Hmm... Szerencsésebb esetben valami üzemanyag-ellátási gubanc lesz és akkor nem kell az adagolóban kotorászni .
Én a magam részéről lehúznám az adagoló betápcsövét és az elmenő gázolaj csövét is -- azt amelyik a résolajjal egyesülve visszamegy a tartályba .
Ekkor szemből ( tehát a résolaj cső felől ) átfújnám az adagolót gázolajjal illetve levegővel . Ezt célszerű többször megismételve a főtengely különböző pozícióinál , mert befecskendezéskor az adagoló zárva van , nem átjárható .
Ez után megtáplálnám az adagolót közvetlenül egy ejtőtartályból , amit kb. 1 m magasra akasztanék a kocsi fölé ; a kifolyócsövet be kell vezetni egy tartályba és átfolyatni valamennyi üzemanyagot ( hogy kilégtelenedjen az adagoló ) , a résolajat is célszerű bevezetni valahová , hogy ne kenjen minden össze .
Ha akkor sem hajlandó működni akkor az adagoló húzórugójánál lehet valami gond , de az valahogy nem stimmel : ha eltört a húzórugó akkor alapjárat sincs .
A mopedesek jórésze által lenézett LDW502-es motor ilyen szempontból eszményi , mert annál ezt a hibát nagyon könnyű behatárolni , ugyanis a működő motornál is hozzáférhető a vezérlőléc . A Kubotánál ha a helyén van akkor nem leeht látni -- ha kiveszed akkor meg nem tudod mit csinál ( mit nem csinál ) működés közben .
Köszönöm szépen az értékes tanácsot. Azért furcsa az egész mivel ez a gép nagyon jól működött , jó erő volt benne , 60km sebességgel tudott menni és egyik napról a másikra csinálja ezt a furcsaságot. A porlasztó csúcsokat kitakarítottam ezt megelőzően, mivel régebben a hidegbe nehezen indult. Továbbá mindig normális üzemanyagot tankolok és jelenleg egy lépést sem tudok vele menni, mivel a gázadásra semmit nem reagál, se a bowdennel, se a gázkar kézzel való elhúzásával.
én csakis így rakok össze motort!!, másképp nem érdemes! és kiválo minőségű, tömítéssekkel!, van, motor, ami már kb 3 éve, hibátlanul működik ezeknek hatása miatt! pedig a lombi motor köztudottan szeret hengerfejesedni!
no! ezek nem! és, mégegy titok! én 2x-er szoktam utánnahúzni az uj tömítésnek, kb 4-500km megtétele után, igaz másodszori alkalomnál, már alig lehet huzni a csavarokon, inkább, csak egy tuttizás és végsö ellenörzés ez a művelet
sokan, csak feldobnak egy valamilyen, a lehetö legoccsobb tömést egy hengerfejesedés alkalmával, aztán gyia, pár száz km-ert jo esetben, aztán kezdik elölröl a műsort! figyelembe nem véve, hogy minden szétszedés egy jo nagy pofon a motornak, bármennyire is szakszerű! mondok egy példát!, a minimális hozzáértés, maximális hiányában, jol szarrá cibálják a hengerfej csavarokat, majd pár szerelés után, kijön a blokkbol a menet, az asztán a nagy élmény! hengerfej csavarokat sem cserélnek! én szeretek minden tömítés cserénél, újakat berakni, bármennyire is drága, olcsobb, mint többször csinálni a tömítés cserét! a tömítés sem mindegy milyen! én szeretek egyfajta tömítést, amit nehéz beszerezni, mert német alapanyagu specko anyag és nem occso!, de nem drágább, mint az érdieknél kaphato, mezei grafitis klingerit anyagú és fényévekkel jobb! szoktam átadni mopedeseknek is belöle, és még a sikolatlan blokkoknál is sokáig bírják!
próbáltam kézzel húzni a bowwden végén lévő kart ,de akkor sem történt gyorsítás csak alapjáraton működött tovább.
Én már kétszer találkoztam ilyenféle hibával .
Egyik verziónál üzemanyag-ellátási gond volt , két különböző motornál . Egy Mitsubishi motor esetében a tankból jövő cső volt megtörve és az elektromos pumpa csak annyi gázolajat volt képes átszívni , hogy a motor beinduljon és alapjáraton ketyegjen . Az egy LDW502-es volt , azzal a kocsival miután összeraktam sikerült mennem kellemes 30 km-t , majd hirtelen elment belőle az erő és hetekig járatta velem a bolondját . Kifogástalanul indult , volt alapjárat és nem észleltem rendellenes működést . De gázadásra minimálisan emelkedett meg a fordulat : a járgány lépésben vonszolta magát , majd annyira se -- volt amikor úgy kellett 10-20 m-es próbaút-kísérlet után visszatolni a garázs elő . Véletlen szerencsével egyszer pont olyan pozícióban állt meg a motor , hogy a lendkerék felőli henger befecskendezésen volt -- ebből derült ki számomra , hogy a másik adagoló betápcsöve néhány apró gumimorzsaléktól ( ami a csőfalról vált le ) eldugult .
A két fenti eset a kérdezettel kevéssé mutat rokonságot , mert azok a motorok minimális mértékben felpörögtek , illetve nem is Kubota motorról van szó .
A másik fel nem pörgős történetet viszont Z402-essel történt . Nagyon rossz állapotban volt , nem is indult jól . Amennyire meg tudtuk állapítani nagyon durván étolajozhattak vele az előző gazdái , az összes (!) szűrőt eltávolították a üzemanyagrendszerből és a tartály alján narancssárga színű kocsonya volt . Szóval ez a masina ha éppen működött akkor azt nagyon erőtlenül tette , lehetett izgulni az emelkedők előtt , hogy feljut-e rajtuk ? Aztán egyszer ez a szerkezet játszotta el , hogy olyan szinten nem reagált a gázra mintha bovden szakadt volna el . Néha-néha ugyan elkapta a fordulatot , de jobbára nem . Végül a jármű tulajdonosa rájött , hogy a motort a generátor nem engedi felpörögni -- ha levette a gerjesztést vagy az aksisarut akkor a fordulat felszaladt , miután a jármű mozgásba lendült és akkor már vissza lehetett tenni a gerjesztést .
További vizsgálatkor kiderült , hogy a porlasztócsúcsok katasztrofális állapotban vannak , egyáltalán nem porlasztanak csak pisilnek -- ez azért volt meglepő , mert a kipufogócső végén még a leghalványabb füstölést sem lehetett észlelni . Beraktunk valami jobb állapotú bontott porlasztócsúcsokat és a motor működése (önmagához képest ) normalizálódott .
Mi a magunk részéről először meg szoktunk próbálni megúszni a dolgot tömítéscserével . Ha az új tömítéssel is fújja a habot akkor síkoltatni kell a hengerfejet -- bár vannak olyan szakmai vélemények amik a motortömb síkoltatását is szükségesnek tartják . Erre persze nehezen szánja rá magát az ember , mert ahhoz aztán totálra szét kell szedni a motort .
A hengerfej meghúzásakor célszerű követni a gyári utasításokat , a magam tapasztalata szerint ha ennél gyengébben húzzák meg akkor előbb-utóbb ki fog fújni . A csavarokat akkor kell cserélni ha 92 mm-esre nyúlnak .
Kedves Fórum Társak! Volna egy kérdésem. Van egy Aixam 400 as 1998 évjáratú mopedem. Tudom indítani és alapjáraton megy , de a gázadásra nem reagál. Aki tud segítsen, hogy mi lehet a baja? Választ előre is köszönöm.
Elszeretném adni, de senkit nem akarok becsapni. Amire vettem három éve szegén anyóssom kertjét gondoztam és a szerszámokat, a fűnyírót hurcoltam vele. Sajnos ő egy éve elment. Azóta a kis autó itt áll kihasználatlanul. Sajnálom, hogy az idő vasfoga teljesen tönkre tegye.
Az egyik kommentelő azt írta igaz nem ezen a fórumon, hogy a Lombardini 502-es motornak típus hibája, hogy hengerfejes lesz. Tud e valaki bővebbet erről, hogy ez mit jelent tőmíiés, vagy komplett hengerfejet kell cserélni. Van egy MICROCAR VIRGÓ 3- as autóm ami 30-40 km után főzi a hűtőfolyadékot. A víz és az olaj tiszta. Könnyen indul hidegen melegen kb 60-as tempóval bír menni. Erő is van a motorban elég jól gyorsul. Ha tudtok írjátok meg, hogy mi a teendőm.
Woodo zolinak a videóját láttam először,a you tube n,minden elismerésem .Többször megnéztem,mert nagyon érdekes volt.Egyik munkahelyen volt egy elektromos bmv,megengedte a tulaj ,hogy utazzak egy kicsit vele,hát hihetetlen érzés volt.Pesten voltam egyszer,ott pedig egy kis miniautót figyeltem meg.Valamilyen Indiai csoda volt.Nem volt ott a gazdája,pedig pár szót váltottam volna vele.
Heló,először villanymotor beszerzése a célom,nem gondolkozom nagy teljesitményben ,de meg tudja mozgatni a kis háromkerekűt.A váltós 400 ast szerettem volna átalakitani elektromosra,de olyan sokat dolgoztam rajta,hogy sajnalnám újra szétszedni.Ezért vettem az amicát,hogy valami újat csinálni,ami nem hétköznapi, valami teljesen más dolgot,ami kimozdít a hétköznapi monoton munkából.Szóval egy villanymotor vétele a cèl,utána,vagy közben a vezérlő,esetleg mindkettő.
"az egész,borzasztóan érdekes az egész villamositás"
igen!, engem is ez vezérel! és másképp, jo, mint egy robbanomotoros! én hobbybol használom a kis "szutykokat" van jogsim szinte mindenre, majdnem repülőre is!, de, sokkal jobb élmény, egy jo műszaki állapotban lévő kiskocsival szaladoznom, mint egy nagy batár mercivel! woodoo, benne van szügyig ezekben az elektromos kocsikban! halgass a szavaira, érdemes! én is sokat tanultam töle!, amúgy van egy 60v450 amperes vezérlöm, ha szűkséged volna rá,, írj emailt és megbeszéljük, ha kell. ja! és van egy 12kw-os motorom is, de az nem moped kategoria már és az akkupakk sem játék, ami már ez mőgé kellene.
Heló.Az Amicát magamnak szeretném átalakitani,az a helyzet,hogy ültem egy villanyautóban,és teljesen "elvarázsolt".Tudom ,hogy soha nem lesz olyan az Amica,mint egy gyárihoz hasonló jármű,de amilyen hangtalan volt,és az,hogy mennyivel könnyebb volt vele haladni városban,meg az egész,borzasztóan érdekes az egész villamositás.Ez a jövő,ebben biztos vagyok.Szeretnék egy kis darabot abból,ami következik a gyermekeinknek,unokáinknak.Én már 45 éves vagyok,nincs rendes jogositványom,és nem is szeretnék már.Segédmotor jogsi elég a mopedekhez,de az hogy lehet olyan mopedautóm is amit villanymotor hajt,azt el sem tudtam képzelni pár évvel ezelőtt.Ezek a kis járgányok hozzánőnek a mindennap használó emberekhez.Vagy azért ,mert kényszerből használja,vagy mint én,aki úgy nőtt fel,hogy a családban mindenki maga javitotta az autóit,motorjait.Sokat olajos a kezem,koszos a ruhám a szerelgetéstől,de én nem bánom.A munkámnak semmi köze az autókhoz,zsaluépitéssel foglalkozom,de hát na,gondolom nem én vagyok itt egyedül másfajta szakágból.Kicsit hosszúra nyúlt az irományom,szóval olvasgatom a fórumot mindig,követem az eseményeket,sokat lehet tanulni a fórumot életben tartó szakértőktöl,és ezt most a legnagyobb tisztelettel írom.Ha esetleg van valakinek használható villanymotor,vagy vezérlő ,az írhat .Nem várok valami nagy extra dolgot,csak használható legyen.Jó éjszakát mindenkinek.Üdv
Leütöd, kifizeted, aztán várod a futárt. Eu-n belül célszerű vásárolni, akkor nincs semmi macera. Eu-n kívülről jobb az AliExpress, ott biztonságosabb az előre fizetés.
De bontott robogó agymotorokat itthon is találsz, nekem is van még vagy 3-4 db, amikor nagyon ráérek, rollereket építek belőle. Nem rossz a gyári roller se, de amit én csinálok, annak legalább 40 cm átmérőjű a kereke, és megy 40-nel...
Még egy kérdés;Wish ről rendelt már valaki villanymotort?Mennyi idő,amíg megérkezik?Mennyi a többlet költség?Vám,vagy valami,amit még fizetni kell a megrendelt árun kívül,?
Ez a 1,5 kW-os motor fényévekkel jobb, mint amit a sárgába épített. Ilyet szereltem én is a Stellába, csak az 2200W-os. Lehet kapni külön is a motort, vagy meg lehet venni hajtóművel-differenciálművel együtt is.
Ezt a soros DC motoros járgányát nem láttam, amiben én ültem, abban a motor egybe volt építve a merev híddal.
A soros DC motor már akkor is egy őskövület volt, bár nem hinném hogy egy modern szinkronmotorral piacképesebb lett volna. Nem tudom mennyire masszív ezeknek a járgányoknak az első futóműve, de egy 4 kW-os robogó agymotor elég jól mozgatná.
Van egy fagyiskocsim, amibe 2 db 1 kW-os agymotor van beépítve, 40-el lazán megy, pedig rettentően rossz a légellenállása.
50 km/h-hoz szerintem kell kb. 4kW teljesítmény. Egy villanymotor általában a névleges teljesítményének a dupláját is tudja 30 percig, tehát egy olyan 2200W-os kínai motor is elég lehet, amit a Stellába tettem. Az ugyan csak 40-et megy, de egy fagylalt tárolót is cipelnie kell.
Ólom akkuval is el lehet játszadozni, de egy használható kocsihoz lítium akku kell. A Ligierbe 28 db Nissan Leaf modult építettem, azzal 80 km a hatótávolság nyáron. Kb. 20e Ft a bontott Leaf modulok darabja.
Aztán a nagy érdeklődésre tekintettel gyártott is egyet eladása . Ekkor kiderült , hogy a szájtáti érdeklődők és tényleges vásárlók között széles szakadék van . Ugyanis sokan hallgatták csillogó szemmel , hogy 2 Ft/km költséggel jár be a városba , ahol ráadásul parkolódíjat sem fizet -- hmm : ilyen nekünk is nagyon jó lenne ... Tillatanárúr szépen megoldotta a feladatot , majd elkezdte árulni a masinát . A kutya nem érdeklődött utána . Mert úgy látszik egészen más felsóhajtani a parkolóban , hogy de jó lenne egy ilyen takarékos kis járgány -- és egészen más kinyitni a bukszát és kiperkálni egy köteg húszezrest valami groteszk háromkerekűért , ami az első kanyarban feldől(het) és a normálisnak tartott átlagbélák ujjal mutogatva rá , kiröhögnek .
Én ezzel a második járgánnyal csak hirdetésben találkoztam , nem is tudtam az elkészültéről ; csak a hirdetéseket bogarászva a leírás szabatossága tűnt fel . ( Az ilyen háromkerekű masinákat általában valami nem tudom honnan szalajtott félanalfabéta értelmi fogyatékosok szokták hirdetni -- bár a többi leírást sem az MTA rendes tagjai fogalmazzák meg ... ) .
A járgány a gyér érdeklődés miatt egyre miatt egyre alacsonyabb kínálati áron kereste új gazdáját ( én 300 ezernél találkoztam a hirdetéssel ) , végül úgy nagyjából az alkatrészáron került át Somogy megyébe . Ott hangosnak találták a láncos erőátvitelt és átépítették variátorosra -- kivívva ezzel WooDoo rosszallását . Majd hamarost ők is árulni kezdték . Amikor eladtam az Empolini Milano-mat a vevőmet érdekelte a villamosítás , ezért elment és kipróbált a : utána nekem azt nyilatkozta , hogy ide a dombvidékre gyenge volt . Úgy tudom szét akarták szedni , hogy alkatrészként értékesítsék -- ezt végképp nem értettem : miben lehet használni a motorját , ha a legalacsonyabb teljesítményigényű masinában is kevésnek találtatik . Illetve azt se tudom miféle elvárásokat támaszt az teljesítmény dolgában , aki gyengének talált a.
Na mindegy , itt vannak a jármű adatai és fotói az egykori hirdetési leírásból :
Műszaki paraméterek: Elektromos meghajtó rendszer: 24v DC, 2,5KW-os DC soros motor 3500 1/min, USA gyártmány, számítógéppel programozható CURTIS vezérlő (pc kapcsolathoz kábelt és szoftvert adok hozzá, minden paraméter szabályozható, USA gyártmány), elektromos gázpedállal.
Fedélzeti elektromos rendszer 12v, galvanikusan leválasztva a meghajtó rendszertől. Az elektromos átépítés 2012 áprilisában készült. A fedélzeti akkumulátort és új 12v-os töltőt, és töltő kábelt adok hozzá, és az benne van az árban.
Mivel a meghajtó rendszer akkumulátoraira több lehetőség van, így ez nincs benne az árba, mert azt úgyis a vevő dönti el, milyet szeretne (ólomsav, gél, Litium ion...) Egy korrekt , és legolcsóbb javaslat: 2DB Banner Energy Bull munka akkumulátor 12 V 100 ah (32000ft/db) vagy 2db TAB szlovén munka akkumulátor 12 V 106 ah (37000ft/db) + 1db GZL30 AKKUTÖLTŐ 24/16A 12-24V 300W 14000ft Ezek az akkuk kb 50-60%-os merítettség mellett 400-500 ciklust tudnak, A Banner típus 60 %-os merítettség mellet 800 ciklust tud (gyártó szerint)
Számított hatótávolság:
akkumulátor fajta és nagyságtól függő. A fenti nagyságrend kb 20-25 km megtételére alkalmas, úgy, hogy az 50% az akkuba marad.Lehet több is, de akkor jobb, vagy nagyobb aksik kellenek. Az akku tartót úgy alakítottuk ki, hogy több méretű akkumulátorok befogadására legyen alkalmas.
Szép napot mindenkinek.Arra gondoltam,hogy villanymotort raknék az Amicába.Egyenlőre csak kísérletezés képpen,milyen teljesitményü motor mozgatná 50 km/h sebességgel a járgányt? Milyen akksival?milyen vezérlővel .Mi férne el a motortérben?Én hosszú távon gondolkodok,van időm.A váltós kisautót is összeraktam,sok méregetés ,számolgatás,kísérletezés után.De most szeretném az elektromos hajtást megérteni,kipróbálni,tapasztalni,hogy milyen lessz a jövőnk ilyen járművekkel,mert ez a jövő szerintem.Sokat olvasom a fórumot,és látom a véleményeket a villamositással kapcsolatban.Azért jó hogy minden hozzászólásból lehet tanulni valamit.Köszönöm előre is .Szóval háromkerekü Amica lenne villamositva.KÖSZÍ