Na az rémlett, hogy valamelyk kisebb! :-) Meg a forgásirány a cigi, ha nem veszed észre. Már hoztak olyan kocsit hozzám amin új szimering volt de jobban eresztett mint a régi :-)
szimering 30x47x7R Vitong forgásirányos csak féltengelyhez van, 30x48x7L meg egyáltalán nincs, a nagykerekben sem, esetleg ipariba, nem forgásirányos,...
a VW szagboltban sem sincs hasonló, meg úgy általában úgyláccik...:-(((
szóval robogóval el a PH-ba, ott kaptam egyet, meg rendeltem egyet, aztán még mást is, de a 2 db szimering ami nekem kell az egyik 8640,- a másik 8800,- Ft
a vezmű tengely szimeringje valami véletlen folytán volt raktáron, de a segédtengelyé nem. egyébként a felső segédtengely szimeringje megegyezik a vezérműtengely szimeringjével, az alsó különbözik. az a 30x48x7 L .
ha minden igaz hétfő délutánra van itt az alkatrész, úgyhogy a heti szerelésnek lőttek.
Ezek jó hírek…. Remélem simán megy minden…
Készítem az euromat, ha jól számolom holnap 6 körül lesz a vége, én akkor nem leszek gépközelben, de hívlak.
Az OT jel a kuplungháznál és az alsó nagy jel nem mindíg esik egybe! :-( Tudom most jön a kérdés, de nem tudom! Én a felső kuplungharangoshoz állítottam.
Hát nem kicsi szívás volt, az összes torx csavar szétbarmolva, kalapácsos izgatásra- tudod lapogatás, torx kulcsfej beleverés- sem jöttek ki, inkább megvárták a hidegvágót, viszont a vez. tengely végén lévőt nem akartuk püfölni hidegvágóval ezért egy halom pontot-jelölést-hagytunk rajta, és jött a flex. mással nem ment.
Hát végül is mindegy, legfeljebb órázunk... majd írok róla egy dolgozatot :-))))
egyedül tényleg nagy szopás, még a jelre állítás is, fent ha minden jelen volt akkor a felső holtpont alul kissé el volt csúszva. egyedül meg tényleg színtiszta élvezet.
Látom nemsoká órázni fogsz! Multkor kérdezted, hogy mi olyan nagy cigi abban, hát most megtapasztalod. Bunkó szerszám a holtpont beállítására a racsnis kulcs és egyedül nem igazán látod a jelet ha úgy finoman akarod tekerni, és ugye csak fordulásból ér jelre állni. Sok sikert!
nekiugrottam a nehezének, ehhez egy jóbarátom segítségét kértem, aki nem habozott és a vezérműtengely végéről leflexelte a csavarfejet, majd hidegvágó kalapács és egyéb számomra félelmetes eszközzel kiszedte a vezérműtengelycsapágyak csavarjait. Szeretettel gondolok arra, aki ezt az autót előttem szerelte. (dögöljön meg! )
na de irányban vagyok, hidrotőkék kicserélve. holnap megyek szimeringért, csavarokért, azt megy vissza a vez tengely, de még holnap le kell szednem a főtengelyen lévő szíjtárcsát mivel cserélnem kell a szervószivattyú házat és annak tömítését, balansztengelyek szimeringjét.
Ezenkívül holnap elviszem szintereztetni a szelepfedelet, és a veztengely szíjtárcsa házát. ( ezt muszály mert a régi szinter már csak foltokban van meg, így a tömítettség kárára megy.
bocsi de nem talalom ezen a gepen az ekezeteket...jovo heten meg Bp-en vagy? A hetvegen leviszem csaladot az Alfoldre, es utana egesz heten munka utan raerek, ha vagy atmegyek valamikor du.
Részben szétszedve, most gondolkodás idő van. Az a baj az ilyen hobby szerelőkkel mint én, hogy egy dolgot kb 100x járok körbe és míg egy normális szerelő már el is felejtette a dolgot én még mindíg csak tanakodom mit is tegyek.
Szóval, szépen sorjában jönnek le a dolgok de elakadtam a rotor környékén, most is azt nézegetem, szép lassan jön az ihlet, hogyan is kéne szerelni. Ha lehet elkerülném az órázásos fokolgatást.
viszont a kerítés felújítás az haladt nálunk is :-)))
Ha olyan mint az enyém akkor elvileg két csúszógyűrű az a csapágy.... elvileg zsirzás oszt annyi.... a cikkszámát márt nem tudom mert be vagyon építve.....
Ha forgatom a kormányt akkor a bal oldali egy kis késéssel indul meg, menet közben kanyarodáskor meg roppan egyet, de nem mindíg. Valószínű ki van száradva, szét fogom szedni először, kitisztítom, azt bezsírzom, lesz ami lesz. nem nagy a gond de zavar.
Lengécscsillapítók helyen, kipuff szép egyenesen áll!
Valami nagyeszű 1 924-es hátsó dobot eszkábált fel a gépre, gondolom mivel nem kapott 944 S2-re valót.
Irányba állítottam a gépet, jön az olajfolyás megállítási munkaművelet. Először megpróbálom ráolvasással, majd gyógyfüvek segítségét hívom, azt elmegyek paphoz mondok egy imát, majd szétszedek mindent, kicserélem amit ki kell, majd reménykedek hogy jó lesz.
Ketten Geli úrral meglátogtjuk ezt a rendezvényt. Ha van kedvetek tartsatok velünk!
Kedves YETRO-fanok!
A szlovák Youngtimer Classic Club meghívását tolmácsolom felétek.
A Youngtimer Classic Club (YCC) 2003-ban alakult, nagyjából 50 tagot számláló klub jellemzően a ’60-as, ’70-es, ’80-as évekből. Gépparkjukat olyan autók gazdagítják, mint Ford Cortina, Chryslerek, Simca-k, Renault-k.
A minden évben megrendezésre kerülő túrájukat idén július 5-8-a között tartják és a „Dunajská Expedícia” nevet viseli. A túra egyik különlegessége, hogy a csapat július 7-én Magyarországra látogat, és közös autókázásra invitál bennünket.
Ákos
namost a kerítés majdnem kész, csak pár csavar hiányzik....ööööö....
hát igen, kerítést is javítottam. Szétvágtam, összehegesztettem, anyám festett, én csavaroztam...
2 db hátsó lengéscsillapító cserélve! a hátulja szépen emelkedett, holnap próbakör, és kipufogós mivel elég görbe a rendszer és talán melegítéssel helyre igazítható, nekem sajna nincs itthon lángom.
A jobb hátsó lengéscsill. alsó csavarja egy kissé görbe volt, amit a kézi fűrész segítségével sikerült teljesen elrontani. de szereztem bele egy szép 10.9-es renault csavart, be is csavartam csak közben sikerült berugnom. :-))) mivel a barátomnál a csavartartó edényhez túl közel van a borospince. :-))))