Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Lábasmáz Creative Commons License 2020.11.05 0 0 66463

Akkor mit állít a tekerentyű a hűtő elején? Én azt gondoltam, hogy villany esetében egyszerűen lekapcsolja, amikor elért valami hőmérsékletet, gáz esetében meg a cirkóhoz hasonlóan elolt valami nagyobb égőt, csak az őrlángot hagyja meg az újragyújtáshoz.

 

LM

Előzmény: W124E300TDT4MATIC (66462)
W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2020.11.05 0 0 66462

A gázlángot semmi sem szabályozza/befolyásolja, azaz a gázfogyasztás állandó.

Előzmény: Lábasmáz (66460)
BiharyG Creative Commons License 2020.11.04 0 0 66461

Hidegebb. Fogyasztást nem néztem, nagyon ritkán megy gázról.

Előzmény: Lábasmáz (66460)
Lábasmáz Creative Commons License 2020.11.04 0 0 66460

A hatásfok javulása mit jelent? Hidegebb a hűtő, vagy kevesebbet fogyaszt azonos hőmérsékletnél (pl. gázból mérhető)?

 

Nyáron, 30-35 fokokban annak ellenére nem mindig volt jeges hideg a hűtőben (220V-ról), hogy nagyobbrészt árnyékban állt a kocsi.

 

LM

Előzmény: BiharyG (66459)
BiharyG Creative Commons License 2020.11.02 0 0 66459

Egzakt mérést nem végeztem, de jó 35 éve húzgálok különböző lakókocsikat; lényegesen, határozottan észrevehetően javít a hatásfokon. A led meg benne volt...

https://www.bestmarkt.hu/zalman-zm-f3-ledsf-sharks-fin-blade-120mm-rendszerhuto-p277175

Előzmény: Törölt nick (66458)
Törölt nick Creative Commons License 2020.11.02 0 0 66458

Üdv ! Tapasztalat alapján mennyit javult a hűtés a külső hőmérséklethez viszonyítva ? A LED világítás is jó, azt hiszem az nem lesz beépítve, de persze a kék az hideg fény, tehát jól megadtad a módját. 

Előzmény: BiharyG (66457)
BiharyG Creative Commons License 2020.11.02 0 0 66457

Jó az a PC ventillátor... Én 2 db 12 cm-es Zalman-t raktam be, azóta hideg a söröm és kék a hűtőm:)

 

 

Előzmény: Törölt nick (66456)
Törölt nick Creative Commons License 2020.11.02 0 0 66456

Köszönöm az ötleteket, tippeket de a lakóba van egy három üzemü abszorpciós ami 30 fokig jó, de az autóba van külön egy mobil 12-230 V-os kompresszoros aminek nem még nem volt probléma a hűtésével. Ez -14 fokig hűtene, ki is próbáltam már üresen. Ezt 4 fokra állítva használjuk, de csak utazás közben illetve ha szükséges. Ezért nem akarom bonyolítani, ventillátorral megpróbálom tuningolni kicsit, de ha nem megy nem erőltetem.

kanapekamred Creative Commons License 2020.11.02 0 0 66455
Atis57 Creative Commons License 2020.11.01 0 0 66454

Szia!

 Azt a két 12V-s ventit sorbakötném --mert valóban hangos lessz. 

A ventillátorok  olyan 2/3 fordulattól csendesednek el.

S igy akkor a 80mm-es helyett 120mm-est kell beépiteni .ill mindegyiket 2 mérettel feljebb venni.

Előzmény: Törölt nick (66452)
Atis57 Creative Commons License 2020.11.01 0 0 66453

Sziasztok!

 

Az abszorciós hűtő sajna ilyen-de ma már van megoldás  inverteres hűtő kompresszorral ,

 műkodik 12V --24V   és 230V ról is . (innen egy tápegységgel )

Csak az ára ? meg az élettartama kétséges. 

De van kamionos hűtő is 24Vról.....

 

Addig meg ezen jótanácsok mentén;

 

https://www.kempingcikk.hu/H%C5%B1t%C5%91szekr%C3%A9nyek

Előzmény: Kempingez (66447)
Törölt nick Creative Commons License 2020.11.01 0 0 66452

Nem bonyolítom, egy kapcsoló be-ki és kész. Éjszakára eddig sem hiányzott, csak a nappali kánikulába, napközben meg nem számít mert úgy sem ülünk a lakóba. 

Előzmény: W124E300TDT4MATIC (66451)
W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2020.11.01 0 0 66451

Fordulatszabályzást ne felejtsd el, mert hangos lesz...

Előzmény: Törölt nick (66450)
Törölt nick Creative Commons License 2020.11.01 0 0 66450

Köszönöm a hozzászólásokat, a puding próbája az evés. Tavasszal beszerelek 2-3 db 12V-os ventillátort ami kifelé nyomja majd a meleget és akkor 30 fok fölött megtapasztalom az eredményt. Az már alig 9 hónap. 

GyDomotor Creative Commons License 2020.11.01 0 2 66449

Valószínűleg mindenkinek van igaza.

Én a tapasztalatomat tudom leírni. Ez a fajta hűtő lassú, de mivel áram híján, vadkempingezve, ez van. Lehetne 220 voltot termelni valamilyen motoros áramfejlesztővel, de akkor meg oda a csend.

Nálam 12v-os ventilátorok működnek, alul bejön a "hideg levegő", felül kinyomja a meleg levegőt a ventilátor.

Biztos működik a hűtés, mert a harmadik napon már eltartotta a jégkrémet is a fagyasztó rekesz.

Én biztos, hogy legközelebb napokkal előbb elindítom otthon, előhűtőm a belepakolandót és igy kétszemélyre minden hideg lesz.

GPS Creative Commons License 2020.11.01 -1 0 66448

 

Az abszorpciós hűtők nagyon jók, a lakókocsigyártók cseszik el azzal hogy amikor beépítik nem gondoskodnak a kellő szellőzéséről.

 

Ez is egy nagy gond, de van egy (ennél talán még nagyobb) beépítési baromság is: miért kell egy hűtőt a bejárati oldalra szerelni?

 

Ha fel van állítva a zárt elősátor (miért ne lenne?) - akkor:

 

1) A sátorban - a ráeső napsütés miatt - a levegő hőmérsékleténél akár 10 fokkal is melegebb lehet. Én konkrétan mértem már 40 fok felett is az elősátorban.

Tehát a hűtő nem csak a kinti kánikulai - hanem a sátorban üralkodó még nagyobb hőmérsékletű levegővel kell (kéne) hűtse magát - hisz onnan szívja az úgymond "hűtőlevegőt".

 

2) Nem elég, hogy a sátorban pokolian meleg van - de még a hűtő hulladékhője is a sátor belsejébe távozik - tovább rontva a helyzeten.

 

Ezek után még egyszer rácsodálkozok, hogy "Mégis mi a francért kell a hűtőt az elősátoros oldalra szerelni?

.

Előzmény: Kempingez (66447)
Kempingez Creative Commons License 2020.11.01 0 0 66447

Nem írtam volna ha nem működne a dolog. Nem vitatkozni szeretnék, segíteni. Az abszorpciós hűtők nagyon jók, a lakókocsigyártók cseszik el azzal hogy amikor beépítik nem gondoskodnak a kellő szellőzéséről. Az utólag beszerelt ventilátor teljesítménye és elhelyezése sem teljesen mindegy. 230V-os 120X120-as műszerhűtő ventilátort használok. Kifelé fúja a meleg levegőt. Ha befelé fújatod, akár rosszabb is lehet, mert beszorul a hő a hűtő mögötti térbe. 

19 szezon tapasztalata alapján írom. Másrészt sokan alkalmazzák ezt a megoldást, nehogy azt hidd én találtam ki. Beszereltem 12 V-os tápegység ventilátort is, ugyanis jobbára gázos üzemmódban használjuk a hűtőt. Általában 2-3 hétig táborozunk a vadonban, nincs lehetőségünk áramcsatlakozásra. 

 

 

 

Előzmény: kanapekamred (66445)
SajtFondue Creative Commons License 2020.11.01 0 0 66446

Mint ahogy lejjebb írva vagyon, nem túl hosszú a kánikula szezon, legalább is nekem, lakózás szempontjából. Ezért arra az időre viszek egy kompresszoros kishűtőt kiegészítőnek, amit a lakón kivülre helyezek el. Abba csak italokat teszek, és jól is jön, hogy nem kell folyton bemászkálni egy pohár nedűért. A belső hűtő ezáltal kevesebbet van nyitogatva, és jobban tartja a hideget, ill hűt, mint ha abba tárolnánk mindent.

kanapekamred Creative Commons License 2020.11.01 0 0 66445

 

 

 

 

A lényeg, ezek az abszorpciós hűtők nagy melegben xa...se érnek. Pont amikor a legjobban esne a hideg sör.

 

Hiába megy a ventilátor, az is csak azt a 40 fokos levegőt tudja fújni.

 

 

Bezzeg most télen megfagy minden. Sokszor dobálom ki a paradicsomot uborkát, meg ami ezt nem szereti.

 

Az elég valószínű, hogy ha ismét cserélem a lakjót, akkor kompressziósat próbálok bele intézni. Elvégre az a kritikus nagy meleg az csak 2 - 3 hétig tart.

 

 

 

 

kanapekamred Creative Commons License 2020.11.01 0 0 66444

 

 

 

Azért nem tudod megmondani, hogy mennyit javult mert nem javult semmit.

 

 

Mert ha javítana a hatásfokon akkor már gyárilag is be szerelték volna. Vagy a hőleadó részt sokkal nagyobbra tervezték volna.

 

Én kipróbáltam. Egy szép nyári kánikula idején. Ugyan ott ugyan úgy volt minden és 1 nap ment a venti, másnap pedig nem. A mért hőfok teljesen egyező volt. Tehát ez a ventilátor beszerelés csak egy önámítás. Semmi más. Aki egy jót beszerel, az már érzi is (beképzeli) a hideget. Ami pedig a valóságban nem létezik.

 

 

 

Előzmény: GyDomotor (66440)
GyDomotor Creative Commons License 2020.11.01 0 0 66443

Neked igazad van, de: 

Én 1 nappal az indulás előtt beindítottam az üres hűtőt 220 volton, majd másnap, talán még több is mint 1 nap múlva, teleraktam 3-4 napra való cuccal. Elindultunk, menet közben 12 voltról ment az autóról, az út kb. 2 óra. Kora délelőtt odaértem, beüzemeltem gázzal. Egy nap és egy éjszaka kellett neki, hogy élvezhető hideg legyen a sör és fagyasszon a mélyhűtő rekesz. Utána már a fogyás pótlását simán lehűti. Tehát véleményem szerint, ha van rá mód előre elindítani, lehetőleg előhűtött áruval megrakni, nem árthat.

Előzmény: Kempingez (66441)
GPS Creative Commons License 2020.11.01 0 0 66442

 

az hűtő mennyivel javult a ventillátor rásegítéssel, mert a miénk 30 fok fölött már csak hideg, de jég nem képződik.

 

Ahova a hűtő a lakókban általában el van helyezve - oda a ventilátor nem extra, hanem alap (lenne).

Az abszorbciós hűtő mindene a hátsó hőleadás - ha ez nincs kellőképpen biztosítva, borul a működés.

 

Könnyen érthető, hogy abban a szűk, bezárt térben 50-80 W hőt elsugározni (vagy eláramoltatni) szinte lehetetlen pusztán csak a természetes légáramlással.

Ezért egy kis erőltetett légmozgás nem csak kívánatos, de szinte kötelező is.

 

Szerencsére, a mai számítógép-típusú, hangatalan, kisfogyasztású és hosszú életartamú ventilátorokkal ez már nem gond (rég igencsak az volt, pláne a zaj miatt).
Ezek általában 12 Voltosak - de van 230 V-os is bőven.

Ajánlatos nem csak egy, hanem legalább 2 darabot is beszerelni hátulra, a hűtő aljára.

 

Volt aki nem akarta kihúzni a hűtőt és kívül szerelte a bődé aljára a ventiket - úgy, hogy megfelelő méretű lukakat vágott a padlóba. Nem rossz megoldás, csak utazáskor ajánlatos valamivel letakarni, hogy ne legyenek sárosak.

.

Előzmény: Törölt nick (66439)
Kempingez Creative Commons License 2020.11.01 0 0 66441

Sokat javul a hűtése, bár mérési adataim nincsenek. Tény hogy hűteni fog 27 fok környezeti hőmérséklet felett is. Ugyanis az abszorpciós hűtők elvileg efölött már nem hatékonyak. A gond abból származik, hogy a lakókocsikban a beépített jellegük miatt, nincs kellő szellőzése a hőcserélőnek. Tehát a ventilátor teljesítménye és a szellőzőnyílás nagysága, elhelyezkedése határozza meg a javulás mértékét. A ventilátor beépítésén túl, ha lehetséges akkor árnyas helyre állítsuk a lakókocsit. Egy jól működő abszorpciós hűtőnek sem kell több nap, hogy lehűtse a melegen behelyezett sört, vagy bármit. 

Beüzemeléskor valóban kell egy jó félnap mire kellően lehűt. 

Előzmény: Törölt nick (66439)
GyDomotor Creative Commons License 2020.11.01 0 0 66440

Szia!

Nem tudom megmondani, hogy mennyit javít a ventilátor, mert nélküle én nem használtam. Az biztos, hogy a gázüzemű hűtőnek idő kell. Ha meleg cuccal rakod tele, akkor napok.

Előzmény: Törölt nick (66439)
Törölt nick Creative Commons License 2020.10.31 0 0 66439

Köszönöm a válaszod, még egy kérdés: az hűtő mennyivel javult a ventillátor rásegítéssel, mert a miénk 30 fok fölött már csak hideg, de jég nem képződik.

Előzmény: GyDomotor (66404)
érdeklődő 49 Creative Commons License 2020.10.31 0 0 66438

""Saját tapasztalatom szerint 50kg alá menni nem jó, de ez nyilván a felépítménytől is függ. ""

 Most nem tudom megméri mert már fel van bakolva , előtte mértem 35 kg nyomta a vonórudat .

 A két kerékpár és a tartószerkezet kb 30 kg .

 

 Majd megmérem ha keréken lesz és ha túl nehéz az eleje majd a kerék mögé valamit átpakolok ,hogy a vonóhorogra ne essen annyi teher .

 

""Aztán a következő kérdés, hogy a teljes tömeg rendben van-e így... ""Hát igen ??? ez kicsit necces.

(Qek aero 650 kg )

.

Előzmény: csiburento (66434)
ezerkilencszáz90 Creative Commons License 2020.10.31 0 1 66437

Gondolod, hogy ez nem jutott eszembe?

 

Kivétel nélkül mindegyik gyártó úgy hírdet, hogy kiírja a legkisebb futó árát, ezt írtad le te is. Aztán kiderül, hogy egy kicsit nagyobb már 100 ezerrel drágább + ÁFA+ új forgalomba helyezés + új műszaki, ami megint 100 ezer. És így lesz a kamu 180 ezres hírdetésből, 350 ezres utánfutó. És ez még csak az a méret ami nekem kell. A többinél repkednek a fél vagy egy millák. Nekem meg csak szűk egy évre kellene. A bérlés macerás az oda-vissza fuvar miatt, de nem akarok 350-et se kifizetni, ezért érdeklődnék inkább a feltett kérdések kapcsolatban. Ráadásul az átalakítást is minden gond nélkül meg tudom csinálni.

Előzmény: GPS (66436)
GPS Creative Commons License 2020.10.31 -1 0 66436

 

A lényeg, hogy 2 méter vagy 2,5 méter hosszú és 1,2 méter széles futó kellene de horror áron árulnak.

 

Magyarországon nem is egy, hanem több remek utánfutó-gyártó is működik- ahol olyat rendelsz magadnak, amilyet csak akarsz - méretre, formára, platóra, mindenre.

Vadiújat, teljesen tűzi-horganyzottat, azaz örök élet+2 nap.

 

Ezeket mind forgalomba íratva friss vizsgával adják át - annyi csak a dolgod, hogy fizess, akaszd fe a horogra és gyíííí.

 

És mennyiért? 200 körül már luxust kapsz - mondom vadiújat, a szádíze szerint. Azért ne feledjük: mégiscsak egy járműről van szó.

Keress rá a neten (utánfutó gyártók), meg fogsz lepődni. Rengeteg van - van ahol rendelhetsz, de van ahol készleten is áll, pl. egy 2+ méteres, 635 kiló hasznos terhelhetőséggel - 180-190 ezer körül - forgalomba íratva-levizsgáztatva. Vadiúj, természetesen.

.

Előzmény: ezerkilencszáz90 (66435)
ezerkilencszáz90 Creative Commons License 2020.10.31 0 0 66435

Egy kicsit off, úgyhogy bocsi, de tájékozatlan vagyok ezügyben.

 

Sima személyautó utánfutót szeretnék venni. Nemrég elkezdtem keresgélni és hanyatt vágtam magam az árakon. Én még 50-70 ezerre emlékeztem de most szembesültem vele, hogy 30 éves leharcolt szemetekért is 200 felett kérnek. Színte annyiba kerülnek az öreg romok mint a praktikeres új, csakhogy azzal is van némi gond. Csak torziós futóművel árulják, ami szerintem nem bírja úgy a súlyt mint a laprugós, és bár 500 kiló terhelhetőséget írnak róla, olyan gyengének tünik a plató, hogy talán már 300 kilótól is összeszarja magát.

A lényeg, hogy 2 méter vagy 2,5 méter hosszú és 1,2 méter széles futó kellene de horror áron árulnak. Viszont a kicsi 1 méteresből ki lehet fogni jót jó àron.

Mi van ha veszek egy kicsit és átépítem,  megtoldom elöl hátul fél, fél méterrel? Bukik a műszakin vagy nem foglalkoznak vele?

 

Másik, hogy 10 ből 8 papír nélküli. Lehet-e ezeket papírozni, műszakiztatni, esetleg van-e valakinek kontaktja akivel intézni lehet az ügyet?

 

csiburento Creative Commons License 2020.10.31 0 1 66434

Jogszabályilag rendben lenne az elhelyezés helye. 

 

A tömeget meg mérni kell, máshogy nem megy.

Itt 0. Lépés, hogy a vonófej terhelés mekkora, ne haladja meg sem a lakó által megadottakat, sem a kocsi által megadottakat. Nyilván a kisebb szerint kell beállítani. Persze kevés se legyen, közelebb legyen a lehetséges maximumhoz. Saját tapasztalatom szerint 50kg alá menni nem jó, de ez nyilván a felépítménytől is függ. 

Aztán a következő kérdés, hogy a teljes tömeg rendben van-e így... 

Előzmény: érdeklődő 49 (66431)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!