Sok helyre megy vasárnap 0-1 busz. Vonat meg 6-10 db, csak 2 km-re van az állomás.
A volán meg pofátlanul visszaél a monopóliumával. Az Eger-Mátraháza-Gyöngyös vonal vonattal nem járható, a buszok emiatt zsúfoltak. Ha lenne párhuzamos vasút, akkor a Volán indítana egy csomó buszt, hogy a MÁV-nak csakazértsem legyen jó.
Ld. Hódmezővásárhely. Van vonat és van Volán, mégis ott közlekedett a maszek busz, nemám ott, ahol nincs MÁV, és Volán is csak épphogy!
Általában a városok vonzáskörzetének határán sokszor többet ad egy vicinális, mint a VOLÁN.
A közvetlen vonzáskörzetben pedig jellemző, hogy buszon csúcsidőben sokszor végig kell állni azt a 20-30-40 percet.
A városon belüli megállókból felszállva a buszra főleg esélytelen, hogy csúcsidőben ülőhelyet találjon az utas.
Sikerült több megyében több vonalon is tanulmányozni a szolgálatást, én nem Budáról a Gazdagréti LTP ről meg Jászapátiból figyelem meg a dolgokat.
Eddig Győr Moson Sopron, Komárom, Vas, Fejér, Borsod, Heves, Nógrád, Jász Nagykun Szolnok, Csongrád, Békés, Szabolcs Szatmár Bereg, Hajdú megyében tanulmányoztam közelről a kérdést, egyes helyeken akár több hónapot is eltöltve.
A vicinális hibái a hosszú rágyaloglási idő, a sokszor busznál drágább vasúti jegyár, mert esetleg a busznál egy övezettel drágább, valamint, a nagyon ritka követés.
Fővonalon a települések szélére autóval, gyalog, kerékpárral mennek ki az utasok.
Nézzük meg egy fővonali pl.:Szár megállóhelyet, mégis van vasúti utas pedig a busz előnyösebb lenne.
Amúgy ahol a busz az egyedüli szolgálató , ott nem kényszerül jobb szolgáltatást adni, várostól távolabb, meg annyira ritka a követés, hogy aki autó nélkül van az félnapokat várhat.
A vicinálisokon sebességemelés, korszerűbb motorkocsik (pl Gysev 5047, 5147) alkalmazása, jegyárkedvezmény,a környező községekből és a vasúttól távolabbi településrészről ráhordó buszok kellenek.
A járatsűrűséget, a vonatok darabszámát növelni kell. Enek a legnagyobb akadálya jelenleg a magas pályahasználati díj.
Ha a város közelében 15-20 kmre 20 buszjárat meg 7 vonatpár versenyzik, akkor esélytelen a verseny.
Minden vonal egyedi problámákkal küzd.
Tarifaközösség megint nem megoldás mert a vasút nem azonos költségszinten megy mint a busz.
Így a költségek megosztásán a vasút és a VOLÁN nem tudna megegyezni.
Jellemző, hogy egy VOLÁN járaton nem szívesen engednek fel távolsági járatra olyan utast aki a társ VOLÁNtól vett bérletet.
Bizonyos vonalakon mégha illegálisan is, de igyekeznek elzavarni a konkurenciánál bérletet vásárló utast.
Igyekeznek korlátozásokat pl csak leszállás céljából áll meg vagy csak felszállás céljábl áll meg korlátozással is a folyamatot erősíteni.
Mikor volt 3:31 a menetidő? Szhelyről régen, de inkább csak 3 óra volt, de akkor még Schengen előtt 15 percet számoltak a határra, meg egy kis dugót Bécs előtt.
akkor a világtörténelem legsötétebb cselekedete volt bezárni a bezárt viciket tehát azonnal mindegyiken újra felvenni a forgalmat, sőt, néhány kerékpárútra is visszatelepíteni a síneket, de izibe' ám. A következő kívánság természetesen az, hogy billegő Bz-t kidobni, csillogó-villogó könnyűmotorvonatokat venni, és a pályát legalább 80 hm/h-ra felújítani. Ja igen, a csillogó-villogó motorvonat legyen hazai gyártású
Ebből bármilyen vicifan azt a következtetést vonja le, hogy akkor a világtörténelem legsötétebb cselekedete volt bezárni a bezárt viciket (na jó, idáig minden vicifan eljut a fenti idézet nélkül is), tehát azonnal mindegyiken újra felvenni a forgalmat, sőt, néhány kerékpárútra is visszatelepíteni a síneket, de izibe' ám. A következő kívánság természetesen az lesz, hogy billegő Bz-t kidobni, csillogó-villogó könnyűmotorvonatokat venni, és a pályát legalább 80 hm/h-ra felújítani. Ja igen, a csillogó-villogó motorvonat legyen hazai gyártású, mert ugye a vicifan és a mély&rög halmaz metszete aránylag nagy, és még az sem biztos, hogy a csillogó-villogó motorvonatnak trendinek kell lennie, mert a vicifan és a nemkellazanémetszar halmaz (amely a mély&rög halmaznak egy speciálisabb megjelenési formája, bár nem azonos vele) szintén aránylag nagy. Ugyanakkor a vicifan és a nyugatiakorszerű halmaz sem elhanyagolható, tehát az itt kialakuló ellentétekből várható majd némi meghasonulás, esetleg háborúskodás.
2007 márciusig igen gazdag társadalom voltunk, ma meg már nem?
--------------------
Ma is azok vagyunk.
Ahol jut 93 milliárd forint stadion építésre fűtetlen iskolák, éhező iskolások mellett, ott a 6-10 utassal imbolygó bézék évi pár milliárd forintja nem tétel.
Sokadszorra : NEM a vicik okozzák a hazai vasút válságát.
Én kizárólag csúcsidőn kívül, jobbára a gyengébb utasáramlási irányban utazom, aztán olyan nem nagyon van, hogy 1-2 utas lenne csak a vonaton. Talán két éve Mezőhegyes és Battonya között volt olyan utoljára, de a legtöbb, azóta bezárt vonalon is jóval többen voltak egy vonaton.
Látom a leckét jól ismételgeted, de a pazarló forda nem attól pazarló, hogy holtidőszakokban állnak-e a vonatok, vagy 1-2 utassal szaladgálnak.Hanem attól, hogy a csúcsban állnak szerelvények.
Ha központi nyomásra megritkítják az ITF-et, vagy mint az új menetrendben, ahol fentről lefújták a foghíjak betömését, ott pazarlóak maradnak a fordák, mert abban az időben a személyzet sok esetben csak unatkozik a végállomásokon!
Ez igaz, de van ilyen nagy lenne az utasösszetétel-különbség?
Szerintem távolsági vs. falujáró vs. elővárosi viszonylatban lehetnek inkább nagy különbségek.
A 18%-os költségfedezeti arányból sokkal nehezebben lesz 100%, mint a 45-60%-ból.
Hát szerintem alapvetően máshogy hangzik, hogy --például-- a vonat vesztesége minden beszedett forintra 3/4 forint, a buszé meg 1/2, mint hogy a vonaté 1/2, a busz meg nullszaldó körül van.
Úgy értettem amit előbb írtam, hogy ez a kétféle jármű közötti különbséget nem befolyásolja
Ez igaz, de van ilyen nagy lenne az utasösszetétel-különbség?
A 18%-os költségfedezeti arányból sokkal nehezebben lesz 100%, mint a 45-60%-ból.
Tehát ha igazak ezek a számok, és - ahogy javasoltad - hozzáadjuk az árkieget mindkettőhöz, akkor nyilván mindkettőnek növekszik a költségfedezeti aránya. Úgy értettem amit előbb írtam, hogy ez a kétféle jármű közötti különbséget nem befolyásolja, pláne nem fordítja meg.