Koszonom :) elvileg nem levegős mert forró a radiátor teljesen, engem az zavar h nem kapcsol be a venti, a 3 relé új a csatlakozó , törött de tökéletesenkontaktol...akkor a hőgomba lesz a bűnös :)
Addig ha lehuzom a Barna csatit amíg nem veszek másik hőgombát használhatom úgy az autót ?
Igen de ahogy látom a csatija sem 100as. ha gyors vagy és oda készítesz mindent nem folyik el sok folyadékod. Kiveszed gyorsan befogod a lyukat utána gyorsan beletekered. másik kérdés hogy nem e levegős a rendszered mert ez zárt rendszerű. Ahol kijön az utastérből a cső ott van rajta egy szelepsapka (de vigyázz el ne hagyd) járó motornál letekered és addig nem rakod vissza míg ott nem jön víz folyamatosan. de persze ezt akkor érdemes csinálni ha már kinyitott a termosztát. Azt abból tudod meg hogy elönti a hűtődet a melegvíz.
Lehuztam a Barna csatit és be is indultak a ventilátorok ... Igaz magas fordulaton, majd miután levettem a gyujtast alacsony fordulaton ment még pár percig
Akkor a bitron relé jó ? Vagy attól meg kell h csináljam a forrasztast ?
Vagy most ez csak azt jelenti h a hogomba rossz csak azt kell cserelnem?
Kecse-Nagy Zoltánazt elfelejtettem mondani, hogy a barna gomba csatiját gyújtás nélkül húzd le ha kapcsolnak a ventik akkor jó a bitron, a bitron csatiját pegi óvatosan vágd le ha kell mert nem mindegyik vezeték különböző színű tehát előtte jelöld meg őket és nem kavarodsz bele.
Üdvözöllek Kecse-Nagy Zoltán. Elvileg ha lehúzod a barna gomba csatiját be kell kapcsolni a ventilátoroknak mert az meg a hűtésvezérlő ECU-ba (magyarul bitron relének hívják ami tulajdonképpen nem is relé). Ha semmi reakció feltárod a reléket a ventilátornál (elvileg 3db-nak kell lenni) hűtőrács alatt elölről 3szög alakú burkolat van a két ventilátor között 2 csavar fogja. A reléket 12V-os tápegységgel vagy az autó akkujával ki tudod próbálni működnek e. Következő problémaforrás maga a hűtésvezérlő ECU (más néven bitron relé) a bal első kerékjáratban találod a műanyag doblemez és a lökhárító között, én is a minap javítottam mert nekem is ez volt a problémám. Nekem szétrohadt a csatlakozója, megoldása az volt, hogy levágtam a csatlakozót mert már javíthatatlan volt, vezetékeket visszahúztam a motortérbe mert ott mégis csak védettebb helyen van és bele forrasztottam a bitronba a vezetékeket azóta jó. Örülök ha segíthettem. Sok sikert és szerencsét!
Kérdésem az lenne h van 3 hogomba az autóban ( 2.0 16v '96 klímás ) kék , barna , zöld színűek , h ezek közül melyik kapcsolja a ventilátort? Mert felmegy
110° ig a hűtővíz és nem kapcsol be :/
Esetleg a gomba csere megoldaná a problémát vagy relé ? Merre keressem a hiba forrását ?
Üdvözlök mindenkit. Olyan kérdésem lenne, hogy kis fordulaton általában indulásnál de kanyarodásnál másodikban is mikor kanyarból kifelé gyorsítok rángat, tudom rossz a kuplungom, de az alapjárat sem egyenletes azért gondolok másra. Hallottam olyat is hogy sebesség jeladó is közre játszhat de azt lehúztam és a jelenség ugyan az még gondolok a főtengely jeladóra vagy a kopogás érzékelőre de nem vagyok benne biztos. Kérdésem az lenne, egyik hogy valakivel fordult e már elő ilyen és ha igen mi volt a megoldás, másik hogy a főtengely jeladót ki tudom e próbálni lehúzással mint például a többi érzékelőt? Segítségeket és információkat előre is köszönöm!
Nagyon szépen köszönöm a választ és a segítséget! A motor az indítás után egyenletesen jár, és ahogy én hallom, szép "dízeles" hangja van, nem hallok benne kopogást!
Jó ötlet: még nem mértük ki az izzítógyertyák áramát! Erre van gyári érték, hogy mekkora áramerősségnek kell kimennie a gyertyákra?
A fő üzemanyagszűrőt még nem cseréltem ki, a házat nem bontottam meg, viszont azt láttam, hogy a szűrőházból az adagolóba tartó gázolajcső külseje a bilincs mellett közvetlen hiányos, látszik a legkülső réteg alatt lévő szövet!
A hosszú indítózás után mikor beindul, hogyan jár ? Kicsit egyenletlenül vagy tök' szépen. Hidegindításnál milyen a hangja a motornak ? Kicsit kopogós vagy nem ?
Tippelnék előtöltésre, tipikus hiba-hely az üzemanyagszűrőház oldalában levő kis termosztát tömítése, ahol tud levegősödni, esetleg az izzítógyertyák átvezető kábele is lehet hibás. (nem vezeti át az áramot minden gyertyára - ezt elég könnyű kimérni) Ja, azt kimértétek ugye, hogy izzításnál kimegy rendes erősségű áram a gyertyákra ? (próbalámpával, nem műszerrel!!)
Nemrégiben boldog tulajdonosa lettem egy 1997/12. évjáratú, 406 2.1TD SVDT-nek! Az autó jól működik, meg vagyok vele elégedve, egy dolgot kivéve: indításkor izzítást követően jó 5-6 másodperc, mire elindul a motor. Hidegindítás után egy pici füstje van csak az autónak, ha melegen indul, akkor semmi, de a tünet meleg motornál is ugyanaz, ha leállítás után eltelt kb. 10-15 másodperc, akkor is többet kell indítózni.
A motor indítást követően is szépen jár, az autó jól húz, jól fogyaszt és nem melegszik.
Az autón nem az eredeti, hanem egy teljesen mechanikus adagoló van, amelyen 1 465 530 746, 13815 és 2,4 számok vannak. Az izzítógyertyákat kicseréltük, és új a gázolaj előtétszűrő.
Igen. Én is igy szamoltam. Keskenyebb lenne a nyomtavom. Pogacsaval viszont rovid lenne a csavar. Nem kúpos. Forgo alatetes meneszto nyakkal. Szval tobb sebbol verzik ..
Üdvözlet mindenkinek. Kecse-Nagy Zoltán 48000-es hozzászólása engem is érdekelne, de nekem szükségem lenne a relék elhelyezkedési leírására is. Sajnos elhagytam a gyári könyvét, újabb típusé pedig nem jó hozzá. Előre is köszönöm a segítséget.
Teljesen új vagyok itt, és van egy kis gond a kedvenc autómmal:
Peugeot 406 1998.év, 1.8 benzin és automata váltós
A gondom az, hogy nem tudom parkolóba tenni az automatát és a kar is meglötyögősödött mintha nem lenne benne nyomás, nem tudom én nem értek hozzá, segítsetek legyszi, hogy mi lehet a gond?
Üdvözlet mindenkinek. Kecse-Nagy Zoltán 48000-es hozzászólása engem is érdekelne, de nekem szükségem lenne a relék elhelyezkedési leírására is. Sajnos elhagytam a gyári könyvét, újabb típusé pedig nem jó hozzá. Előre is köszönöm a segítséget.