A hűtőrendszer átmosásával egyidejűleg szét kell borítani a motor és klíma hűtőt, majd (NEM magasnyomással!) elmosni azt a részt is, ahol összeérnek. Itt rengeteg bogár és szemét halmozódik fel. Nekem is meg kell lépjem, tavaly nyáron én is ugyanígy jártam, még a motor is azonos. Mivel nem nagyon használom a kocsit, ráért eddig... Testvérem 3 éves Mazda 6-osánál is előjött a probléma, tehát elég hamar tud ez gondot okozni. Viszont meg se próbáld kívülről, magasnyomással, mert csak szétk@/od a hűtőd.
Nemcsak a hűtőt kell átmosni, hanem az egész rendszert. Mert ha csak a hűtőt mosod át, akkor a mocsok a rendszer többi részéről vissza lerakódik a hűtőbe. A legjobb, ha vízzel feltöltöd a rendszert, felmelegíted a motort, majd kiengeded, plusz minden alkalommal kiszeded a hűtőt, és kiöntöd belőle a benne lévő folyadékot. (A hideg vizet a meleg motorba nem öntjük bele). Mindezt addig kell ismételni, amíg tiszta víz nem jön ki a rendszerből. Mocskos meló ez, ezért a megelőzés (Kétévente cserélni a hűtőfolyadékot) a fontos.
.. és a hűtőt kipucolni, mekkora meló ? ki kell szerelni teljesen , vagy csak a be-ki csöveket, és átmosatni ? ( nem értek hozzá, és nem is én csinálnám)
Ha jól gondolom a helyzet a következő: a fűtőradiátoron keresztül leadja a hőt a motor, a vízhűtőn keresztül pedig nem. Most ez több dolog miatt lehet. Nem jók a fűtőventilátorok előtét ellenállásai, egyik vagy mindkettő, ezért bizonyos működési fokozatok kiesnek. Vagy nem kering a víz rendesen a vízhűtő és a motor között. Vagy elszennyeződött a vízhűtő, ezért nem adja le a megfelelő hőt.
A hűtőfolyadék tisztasága alap dolog. Első körben egy alapos hűtőtisztítást javaslok. Vízzel, trisó oldattal addig kell tisztítani, amíg színtelen víz nem jön a rendszerből.
Van egy x16xel vectrám, 2000-res évjárat, 250ezer km-rel
A probléma tavaly nyáron jött elő, nagy melegben, érts kb 28-30 fok felett,
alapjáraton, illetve városban, lámpánál araszoláskor, a víz hőfok, akár 100 fölé is megy, 110 körül is volt, a pirosban . menne tovább is, szerintem ....
ilyenkor ablak le, fűtés rá, és lemegy....illetve folyamatos haladásnál is lejjebb megy.....
ventillátorok pörögnek ezerrel az szerintem okés !
Mi lehet a baja ? (azt is hallottam hogy ez normális, de kétlem....)
autó fekete, kánikulában pl a motorháztető alapban is vagy 70-80 fokos,
levegő kb 35 azért annak alapjáraton is lekéne hűttenie, nem ?
Hozzáteszem kb 25 fokig tökéletes, stabilan 85 fok körül van a mutató !
Esetleg a hűtőt átmosni, érdemes ? a hűtővíz kicsit szürkés...
Bocs, nem vagyok otthon a Vectrában, csak gondoltam egy ilyen kordokumentum a szakikat biztosan lázba hozza. :)
BTW engem abszolút értékben is meglepnek az árak, hogy kb. 20éve 4-5-6milla volt egy ilyen autó... persze nem tudom hogy miért gondoltam hogy kevesebb :) de mégis meglep ;)
A GL és a GL plus közti különbség a manuális klíma volt. Árban ez 145-167 ezer Ft-ot jelent, ami arányaiban szerintem nem sok. Akkori pénzben persze többet jelentett, mint most, de ha azt vesszük, hogy manapság egy 3,5-5 milliós autóhoz ennyiért nem adnak manuális klímát. Inkább a duplájáért.
Durva, hogy a 2,5 V6 motor felára 1,15 millió Ft volt az ugyanolyan felszereltségű 2.0 16V-hez képest. Nem véletlen, hogy ilyen kevés van belőle.
5.-ben 3000 rpm.... az kb 140 Km/h. sebesség. Ekkor "kidobja a turbó hibát". Mondd, visszalassul jelentősen az autó? Mivel diagnosztizálod a turbó hibát? Ez annyira tág fogalom, kicsit konkrétabban írd le légy szíves a gép viselkedését!
Sziasztok nekem olyan problemam van opel veczra 2.0 dti vel hogy 5. sebesegbe 3000 fordulat kornyeken kidobja a turbo hibat es turbo nelkul megy de ujraindit torli a de mindig megcsinalja iylen fordulatnal .Mi csinalhatja ezt tudnatok segiteni?
Sziasztok! 1.8 b Vectrámnál olajcsere után tulhúztam az olajszűrőfedélét,és elrepedt az alu ott,ahol a motorblokkhoz csatlakozik a szűrőház. :-( Ilyen esetben mit lehet tenni?Cserélhető a szűrőház?
Itt csak hengerfejet kellene felújítani, szelepeket tőkéket cserélni. Meg gyűrűzni a dugattyúkat, hogyha lent van a hengerfej. Semmi komoly dolog. A motor ilyenfokú megbontása mellett ezeket érdemes megcsinálni. Ez megállhat 140-150 ezer Ft-ból.
A következő lépés a forgattyús mechanika felújítása (főtengely köszörülés, csapágyak cseréje), illetve a hengerek fúrása lenne, de ehhez ki kell venni a motort a helyéről.
X16XEL motoros Vectrámban egyre hangosabban csattognak a hidrotőkék, most már nem csak hidegen, hanem üzemi hőmérséklet alatt szinte mindig. Hosszabb távon tervezek az autóval, ezért elgondolkodtam a motor felújításán.Az olajat nem eszi jobban, mint mondjuk 10 éve ette, de azért nem kevés, 10 ezres csere periódusok mellett is beharapja a 4 litert a minőségi 5W40-ből. Elsősorban a tőkéket kellene cserélni, úgy gondolom, de ha már szét van kapva a motor, talán érdemes lenne mindent megcsináltatni. Mit szoktak ilyenkor cserélni ezekben a motorokban? Valaki csinált már ilyesmit, és ha igen, milyen költségekkel lehet számolni?
Az mitől lehet, hogy az autó a reggel mindig csak a második indítózásra indul be. Első tekerésre semmi, aztán a másodikra első fordulatra indul. Napközben nem tudok annyi ideig állni, hogy ne induljon pöccre. XEL
Azért azt hozzátenném, hogy a mechanikus adagoló - amilyen pl az Isuzu dieselen van - sem az a fajta, amiben bármit is "ki lehetne támasztani". Maximum a gázkart, hogyha elszakadt a bowden. De akkor már inkább kicserélem, vagy javítom a bowdent, ha elszakadt, nem? Minthogy "kitámasszam". Azért egy autóban nem árt, ha a gázpedál lábbal működtethető, és nem ki van támasztva egy féltéglával.
Nem tudsz semmit sem kitámasztani ill. bütykölni. Ez egy idővezérlésű adagoló, mágnesszelepek dolgoznak benne, amiket elektronika vezérel, hogy mikor, mennyit fecskendeztek be. Ez sajnos nem olyan mint a résvezérlésű adagoló, ahol csak egy mágnesszelep van, az is (egyszerűsítené) a leállításért felel.
Ezt adagolós szakműhelyben felújítják Neked 150-200 -e. Huf.
Annyit tehetsz, ha komolyabban bele mersz nyúlni a motorba, hogy leszereled, felújíttatod, leszereled és jóidő!
Azzal azért legyél tisztában, hogy a vezérlést még kell bontanod, majd összerakásnál be kell állítani, nem árt, ha van vezérlésrögzítő cuccod, esetleg nyomatékkulcsod és némi tipusismereted. Ellenkező esetben inkább bízd szakemberre!
Igazából ennek az a módja, hogy egy adagoló javító műhely felújítja az adagolot, a szükséges dolgokat kicseréli benne, beállítja, felszereli, készen vissza kapod az autot. Kifizted a javítás árát ami 150-200 jo magyar mátyás, és örülsz. Fél év garanciát szoktak vállalni rá.
Minden egyéb csak találgatás. Felteszel egy új elektronikát, simán tönkreteszi ujra a mechanika, ha olyan hibája van. Ha nagyon jatszani akarsz vele, akkor cserélj adagolot, én is ezt javaslom.