Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mica-r Creative Commons License 2018.10.04 0 0 11519

Ha a vákuumpumpa rosszalkodik, akkor a turbónyomásod is kevés lenne, azaz lustább jóval az autó. Egyébként ilyen szórványos hibát nem olyan könnyű megtalálni. Én szervódobra gyanakodnék inkább.

Előzmény: Shift+Enter (11518)
Shift+Enter Creative Commons License 2018.10.04 0 0 11518

Üdv.

Tanácsot kérnék a következő problémával. Adott egy 2012-es 2.0 CRTDI Passat Variant, motorkód CFFB, 228e km-rel. Volt egy első fék tárcsa+betétek (Brembo), és a hátsóknál csak betét csere.

Azóta (vagy véletlen egybeesés) nem minden fékezésnél, de bekeményedik a fékpedál, és sokkal erősebben kell nyomnom, hogy elérjem a kellő fékhatást. A következő fékezésnél már megint újra jól működik. Álló helyzetben a egymás után többször lenyomva, szintén bekeményedik a pedál.

Az elektromos kézifék rendben működik, és a betétek sem fognak, nem szorul.

Visszavittem a szervizbe, ahol a cserét csinálták, és megmérték fékpadon a fékerőt, de minden ok.

A szerviz nézegette a vákuum csövet, ami a fékrásegítőre megy, ujjal befogták a vákuum pumpa kimenetét, hogy működik-e.

De nem mértek semmit, és azt mondták, hogy vagy a vákuum pumpa vagy a fékrásegítő a rossz.

 

A kérdésem az lenne, hogy ezt nem lehet ennél pontosabban meghatározni?

Most vegyek egy pumpát, és ha nem az a rossz, akkor utána egy rásegítőt vagy fordítva?

Volt már másnak is ilyen gondja?

 

A szerviz még azt is ajánlotta, hogy megvárhatom, míg végleg elromlik valamelyik, és akkor egyértelmű lesz, hogy mit kell cserélni.

 

Lehet, hogy inkább autószervízt kellene cserélnem?

Octi19 Creative Commons License 2018.10.04 0 0 11517

Ez igaz, sőt a legjobb az lett volna ha annak a baromnak hirtelen szívhalála lett volna mielőtt belém jött... csak azt mondtam, hogy a fényezés ha utólagos akkor messze nem olyan strapabíró mint a gyári, pláne a műanyagokon, szóval ebből a szempontból mivel hátul fényezik ezért nem nagy a kockázata a kavicsnak vagy egyéb fényezés sérülésnek. Tehát a nem egészen gyári felületvédelem is megteszi majd.

Előzmény: mica-r (11516)
mica-r Creative Commons License 2018.10.04 0 0 11516

Nem az az aérdekes, hogy elöl vagy hátul van. Jobb lenne ha elöl sérült volna, mert ott minden csavarozott. A hátsó sárvédő meg hegesztett.

Előzmény: Octi19 (11515)
Octi19 Creative Commons License 2018.10.04 0 0 11515

...? Pont ez az, hogy nem cserélik hanem megmentik. Szerintük ez még így melegítés és vágás nélkül kihúzkodható, kiegyengethető. Szerencsére hátul van, nagyjából védve a felpattanó kavicsoktól és így kicsi az esélye a fényezés sérülésének. Alatta meg pont nem érdekel, hogy milyen színe van a felületvédelemnek.
Más lenne a helyzet ha elől lenne, mert azért ott kapja a pici kavicsokat és pattog még a gyári fény is.

Előzmény: mica-r (11514)
mica-r Creative Commons License 2018.10.03 0 0 11514

Jobb lenne ha megmentenék a sárvédőt. Gyári szintű felületvédelmet nem lehet csinálni egy cserélt sárvédőnél.

Előzmény: Octi19 (11513)
Octi19 Creative Commons License 2018.10.03 0 0 11513

...na! Tegnap megvolt a szemle és ma le is adtam az autót javíttatni. Az ajtó nem kérdéses, az cserélve lesz. A sárvédőt viszont a kárszakértő sem cseréltetné le (magán vélemény) és a szervizben is azt javasolták, hogy ne cseréltessem ki. Azt mondták, hogy melegítés nélkül szépen vissza tudják majd tenni a helyére, és nem sok kitt kell majd rá. Így lesz a legkevesebb fényezés is, és így nem kell lemezt vágni és hegeszteni, valamint ponthegesztéseket sem kell megbontani amik közül nem sérült egyik sem. Csak a spotter fogja melegíteni a fémet, de az annyira pontszerű és hirtelen melegítés lesz hogy nem is melegszik át a lemez, tehát a másik oldali galvanizálás, üreg és egyéb védelem nem sérül majd. Hagytam magam rábeszélni, illetve reménykedtem is benne, hogy meg tudják majd oldani.

A felnit sem valószínű, hogy fényezni kell, azt mondták, hogy a nagyja csak rákenődés és a többit meg polírozással ki lehet hozni.

 

A biztosítótól is függ a dolog de azt mondták, hogy 3 hét alatt biztosan kész lesz. ...remélem, hogy azért ennél kicsit gyorsabban is menni fog a dolog.

Előzmény: mica-r (11497)
ruskyy Creative Commons License 2018.10.03 0 0 11512

Üdv becike111,

 

ahogy már a másik topicban is többen megírták, nagyon nagy valószínűséggel nincs köze ahhoz, hogy Shell-en vagy Mol kúton tankolsz. Nemhogy 20 litert, akkor sem ha 2000-ret.

Addig kérdezed, amíg valaki megnyugtat, hogy ez okozhatja? :)

 

persze az okozhat gondot, ha benzint tankoltál a CRTDI-be, de akkor nem csak egy hibakód lenne a tünet.

Előzmény: becike111 (11509)
Rőth Sándor Creative Commons License 2018.10.02 0 0 11511

Monnyuk a "benya " nem a dizelek kedvenc csemegeje az biztos...
Egyebkent nem hiszem, az uzemanyaggal lenne a gond. 

Előzmény: becike111 (11509)
mica-r Creative Commons License 2018.10.02 0 0 11510

Elvileg nem nagyon valószínű

Előzmény: becike111 (11509)
becike111 Creative Commons License 2018.10.02 0 0 11509

Üdv.

 

Csak egy általános kérdés...Tudom, hogy hasonló téma nemrég volt kibeszélve,de segítség kellene...

Tehát: A motor 2.0 CRTDI. Mindig a Shell-nél tankolok, nem is volt semmi gond eddig, de most sajna az üzemanyagom fogytán volt és egy vidéki MOL kútnál tankoltam 26 litert és alig mentem vele 6 km.-t és kigyulladt a motordiag. lámpa.

Másnap kiolvastattam a hibakódot  és a következőt dobta:

 

 

 

P0121     Fojtószelep/gázpedál helyzet érzékelő/kapcsoló A áramkör tartomány/teljesítőképesség hiba   (EGR szelep ? )

 

Az autó menetdinamikája nem változott,nem fogyaszt többet,látszólag nincs semmi gond.

Gyenge minőségű lett volna a benya ? Az produkálhatja ezt a hibakódot ? Tankoljak rá vagy 20 liter Shell gázolajat a legjobb minőségből ?

A segítséget előre is köszönöm.

Üdv.

Octi19 Creative Commons License 2018.10.01 0 2 11508

...köszi, jól esik a sok együttérzés.

Előzmény: horizsoo (11507)
horizsoo Creative Commons License 2018.10.01 0 2 11507

Óóóó b@ssza meg a moha! :-( Rettenetesen sajnálom! :-(

Előzmény: Octi19 (11496)
Octi19 Creative Commons License 2018.10.01 0 1 11506

Azért csak cserélj izzót! Többször is láttam már olyat, hogy ilyen rejtélyes időszakos hibát egy izzócsere megoldott.

Előzmény: accessnorbi (11505)
accessnorbi Creative Commons License 2018.10.01 0 0 11505

B6 Passat 2008, jobb első index néha működik, néha nem. Kiírja a műszerfalra ha nem jó. Na de az izzó jó. Akkor meg mi baja lehet? A balos kanyarfény is kiégett.. de az legalább egyértelműen izzóhiba.

Octi19 Creative Commons License 2018.09.30 0 0 11504

Tudnak róla, de persze, megemlítem majd külön is. Nekem még a felni kérdéses. Annak is elég csúnyán kapott a fényezése, bár arról a képről nem látszik annyira.

Előzmény: 20crtdi (11503)
20crtdi Creative Commons License 2018.09.30 0 0 11503

Ilyen nincs bakker :-(.Szerintem mind a két elem cserés lesz és ahogy látom a lökhárító festését is javítani kell. Ha leadod az autót javításra említsd meg a kerámia bevonatot mert a fényezőnek tud meglepetést okozni.

Előzmény: Octi19 (11496)
andreas19 Creative Commons License 2018.09.29 0 0 11502

Anno a jobb oldali két ajtómon csak egy centis (csík szerű) horpadás volt, mindkettő csere.

Előzmény: Octi19 (11498)
Octi19 Creative Commons License 2018.09.29 0 1 11501

Ez az egész KGFB dolog nagyon el van baxva szerintem. (mondjuk nálam most pont nem a felelősség biztosítás hanem a CASCO fedezi majd a kárt) Azt kellene előírni, hogy ha baleset történik akkor a saját biztosítód fedezze a javíttatást és miután mindennek vége, akkor a két biztosító egymás között bokszolja le a dolgot.

Most a rendszer mindenkit arra motivál, hogy a KGFB szerződést a lehető legolcsóbb biztosítóval kössék a biztosító szolgáltatásait egyáltalán nem figyelve. Ezzel az apró módosítással egyből megfordulna a helyzet és a korrekt szolgáltatást nyújtó biztosítók kerülnének helyzeti előnybe.

Előzmény: Rőth Sándor (11500)
Rőth Sándor Creative Commons License 2018.09.29 0 0 11500

Nem engem ert a baj, de meg igy is fajdalmas, nagyon sajnalom. 

Mikor az en kocsim uj volt, hatulrol jott belem egy kocsi, alltam a lampanal. Mikor lattam, hogy nem tud megallni, probaltam volna elugrani elole, de nem volt ra ido, eppen csak valtottam volna. Szerencsere uresben volt a valto, atlokott a keresztezodesen, oldalrol nem jott semmi. A ficko figyelmetlen volt, es szarok voltak a gumijai, de a sofor ettol fuggetlenul normalis volt. Mas nem serult, csak a muanyag lokharito. Meghegesztettek, mire a szemlen a biztositos ugyintezo kiverte a balhet, hogy ez nem megoldas egy uj kocsinal, kicsereltette. Kellemes meglepetes volt. 
A kellemetlen resz akkor jott, amikor az egeszet en alltam, es be kellett volna hajtani a partner biztositotol. Eleg nehezen ment, a karokozo egyebkent abban is segitett volna, nem rajta mulott. 

Előzmény: Octi19 (11496)
mica-r Creative Commons License 2018.09.29 0 0 11499

Szerintem mindkét elem csere lesz, az ajtó biztosan. A sárvédőnél nem tudom hogy a kerékjárati doblemez felől hogyan tudják egyengetni.

Előzmény: Octi19 (11498)
Octi19 Creative Commons License 2018.09.29 0 0 11498

Hát ja. Nem tudom, hogy az ajtót cserélik-e majd, de annak is a kerékjárat felőli része is elcsavarodott kissé, szóval nem csak a borítás sérült. Ebből a szempontból, a sárvédő nem is tűnik olyan vészesnek. Ügyes karosszériás szerintem vissza tudja majd spotter-ezni. Szerencsére az ajtónyílásban csak annyira nyomódott meg ami a többivel vissza is megy a helyére.

Minden esetre most nagy szerencse lenne ha összehozna a sors egy Arthur Tussik tehetségű mesterrel.

Előzmény: mica-r (11497)
mica-r Creative Commons License 2018.09.29 0 0 11497

Elég vacakul néz ki a sárvédő!

Előzmény: Octi19 (11496)
Octi19 Creative Commons License 2018.09.29 0 0 11496

Tegnap egy barom belém jött! :-( Eddig tartott az új autó feeling. Ráadásul mivel én voltam manőverben, hiába a másik mozdult teljesen figyelmetlenül és hirtelen, úgy hogy én azt nem is láthattam, a KRESZ szerint én vagyok a felelős... Talán jobb is így, mert így az én (nem a legolcsóbb, hanem valóban jó társaságnál megkötött) CASCO-m terhére megy a javítás. Az ilyen 300-350 ezres kacatokkal cirkáló barmoknak általában a KGFB-ből is a legolcsóbb van valami olyan társaságnál akivel csak szívnék.

Benyomódott a bal hátsó ajtó és a bal hátsó sárvédő, meg a felni fényezése kapott. Így néz ki:

 

 

Octi19 Creative Commons License 2018.09.27 0 0 11495

...vagy az N75, vagy még vagy 4-5 dolog legalább, ki kell olvastatni az a biztos.

Előzmény: Viktorinogsz... (11493)
Viktorinogsz... Creative Commons License 2018.09.27 0 0 11494

Mármit ezért a vészüzem és a jelzés többnyire.

Előzmény: Viktorinogsz... (11493)
Viktorinogsz... Creative Commons License 2018.09.27 0 0 11493

Turbó geometria szorul, vagy az azt vezérlő vákummal van gond.

Előzmény: Octi19 (11490)
Octi19 Creative Commons License 2018.09.27 0 0 11492

Valami hibát észlel a motorvezérlő és vészüzembe kapcsol. Diagnosztika nélkül csak találgatni lehet, az meg azonnal megmondja a hibát.

Előzmény: MTZ-1221 (11491)
MTZ-1221 Creative Commons License 2018.09.27 0 0 11491

Hello,lenne egy kérdésem,van egy vw passat b6 kombi 2.0 pdtdi 140 LE ma jelntkezet hogy csak 3000 fordulatog pörög a motor leállítom újból inditom ugyan ez a szitu,utánna meg kivilan a sárga motor jel,mitöl lehet ez?

Octi19 Creative Commons License 2018.09.26 0 0 11490

...na, hát már nem úgy van a pályamatrica mint három éve... Most már átírják az évest, és az esetleg közben vásárolt rövidebb időszakú matricát vásárolják vissza, de azt is időarányosan és 1470Ft eljárási költséget levonva.

Szóval a hétfőn vásárolt havi matricámból valami 350Ft körül adtak volna vissza, de azzal már nem akartam az időt tölteni, úgyhogy otthagytam nekik.

Előzmény: Octi19 (11485)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!