Azért is kérdeztem az olajat, mert a szintetikusok elég drágák. Nekem is az a tervem, hogy először az idle (önnfenntartó) állapotot szeretném elérni, olajhűtő, meg műszerek nélkül, azután lehet finomítani a dolgokon. (Pár műszerem már van)Sajnos hegeszteni nem tudok, így nem lesz egyszerű. Ja, én gépkocsi olajszivattyút akarok használni, és PB-gázt tüzelőanyagként.
Persze! Tavasszal megbeszéljük! Össze kell raknom szegényt...
Én nem hiszem,hogy különleges olajozást kellene alkalmazni.A körülmények lényegében ugyanazok mint eredeti helyén.Én 10-40-es félszintetikust használok.Az olaj nyomása szerintem fontosabb szempont.
Kérdésem: milyen és mennyi olajat célszerű használni egy személyautóból kiszerelt turbóhoz? Az enyém KKK típusú, a pontos számot csak szombaton tudom megmondani, akkor kerül haza.
Most fedeztem fel ezt a topicot. Pár éve nekikezdtem egy turbófeltöltőből gázturnibát építeni, de megakadt a projekt. Most újra elkezdem. Tagja vagyok a Yahoo DIYGasturbine group-nak, van pár könyvem, rengeteg weboldalt megnéztem a témában. A topicot még nem tudtam végigolvasni, de bepótolom. A projektről tájékoztatlak benneteket.
Nem szándékozom itthon beindítani.Ez csak próba volt.Szóval működik minden.:)))
Várom az egyik barátomat rep szerelő megakarja nézni ,van 2 dolog amit nem tudok hogy mi az a hajtóművön.Arra gondoltam bemegyek a Media Markt-ba és veszek vastag piros kábelt amit az erősítőkhöz használnak.Ezt duplán ,réz csatlakozóval .
Egy sima gk. önindító is felvesz legalább 150 Ampert, ha hideg van, még többet is.(200-250 A) A bika kábel nem túl vastag, 2-ő kéne belőle, (vagy megfelezni, és duplán venni) és a 2 aksit is vastagabbal kéne összekötni. Nem tudom, hány Ah-ás akksik voltak, de szerintem, a 6-E8 as, vagy a 6-E10 es lenne az igazi.(sajna túl drágák, és eszméletlen nehezek) Ólomakkuk, bírják a nagy ampert, mert kicsi az Rb belső ellenállásuk. Amúgy teherautókban vannak. A másik megoldás, a hegesztőtrafó méretű indítótrafó, hűtőbordás greatz-be kapcsolt hegesztődiódákkal, ventillátoros hűtéssel. Nem szabad lebecsülni a jószágot, jó nagy tömeget kell elég nagy fordulatra felpörgetni, kell a "vaskos" teljesítmény!
Egyébként frankó, de beindítani majd nem ott kéne!
Ma elmentem vettem bika kábelt.Rávettem magam hogy hideg indítást csinálok a nagy hajtóművön.Össze kötöttem 2 db 12V aksit. 80A.
Rátettem a + és a - kivezetésre.Szépen lassan elkezdte forgatni.Szerintem nagyon kevés neki ez a 80A. A bika kábel 20 másodperc után forró lett:))Kilógattam hülni az ablakon.:DDD Úgy gondolom hogy legalább 2X80 A kell neki.A hideg indításnál a maximum fordulatszám 15-20% át kell elérnie a turbinának utána lehet indítani a gyújtást...stb.
Legalább ennyivel előrébb vagyok ,mostmár biztosra tudom melyik a + és a - pólusa az indító motornak.Lassan elkezdem építgetni az indító pultot hozzá.
Leszereltem a gázturbináról a generátort.Majdnem hogy nehezebb mint maga a gázturbina:)))
Az volt a célom hogy egy generátoroshoz elviszem és ő rámondja az áment hogy melyik a két bemenő ág + - .
De aztán nem vitem el.2 db 12 V os aksit sorba kötöttem és rátettem a + - csatlakozásokra ,sajnos a 2 kicsi aksi (riaszto aksik) nagyon kevesek voltak de 1-2 cm ert elmozdította a forgó részt.Így már biztos hogy az a 2 bemenő.Valamikor jöhetnél erre felé és szórakozhatnánk kicsit.A fordulat szám határoló és az üzemi fordulatszám kijelzése a hajtóműbe bele van építve.
Együtt melózok egy repcsi szerelővel,és dumcsiztunk az AI-9-ről.Azt monta,hogy nem kell vezérlés,mert kéziben is be lehet inditani.Meg azt is mondta,hogy borzasztó a hangja,visít nagyon!