Ha a vákuumpumpa rosszalkodik, akkor a turbónyomásod is kevés lenne, azaz lustább jóval az autó. Egyébként ilyen szórványos hibát nem olyan könnyű megtalálni. Én szervódobra gyanakodnék inkább.
Tanácsot kérnék a következő problémával. Adott egy 2012-es 2.0 CRTDI Passat Variant, motorkód CFFB, 228e km-rel. Volt egy első fék tárcsa+betétek (Brembo), és a hátsóknál csak betét csere.
Azóta (vagy véletlen egybeesés) nem minden fékezésnél, de bekeményedik a fékpedál, és sokkal erősebben kell nyomnom, hogy elérjem a kellő fékhatást. A következő fékezésnél már megint újra jól működik. Álló helyzetben a egymás után többször lenyomva, szintén bekeményedik a pedál.
Az elektromos kézifék rendben működik, és a betétek sem fognak, nem szorul.
Visszavittem a szervizbe, ahol a cserét csinálták, és megmérték fékpadon a fékerőt, de minden ok.
A szerviz nézegette a vákuum csövet, ami a fékrásegítőre megy, ujjal befogták a vákuum pumpa kimenetét, hogy működik-e.
De nem mértek semmit, és azt mondták, hogy vagy a vákuum pumpa vagy a fékrásegítő a rossz.
A kérdésem az lenne, hogy ezt nem lehet ennél pontosabban meghatározni?
Most vegyek egy pumpát, és ha nem az a rossz, akkor utána egy rásegítőt vagy fordítva?
Volt már másnak is ilyen gondja?
A szerviz még azt is ajánlotta, hogy megvárhatom, míg végleg elromlik valamelyik, és akkor egyértelmű lesz, hogy mit kell cserélni.
Lehet, hogy inkább autószervízt kellene cserélnem?
Ez igaz, sőt a legjobb az lett volna ha annak a baromnak hirtelen szívhalála lett volna mielőtt belém jött... csak azt mondtam, hogy a fényezés ha utólagos akkor messze nem olyan strapabíró mint a gyári, pláne a műanyagokon, szóval ebből a szempontból mivel hátul fényezik ezért nem nagy a kockázata a kavicsnak vagy egyéb fényezés sérülésnek. Tehát a nem egészen gyári felületvédelem is megteszi majd.
...? Pont ez az, hogy nem cserélik hanem megmentik. Szerintük ez még így melegítés és vágás nélkül kihúzkodható, kiegyengethető. Szerencsére hátul van, nagyjából védve a felpattanó kavicsoktól és így kicsi az esélye a fényezés sérülésének. Alatta meg pont nem érdekel, hogy milyen színe van a felületvédelemnek. Más lenne a helyzet ha elől lenne, mert azért ott kapja a pici kavicsokat és pattog még a gyári fény is.
...na! Tegnap megvolt a szemle és ma le is adtam az autót javíttatni. Az ajtó nem kérdéses, az cserélve lesz. A sárvédőt viszont a kárszakértő sem cseréltetné le (magán vélemény) és a szervizben is azt javasolták, hogy ne cseréltessem ki. Azt mondták, hogy melegítés nélkül szépen vissza tudják majd tenni a helyére, és nem sok kitt kell majd rá. Így lesz a legkevesebb fényezés is, és így nem kell lemezt vágni és hegeszteni, valamint ponthegesztéseket sem kell megbontani amik közül nem sérült egyik sem. Csak a spotter fogja melegíteni a fémet, de az annyira pontszerű és hirtelen melegítés lesz hogy nem is melegszik át a lemez, tehát a másik oldali galvanizálás, üreg és egyéb védelem nem sérül majd. Hagytam magam rábeszélni, illetve reménykedtem is benne, hogy meg tudják majd oldani.
A felnit sem valószínű, hogy fényezni kell, azt mondták, hogy a nagyja csak rákenődés és a többit meg polírozással ki lehet hozni.
A biztosítótól is függ a dolog de azt mondták, hogy 3 hét alatt biztosan kész lesz. ...remélem, hogy azért ennél kicsit gyorsabban is menni fog a dolog.
ahogy már a másik topicban is többen megírták, nagyon nagy valószínűséggel nincs köze ahhoz, hogy Shell-en vagy Mol kúton tankolsz. Nemhogy 20 litert, akkor sem ha 2000-ret.
Addig kérdezed, amíg valaki megnyugtat, hogy ez okozhatja? :)
persze az okozhat gondot, ha benzint tankoltál a CRTDI-be, de akkor nem csak egy hibakód lenne a tünet.
Csak egy általános kérdés...Tudom, hogy hasonló téma nemrég volt kibeszélve,de segítség kellene...
Tehát: A motor 2.0 CRTDI. Mindig a Shell-nél tankolok, nem is volt semmi gond eddig, de most sajna az üzemanyagom fogytán volt és egy vidéki MOL kútnál tankoltam 26 litert és alig mentem vele 6 km.-t és kigyulladt a motordiag. lámpa.
Másnap kiolvastattam a hibakódot és a következőt dobta:
P0121 Fojtószelep/gázpedál helyzet érzékelő/kapcsoló A áramkör tartomány/teljesítőképesség hiba (EGR szelep ? )
Az autó menetdinamikája nem változott,nem fogyaszt többet,látszólag nincs semmi gond.
Gyenge minőségű lett volna a benya ? Az produkálhatja ezt a hibakódot ? Tankoljak rá vagy 20 liter Shell gázolajat a legjobb minőségből ?
B6 Passat 2008, jobb első index néha működik, néha nem. Kiírja a műszerfalra ha nem jó. Na de az izzó jó. Akkor meg mi baja lehet? A balos kanyarfény is kiégett.. de az legalább egyértelműen izzóhiba.
Tudnak róla, de persze, megemlítem majd külön is. Nekem még a felni kérdéses. Annak is elég csúnyán kapott a fényezése, bár arról a képről nem látszik annyira.
Ilyen nincs bakker :-(.Szerintem mind a két elem cserés lesz és ahogy látom a lökhárító festését is javítani kell. Ha leadod az autót javításra említsd meg a kerámia bevonatot mert a fényezőnek tud meglepetést okozni.
Ez az egész KGFB dolog nagyon el van baxva szerintem. (mondjuk nálam most pont nem a felelősség biztosítás hanem a CASCO fedezi majd a kárt) Azt kellene előírni, hogy ha baleset történik akkor a saját biztosítód fedezze a javíttatást és miután mindennek vége, akkor a két biztosító egymás között bokszolja le a dolgot.
Most a rendszer mindenkit arra motivál, hogy a KGFB szerződést a lehető legolcsóbb biztosítóval kössék a biztosító szolgáltatásait egyáltalán nem figyelve. Ezzel az apró módosítással egyből megfordulna a helyzet és a korrekt szolgáltatást nyújtó biztosítók kerülnének helyzeti előnybe.
Nem engem ert a baj, de meg igy is fajdalmas, nagyon sajnalom.
Mikor az en kocsim uj volt, hatulrol jott belem egy kocsi, alltam a lampanal. Mikor lattam, hogy nem tud megallni, probaltam volna elugrani elole, de nem volt ra ido, eppen csak valtottam volna. Szerencsere uresben volt a valto, atlokott a keresztezodesen, oldalrol nem jott semmi. A ficko figyelmetlen volt, es szarok voltak a gumijai, de a sofor ettol fuggetlenul normalis volt. Mas nem serult, csak a muanyag lokharito. Meghegesztettek, mire a szemlen a biztositos ugyintezo kiverte a balhet, hogy ez nem megoldas egy uj kocsinal, kicsereltette. Kellemes meglepetes volt. A kellemetlen resz akkor jott, amikor az egeszet en alltam, es be kellett volna hajtani a partner biztositotol. Eleg nehezen ment, a karokozo egyebkent abban is segitett volna, nem rajta mulott.
Hát ja. Nem tudom, hogy az ajtót cserélik-e majd, de annak is a kerékjárat felőli része is elcsavarodott kissé, szóval nem csak a borítás sérült. Ebből a szempontból, a sárvédő nem is tűnik olyan vészesnek. Ügyes karosszériás szerintem vissza tudja majd spotter-ezni. Szerencsére az ajtónyílásban csak annyira nyomódott meg ami a többivel vissza is megy a helyére.
Minden esetre most nagy szerencse lenne ha összehozna a sors egy Arthur Tussik tehetségű mesterrel.
Tegnap egy barom belém jött! :-( Eddig tartott az új autó feeling. Ráadásul mivel én voltam manőverben, hiába a másik mozdult teljesen figyelmetlenül és hirtelen, úgy hogy én azt nem is láthattam, a KRESZ szerint én vagyok a felelős... Talán jobb is így, mert így az én (nem a legolcsóbb, hanem valóban jó társaságnál megkötött) CASCO-m terhére megy a javítás. Az ilyen 300-350 ezres kacatokkal cirkáló barmoknak általában a KGFB-ből is a legolcsóbb van valami olyan társaságnál akivel csak szívnék.
Benyomódott a bal hátsó ajtó és a bal hátsó sárvédő, meg a felni fényezése kapott. Így néz ki:
Hello,lenne egy kérdésem,van egy vw passat b6 kombi 2.0 pdtdi 140 LE ma jelntkezet hogy csak 3000 fordulatog pörög a motor leállítom újból inditom ugyan ez a szitu,utánna meg kivilan a sárga motor jel,mitöl lehet ez?
...na, hát már nem úgy van a pályamatrica mint három éve... Most már átírják az évest, és az esetleg közben vásárolt rövidebb időszakú matricát vásárolják vissza, de azt is időarányosan és 1470Ft eljárási költséget levonva.
Szóval a hétfőn vásárolt havi matricámból valami 350Ft körül adtak volna vissza, de azzal már nem akartam az időt tölteni, úgyhogy otthagytam nekik.