Keresés

Részletes keresés

Piros Hangszóró Creative Commons License 2009.10.16 0 0 6912
A Közgyűlés egyhangúlag elfogadta a határozati javaslatokat.

Egy apró mozzanat érdekesnek tűnt számomra. Amikor arról kellett szavazni, hogy fokozott védelmet kapjon-e az ófalusi rész, négy képviselő kikapcsolta a szavazógépét. Nem a Fidesz és nem az MSZP frakcióból. Pár másodperc után, amikor a rendeletről szavaztak, azonnal visszakapcsolták. Tehát egyértelmű, hogy csak az első kérdésben nem akartak véleményt nyilvánítani, de tartózkodást sem mertek nyilvánosan nyomni.
Számomra rejtély, hogy miért...?
Előzmény: Piros Hangszóró (6900)
Virágzó Kertváros Creative Commons License 2009.10.15 0 0 6911
Leginkább a települések nem akarták, hogy a vonat eltakarja előlük a tavukat. A települések nemes egyszerűséggel nem járultak hozzá. És pont. Azt mondták, hogy nekik ugyan púp a házukon a vasút, elvágja őket a tótól, s már most is számtalan probléma forrása. Ha annyira kell valakinek itt a száguldozás, akkor tessék déli irányból elkerülni a településeket. No, ennek a többletköltsége volt az ok.
Előzmény: Fricy (6910)
Fricy Creative Commons License 2009.10.15 0 0 6910
Velencei-tó környékén azért nem emelték fel 160-ra a sebességet, mert akkor már ott is zajvédőfal kellene. És nem akarták azt, hogy a faltól ne lehessen látni a tavat a vonatról. Ami valahol érthető is.
Előzmény: Jeux d\'eau (6908)
Jeux d\'eau Creative Commons License 2009.10.15 0 0 6908
Tudod, a számításhoz én sem értek. De elgondolkodtat, hogy a most folyó pályarekonstrukció kapcsán pl a Velence parti települések miért nem járultak hozzá a pályasebesség emeléséhez. Valószínűleg ők (vagy valakik) értenek hozzá, és tudják, hogy a zajkibocsátást egyszerűbb csökkenteni, mint a kibocsátott zajt csillapítani.

Ez az a megközelítés, vagy szemlélet amit a jelenleg titrált szabályozásban nyomokban sem látok. Szabályozzuk a csöndet ott, ahol most is csönd van. És valszeg az is marad, hacsak nem telepítenek újra MIG-eket Tökölre.

A város magja - durván 1 km sugarú körön belül - meg egyre inkább egy rendezőpályaudvarra emlékeztet, ahol történetesen emberek élnek a sínek meg autópályák között.
Előzmény: Fricy (6906)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.15 0 0 6907
Rapid rendkívüli közgyűlés

 

Az október 1-jei rendkívüli közgyűlés arról szólt:

-amiről ott, -illetve nyilvánosan- senki nem beszélt, továbbá, hogy

-már nem (csak) a párt- és frakciófegyelem, illetve –felettünk, hátunk mögött született- megállapodás érvényesül. És végül: már a józan ész is érvényesülhet a központi akarattal szemben...

 

Bővebben a CIVIL HÍRMONDÓBAN

 

Fricy Creative Commons License 2009.10.15 0 0 6906
Nem értek a zajszámításhoz, így erről nem tudok nyilatkozni. De biztos, hogy nem a Flirt a kiindulás.
Előzmény: Jeux d\'eau (6905)
Jeux d\'eau Creative Commons License 2009.10.15 0 0 6905
Gondolom azt is majd mérések nélkül. És a Flirt-ök zajszintjére méretezve. Csodás lesz.
Előzmény: Fricy (6904)
Fricy Creative Commons License 2009.10.15 0 0 6904
A vasúti pálya átépítésével zajvédő falak is létesülnek ott, ahol az szükséges.
Előzmény: Jeux d\'eau (6901)
Island Hoppers Creative Commons License 2009.10.15 0 0 6903
Alsóvölgyi vagy a Felsővölgyi úton? Ez biztos?Pár napja mondjuk nem jártam arra, de a héten voltam már...
Nah, majd megnézem mi a helyzet és tudosítok.
Előzmény: Törölt nick (6893)
Piros Hangszóró Creative Commons License 2009.10.15 0 0 6902
Az idézett mondat egy olyan megállapítás, amely a jogszabályok szerint lehetővé teszi a védelem kimondását (ami nem zajos, azt olyan állapotban kell megvédeni).

A vasút, autópálya már meglévő létesítmény, arra nem vonatkozik a jogszabály. Szerintem pontosan érted, mit írtam, ha hozzáolvasod a Kormányrendeletet is.
Előzmény: Jeux d\'eau (6901)
Jeux d\'eau Creative Commons License 2009.10.14 0 0 6901

"megállapításra kerül, hogy a Város belterületén a légiközlekedés zaja sehol sem haladja meg az előírt határértéket." Ez igazán örvendetes.

Kérdés: és a közlekedés zaja?

Nagyon örülök, hogy vannak (lesznek) zajvédelmi szempontból fokozottan védett helyek, de lassan lakhatatlan lesz a város 10 %-a. Ráadásul a zajtérkép (2007-ben !!) nem mérések, hanem számítások alapján készült. Hogyan épülhet egy szabályozás mérésekkel meg nem erősített fikcióra? Ráadásul a MÁV a közeljövőben 160km/órás általános pályasebességet tervez Érden áthaladó vonalain. Nem kellene erre készülni?

Előzmény: Piros Hangszóró (6900)
Piros Hangszóró Creative Commons License 2009.10.14 0 0 6900
1. Rendeletalkotási javaslat a zaj- és rezgésvédelem helyi szabályozására és zajvédelmi szempontból fokozottan védett terület kijelölésére

"Érd zajtérképe, Budapest és vonzáskörzetének stratégiai zajtérképének részeként, 2007. májusában elkészült, s 2008. augusztusára, ugyanerre a területre, a zajtérképre épülő tervjavaslatok műszaki feldolgozásra kerültek. Érd stratégiai zajtérképére épülő intézkedési terv repülésre vonatkozó részében megállapításra kerül, hogy a Város belterületén a légiközlekedés zaja sehol sem haladja meg az előírt határértéket.
Ezzel a Kormányrendelet 15. § (1) bekezdésében, a zajvédelmi szempontból fokozottan védett terület kijelölésére előírt feltétel teljesül.

A Kormányrendelet 16. §-a alapján a fokozott védelem érvényesítése érdekében a kijelölt terület zajterhelését befolyásoló források működése - országos közúthálózatba tartozó közutak, vasutak, valamint a kijelölés időpontjában létesítési engedéllyel rendelkező létesítmények kivételével - térben, időben, gyakoriságban korlátozható, megtiltható, illetve ha valamely zajforrás működésének korlátozására, tiltására más hatóság jogosult, kezdeményezhető a szükséges intézkedések megtétele.

Budapest és vonzáskörzetének stratégiai zajtérképe Érdet repülési zaj szempontjából vizsgáló tervlapján a Tököli repülőtér jelenlegi használatából fakadóan elsősorban Érd Ófalu területét érintő zajterhelés már most is egyértelműen kirajzolódik. A Tököli repülőtér fejlesztésére vonatkozó előzetes vizsgálati eljárás indokolttá teszi, hogy a jelenleg is érintett lakosságot és területet megvédjük a későbbi intenzívebb zajterheléstől.

Fentiek alapján Érd közigazgatási területén a Beliczay sziget, a Kálvária plató és Kakukkhegy, valamint a Duna part közelében tervezett új városi közpark védelme indokolt. A javasolt zajvédelmi szempontból fokozottan védett területek zajterhelése a jogszabályban előírt zajterhelési határértéknek megfelel. A területek lehatárolása a készülő településszerkezeti terven mutatható be. "
Előzmény: Piros Hangszóró (6896)
Piros Hangszóró Creative Commons License 2009.10.14 0 0 6899
Bocs, a duplázásért, a fórummotor megviccelt...
Piros Hangszóró Creative Commons License 2009.10.14 0 0 6898
Ja, és lesznek változások várhatóan a frakciókban is. Várhatóan alakul egy új frakció, lesznek változások a bizottsági összetételben is.
Előzmény: Piros Hangszóró (6896)
Piros Hangszóró Creative Commons License 2009.10.14 0 0 6897
Írd meg problémádat a jegyzo@erd.hu címre!
Előzmény: Island Hoppers (6888)
Piros Hangszóró Creative Commons License 2009.10.14 0 0 6896
Piros Hangszóró Creative Commons License 2009.10.14 0 0 6895
Írd meg problémádat a jegyzo@erd.hu címre!
Előzmény: Island Hoppers (6888)
Laci-62 Creative Commons License 2009.10.12 0 0 6894
Szerintem kérdezd meg a Gábor utcában. Az ingatlan tulajdonosa lerakott kettőt a háza elé, 'oszt jónapot ! Köszönik szépen, azóta is ott hevernek. Nem pazarolt időt, energiát engedélyekre, táblákra.....
Előzmény: Island Hoppers (6888)
korrekt-orr Creative Commons License 2009.10.11 0 0 6892
Ok. Tetszik.
Előzmény: tutus1 (6891)
tutus1 Creative Commons License 2009.10.11 0 0 6891
Én lebeszélnék mindenkit a fekvőrendőr kiépítéséről, több okból:
- a mentő és tűzoltóautóknak az ezeken történő áthajtás nehézkes,
- a két fekvőrendőr között ismét "szabad" a száguldás
- a gyorsan hajtó autós csak a küszöb előtt fékez, de akkor csikorogva,
- a normál áthajtási sebesség sem tesz jót a futóműveknek.
Németországban ezért terjedt el, hogy az útra helyezett műtárgyakkal ( pl. virágtartó) kényszerítik lassú haladásra a járműveket. Valami ilyesmit kellene itt is szorgalmazni.
korrekt-orr Creative Commons License 2009.10.11 0 0 6890
Szia. Had írjam ki magamból, ami kérdéseid után eszembe jutott:

A városban 2 esetleg 3 helyen láttam szabályosan kialakított fekvőrendőrt, olyant, ami lassít, de nem veri szét a futóművet. Nem is olyan egyszerű dolog ez, mert a geometriának fontos szerepe van (felfutás, szintentatás, lecsengés, magasságok, szélességek, vízelvezetés stb).

Tehát a szabályos küszöb egy komoly műtárgy, ennek megfelelő költségekkel.

Ehhez jön (előtte – utána) a kresztáblákkal történő jelölés.

Nehezen tudom elképzelni a küszöböt földes, kőporos vagy akár martaszfaltos környezetben. Olyan lenne, mint békán a patkó.

Éppen a fentiek miatt, és annak költségei okán van a városban több száz (TÖBBSZÁZ !!!!) „ feketén „ kialakított fekvőrendőr, a legváltozatosabb formákban: egyszerű bucka, vascső vagy betongerenda földbe süllyesztve, nagy kupac aszfalt hurkaszerűen keresztbe elrendezve, de nem sokkal jobb a lecsavarozható műanyag, egyforma elemekből összeállítható típus sem. Egy a lényeg: üssön jó nagyot a keréken, majd lelassít a vezető……

Tehát: meg kell építeni
ki kell táblázni
karban kell tartani

Ezek igen komoly összegek.

Aztán jön (reméljük) a csatornázás, ami miatt rengeteg lesz az útfelbontás. Tízet teszek egy ellen, hogy ha ma megcsinálnál egyet (engedéllyel), csatornázáskor fel fogják bontani.

Fentiek miatt nem gondolom, hogy – a hivatalos, semmitmondó válaszon túl – bármelyik hatóságtól konkrét és korrekt választ kapnál egy ilyen létesítésével kapcsolatban.

Ha pedig cinikus akarnék lenni, azt mondanám: legjobb és legolcsóbb fekvőrendőr az úthiba, abból meg van bőven. Kialakul az magától, nem kell építeni.
Előzmény: Island Hoppers (6888)
érdi lokálpatrióta Creative Commons License 2009.10.11 0 0 6889
Keresd Varga Illés Leventét: http://vargailles.archi.hu. Ő biztosan segíteni fog abban, hogy hová kell fordulni!
Előzmény: Island Hoppers (6888)
Island Hoppers Creative Commons License 2009.10.11 0 0 6888
Sziasztok!

Nekem még mindig az lenne a kérdésem, hogy milyen hatóságnál kell kérvényezni forgalomlassító küszöbök esetleges telepítését?
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.29 0 0 6887

Egy alföldi város átutazó forgalma töredéke a mienknek. Egy kétmilliós nagyváros mégiscsak a szomszédban van. Több országos főút visz keresztül rajtunk. Az innen ingázók is döntő részt jelentenek a forgalomban.

 

A kőporos/martaszfaltos megoldás úgy szar ahogy van. Viszont elötte a tökig érő sár, dagonya volt a jellemző. No abból is elegünk volt. Száraz időben az is porzott istentelenül.

De ha valaki körülnéz az említett alföldi városokban, ott az utak jóval nagyobb része normális burkolatú. Miért? Ők varázslót "üzemeltetnek"? Netán táltost, vagy csodarabbit? Most nagybecsű politikusaink szülőfaluit hagyjuk, azok persze mindíg egyenlőbbek a többinél.

Előzmény: Törölt nick (6885)
RJancsi Creative Commons License 2009.09.29 0 0 6886
Van igazság a szavaidban, de. Miért kéne "kerékpárbarát" utcákat létesíteni? Ha normális, hétköznapi, használható utcáink lennének, akkor megoszlana a forgalom, és kényelmesen elférnének az autósok meg a kerékpárosok is. A fő gond az, hogy a 3 párhuzamos É-D irányú úton és ebből is főleg a Bajcsyn megy a forgalom 90 %-a. Ott tényleg életveszély kerékpározni. De a mellékutcák még biciklizésre is alkalmatlanok.
Előzmény: Törölt nick (6885)
Jeux d\'eau Creative Commons License 2009.09.29 0 0 6884

Ha jól érzem, van egy csipetnyi irónia a hozzászólásodban.

 

Én egy szerény javaslatot tennék, elsősorban azok felé, akik a közlekedési koncepciót "megálmodják", vagy a döntéseket meghozzák: tessenek már elmenni bármelyik keletmagyarországi városba (Nem USA, nem Nyugat, hanem KELETMAGYARORSZÁG) és tanulmányozni az ottani közlekedési állapotokat. Első pillantásra látható, hogy ez az érdi közlekedési téboly nyomokban sincs. Van ellenben rengeteg (RENGETEG) kerékpár, amivel legalább a belváros közlekedését megoldják. Persze, tudom, hogy pl. Gyulán, Békéscsabán nincsenek átmenő autópályák, vasúti fővonalak, de ez csak kifogás, nem magyarázat az érdi állapotokra.

 

A kőporos utcák cirka 800M-ért (meg azok "fenntartása") szerintem merénylet az itt lakók ellen. Persze egy dán cég igazgatója nem rühell kerékpárral munkába menni, nálunk pedig tök ciki, ha egy takarítónő (jaj, meg ne bántsam....) nem autóval megy dolgozni. Úgyhogy a szemléleten is van mit változtatni.

 

Előzmény: Törölt nick (6877)
RJancsi Creative Commons License 2009.09.29 0 0 6883

"tervszerűen". OK, jól hangzik. Egy szót hiányolok: "szakszerűen".  Egy alig iskolázott vidéki földműves józan paraszti ésszel is képes a felszíni vízelvezetést árkokkal megoldani. Érden sorra ölték a pénzt a murvásnak csúfolt kőporos és a mart aszfaltos útfelújításokba a csapadékvíz elvezetésének halvány nyoma nélkül. Az első nagyobb eső el is mosta a "művet". A mi utcánkban még ártottak is vele, mert a rövidke ámde addig működő árkot úgy telehordta murvával, hogy az összes áteresz eltömődött...

Előzmény: Virágzó Kertváros (6881)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.29 0 0 6882
Ja igen. Szakmai nyelven "fedésben" történik. Senki nem láthatja, nehogy a japán ipari kémek felfedezzék. Ezért poros, földes utcák és bazi nagy gödrök vannak a felszínen. Közben alattuk ott a sima, hibátlan burkolat és a csatorna, minden.
Előzmény: Virágzó Kertváros (6881)
Virágzó Kertváros Creative Commons License 2009.09.28 0 0 6881
Érd útjainak kiépítése és felújítása tervszerűen és a Közlekedési Koncepció alapján zajlik.
RJancsi Creative Commons License 2009.09.28 0 0 6880
Hát igen... Van akinek messzire el kell utazni, hogy kihasználhassa a mounten bike adta lehetőségeket. Itt helyben van az emelkedő, lejtő, mesterséges terepakadály (foltokban mart- és öntöttaszfalt), gödrök, púpok, vízmosások. :( MJV :(( 
Előzmény: Laci-62 (6879)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!