Vigyázok én, mert jól tudom, hogy a mai dízelek nagyon sunyik! :-))
De azt vedd észre azért, hogy a 180 lovas PDTDI (ami különben könnyen lehet, hogy legyorsulna engem) nem azért megy jól, mert nyomatékos, hanem azért, mert 180 lovas!!!! Az Integra meg 195. Így aztán logikusan fej-fej kellene menniük. Pontosabban a dizel először elmegy (egyszerűbb indulni, meg 1-ben jobban gyorsul), de késöbb az Integra utoléri, majd szépen le is hagyja. 100 km/h-nál szerintem az Integra még mögötte lenne, de már erősen közeledne!
pont ezert mondtam hogy legyen 2x a fordulat, de ettol fuggetlenul tenyleg santit az osszehasonlitasom, ezt belatom. arra viszont azert jo, hogy kitunjon belole, nincs akkora hatalmas elonye az ITR-nek (a varosbeli kozlekedesrol/fogyasztasrol ne is beszeljunk).
ha a nagypapifele tdi mozdonyoknal olyan szempontokat vettek volna figyelemne/eloterbe mint az ITR-nel akkor talan meg vetelytarsa is lehetne.
ettol fuggetlenul en is benzinesparti vagyok, es elobb ulnek egy 8500-ot progo ITR-be mint egy TDI-be, de azert vigyazz VUK, ezek ott lesznek mogotted, es rohogni fognak hogy fele annyi penzt sem koltottek mint te ;)
Szerintem ZolikA teljes joggal van kibukva! Leírtam (ő is) egy csomó dolgot. Ezekután jönnek sorban az emberek, nem cáfolják meg a leírtakat, csak ontják az észt ezerrel! Nem gondolnak bele abba, amit a másik mondani akar nekik, csak szajkózzák a függvénytáblát! Hát persze, hogy egy idő után kibukik az ember!
"nem turhetem szo nelkul (es ezt most nehogy sertesnek vegye valaki) azt, hogy a TDI-ket ilyen szinten leirjatok"
Drága egyetlen sztrovacsek barátom!:-)) Áruld már el, hogy én hol fikáztam a PDTDI-ket, vagy bármelyik más dízelt itt ebben a topicban? Vagy éppen hol írtam le őket?
Az ITR vs. PDTDI üsszehasonlítás tök jó volt. Két dolgot azért elfelejtesz:
- Az ITR a gyorsítás folyamán csak 1-esben forog 6000 alatt. 2-esben, 3-asban,... már csak 6000 ;s 8500 felett fog forogni!
- Ez az, amit mindenki figyelmen kívül hagy a számítások folyamán rajtam és ZolikA-n kívül. Mégpedig az, hogy az ITR magasabb fordulatszámon dolgozik ugyanabban a sebességben! Tehát nem úgy kell összehasonlítani, hogy 2500-as fordulat a 2500-assal szemben, hanem úgy, hogy ugyanabban a sebességben, a használható legkisebb fokozatban melyik tud nagyobb nyomatékot (keréktengelyen mértet, vagy éppen vonóerőt).
nem nem. itt szo sincs errol. ha jol tudom neked benzines turbod van (raadasul berhelve), azokkal azert nem vetekszik egy sima atalakitas nelkuli TDI (a csippet nem igazan neveznem atalakitasnak, ezt magamrol tudom). ettol fuggetlenul, erdemes odafigyelni rajuk. ennyi.
Cáfoljátok már meg ezzel a nyomaték dologgal a tényeket ! Ne papiron hanem az életben !
Tudom azt hogy a nyomatékból van számolva a teljesitmény ezzel én is tisztában vagyok nem ezen vagyok kiakadva . Hanem azon hogy elmagyarázzák a TDI jobban megy a végén mint a Lanciám ! Na ez már vérlázitó de inkább röhejes !
persze, persze. vilagos. a 200Le-s nyer. viszont egy PDTDI nem 200LE, csak 130 mondjuk. Tehat mar le is zarhatjuk a topicot ;).
Azert mondjuk nem lenne szabad egy ekkora legyintessel leirni a TDI mozdonyokat ugyanis hatalmas nyomatekfolennyel birnak, nehol akkoraval hogy az alacsony fordulatszam ellenere jobbak! Te azt mondod hogy LE-kell a gyorulashoz. Akkor nezzuk (az adatok nem pontosak csak hozzavetolegesek):
Az attetelek viszont nem valoszinu hogy nagyjabol 3x rovidebbek lennenek az ITR-en, de mondjuk egye fene. Akkoris ott lesz a PDTDI mogotte (en mondjuk tudom, 2000-nel elotte lesz).
PL 3 nincs, mivel a TDI nem porog tobbet ;). Es jogosan mondhatod, hogy ki az a hulye aki az ITR-el 5500-alatt kozlekedik ;). Na jo akkor duplazzuk meg a fordulatszamot.
Ezzel ellentetben, nem azt mondom hogy egy csippelt PDTDI legyorsul egy ITR-t (MERT NEM!), viszont nagyon gyors, es nem turhetem szo nelkul (es ezt most nehogy sertesnek vegye valaki) azt, hogy a TDI-ket ilyen szinten leirjatok. Kivanom hogy buntessen meg benneketet egy TDI ;). Engem mar 2x megbuntetett (meg stock allapotomban), ugyhogy tobbet nem esem abba a hibaba hogy leirom oket.
"Az 'érvelés' az első hozzászólásomban volt! Tudod! Az, amelyiket a függvénytáblázatból másoltam ki! Ha egy kicsit is figyelmesebben olvasnál... "
Figyelmesen olvastam. Abban egyetlen dolog sem cáfolta meg az érvelésemet! Én ugyanis ezt írtam:
"1. Elkezdenek gyorsítani, a nyomatékosabb autó (HDi) elhúz, mert keréken nagyobb vonóerő mérhető.
2. Majd kb. 4000-es fordulatnál (max. teljesítményhely) a Puggal elváltják a 2-es fokozatot. Ettől a keréken mért vonóerő lecsökken. Váltótól függ a dolog, de vélhetőleg több, mint 20%-ot esik a vonóerő (általában 40% körül szokott).
3. Most a CTR gyorsul jobban. Majd a Pugban el kell váltani a 3-as fokozatot,ekkor a CTR már sokkal jobban gyorsul.
4. Egy kicsit késöbb fel kell váltani a CTR-ben 2-esbe (valahol 7800-8000 környékén).
5. Ekkor vélhetőleg még mindig a CTR gyorsul jobban.
6. Még késöbb fel kell váltani a Pug-nál 4-esbe, a CTR még mindig 2-esben megy.
7. És így tovább... "
Ebben egy büdös szó nincs teljesítményről, hanem csak és kizárólag nyomatékról és vonóerőről, meg fordulatszámról. És ezt nem cáfolta a te függvénytáblából vett idézeted! Cáfold meg, hogy hol hibázok! Pontról pontra. Ha meg nem tudod, akkor ismerd el, hogy igazam volt!
"Nem mondhatom, hogy a Golf GTI TDI jobban gyorsul, mint az S2000-es Honda, mert nem igaz! Azt próbáltam elmesélni, hogy a teljesítményből nem számítunk semmiféle gyorsulást! Csakis a nyomatékból! "
Sehol nem mondtam, hogy gyorsulást akarok számolni a teljesítményből. Csak annyit mondtam, hogy a teljesítmény korrelál a gyorsulással, a max. nyomaték meg nem. Tehát egy jelentősen nagyobb teljesítményű autó jobban fog gyorsulni egy ugyanolyan tömegű másiknál, akkor is, ha annak jelentősen nagyobb a max. nyomatéka. Én csak ennyit mondtam. Ezt meg nem hiszem, hogy meg tudnád cáfolni. És ezért írtam azt, hogy a max. nyomaték szinte semmit sem mond arról, hogy hogyan fog gyorsulni egy autó.
"De vitatémának: halottál már GolfTDI Kitcar-ról? Vagy láttad már rallyversenyen a nézők arcát, amikor a tdi Fabia közel azonos időt ment a Saxo Kitcar-ral? Vagy voltál már a műegyetemi rakparti szlalomon, ahol nemritkán tdi nyeri az abszolútot?"
Nem. De vajon a GolfTDI Kitcar az;rt nyer, mert nyomatékos vagy azért mert nagy teljesítményű? Na ugye!
Apró helyreigazitás de ezt is biztosan kiszámoljátok hogy nem igy van ! :-)
Azok a húzott TDI-k azért nyernek mert valójában egy kissebb lóerejű motorhoz van csinálva a váltójuk . Most megnövelték az erőt monnyuk a duplájára és milyen érdekes jól mennek . Nézzed meg hogy ezek az autók 120-130-ig 3-atváltanak azaz 4-ben mennek már ott . Egy átlag 200 lovas autó ott jó esetben épp a 3-ast forgatja de cserébe nem csak 180-200-at megy végsebességre .
A másik fele hogy egy ilyen turbos moci monnyuk a kezdeti fordulattól rendelkezésre bocsájt a teljesitményének elég nagy hányádát mig egy szivó benzines szinte semmi erővel nem rendelkezik alacsony fordulaton .
Állits mellém a turbos verdámhoz egy húzott TDI-t ami 400 Nm-et ad le olyan fokozotokkal hogy annyit menjen minden fokozatban mint az enyém és megnézheted a végeredményt ! Sőt igy is lenyomok bármilyen agyon húzott tetves TDI-t ! Ennyi !
"Most minden ercelodes nelkul a ti hozzaszolasaitokbol az tunik ki hogy a nyomatek egy tok felesleges dolog, csak a loero szamit"
Nem. Még egyszer utoljára leírom! Amikor két azonos tömegű normál autóról szeretnéd eldönteni, hoy melyik fog hamarabb gyorsulni 100-ra vagy 120-ra vagy 50-ről 180-ra, stb..., akkor nem a max. nyomatékát fogod megnézni a két autónak, hanem a teljesítményét! És, ha az egyik 200 lóerős és 200Nm a max. nyomatéka, a másik meg 150 Le-s, de 320 Nm a nyomatéka, akkor a 200 lovas fogja ezeket a gyorsulási számokat megnyerni! Hiába van neki sokkal kisebb nyomatéka, mint a másiknak! Erről van szó!
A te autód sem az gyorsul(t):-( jól, mert nyomatékos volt, hanem azért, mert nagy volt a teljesítménye!
Most minden ercelodes nelkul a ti hozzaszolasaitokbol az tunik ki hogy a nyomatek egy tok felesleges dolog, csak a loero szamit! Mintha nem fogtatok volna fel (tisztelet a kivetelnek), hogy olyan hogy loero nincs, azt a nyomatekbol es ford.szambol eredeztetik. Es ha egy autonak van jo nagy nyomateka alacsony fordulaton az nem egyenlo azzal, hogy ez az auto nagy teljesitmenyu is (mivel a fordulatszam alacsony) nagy LE-ket nem for produkalni, tehat az 1.9TDI NEM EROSEBB MINT AZ ITR/CTR.
"Szeretem az ilyen frappáns érvelést, hogy de igen! Az általam beírt 8-10 soros indoklásra egy szavad sem volt! Gondolom azért, mert nem tudnád megcáfolni. "
Az 'érvelés' az első hozzászólásomban volt! Tudod! Az, amelyiket a függvénytáblázatból másoltam ki! Ha egy kicsit is figyelmesebben olvasnál...
"Most mondjam azt, hogy a nyomaték is számított? Vagy mondjam azt, hogy a teljesítmény sem az, ha egyből munkaképzőképességet mérünk? Ha például a motorral egy vízpumpát hajtunk, akkor direktben le tudjuk mérni a teljesítményét és ebből tudjuk kiszámítani a nyomatékot. Hoppá!"
Leírtam a tervezés alap- ill. kezdőlépéseit, ha neked ez nem felel meg, akkor sajnálom, és csak találgass tovább!
Na mégegyszer: Nem véletlenül nem foglaltam állást! Nem mondhatom, hogy a Golf GTI TDI jobban gyorsul, mint az S2000-es Honda, mert nem igaz! Azt próbáltam elmesélni, hogy a teljesítményből nem számítunk semmiféle gyorsulást! Csakis a nyomatékból!
Vízpumpával meg ne példálózzunk, mert annak nincs se kW, se Nm dimenziójú jellemző adata. (inkább szállító-, vagy emelőmagasság [m], vagy térfogatáram [m3/h], ilyesmi :-)).
De vitatémának: halottál már GolfTDI Kitcar-ról? Vagy láttad már rallyversenyen a nézők arcát, amikor a tdi Fabia közel azonos időt ment a Saxo Kitcar-ral? Vagy voltál már a műegyetemi rakparti szlalomon, ahol nemritkán tdi nyeri az abszolútot?
A legszomorúbb az egészben az, hogy GoFast egy általam aránylag megbecsült lap főszerkesztője! Ja és nem egy női magazinról van szó, hanem egy autós újságról!!! Ráadásul ebn a lapban rendszeresen lemérik az autókat fékpadon és a grafikonokat bemutatják! Kezdem érteni, hogy nálunk miért nincsenek Top Gear színvonalú lapok! :-((((
Tényleg tuti példa, de még senki sem válaszolt a kérdésemre! Pedig de jó lenne hallani egy választ rá! És becsszóra igérem, hogy én már előre eldöntöttem, hogy a három különböző nyomatékhoz milyen motor tartozik, az mit fog tudni! Még az is lehet, hogy pont eltalálják! :-))))))
Itt a feladatmég egyszer, hátha valaki lusta visszaolvasni:
Itt egy feladat a számodra, légyszi válaszolj rá! Felsorolok 3 max. nyomatékértéket 3 motorrol. A három motor 3 db fekete kocka, amelyekben tudjuk, hogy valamilyen hajtómű van, de azok fajtáját/teljesítményét/márkáját/felépítését nem tudjuk. Csak annyit tudunk, hogy a dobozokból kijövő tenglyen rendre mekkora max. nyomaték jelenik meg:
1. 200 Nm
2. 400 Nm
3. 800 Nm
Kérdésem, hogy mesélj nekem ezekről a motorokról, probáld meg kitalálni, hogy a különböző fekete kockákkal szerelt ugyanaz az autónak mekkora lesz a végsebessége, mekkora lesz a gyorsulása és ezek alapján válassz is közülük egyet. Kontrasztként ideírok 3 másik fekete kockáról a teljesítményadatait. Próbáld meg itt is megtippelni ezeket a paramétereket! Szerintem egy kicsivel könnyebb lesz! :-)))
1. 80 Le
2. 200 Le
3. 600 Le
Ez tényleg olyan hozzáállás hogy a Föld lapos és mindenkinek kuss mert azt elégetjük .
Kivánok mindenkinek sok nyomatékos dizelt és gondolja azt hogy mennyire császár verdája van csak ne lepödjön meg ha kikerülöm a csóringer 260 lóerömmel amihez nincs monnyuk csak 350 nyomatékom ! :-))))
Nem, nem azon megy a vita. Hanem azon, hogy egy autó gyorsulását nem a max. nyomaték határozza meg, hanem a max. teljesítmény. Ezen megy a vita. És ehhez semmi köze sincs annak, hogy turbódizel-e valami vagy sem. Ez ugyanúgy igaz egy elektromotorra is, mint egy benzinesre vagy éppen egy atomtengeralattjáró motorjára is.
Hagyjad, hiába magyarázod! Nem cáfolják az érveinket, csak imaként ismételgetik a sajátjukat, nem cáfolják a felhozott példákat, ráadásul egyetlen ellenpéldát sem tudnak hozni, de azért akkor is nekik van igazuk. Bizonyítási kényszer nincs! És különben is a Föld lapos és az univerzum kering a Föld körül, még akkor is ha minden érv ez ellenszól!
U.i. Bihus, Baliszoft, Hooshee, ez nem nektek szólt. Bár azért a Hooshee-nak egy picit igen! :-)))
"De igen! Ha minden azonos a két autóban, akkor amelyiknek nagyobb a nyomatéka, annak azon a fordulaton nagyobb a teljesítménye is!"
Szeretem az ilyen frappáns érvelést, hogy de igen! Az általam beírt 8-10 soros indoklásra egy szavad sem volt! Gondolom azért, mert nem tudnád megcáfolni.
"A teljesítmény egy számított érték!"
Most mondjam azt, hogy a nyomaték is számított? Vagy mondjam azt, hogy a teljesítmény sem az, ha egyből munkaképzőképességet mérünk? Ha például a motorral egy vízpumpát hajtunk, akkor direktben le tudjuk mérni a teljesítményét és ebből tudjuk kiszámítani a nyomatékot. Hoppá!