A tompítottnál nem láttam semmit, a helyzetjelzőhöz nem nyúltam, mert nincs is itthon hogy cseréljem, meg egy kicsit hozzáférhetetlen helyen van a kincsem :-)
A hidegindítása is hibátlan, úgy télen, mint nyáron.
Kizárólag az üzemmeleg motornál történő indítás szokott néha akadozni, de az sem mindig, viszont számomra észrevehetően sokszor.
Az egyik helyen kaptam azt a tippet, hogy adjam rá a gyújtást és várjam meg, amíg elmúlik az üzemanyagszivattyú búgása és utána indítózzak. Ez be szokott jönni, de ez sem mindig...
Ugyanakkor a tököm sem füleli az alig hallható búgást hátulról, főleg zajosabb helyen történő elindulsákor...
Gyertyák sem okozhatják állítólag, mert akkor hidegen sem lenne jó az indítás...
Nissan Almera N16 2003-as első lámpához kellene az a kupak, amit az izzó cserénél kikell tekerni, sikerült valahol levesztenem. Hol és merre kellene elindulnom a kereséshez?
Valamint ettől függetlenül a jobb oldali helyzetjelző izzó és a tompított izzó kiégett, feltehetőleg kb ugyanakkor, kicseréltem a tompítottat, de nem javult meg, van valami ötlet vagy menjek autóvillamosságishoz hogy az keresgélje meg a hibát?
Az ertheto, hogy a lanc melegben hosszabb lehet, mint hidegben. De ugye ez azt jelenti, hogy ha mar eleg meleg van a motorterben, akkor mindegy, hogy tel van vagy nyar. Es Ebben az esetben nem lehetseges, hogy hol jo, hol nem, ha mar meleg, es nyulott, az osszemenni menet kozben nem fog.
Az akadozo jaras viszont siman lehet injektor. Raadasul az kepes arra, hogy hol jo, hol nem.
tuti a lánc az, egyébként mikor megvásároltuk az autót újonnan, ha jól emlékszem nem csörgött indításkor, de az biztos, hogy viszonylag kevés km-nél elkezdte, hogy ez 100 ezer vagy 200 ezer km, arra már nem emlékszem, aztán stagnált......az egyik nissanunkon 430-nál cseréltünk egy felső feszítőt, és mivel nem drága, kicseréltem a sógorén meg a sajátomon is 250 ezernél, van amelyik jobban meg volt kopva, van amelyik kevésbé, de nem árt ránézni.
Saját tapasztalat, hogy mivel az olajnyomás feszíti a láncot, a vékony vagy a túlhasználódott motorolaj produkál olyan jelenséget, hogy zajosabb a lánc, én ennél a motoroknál meleg oldalon vastagabb motorolajat használok, indulásnál így is hallod a láncot de csak 1-2 másodpercig amíg fel nem épül a nyomás, és melegen is halkabb az autó. Tudom, hogy a mostanság mindenki a vékonyabb motorolajat preferálja, de ezeknél a régebbi és ilyen konstrukcióju motoroknál még a 20w50 is megengedett, persze éghajlat függő, de én biztos maradok a 10w50 vagy 15w50 full szintetikus motorolajoknál, lassan 500 ezer lesz az egyikben,lánc csere nélkül,és az olajat sem kell utántölteni, azt hiszem ez elég bizonyíték.
De ahogy atta2 is mondja, ha zavar,akkor cseréld le a szettet, egyébként is nagyon használat függő a kopás, a feszítőkön láttuk mikor cseréltük őket, a kevesebb km-es jobban el volt kopva, mert városi autó volt, mint a hosszútávúra használtnál.A lánc is jobban nyúlik ha nem finom vezetők vagyunk.
Főtengely jeladó a diagnozis , de rá beszéltek a vezérműtengely jeladó cserére is . Keverékkel is baj van, lambda szonda csere.Melegen már nem indul ,kénytelen voltam ott hagyni.
Füleld már meg légyszíves, mert én is azt hittem, a lánc csörög indításnál, aztán rájöttem, hogy az EGR csinálja. Néha egész hosszan csörög, és 100%-ban az.
Mikor asszonynak beletettem az "ideiglenes" motort azon szarrá volt nyúlva a lánc, határértéken volt. Tavasszal nem is volt nagy gond, max néha rántott egyet erőtelen volt egyenletlenül járt kicsit(nem volt check engine). Megjött a májusi meleg, 6km után megállt alattam, vezérműtengely jeladó hibával, de ugy hogy másnapig nem is indult.(pedig anélkül is kéne mennie). Megbontottam feszítő már koppon kint és ugy is lógott a lánc, visszább tettem fel videot is róla. Aztán belekerült a felujított motor, ez volt tavakly májusban, 1gramm olaj se fogy és 5,5-el eljár, és megy mint a golyó.
szépen jár, jól fogyaszt, tavasszal volt computeres beállításon, fojtószelepháztisztításon, olaj, szűrők cserélve, tehát pöpec...
egy kicsit zavaró jelenség van csupán, üzemmeleg motornál néha nehezen akar beindulni, de ezt is változóan teszi...
ilyenkor néha kb. fél másodpercig olyan, mint ha tökéletlenül járna a motor, aztán hibátlan...csörög, de én azt mondanám, mint ha pl. rossz benzin lenne bele tankolva, vagy 2 henger járna csak, de nem lánccsörgésnek mondanám, olyat én nem hallok...
A gyertyák szép őz barnák voltak , egyformán néznek ki . Gondolom a trafó hiba így kizárható.Változott is a autó viselkedése (még a gyertya csere előtt ,és az újakkal se lett jobb),mégpedig úgy hogy nagyon nehezen indul . Most már olyan rossz hogy félek csepelről nem jutok el a 9.kerbe a szervízig.
Almera n16 1.5 benzin 2005-ös évjárat 98 le.A gyári gyújtótrafó márkája mi lehet , nincs rá írva semmi ? T.Lantos úr talán tudja , esetleg jó áron tud is ha nem vagyok túl tolakodó.De előbb nissan hovány hiba kód olvasás .
Nissan Qashqaiban (1.6 dci, motorkód R9M) szeretnék hűtőfolyadékot cserélni. A kérdésem az lenne, hogy milyen fagyállót vegyek hozzá. Én Ravenol FL22-re jutottam. jó lesz?