Az E36 nem egy nyerő széria. A minősége xar, a lakatolás ellenére rohadni fog. A TDS motorok már megtették a föld-hold távolság többszörösét, tök mindegy, mit mutat az óra. A motor nagyon-nagyon ki kell fogni, de erre kicsi az esély. A legtöbb hengerfejes, vagy felújított, de azok is már lutrik. A belső terük lelakott, a tetőkárpit tuti lóg, vagy lógni fog. Az adagoló mára már gyenge pont mindegyiknél. AZ EGR szelep is kuka a legtöbbnél, a turbóról nem is beszélve. Ha van benne LMM, akkor az is.
Sok az 500k ft, akármennyire is csábító. Csak azért kérnek annyit, mert BMW. Ezen kívül semmi sem indokolja. Én 300-nál többet biztosan nem adnék egyikért sem. Ezért más típusokból sokkal jobbakat lehet kapni.
E46 nem tudom, de rohadnak azok is. A 20d nem rossz, de nem ismerem, véleményem nincs.
Nekem a 325TDS xarrá rohadt, tetőkárpit kuka lett, lámpákat cserélni kellett, mert szétégtek, a motort kifogtam, nem kellett rá költeni, csak a szokásosat, de motorvezérlő csere befigyelt nálam is. Az 1,7TDS sem volt meg sokáig szerencsére. Az nagy szopó roller volt.
Szóval, nehéz döntés, én egyenlőre leszoktam a BMW-ről, pedig volt pár:)))))))))))))
hát......csak akkor vedd meg, ha nagyon-nagyon olcsón adják:))))))))))))
Legfőbb szempont a kaszni, ne rohadjon. Ez sokszor kívülről nem látszik, de aztán jönnek a meglepik. Osztrák autót semmiképp ne vegyél. A motor javítható, de bele lehet nyúlni a kakiba rendesen. Ha nem értesz hozzá, inkább kérj meg valakit. A kopó alkatrészek a szokásosak.
Nekem volt két E36 diesel, nem vennék még egyszer! Sőt, semmilyen E36-ot nem vennék.
Ezer dolog közbejött. Fater autója is bedöglött, abba próbáltam életet lehetni, egyenlőre sikertelenül. Aztán délután összedobtuk az enyémet. Egy gyors fékvasalós kört mentem csak, de nem vettem észre, hogy rázna. Ja meg amikor a kerékcsavarokat húztam meg, nem koppant meghúzás közben, mint múltkor. :) Ja egyébként ki kellett ütni a szilentet. Csináltam 8-as kazánlemezből egy célszerszámot a szilent tetejére és felülről a csavar helyéről 14-es vassal ütöttük ki. :)
Sikerült kiszedni a hídházszilentet. Két napig szedtem ki, aztán negyed óra alatt összeraktam teljesen az autót. :D Simán belecuppant az új szilent. Felülről megtámasztottam a hidat, majd alulról emelővel simán bement. :)
Hát igen. Nehéz olyat találni, aki ért is ahhoz, amit csinál. Meg olyan szerelőt is, aki nem forgatja szét az autódat, amikor nem figyelsz oda. Mindegy, a napokban porlasztócsúcs cserék lesznek, annyival is előrébb leszünk.
Szerintem az a srác nem igazán ért hozzá. Vagy valami oda nem illő technikát használ. Mert az, hogy milyen board van benne, mindegy. A motorvezérlővel kell kommunikálni. Az pedig mutat mindent.
A turbonyomást a map érzékeli. A légtömegmérő pedig későbbi évjáratban van. De első körben a map csövét nézném meg, de ez a hideg dolgaidat nem befolyásolja. A másik az EGR simán csak húzd le a csövet rolla.
hát ha ilyen szerencsém lenne az maga a megváltás lenne. :D képen rajta hogy honnan, ja és képes szívfájdalom nélkül 12 litert is enni, bár tudnám milyen az ha nem csöpög és jól be van állítva. :D . ;)
hát ha ilyen szerencsém lenne az maga a megváltás lenne. :D képen rajta hogy honnan, ja és képes szívfájdalom nélkül 12 litert is enni, bár tudnám milyen az ha nem csöpög és jól be van állítva. :D . ;)
Na igen így már más. Bár ha csak a fedélnél vagy a fejnél csöpög, akkor ugye nem kellene kompletten lecserélni. Hiszen a fejet a helyén is lehet cserélni, ugyanúgy, mint a fedelet és akkor azok tömítését is. Nekem is nehezen indult, de csaj a fejet cseréltem, meg a fedelet hdk-ra. Volt komplett adagolóm, de nem akartam lebontani kompletten, utána meg még előtöltést is állítani...
Akkor lehet, hogy nem is porlasztócsúcs? Az EGR még be van kötve, csak pár napja lett papíros az autó. Magas turbónyomás gondolom a húzás miatt lehet, de nem hiszem, hogy hozzá lenne nyúlva. Vagy az is a kosz?
Csöpög, melegen k@kin indul, elengedi a nyomast, igy kuldo nyomastartó szrlepet kellett betakni. Azert akarok ccserét mert polcon ott van egy felujitott adagolom fej nélkül. Komplett tömítés garnitúra meg mellette..
Vissza olvastam mit ítál először. Hidegen füst alapjárat lengés kalapálás. Az a fura, hogy a faterom opelje (isuzu 1.7td) ugyanezt csinálta hidegen, de ahogy bemelegedett jó lett. Az övében a szelephézag volt rossz. A gond, hogy az lapkás a mienk pedig hidrós. Ha csak valamelyik nem rakoncátlankodik nálad. Mivel 3 évig állt, lehet beszáradt az olaj és valamelyik hidegen nem funkcionál. De ez már csak találgatás.
Az 1200 túl magas alapjárat még hidegen is. Az enyém 1000-ig sem megy fel. Még minuszokban se. A fogyasztásmérőnek 1-2-3-ban ki kell lendülnie teljesen 4-5-ben már nem. Ha nem megy fel 12 liter fölé, az lehet map szenzor hiba. De itt elég általában a csövet tisztítani. Vagy esetleg a turbonyomás elveszlik valahol, és nincs mit érzékelnie. Vagy túl magas a nyomás >1.4-1.5 bar és egyszerűen letilt. Ja és persze az EGR is okozhat kellemetlenséget. Be van még kötve? Esetleg nem légtömegmérős már?
A vezérlő kaphat rossz jelet. Mert hála az " égnek" a vizet azt hiszem 3 jeladó figyeli. Külön a klimaventinek ha 100° fölé melegedne, 1 a vezérlőnek és végül a műszerfalnak is 1.
Sziasztok! SOS segítségre lenne szükségem! 525 tds nem izzít! Nem is világít a visszajelző. Relé, biztosíték jó. Lehet hőmérséklet szenzor hiba? Azt érzékelheti hogy meleg a motor? Melegen indul nagyon jól! Köszi előre is.