Bocsi nem veled van nekem problémám félre ne érts...:) Csak azzal hogy miért különb az a rész mint pl. a Nyugati-Záhony ahol aki nem nagy városban lakik már esélye sincs kúltúrált utazásra...
Egy-két megjegyzés "A cúcstartó bukása" című cikkhez:
Alapvetően nem lenne rossz, viszont van benne néhány pont, amivel nem értek egyet.
Az a kijelentés nem teljesen igaz, hogy az évtizedek óta meglévő egy-két vonatpárt se hagyták meg. Ugyanis a közvetlen összeköttetés nem december 9.-cel szűnt meg először, hanem az ütemes menetrend bevezetésével - ami ha jól emlékszem 2006 telén történt. Sőt előtte se volt minden évben minden nap közvetlen vonat, ui. pl. az 1998-as 99-es menetrendi évben is csak pénteken és vasárnap ment le 1-1 szerelvény.
A probémát egyéként szerintem nem lehet kizárólag motorvonatok üzemeltetésével és az egri állomás kibővítésével megoldani. Ui. ha a körIC elverte a Debrecen felé menő vonatot, akkor a szembe jövő Desiro / Usgyi se tudott csodát tenni, ha Ohat-Pusztakócson kapott egy 10 percet. Ha meg Füzesabonyból eleve késve indult szintén a körIC-re való akár 5-10 perces várakozás miatt, akkor a maradék 17 kilométeren legyen akármilyen motorvonat, ennyi késést nem tud behozni!
A vége fele pedig én már nagyon ritkán láttam Egerben kürüljárást, sikerült annyi vezérlőt kiadni, amennyivel fenn tudták tartani a forgalmat. A körüljárás inkább Füzesabonyban volt probléma mert az arra hagyott 20 perc a 10-es 5. meg 6. vágány miatt - ahova ezek a vonatok jöttek - sokszor kevésnek bizonyult. Ráadásul ha mindkettőnél csere volt (eleinte volt ilyenre példa bőven), akkor két vonatot kellett egyszerre szétszedni, összeakasztani, fékpróbázni, stb.!
Ha én most lennék diák, összeteném mind a két kezemet, mert most sokkal jobb a helyzet, mint anno 98-2003 volt. Ui. most mindig megúsznám egy 20-25 perc várakozással (kivéve esténként) 45 perc - 1 óra helyett. Míg Debrecenben tanultam sosem az átszállás volt a fő gond, hanem hogy 45 percet kellett ülni a vonaton.
Kedvenc példám erre az Egerből személyvonattal Füzesabonyig majd másfél óra várakozás és személyvonat Debrecen, ami egy szerelvény volt csak nem merték közvetlen vonatként meghírdetni...
Azért úgy látom a körIC-k befolyása Eger felé még mindig megmaradt. A 11:08-as személyt 11:14-kor engedték el Füzesabnyból, lett is 7 perc késése a szembe jövő IC-nek miatta, a 13:08-assal (13:11-kor jött a körIC) meg megváratták Füzesabonyba az IC-t, így az 13:20-kor jött el, 12 perc késéssel. Tiszta gyarmati inga feeling azzal a kitétellel, hogy most legalább nem kell rágni azért a körmünket, hogy az 5535-tel elérjük -e a miskolci IC-t mert van sajátunk... Bár most az egyik a rendező felé megy, nem Egerben várja meg.
Megkezdődött az átállás Eger fele az új menetrendre, mert a 17:00-ásat és a 19:00-ásat is Szili viszi. Előbbi 2000-es, utóbbi 1000-es (vagy én néztem be nagyon valamit :-S). Korábban mindkét vonat Flirt volt. Az utolsó Flirt 5501-ként megy vissza a Keletibe.
Az utolsó Fehérgyarmat - Eger vonat sem hazudtolta meg önmagát, 10 perccel landolt a Egerben.
Szerettem volna rajta lenni - mert azért csak öt évig tanultam Debrecenben de meló miatt sajnos nem jött össze.
IC-nek csúfolt gyors inkább. Szépen hangzik, de nekem az IC az Eger-Füzesabony-Keletinél kezdődik, noha úgy meg sok utas nem lenne, de kezdetnek ez is megteszi. Bár a pontossága szerintem nevetséges lesz ami tuti alá fogja ásni a színvonalát. Nem tűnik rossznak csak a hozzáállás alapján ez is szerintem úgy fogja végezni mint a Fehérgyarmati. papíron működött csak mikor majd jön az 5 centis hó vagy egy kis meleg máris kuka az egész. Itt csak úgy lehetne szerezni utasokat ha a vasút tényleg odatenné magát és nem az hogy 5-10 perc standard késés lenne a vonatokon meg hasonlók.
A menetrendváltás elég nagy extra errefele... appropó azt beszélik, h négy állandó szerelvény fog járni Eger-SU között, ami el is kellene mert SU-ban a pécsi IC miatt nem lesz se idő se hely az egyri IC forgatására. Elméletileg a posta Bhv-k és BDt-k az IC kocsikkal tudnak ingába működni, legalább is mindenki bízik benne.Majd az első napokban elválik egy-két tökösebb, kísérletező kedvű vezér után.
Ott nem nagyon van alternatíva. + kell a kiséri FKG-nek.
Itt a maradékot is meg kéne szüntetni. Üresen járkálnak a szerelvények, halál feleslegesen. Tudom, hogy azért kell, hogy valamivel be tudjanak járni a MÁVosok..
Én majd arra leszek kíváncsi, hogy a "szent tehén"-nek számító körIC mennyire fogja borítani a menetrendet. Ui. ha a személy rendre megvárja, akkor kíváncsi vagyok hogy fog rendesen keresztezni az IC-vel Makláron.
Szomorú, most nézegetem a tervezetet, hétvégén is megszűnnek erre a Flirtek. 2 classic inga fog rohangálni Eger-Füzesabony között. Viszont az IC kocsikiosztás is érdekes lesz ,mert ha jól értelmezem egy Avmz kocsi lesz rajta alapból ami 2.-ként fog működni, ehhez jönnek erősítésként a Bvmz-k és Bpmz-k. Kivéve a Bikavér és az S5509 ahol egy mezei ms-i gyors végére lesz csapva egy 20-67-es Bp.
Tegnap indult a Zölért iparvágány kiszolgálás egy Eas kocsival és cserélték a rokott kocsit egy Faccpps kocsira, igazán érdekes látvány egy ilyen kocsi az ócskavas telepen (üveget szállítanak vele), nem csinált valaki esetleg egy képet róla?
Egyébként még egy mondat ehhez a dologhoz. Amikor én 1998-2003 között Debrecenbe jártam nem egyszer egy órát kellett várni, pedig akkor még nem ennyien jártak ezen az útvonalon mint most és a vonatok se ilyen hosszúak voltak! Egerből akkoriban sem az volt a frekventált irány, a mostani helyzet ehhez képest istenes, mert csak egy vonatnál kell várni.
Az én 5 évem alatt egyébként inkább a korábbi vonatok voltak népszerűek azok körében, akik pénteken Debrecenből Egerbe jöttek - azokhoz meg lesz csatlakozás.
Mondjuk arra kíváncsi lennék, hogyha ugyanúgy van a helyükön személyvonat, akkor a debreceniek miért nem mennek le Egerig? Olcsóbb a villanyinga vagy a folyamatos késés miatt?