Keresés

Részletes keresés

v_peti Creative Commons License 2012.01.21 0 0 38051

Sok helyre megy vasárnap 0-1 busz. Vonat meg 6-10 db, csak 2 km-re van az állomás.

 

A volán meg pofátlanul visszaél a monopóliumával. Az Eger-Mátraháza-Gyöngyös vonal vonattal nem járható, a buszok emiatt zsúfoltak. Ha lenne párhuzamos vasút, akkor a Volán indítana egy csomó buszt, hogy a MÁV-nak csakazértsem legyen jó.

 

Ld. Hódmezővásárhely. Van vonat és van Volán, mégis ott közlekedett a maszek busz, nemám ott, ahol nincs MÁV, és Volán is csak épphogy!

Előzmény: manhattani (38048)
manhattani Creative Commons License 2012.01.21 0 0 38050

>... buszon csúcsidőben  sokszor végig kell állni azt a 20-30-40 percet.

Főleg, mikor Gaskó akciózik (bár mióta volt az Operaházban, ritkábban teszi).

OFF: Van valakinek infója róla, hogy előtte mikor járt az Operaházban? ON

 

>A vicinális hibái ...a sokszor busznál drágább vasúti jegyár, ..

Nem egyforma a tarifa?

 

>pl.:Szár megállóhelyet, mégis van vasúti utas pedig a busz előnyösebb lenne.

Hány utas van? És a buszon?

 

>és a vasúttól távolabbi településrészről ráhordó buszok kellenek.

Vagy a városba hordó buszok. Az mindenkinek jobb: az Ország költségvetésének, a bejáróknak, stb. ... :-)

 

>... mert a vasút nem azonos költségszinten megy mint a busz.

Nem bizony :-) Látjuk az ország költségvetéséből.

 

>Igyekeznek korlátozásokat pl csak leszállás céljából áll meg vagy csak felszállás céljábl áll meg

Kelenföldre gondolsz?

 

OFF: Ön kapta meg azt a cikket? ON

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Wiener Waltzer (38049)
Wiener Waltzer Creative Commons License 2012.01.21 0 0 38049

Általában a városok vonzáskörzetének határán sokszor többet ad egy vicinális, mint a VOLÁN.

A közvetlen vonzáskörzetben pedig jellemző, hogy buszon csúcsidőben  sokszor végig kell állni azt a 20-30-40 percet.

A városon belüli megállókból felszállva a buszra főleg esélytelen, hogy csúcsidőben ülőhelyet találjon az utas.

 

Sikerült több megyében több vonalon is tanulmányozni a szolgálatást, én nem Budáról a Gazdagréti LTP ről meg Jászapátiból figyelem meg a dolgokat.

Eddig Győr Moson Sopron, Komárom, Vas, Fejér, Borsod, Heves, Nógrád, Jász Nagykun Szolnok, Csongrád, Békés, Szabolcs Szatmár Bereg, Hajdú megyében tanulmányoztam közelről a kérdést, egyes helyeken akár több hónapot is eltöltve.

 

A vicinális hibái a hosszú rágyaloglási idő, a sokszor busznál drágább vasúti jegyár, mert esetleg a busznál egy övezettel drágább, valamint, a nagyon ritka követés.

 

Fővonalon a települések szélére autóval, gyalog, kerékpárral mennek ki az utasok.

Nézzük meg egy fővonali pl.:Szár megállóhelyet, mégis van vasúti utas pedig a busz előnyösebb lenne.

 

Amúgy ahol a busz az egyedüli szolgálató , ott nem kényszerül jobb szolgáltatást adni, várostól távolabb, meg annyira ritka a követés, hogy aki autó nélkül van az félnapokat várhat.

 

A vicinálisokon sebességemelés, korszerűbb motorkocsik (pl Gysev 5047, 5147) alkalmazása, jegyárkedvezmény,a környező községekből és a vasúttól távolabbi településrészről ráhordó buszok kellenek.

A járatsűrűséget, a vonatok darabszámát növelni kell. Enek a legnagyobb akadálya jelenleg a magas pályahasználati díj.

Ha a város közelében 15-20 kmre 20 buszjárat meg 7 vonatpár versenyzik, akkor esélytelen a verseny.

Minden vonal egyedi problámákkal küzd.

 

Tarifaközösség megint nem megoldás mert a vasút nem azonos költségszinten megy mint a busz.

Így a költségek megosztásán a vasút és a VOLÁN nem tudna megegyezni.

Jellemző, hogy egy VOLÁN járaton nem szívesen engednek fel távolsági járatra olyan utast aki a társ VOLÁNtól vett bérletet.

Bizonyos vonalakon mégha illegálisan is, de igyekeznek elzavarni a konkurenciánál bérletet vásárló utast.

Igyekeznek korlátozásokat pl csak leszállás céljából áll meg vagy csak felszállás céljábl áll meg korlátozással is a folyamatot erősíteni.

Előzmény: manhattani (38048)
manhattani Creative Commons License 2012.01.21 0 0 38048

>Közös MÁV-Volán bérlettel, összehangolt menetrenddel és jó csatlakozásokkal ...

 

Összehangolt menetrenddel? Melyiknek jobb a menetrendje, a MÁV-nak vagy a Volánoknak? Tudod, a Volánok sokkal inkább az utasokból élnek.

Ha így, akkor melyiket kéne melyikhez hangolni?

 

>a fele döglődő vici megmenthető lenne...

Ki akarja megmenteni a viciket? A MÁV? ... :-)   Peti, szél ellen lehet, de nem érdemes :-))

Előzmény: v_peti (38046)
kozma555 Creative Commons License 2012.01.18 0 0 38047
v_peti Creative Commons License 2012.01.18 0 0 38046

A vicik csak kiugró példái annak.

 

Közös MÁV-Volán bérlettel, összehangolt menetrenddel és jó csatlakozásokkal a fele döglődő vici megmenthető lenne...

Előzmény: zsitvica (38035)
v_peti Creative Commons License 2012.01.18 0 0 38045

Mikor volt 3:31 a menetidő? Szhelyről régen, de inkább csak 3 óra volt, de akkor még Schengen előtt 15 percet számoltak a határra, meg egy kis dugót Bécs előtt.

Előzmény: zsitvica (38043)
P_Oli Creative Commons License 2012.01.17 0 0 38044

Igen!

 

Csak azt felejtetted el hozzátenni, hogy mindezt miért akarnám pl én, mint vicifan.

 

Azért, mert szerintem lenne rá igény.

 

:D

Előzmény: hmsoft (38036)
zsitvica Creative Commons License 2011.12.21 0 0 38043

Oda-, vissza 24,50 euróért
"A korábbi 3 óra 31 percről a menetidő ezzel a járattal 1 óra 45 perce csökken.

 

--------------------

 

Bécs-Budapest-Bécs viszont csak 19 euro a Blagussal.

Előzmény: v_peti (38040)
v_peti Creative Commons License 2011.12.20 0 0 38042

A beidézett mondat a belinkelt cikkben szerepelt!

Előzmény: Aln 663 1189 (38041)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2011.12.20 0 0 38041

Vas népe mit írt, honnan indul? Ez elég zavaros.

Előzmény: v_peti (38040)
v_peti Creative Commons License 2011.12.20 0 0 38040

Az autóbusz Kőszegről a Vasútállomás elől, a Liszt Ferenc utcából indul.

 

Ott jár Cuck Norris és áthelyezte a Liszt Ferenc utcát a vasútállomásrahoz? 

Most akkor honnan is indul az a busz?

 

Előzmény: Aln 663 1189 (38039)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2011.12.20 0 0 38039

OFF

Közbe szóbakerült, hogy Kőszegről Felsőlászló felé mikor lesz ismét vonat. :-) Múlt héten hétfőn részben megoldódott a probléma.

 

ORF: Indul a Blaguss busz Kőszegről Bécsbe

 

On

 

 

 

Kököjszi-Bobojsza Creative Commons License 2011.12.20 0 0 38038

akkor a világtörténelem legsötétebb cselekedete volt bezárni a bezárt viciket tehát azonnal mindegyiken újra felvenni a forgalmat, sőt, néhány kerékpárútra is visszatelepíteni a síneket, de izibe' ám. A következő kívánság természetesen az, hogy billegő Bz-t kidobni, csillogó-villogó könnyűmotorvonatokat venni, és a pályát legalább 80 hm/h-ra felújítani. Ja igen, a csillogó-villogó motorvonat legyen hazai gyártású

 

Pont ezt akartam válaszolni zsitvicának!

Előzmény: hmsoft (38036)
v_peti Creative Commons License 2011.12.20 0 0 38037

Na de csúcsban miért állnak? Kinek a hibájából? Miért megy pl. szóló Flirt, amikor csak cipőskanállal lehet rá felpréselni az utasokat?

Előzmény: Carpy (38031)
hmsoft Creative Commons License 2011.12.20 0 0 38036

NEM a vicik okozzák a hazai vasút válságát.

A vicik csak kiugró példái annak.

 

Ebből bármilyen vicifan azt a következtetést vonja le, hogy akkor a világtörténelem legsötétebb cselekedete volt bezárni a bezárt viciket (na jó, idáig minden vicifan eljut a fenti idézet nélkül is), tehát azonnal mindegyiken újra felvenni a forgalmat, sőt, néhány kerékpárútra is visszatelepíteni a síneket, de izibe' ám. A következő kívánság természetesen az lesz, hogy billegő Bz-t kidobni, csillogó-villogó könnyűmotorvonatokat venni, és a pályát legalább 80 hm/h-ra felújítani. Ja igen, a csillogó-villogó motorvonat legyen hazai gyártású, mert ugye a vicifan és a mély&rög halmaz metszete aránylag nagy, és még az sem biztos, hogy a csillogó-villogó motorvonatnak trendinek kell lennie, mert a vicifan és a nemkellazanémetszar halmaz (amely a mély&rög halmaznak egy speciálisabb megjelenési formája, bár nem azonos vele) szintén aránylag nagy. Ugyanakkor a vicifan és a nyugatiakorszerű halmaz sem elhanyagolható, tehát az itt kialakuló ellentétekből várható majd némi meghasonulás, esetleg háborúskodás.

 

hm

Előzmény: zsitvica (38035)
zsitvica Creative Commons License 2011.12.20 0 0 38035

2007 márciusig igen gazdag társadalom voltunk, ma meg már nem?

 

--------------------

 

Ma is azok vagyunk.

 

Ahol jut 93 milliárd forint stadion építésre fűtetlen iskolák, éhező iskolások mellett, ott a 6-10 utassal imbolygó bézék évi pár milliárd forintja nem tétel.

 

Sokadszorra : NEM a vicik okozzák a hazai vasút válságát.

A vicik csak kiugró példái annak.

 

 

Kököjszi-Bobojsza Creative Commons License 2011.12.20 0 0 38034

2007 márciusig igen gazdag társadalom voltunk, ma meg már nem?

Ejnye, de el..... ez a Fletó.....

Előzmény: zsitvica (38033)
zsitvica Creative Commons License 2011.12.20 0 0 38033

Az 1-2 utas vagy a 6-8 utas mindegy.

Pedig a két adat között 400%-os a különbség.

 

egy igen gazdag társadalom megengedheti magának, hogy 6-8 vagy 12-14 utas kedvéért vonatokat közlekedtessen.

 

benbe Creative Commons License 2011.12.20 0 0 38032

Én kizárólag csúcsidőn kívül, jobbára a gyengébb utasáramlási irányban utazom, aztán olyan nem nagyon van, hogy 1-2 utas lenne csak a vonaton. Talán két éve Mezőhegyes és Battonya között volt olyan utoljára, de a legtöbb, azóta bezárt vonalon is jóval többen voltak egy vonaton.

Előzmény: Carpy (38031)
Carpy Creative Commons License 2011.12.20 0 0 38031

Látom a leckét jól ismételgeted, de a pazarló forda nem attól pazarló, hogy holtidőszakokban állnak-e a vonatok, vagy 1-2 utassal szaladgálnak. Hanem attól, hogy a csúcsban állnak szerelvények.

Előzmény: v_peti (38030)
v_peti Creative Commons License 2011.12.20 0 0 38030

Ha központi nyomásra megritkítják az ITF-et, vagy mint az új menetrendben, ahol fentről lefújták a foghíjak betömését, ott pazarlóak maradnak a fordák, mert abban az időben a személyzet sok esetben csak unatkozik a végállomásokon!

Előzmény: Carpy (38028)
Carpy Creative Commons License 2011.12.19 0 0 38029

Van olyan autóbuszvonal, amely fogyasztói árkiegészítés nélkül is nyereséges lenne.

Előzmény: vrobee (38026)
Carpy Creative Commons License 2011.12.19 0 0 38028

"ha a vasutat megszabadítjuk azoktól a költségektől, amihez semmi köze nincsen? Gondolok itt szociális foglakoztató-jellegére,  a pazarló fordákra"

 

A pazarló fordákhoz ki másnak van köze, ha nem a vasútnak?

Előzmény: felucca (38011)
hmsoft Creative Commons License 2011.12.19 0 0 38027

Ez az adat a konténeresekre vonatkozik.

 

Szerintem DJ. Bakter végső esetben vállalja, hogy egy dobozban kell utaznia. :)

 

hm

Előzmény: koller andor (38022)
vrobee Creative Commons License 2011.12.19 0 0 38026

Ez igaz, de van ilyen nagy lenne az utasösszetétel-különbség?

Szerintem távolsági vs. falujáró vs. elővárosi viszonylatban lehetnek inkább nagy különbségek.

 

 A 18%-os költségfedezeti arányból sokkal nehezebben lesz 100%, mint a 45-60%-ból.

Hát szerintem alapvetően máshogy hangzik, hogy --például-- a vonat vesztesége minden beszedett forintra 3/4 forint, a buszé meg 1/2, mint hogy a vonaté 1/2, a busz meg nullszaldó körül van.

 

Úgy értettem amit előbb írtam, hogy ez a kétféle jármű közötti különbséget nem befolyásolja

Ezzel egyet is értek.

Előzmény: DJ. Bakter (38025)
DJ. Bakter Creative Commons License 2011.12.19 0 0 38025

Ez igaz, de van ilyen nagy lenne az utasösszetétel-különbség?

A 18%-os költségfedezeti arányból sokkal nehezebben lesz 100%, mint a 45-60%-ból.

Tehát ha igazak ezek a számok, és - ahogy javasoltad - hozzáadjuk az árkieget mindkettőhöz, akkor nyilván mindkettőnek növekszik a költségfedezeti aránya. Úgy értettem amit előbb írtam, hogy ez a kétféle jármű közötti különbséget nem befolyásolja, pláne nem fordítja meg.

Előzmény: vrobee (38020)
koller andor Creative Commons License 2011.12.19 0 0 38024

Én úgy látom, te hisztizel.

Előzmény: v_peti (38023)
v_peti Creative Commons License 2011.12.19 0 0 38023

Mégis mekkora hisztit rendeznek, ha drágul a gázolaj! Tótéknál volt pofájuk sztrájkolni az útadó emelése miatt!

Pubi sztrájkolsz?

Rendben van, majd elviszi más, te meg majd mondd meg a családodnak, hogy nem lesz este vacsora!

Előzmény: koller andor (38016)
koller andor Creative Commons License 2011.12.19 0 0 38022

Ez az adat a konténeresekre vonatkozik. (40ezer, hiszen vissza is kell vinni a terminálra)

A ponyvások drágábban dolgoznak.

Előzmény: akóR (38017)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!