Javaslom, hogy olvass vissza! Tavaly márciusban jártam ugyanezen az útvonalon az msc Divinával ès nagyon rèszletesen leírtam minden kikötèsi pontot ès a hajót is.
10770 ha jól emlèkszem a száma az akkori hozzá szólásomnak.
Többen leírtuk már ezeket a látnivalókat.
Èrdemes használni a bal oldalon lèvő keresőt.
A Divina szerintem jobb hajó, mint a Seaside, bár nem próbáltam, de ha abból indulok ki, hogy mennyire nem tetszett a Meraviglia, akkor ez a hajó is hasonló lehet.
Nekem jobban tettszenek a kisebb hajók, a règi megszokott színvonallal. Ezeken túl sok az újítás, kisebbek a közössègi terek, az utaslètszám viszont sokkal nagyobb, emiatt zsúfoltság van mindenholmindenhol, de meg kell szokni, mert az összes új msc hajón ez lesz a trendi.
Szia.Érdeklődnék,hogy rendben volt-e az utazásod a seaside-on.Április 22-én mi is megyünk de olvastam róla elég rossz értékelést.Ha esetleg segítenél infókkal megköszönném.Üdv,Berci
Szia.Bocsi,hogy zavarlak de olvasva az élménybeszámolód kicsit elbizonytalanodtam evvel a hajóval kapcsolatban.
Mi április végén megyünk egy miami-ocho rios-kajmán sziget-cozumel-costa maya-miami útvonalon.Földközi tengeren már voltunk többször(orchestra,poesia)és minden rendben volt.Két gyerkőccel megyek 10 és 14 évesek.Jó bulinak nézett ki de most olvasva a beszámolód elgondolkoztam,hogy lemondom.A repjegyet már nem tudom de el vagyok én miamiban is egy hétig igazából mindegy csak ne legyünk itthon.Írnál még pár sort a szigetekről ha jártál ezeken?Előre is köszi.Berci
Köszönöm szépen a beszámolót, még akkor is ha nem csupa pozitív dolgot olvashattam. Lehet sok volt az új személyzet a hajón , igaz ezekszerint a felső vezetés sem volt a helyzet magaslazán 😕 Talán össze rázódnak és javul a helyzet 😊
A hajóutat beárnyékolta - szó szerint is - az időjárás. Végig borongós, nem túl meleg idő kísért minket, a legkellemetlenebb viszont az állandó szél volt. Emiatt a Kajmán-szigeteki tenderes kiszállás lehetetlenné vált, a leginkább várt kikötőt ki kellett hagynunk. A kényszerű továbbhaladás az első tengeri nap után további egy tengeri napot jelentett. Nem volt olyan jó idő, hogy a fedélzeten jól esett volna sokáig maradni, borzasztóan fújt a szél és a nap csak pillanatokra sütött ki. Egyébként többször előfordult, hogy a szél miatt a napozóágyakat ki sem tették a fedélzeten, hanem egymásra tornyozták őket. Nem tudom, más hajókon hogy van, de éjszakánként a szél miatt az erkélyajtók és a fürdőszoba paneljei között a zárnyílásban süvített a szél, ezáltal komoly huzatot okozott a kabinban. A másik rossz élményünk szintén a szélnek volt köszönhető, méghozzá Playa del Carmenben. Kikötés után elhagytuk a hajót, majd kb. fél óra múlva visszavittük a strandtáskánkat, mert úgy nézett ki, ebből mégsem lesz strandolás aznap. Felmentünk a kabinba, majd vissza a kijárathoz, ahol közölték velünk, hogy innentől számítva nagyjából egy, másfél órán át nem lehet kiszállni, mert a hajó pozíciót változtat az oldalról érkező hullámok miatt. Ez övön aluli volt, mert befelé menet senki nem mondta, hogy öt perc múlva nem fogunk tudni kiszállni. Tény, hogy az idő alatt amíg a parton voltunk, többször bemondták a hajón, hogy 11-ig lehet kiszállni, vagy utána 12 után valamikor, de mi pont kimaradtunk ebből és nagyon dühítő volt az eset.
Nagy pozitívum volt viszont az Aurea kabin utasai számára ingyenes - az egyébként emlékem szerint nem olcsó - Spa használat. Udvarias és kedves személyzet, belső és külső jacuzzi, külön napozóterasz, sószoba, gőzkabin, Kneipp szoba, és két szauna állt rendelkezésre. Igen, szégyen szemre a karib-szigeteki hajóutunkon többször mentünk a szaunába átmelegedni a külső jacuzzi használata után....A kabinhoz járt még egy választott masszázs is, ebből volt szerencsém kettőt is kipróbálni, mert a férjem nincs oda érte. Szép és igényes a kezelőhelyiségek részlege, nekem egy nagyon kedves masszőr lány jutott.
A parti kirándulásokról nem írnék bővebben semmit, mert az út még egy nagy tanulsággal zárult számunkra, nevezetesen csak olyannal induljon az ember egy hétre összezárva valakivel hajózni, akit nagyon jól ismer. Mi a partnereinkkel előtte nem voltunk sehol és itt derült ki, hogy mennyire más az érdeklődési körünk és az ízlésünk. Ezért szinte az összes program szervezése hajóút előtt és a hajóúton is szinte kudarcba fulladt, mert nyelvi akadályok miatt viszont össze voltunk kötve.
Visszatérve a hajóhoz és a további negatívumokhoz: előtte sok kritikát olvastam a hajón terjengő csatorna szagról, mely vécéből, zuhanykabinból támad. Nekünk szerencsénk volt, mert a hajó elején nem volt ilyen probléma, de közép tájon a folyosón is sokszor lehetett érezni ezt, illetve a nyitott strang fedelek és szerszámok is árulkodóak voltak. A fő étterem melletti - egyébként igen kis számú - mellékhelyiséget többször láttuk lezárva, egyszer két napig le volt szalaggal zárva dugulás miatt. Természetesen ilyenkor a fölötte lévő mellékhelyiségek is le voltak zárva és kellemetlen szagok terjengtek a környezetükben. A másik alul méretezett és megoldhatatlan feladatot jelentő problémát a liftek jelentették. Kevés volt belőlük és nagyon lassúak voltak. A csoportonkénti nyolcból egy biztosan, de néha kettő nem működött. A belső panoráma liftet csak akkor láttam működni, mikor a szerelők próbálták javítani.
Az előző bejegyzéshez kellett volna írnom, de a kabin takarításhoz még annyit tennék hozzá, hogy az egyikünk kabinjában beszállás után az ágy alatt használt fehérneműt és a fiókokban otthagyott ruhákat talált, mi pedig azzal kezdtük az ottlétet, hogy 10 dolláros borravaló ellenében extra porszívózást kértem a kabinban, mert lehet, hogy az előző utas kiszállását követően elmaradt.
Három színházi előadáson voltunk, ezek teljesen rendben voltak, előre be kellett jelentkezni egyébként rájuk. Nem tudom mennyire nehéz lehűteni vagy felfűteni a nézőteret fél óra alatt, de ha kevesen voltunk benn, akkor meg lehetett fagyni a nézőtéren. Szerintem nem volt több 18 foknál. Ha sokan voltunk, akkor nem jelentett gondot, mert a több száz ember pillanatok alatt befűtötte kellemes hőmérsékletűre a teret.
A kiszállás számunkra zökkenőmentes és gyors volt, fél nyolcra kellett a színházterembe mennünk, gyakorlatilag 8 után kicsivel bőröndökkel a terminál előtt álltunk.
Összefoglalva: a problémák nagy része kiküszöbölhető lenne a továbbiakban, tehát végérvényesen nem kell lemondani a Seaside-ról. Az ötezer párszáz utashoz kevésnek tűnik az 1400 fős személyzet, ennél sokkal jobb arányok vannak más hajókon, ez aggasztónak tűnik. A kabinok a kényelmetlen pakolástól eltekintve nekünk megfeleltek. Az étkezés teljes egészében javításra szorul, bízunk benne, hogy ez meg is történik a jövőben. Nagyon jó tapasztalataink vannak viszont a Spa részlegről, itt a személyzet hozzáállása is példa értékű volt. Szórakoztató részlegek, lehetőségek rendben voltak, a kaszinó kicsi és zsúfolt volt.
Azt viszont kijelenthetem, hogy a jövőben kerülni fogom a nagy hajókat, a lélektani határt úgy 3000, de inkább 2500 utasszámnál húztam meg magamnak. De persze, ki tudja....... :)
Történetünk tavalyról kezdődik, egy Celebrity Aruba-Bonier-Curacao utat mondtunk le betegség miatt. Ahogy a hoppon maradási sokkból felépültünk, elkezdtük nézni, hogy milyen hajóutat tudunk megejteni abban a januári időpontban amire az utolsó pillanatban a repülőjegyet átírattuk. Ment volna Celebrity is, de nem ugyanarra az útra és már Aqua kabin sem volt üres. Az utazási irodás hölgy ajánlatára csaptunk bele a Seaside útba amely Miami-Kajmán-szigetek-Ocho Rios-Cozumel-Playa del Carmen-Miami programmal indult. A hajó akkor volt kb. 5 hetes, mikor felszálltunk rá. Sajnos már előtte relatív sok negatív kritikát olvastam róla a cruisecritic-en. Ezek nagy része igaznak bizonyult és nem finnyás utasok elszigetelt bejegyzései voltak.
A beszállás zökkenőmentes volt leszámítva egy folyamatosan üvöltöző őrültet akinek az lett volna az összes feladata, hogy a kordonokba terelje az embereket, csak kissé túltolta a dolgot. Aurea kabintípusba foglaltunk, ezeknek külön check-in pult volt, de rengeteg ablak állt rendelkezésre a többieknek, sorállást nem láttam sehol. A bőröndök leadása után kb. fél órával a hajón voltunk ahol önkiszolgáló módon lehetett depositot elkülöníteni bankkártyával, illetve internetet rendelni. Ez utóbbi -streamer csomag - kiválóan működött nyílt vízen is, kabinonként maximum 4 eszközt lehetett hozzárendelni. A bőröndöket öt óra után kaptuk meg valamikor.
A kabinunk szép és kényelmes volt, leszámítva a rendelkezésre álló pakolós helyet. Kevés fiókos lehetőség, az akasztós szekrény közelebb eső részét alig lehetett használni, mert a tolóajtó vége úgy belógott a nyílásba, hogy tíz-tizenöt centinél nem maradt nagyobb hely kivenni a ruhákat. Maradt a fal felőli oldal, amihez viszont be kellett mászni a szekrény és a kanapé közé. Sajnálattal vettük tudomásul, hogy a tévék nem fogadnak külső tárolót, meghajtót, így az összeállított és usb drive-on tárolt filmjeinket, sorozatainkat nem tudtuk lejátszani rajta. Mivel nem mindig sikerül gyorsan átállnunk az új időzónára, ezért jól jött volna egy-egy hajnali ébredésnél tévét nézni. A szobában egyébként papucsnak és fürdőköntösnek kellett volna lennie, ez utóbbit úgy kellett kérni a szobaasszonytól, holott a többi kabinba be volt készítve (két házaspárral utaztunk együtt) igaz egyikőjüknél csak egy volt.
A hajón két önkiszolgáló étterem van, illetve egy ültetett. Az egyik önkiszolgáló - 8. emeleti - esténként ültetett étteremmé vált. A mi kijelölt éttermünk az ötödik emeleten volt, az Aurea kabintípus utasai szabadon választhatták meg az étkezés időpontját, nem voltak fix asztalok. Értem persze a jó szándékot benne, de amennyi haszna volt, azt szívesen becseréltem volna arra amit hiányoltunk. Nem volt állandó pincérünk, sajnos többször előfordult olyan, hogy a felszolgáló nem volt barátságos, vagy nem volt szakmája csúcsán, rosszabb esetben mindkét negatívumot képviselte. Kimaradtak az olyan - szerintem szeretni való - momentumok, mint az étteremben befejezett Baked Alaska, vagy a záró gála vacsorán a személyzet felvonulása.
Előzőleg régebben a Musicán voltunk MSC hajón, ódákat zengtünk az ételekről azoknak akiket elcsábítottunk magunkkal erre az útra. Hatalmas pofára esés volt az első napi vacsora, majd szép sorjában a többi is. A két gálavacsorát leszámítva az ételek jóindulattal középszerűek voltak, de inkább a közép alatt maradt a színvonaluk. Az italok borzasztó nehezen érkeztek meg, koktélt és rövid italt egy idő után nem kértünk, mert volt, hogy a vacsora végén ért be az elején megrendelt rövidital. A hatalmas éttermet a sör, bor, üdítő kivételével a kinti bár látta el italokkal. Az a kinti bár, amely a kinti vendégeket nem volt képes kiszolgálni 3 pultossal és 3 felszolgálóval. Az olyan egzotikus italok éttermi rendelése - mint paradicsomlé - kihívások elé állították a személyzetet, mert ezt kintről kellett beszerezniük valahogy. Egyébként az ételek minősége a reggelire is vonatkozott, ami pedig a reggeli felszolgálást illette, az inkább bohózatba illő volt. Mint írtam hatan voltunk, kisebb-nagyobb dilikkel, ki reggeli előtt, ki reggeli után kérte a gyümölcsöt. A pincér gondosan felírta, hogy elsőként mit kérünk, majd utána mit. Kaptunk mi össze-vissza, mindenki előtte, mindenki utána, egyszerre mindent, vagy lemaradó tételek, változatos volt, na. A felvágott kínálat egy hétig ugyanaz volt minden nap. A sajttál, gyümölcstál szintén. Egy valami volt mindig kifogástalan és finom, a sült bacon. Az önkiszolgáló éttermet kétszer látogattuk meg a három tengeri nap alatt, mivel az ültetettben egytől fél háromig volt ebéd, de ekkor még nem voltunk éhesek. Az önkiszolgáló tisztán tartása meglepően jól sikerült, az ételek felejtősek. A pizzatészta jó volt. Sajnos a fizetős éttermek ebéd idei nyitva tartása -már amelyik nyitva volt ekkor - megegyezett az ültetett éttermével, így nem volt más alternatíva az önkiszolgálón kívül. Folytatás következik....
Azt kérdezném még, hogy amikor Cannes-ban kiköt a hajó, vannak-e ott privát sofőrök akikkel meg lehet alkudni egy környékbeli kirándulásról (Monaco, Eze), vagy kénytele az ember a méregdrága kirándulásra befizetni? Hajóztam már párszor, de mindig ezek voltak a legjobbak.
Gondolom Romába és Firenzébe bejutni kénytelen az ember a hajó szolgáltatását igénybe venni. Válaszaitokat előre is köszönöm!:)
A Marineland mellett (szembeállva a bejárattal) jobbra le lehet menni a tengerpartra gyalog-rövid séta, ott homokos strand található. Egyébként valamelyik busszal is el lehet ide jutni a kikötőből, de már nem emlékszem, mi a száma!
A kikötőtől a katedrálisig végig vitorlás és jacht kikötök vannak, a Katedrális után kb 1 km-re van homokos part, de sajnos aztr nem tudom, hogy lehet oda eljutni, mert mi októberben voltunk és az már nem fürdős időszak. Valakitől hallottam, hogy a 351-es busz elvisz a strandra, de nem merek rá mérget venni. :)