Egyszerűen köze nincs hozzá, amit kihoztok belőle (átváltoztatós balhé), csak felbontása az igének, és hamis következtetés. A test nem használ semmit, mondja Krisztus azoknak, akik megbotránkoztak, mert valóságos test evésre gondoltak, mint ti. Hanem az Ő beszéde, ez az étel, a mennyei eledel, ami megelevenít, ami szellem és élet. (63-as vers, amit "véletlen" kimaradt az idézetből)
Az az értelmezésed, miszerint az örökélet csak az átváltoztatott kenyér evése által lehet a miénk, a r.k. tannal is ellenkezik. A r.k. felekezet elvetette a csecsemők kötelező áldoztatásának tanítását.
Látod, pedig én alacsony vagyok és kövér. :) Nehéz rám megfelelő öltönyt venni. És hamarosan szükségem lenne egy új öltönyre, mert ezer éve nem volt új öltönyom. :) És a jövőben - talán - gyakrabban kell majd öltönyben "szerepelnem". :)
Azt már nem, pedig férfiszabónak tanultam. Aztán elvégeztem a nőit is, és inkább női ruhákat vartam. De azért férfi nadrágot még tudok, csak zakót nem. :)
Olvastam, mit írtál. Megint el akarsz menni. Már másodszor, mióta itt vagyok, de valami (Valaki) mindig visszahúz ide. És ez addig igy lesz," amig be nem adod a derekadat "az Úrnak. Mert Ő nem mond le rólad.
Erőlködhetsz, veszekedhetsz, nem vagy Nála erősebb.
(Csak arra vigyázz, hogy a végén ne neked legyen igazad....)
Jézust nem lehet fizikailag megenni, és vérét meginni. Aki azt mondja, hogy valóságosan Jézus húsát, és csontját esszi, és vérét issza az nem mond igazat, mertz csak fizikailag át nem változtatott kenyeret, és bort iszik.
Csak szellemileg, és szimbolikusan lehet elfogyasztani, de nem valóságos fizikai valójában.
Azért alakult ki ez a tévtanítást, hogy az ostya imádtát igazolják.
Az apostolok sohasem imádtak kenyeret, föleg nem ostyát. A kajából nem volt divat Istent csinálni, csak a pogányoknál. Még a zsidók sem imádták az áldozati állatot, holott Jézust szimbolizálta. Meg kell térni az anyagi teremtett dolgok, és bálványok imádatából.
Csel. 17,24 Az Isten, a ki teremtette a világot és mindazt, a mi abban van, mivelhogy ő mennynek és földnek ura, kézzel csinált templomokban nem lakik. Csel. 17,25 Sem embereknek kezeitől nem tiszteltetik, mintha valami nélkül szűkölködnék, holott ő ád mindeneknek életet, leheletet és mindent; Csel. 17,26 És az egész emberi nemzetséget egy vérből teremtette, hogy lakozzanak a földnek egész színén, meghatározván eleve rendelt idejöket és lakásuknak határait; Csel. 17,27 Hogy keressék az Urat, ha talán kitapogathatnák őt és megtalálhatnák, jóllehet bizony nincs messze egyikőnktől sem: Csel. 17,28 Mert ő benne élünk, mozgunk és vagyunk; miképen a költőitek közül is mondották némelyek: Mert az ő nemzetsége is vagyunk. Csel. 17,29 Mivelhogy azért az Istennek nemzetsége vagyunk, nem kell azt gondolnunk, hogy aranyhoz, vagy ezüsthöz, vagy kőhöz, emberi mesterség és kitalálás faragványához hasonlatos az istenség. Csel. 17,30 E tudatlanságnak idejét azért elnézvén az Isten, mostan parancsolja az embereknek, mindenkinek mindenütt, hogy megtérjenek: Csel. 17,31 Mivelhogy rendelt egy napot, melyen megítéli majd a föld kerekségét igazságban egy férfiú által, kit arra rendelt; bizonyságot tévén mindenkinek, az által, hogy feltámasztá őt halottaiból.
Ezerszer megcáfolt "érvekkel" a csonka idézettel jössz barátom, nem megy ez neked. Ez itt kevés. Ez fórum, az írások megmaradnak, nézz csak utána, itt ez már csak ismétlés (kismilliószor megcáfolt, lerágott, csak olvasni kéne, nem csak újként beírni) és csak ismétlésként mondom neked, mint újnak: Ez az idézet itt semmilyen bor és kenyér, ostya és stb. átválzozásáról nem ír (mint ahogy trolibusz vasalásról sem), főleg nem utasít, de gondolom te azt sem tudod, mint jelent az utasítás, pl. "tedd ezt." utasítás, parancsolat, de egy tanítás nem utasítás, se nem rendelés. Mellesleg, itt valahogy mindig csonka az idézet, és kifelejtik a 63. verset, hogy a test nem használ semmit, a beszéd, amit Krisztus szól, az az ami megelevenít (tehát nem a TEST, az nem használ semmit, miért is kéne átváltoznia?), az pedig szellem és élet. Már szólt ez azoknak, akik megbotránkoztak, hogy Krisztus testét hogyan ennék valóságosan. Nos, félre értették a dolgot, mint ti, csak ti szándékosan, a népvakítás kedvéért.
Hát igen, a beszéd, bizony étel, megelevenít, de a test? Semmit nem használ, ehettek akármit is. Átváltozásról meg még egy szó sincs az idézetedben.
Kedves Rozálka. Jópofa vagy. De azért - gondolom - nem sokat olvastál Kálvin Jánostól és egyéb reformátoroktól...:) Úgyhogy ne legyél olyan biztos a dolgodban....