Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Foghorn Creative Commons License 2017.03.31 0 0 30512

A hűtőrendszer átmosásával egyidejűleg szét kell borítani a motor és klíma hűtőt, majd (NEM magasnyomással!) elmosni azt a részt is, ahol összeérnek. Itt rengeteg bogár és szemét halmozódik fel. Nekem is meg kell lépjem, tavaly nyáron én is ugyanígy jártam, még a motor is azonos. Mivel nem nagyon használom a kocsit, ráért eddig... Testvérem 3 éves Mazda 6-osánál is előjött a probléma, tehát elég hamar tud ez gondot okozni. Viszont meg se próbáld kívülről, magasnyomással, mert csak szétk@/od a hűtőd.

AAAAAAAAAAAAAAA
maxika123 Creative Commons License 2017.03.29 0 0 30511

Köszi !

Előzmény: MBman (30510)
MBman Creative Commons License 2017.03.29 0 0 30510

Nemcsak a hűtőt kell átmosni, hanem az egész rendszert. Mert ha csak a hűtőt mosod át, akkor a mocsok a rendszer többi részéről vissza lerakódik a hűtőbe. A legjobb, ha vízzel feltöltöd a rendszert, felmelegíted a motort, majd kiengeded, plusz minden alkalommal kiszeded a hűtőt, és kiöntöd belőle a benne lévő folyadékot. (A hideg vizet a meleg motorba nem öntjük bele). Mindezt addig kell ismételni, amíg tiszta víz nem jön ki a rendszerből. Mocskos meló ez, ezért a megelőzés (Kétévente cserélni a hűtőfolyadékot) a fontos.

Előzmény: maxika123 (30509)
maxika123 Creative Commons License 2017.03.29 0 0 30509

Köszi a gyors választ !

 

.. és a hűtőt kipucolni, mekkora meló ? ki kell szerelni teljesen , vagy csak a be-ki csöveket, és átmosatni ? ( nem értek hozzá, és nem is én csinálnám)

csak érdekelne mennyire macerás !

Előzmény: MBman (30508)
MBman Creative Commons License 2017.03.28 0 0 30508

Ha jól gondolom a helyzet a következő: a fűtőradiátoron keresztül leadja a hőt a motor, a vízhűtőn keresztül pedig nem. Most ez több dolog miatt lehet. Nem jók a fűtőventilátorok előtét ellenállásai, egyik vagy mindkettő, ezért bizonyos működési fokozatok kiesnek. Vagy nem kering a víz rendesen a vízhűtő és a motor között. Vagy elszennyeződött a vízhűtő, ezért nem adja le a megfelelő hőt.

A hűtőfolyadék tisztasága alap dolog. Első körben egy alapos hűtőtisztítást javaslok. Vízzel, trisó oldattal addig kell tisztítani, amíg színtelen víz nem jön a rendszerből.

Előzmény: maxika123 (30507)
maxika123 Creative Commons License 2017.03.28 0 0 30507

Sziasztok!

 

Egy kis segítséget kérnék :

Van egy x16xel vectrám, 2000-res évjárat, 250ezer km-rel

 

A probléma tavaly nyáron jött elő, nagy melegben, érts kb 28-30 fok felett,

alapjáraton, illetve városban, lámpánál araszoláskor, a víz hőfok, akár 100 fölé is megy, 110 körül is volt, a pirosban…. menne  tovább is, szerintem ....

ilyenkor ablak le, fűtés rá, és lemegy....illetve folyamatos haladásnál is lejjebb megy.....

 

ventillátorok pörögnek ezerrel az szerintem okés !

 

Mi lehet a baja ?  (azt is hallottam hogy ez normális, de kétlem....)

autó fekete, kánikulában pl a motorháztető alapban is vagy 70-80 fokos,

levegő kb 35 azért annak alapjáraton is lekéne hűttenie, nem ?

 

Hozzáteszem kb 25 fokig tökéletes, stabilan 85 fok körül van a mutató !

 

Esetleg a hűtőt átmosni, érdemes ? a hűtővíz kicsit szürkés...

 

Előre is köszi a segítségeteket !

Nick_X14XE Creative Commons License 2017.03.28 0 0 30506

Mondjuk amilyen az Opel listaár és valós-ár képzése..

Simán lehet hogy ha hallhatóan, napszaknak megfelelően köszönsz az már -10%. :)

Flottáknál meg -30% simán, ezt konkrétan hallottam pár éve.

Előzmény: FIATowner (30504)
MBman Creative Commons License 2017.03.27 0 0 30505

Végülis manapság is ennyi egy hasonló kaliberű és tudású autó (Astra)

Előzmény: FIATowner (30504)
FIATowner Creative Commons License 2017.03.27 0 0 30504

Bocs, nem vagyok otthon a Vectrában, csak gondoltam egy ilyen kordokumentum a szakikat biztosan lázba hozza. :)

BTW engem abszolút értékben is meglepnek az árak, hogy kb. 20éve 4-5-6milla volt egy ilyen autó... persze nem tudom hogy miért gondoltam hogy kevesebb :) de mégis meglep ;)

Előzmény: MBman (30503)
MBman Creative Commons License 2017.03.27 0 0 30503

Érdekes :)

A GL és a GL plus közti különbség a manuális klíma volt. Árban ez 145-167 ezer Ft-ot jelent, ami arányaiban szerintem nem sok. Akkori pénzben persze többet jelentett, mint most, de ha azt vesszük, hogy manapság egy 3,5-5 milliós autóhoz ennyiért nem adnak manuális klímát. Inkább a duplájáért.

 

Durva, hogy a 2,5 V6 motor felára 1,15 millió Ft volt az ugyanolyan felszereltségű 2.0 16V-hez képest. Nem véletlen, hogy ilyen kevés van belőle.

Előzmény: FIATowner (30502)
FIATowner Creative Commons License 2017.03.27 0 0 30502

Régi idők emlékére.

AAAAAAAAAAAAAAA
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.26 0 0 30501

Hello!

 

5.-ben 3000 rpm.... az kb  140 Km/h. sebesség. Ekkor "kidobja a turbó hibát".  Mondd, visszalassul jelentősen az autó? Mivel diagnosztizálod a turbó hibát? Ez annyira tág fogalom, kicsit konkrétabban írd le légy szíves a gép viselkedését! 

 

Üdv!  Víziló

Előzmény: kesely21 (30500)
kesely21 Creative Commons License 2017.03.24 0 0 30500

Sziasztok nekem olyan problemam van opel veczra 2.0 dti vel hogy 5. sebesegbe 3000 fordulat kornyeken kidobja a turbo hibat es turbo nelkul megy de ujraindit torli a de mindig megcsinalja iylen fordulatnal .Mi csinalhatja ezt tudnatok segiteni?

Sorik23 Creative Commons License 2017.03.22 0 0 30499

Sziasztok,

 

Megmaradt pár dolog a Vectra eladás után, amiket szeretnék eladni, ha valakit érdekel jelezze.

Ár: üléseknél "megbeszélés" alapján

      hátsó lámpa az B1-s Vectrához való, 15.000 HUF

alejandro80 Creative Commons License 2017.03.21 0 0 30498

Köszi mindenkinek,már beszéltem szerelővel,holnap megnézi.

MBman Creative Commons License 2017.03.21 0 0 30497

Vagy még a bontottat érdemes megkérdezni. Ha max 5000-ért odaadják, akkor bontott. Ha nem, akkor gyári új.

Előzmény: Papi45 (30496)
Papi45 Creative Commons License 2017.03.21 0 0 30496
Előzmény: alejandro80 (30494)
mille.plateux Creative Commons License 2017.03.21 0 0 30495

Köszönöm az információkat! 

Előzmény: MBman (30493)
alejandro80 Creative Commons License 2017.03.21 0 0 30494

Sziasztok! 1.8 b Vectrámnál olajcsere után tulhúztam az olajszűrőfedélét,és elrepedt az alu ott,ahol a motorblokkhoz csatlakozik a szűrőház. :-(  Ilyen esetben mit lehet tenni?Cserélhető a szűrőház?

MBman Creative Commons License 2017.03.20 0 0 30493

Nem kell ehhez specialista. Csak annyi, hogy a hengerfejet gépműhelyben kell felújíttatni. De ezt a szerelőnek tudnia kell, aki csinálni fogja.

Előzmény: mille.plateux (30492)
mille.plateux Creative Commons License 2017.03.20 0 0 30492

Köszönöm a választ! Ezeket a munkátkat egy általános szerelő műhelyben is meg lehet csináltatni, vagy specialistára van szükség? 

Előzmény: MBman (30490)
AAAAAAAAAAAAAAA
leslie81 Creative Commons License 2017.03.20 0 0 30491

Sziasztok!

 

Keresem az alábbi alkatrészt: műanyag hűtőborítás és a hozzá tartozó 2 db felső fém hűtőtartó!

 

Akinek van kérem jelezze!

 

Köszi!

MBman Creative Commons License 2017.03.20 0 0 30490

Itt csak hengerfejet kellene felújítani, szelepeket tőkéket cserélni. Meg gyűrűzni a dugattyúkat, hogyha lent van a hengerfej. Semmi komoly dolog. A motor ilyenfokú megbontása mellett ezeket érdemes megcsinálni. Ez megállhat 140-150 ezer Ft-ból.

A következő lépés a forgattyús mechanika felújítása (főtengely köszörülés, csapágyak cseréje), illetve a hengerek fúrása lenne, de ehhez ki kell venni a motort a helyéről.

Előzmény: mille.plateux (30489)
mille.plateux Creative Commons License 2017.03.20 0 0 30489

Sziasztok! 

 

X16XEL motoros Vectrámban egyre hangosabban csattognak a hidrotőkék, most már nem csak hidegen, hanem üzemi hőmérséklet alatt szinte mindig. Hosszabb távon tervezek az autóval, ezért elgondolkodtam a motor felújításán.Az olajat nem eszi jobban, mint mondjuk 10 éve ette, de azért nem kevés, 10 ezres csere periódusok mellett is beharapja a 4 litert a minőségi 5W40-ből. Elsősorban a tőkéket kellene cserélni, úgy gondolom, de ha már szét van kapva a motor, talán érdemes lenne mindent megcsináltatni. Mit szoktak ilyenkor cserélni ezekben a motorokban? Valaki csinált már ilyesmit, és ha igen, milyen költségekkel lehet számolni? 

 

Köszönöm a válaszokat előre is! 

arnyekxxx Creative Commons License 2017.03.17 0 0 30488

Az mitől lehet, hogy az autó a reggel mindig csak a második indítózásra indul be. Első tekerésre semmi, aztán a másodikra első fordulatra indul. Napközben nem tudok annyi ideig állni, hogy ne induljon pöccre. XEL

Törölt nick Creative Commons License 2017.03.16 0 0 30487

Természetesen így van. 

Nem biztos, hogy az Olvtársnak bele kellene nyúlni.

Előzmény: MBman (30486)
MBman Creative Commons License 2017.03.16 0 0 30486

Azért azt hozzátenném, hogy a mechanikus adagoló - amilyen pl az Isuzu dieselen van - sem az a fajta, amiben bármit is "ki lehetne támasztani". Maximum a gázkart, hogyha elszakadt a bowden. De akkor már inkább kicserélem, vagy javítom a bowdent, ha elszakadt, nem? Minthogy "kitámasszam". Azért egy autóban nem árt, ha a gázpedál lábbal működtethető, és nem ki van támasztva egy féltéglával.

Előzmény: Törölt nick (30485)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.16 0 0 30485

Hello!

Nem tudsz semmit sem kitámasztani ill. bütykölni. Ez egy idővezérlésű adagoló, mágnesszelepek dolgoznak benne, amiket elektronika vezérel, hogy mikor, mennyit fecskendeztek be. Ez sajnos nem olyan mint a résvezérlésű adagoló, ahol csak egy mágnesszelep van, az is (egyszerűsítené) a leállításért felel. 

Ezt adagolós szakműhelyben felújítják Neked 150-200 -e. Huf.

Annyit tehetsz, ha komolyabban bele mersz nyúlni a motorba, hogy leszereled, felújíttatod, leszereled és jóidő! 

Azzal azért legyél tisztában, hogy a vezérlést még kell bontanod, majd összerakásnál be kell állítani, nem árt, ha van vezérlésrögzítő cuccod, esetleg nyomatékkulcsod és némi tipusismereted. Ellenkező esetben inkább bízd szakemberre!

Üdv!  Víziló

Előzmény: ovoo (30479)
Ricsi89 Creative Commons License 2017.03.15 0 0 30484

Komplett adagoló. Általában az elektronikát a mechanika nyírja ki. Tehát egy elektronika csere után lehet hamar, vagy egyből ismét megdöglik.

Előzmény: ovoo (30482)
MBman Creative Commons License 2017.03.15 0 0 30483

Igazából ennek az a módja, hogy egy adagoló javító műhely felújítja az adagolot, a szükséges dolgokat kicseréli benne, beállítja, felszereli, készen vissza kapod az autot. Kifizted a javítás árát ami 150-200 jo magyar mátyás, és örülsz. Fél év garanciát szoktak vállalni rá.

 

Minden egyéb csak találgatás. Felteszel egy új elektronikát, simán tönkreteszi ujra a mechanika, ha olyan hibája van. Ha nagyon jatszani akarsz vele, akkor cserélj adagolot, én is ezt javaslom.

Előzmény: ovoo (30482)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!