok vannak, mielőtt az ember nekilát. Egyáltalán milyen problémák merülhetnek fel ennyi állás után...
És ha beindul ha nem, a lábán vagy szállitva de valahova el kell vinni...
ez így nem igaz. mivel sok motornál egyben van a váltó a blokal és egy a kenesuk. szóval tudják a váltót is megfelelően kenni. akár 100 ló felett is. robogóban meg alig van terhelés. a másik meg sok robogó hoz meg a szervizleiras is motor olajat ír a hajtás részbe.
Tanácsra lenne szükségem... van egy Scarabeo 50-esem, amit ilyen - olyan okok miatt nem használtam közel 3 éve (nagyrészt fedett helyen volt), de szeretném a szezonra gatyába rázni.
Első tulaj vagyok, 10 éve vettem, nagyon kevés kilométer van benne.
Szükségem lenne egy lelkiismeretes szerelore Pesten, aki tovirol hegyire atnezi és olyan állapotba hozza, hogy gond nélkül használhassam.
A másik problémám : hogy jut el oda. 3 évig állt. Mire kell vigyázni? Simán raulok és elgurulok vele? Indításnal valami okosság? Fekek, lánc...?
Bocs, de nem értek a robogokhoz, csak használni szoktam őket :)
Sport dob azért, mert az előző motoromon is volt, és nagyon sokat jelentett, hogy a pesti forgalomban hallották az autósok amikor mögöttük. Szóval nem a teljesítmény növelés a cél, szimplán a biztonságosabb közlekedés.
Tudnátok ajánlani Pesten (vagy Pesthez közel) olyan szerelőt aki megbízható, és meg tudna csinálni egy olaj/olajszűrő/légszűrő/esetleg görgőcserét egy Aprilia Scarabeo 200-on (2001)? Esetleg tudna mérni kompressziót.
Illetve van olyan kipufogó gyártó, aki készít sportkipufogót 200-as scarabeohoz?
Úgy csináltam, ahogy írod, nekiálltam megnézni a gyertyát. Akkor már kezdett nem tetszeni a dolog, mert egy szigszalaggal bőven körbe tekert gyertyapipa volt rajta, a szigszalag alatt meg le volt fűrészelgetve a pipából...
Hozzáteném, hogy a hirdetésében hibátlan, meg költségmentes, megy minden atyaúristen volt rá írva és tényleg nem rossz a motor, de nem nem annyira jó, mint amennyire le volt írva.
szóval megnéztem a szikrát a régi gyertyával és nem szép nagya hézag is valami 0,2-r evolt állítva... Új gyertyával sem lett jobb. Na akkor le a gyertyapipa, és amit írtam, hogy keveset húz át, 3-4 mm-t, miközben a centit is simán tudnia kéne ugrani. A szokásos 5,5kOhm-os volt a pipa, másik 5,5-össel sem lett jobb, kapott egy 3kOhm körülit, van ellenállás nélkülim is itthon, de egyenes, így azzal nem tudtam próbálni, de nem is lett volna lényeg, mert már előtte is gyenge a blitz, nem a pipán múlott. Na akkor indultam visszafelé, levettem a trafót, ki-be tettem a gyertyakábelt, nem javult. Trafó két csatlakozása tisztít - visszatesz, semmi javulás. Akkor jött a csati a trafó és az elektronika kocka között, azután javult kicsit azután már nem volt kedvem tovább nézegetni, végülis megy így is.
Olvasgatom vissza a fórumot, és sajnos gondban vagyok.
Adott egy 2004-es rotax blokkos 125-ös.
Kit ajánlatok szerelőként, mert sok mindent elszerelgetek magam (most is erősen megbontva áll a gép), de most úgy tűnik, elengedett a hengerfej tömítésem.
Szivárgott az olajszeparátor cső a hengerfejnél, de azt kicseréltem, most jónak tűnik.
Viszont meghajtásolaj csere előtt járattam 20 percet helyben, és megint megjelent a szivárgás, de most úgy tűnik, a hengerfej aljánál.
Láncom is a végét járja, meg szerintem egy jó szelephézag állítás sem ártana.
Nekem is ezt csinálja. Amíg nem melegszik be, szerintem normális az, hogy így "perreg" a motor. A Trabantunk, és régebben a Barkas-om is ilyen volt. Ez a Scara esetében biztosan hibát jelent? Vagy lehetséges, hogy így rendben van?
Ám a gyenge szikra okát megtalálhatod, ha szépen a gyertyától elindulsz visszafelé, szépen tisztítod a kontaktokat, és teszteled az egységeket.
Szereltem csak, nyűglődök a gyújtással, megy ugyan a motor, de gyenge a szikra, még egy megszakítós Riga-Simson gyújtástól is gyengének találnám. Gyertyapipa nélkül a gyertyakábel végétől csak 3-4 mm-távolságot tud áthúzni. Kontaktokat próbáltam ellenőrizni, Van egy csati a trafó és a elektronika között, azt szét.össze tologatva párszor egy olyan 5-10%kal erősödött a szikra, de még úgy is gyenge.
Simsonnal voltam ugyanígy, az akkor javult meg, amikor megtisztítottam a trafó-váz testelési pontot, meg még biztos ami biztos, vittem a trafóra egy test szálat a blokktól.
Ilyesmit akartam volna nézni ezen is, de ezen a trafóra mindkét szál az elektronika kockából megy, az elektronika kockánál meg tovább nem volt kedvem bontogatni a motort, hogy oda honnan mennek a szálak. De gyanítom, hogy ezen is kell legyen egy olyan pont, ahol testelve van a vázra, vagy a blokkra. Azt kéne megtalálnom, hátha csak azt kell megpucolni.
Ennek a problémának tulajdonítok egy hibajelenséget, a motor hidegen egy ideig " pöcög ".
Szal mintha ki-ki hagyogatna egy szikrát. Aztán kicsit bemelegszik és utána úgy megy, mint az álom. Piszok jó motor, álmodni sem mertem volna, hogy ennyire tetszeni fog... ( 100 - 2T )