Tényleg egész jó volt. Detmer egyre jobban tetszik :) Viszont Tilly inkább titkárnő lett, mint elsőtiszt, ami elüti az egész helyzet abszurditását; a császárnő meg szimplán idegesítő. Én a doki helyében simán elhajtottam volna. Reméljük valahogy visszakerül a saját univerzumába.
Figyelem, figyelem! Az új részben senki, főleg nem Michael, sem sírt! Ismételem: NEM volt sírás az új részben.
Most már tudjuk, hogy az andóriaiak nem ismerik a macskákat. :) Az a jelenet nagyon tetszett. Tilly is jól helyre tette a "férjét" az egyik jelenetben.
Ez nem így történt. Már azért sem, mert az első 2 pilot epizódban, ha megnézed őket (The Cage, Where no man has gone before), azokban bizony a nők NADRÁGBAN vannak. Bizony, pedig akkor Roddenberry-nek sokkal nagyobb befolyása volt erre, mint később.
Ha utánanézel, kiderül, hogy maguk a nők akartak ilyet hordani, amit hordtak, konkrétan Grace Lee Whitney, azaz Janice Rand miatt lettek ilyenek a nők ruhái. Ez akkor egy feminista gesztus volt, akkoriban a miniszoknya az volt. Csak mai szemmel ezt nehezebb így látni, de az akkori prűd konzervatívokkal szemben ez volt a felszabadulás. Csak mára megérkezett az ellenforradalma ennek és ma már a feministák a prűdek, az akkori hippik szabad szexualitását zaklatásnak, elnyomásnak ábrázolnák a filmekben, sorozatokban.
Az 50-es évek konzervatívai: -Ne mutogasd magad a férfiaknak, ezzel lealacsonyítod magad!
60-as évek vége: -Mutogasd csak magadat ha akarod, mert ez a te egyéni jogod azzal lenni akivel akarsz és a jövőben nem ez alapján ítélnek meg.
Mai feminizmus: - Ne mutogasd magad a férfiaknak, ezzel lealacsonyítod magad!
Itt egy idézet Nichelle Nichols önéletrajzából, szerintem tökéletesen elmagyarázza:
"In later years, people began to ask me about my costume. Some thought it “demeaning” for a woman in the command crew to be dressed so sexily. It always surprised me because I never saw it that way. After all, the show was created in the age of the miniskirt, and the crew women’s uniforms were very comfortable. Contrary to what many may think today, no one really saw it as demeaning back then. In fact, the miniskirt was a symbol of sexual liberation. More to the point, though, in the twenty-third century, you are respected for your abilities regardless of what you do or do not wear."
Abban a sorozatban a nők rövid ruhái nem szexizmus volt, nem a férfiaknak volt, épp ellenkezőleg, az akkor a szexuális forradalom nyomán az emancipáció jelképe volt.
Ezzel azért vitatkoznék. Roddenberry nagy nőfaló volt a maga korában, szerintem nem véletlenül lettek olyan rövidek azok a szoknyák. Varhatták volna 10-15 centivel hosszabbra is őket, így is kiállhattak volna az egyenjogúság mellett, de így azért csak jobb volt Uhurát nézegetni.
Más. Végre egy császárnő mentes rész! Kis kikacsintás a Picard sorozatra, a jó öreg kardozó nindzsák, és persze Májkül egyik közeli ismerőse pont közéjük tartozik. :) Tényleg milyen kicsi az univerzum!
tökös pasik : nekem az volt az érzésem az elején, hogy majd a császárnő beül saru székébe, hogy kézbe vegye a dolgok intézését. másrészt én is hiányolok egy karizmatikusabb vezető figurát, bevallom engem az se zavarna, ha nem tökös pasi, hanem tökös csaj lenne az.
Teljesen egyetértek veled. Viszont a Discovery elég sokat változott a trek irányába a harmadik évadra. Egy próbát megér szerintem. És Lower Decks sorozatot is. Nagyon nem jó véleménnyel voltam mindkettőről, de ez megváltozott.
Attól még, hogy Magyarországon ez mind egybe van véve sajnos, attól ez még két hihetetlen mértékben különböző ideológia. A régi Star Trek teljesen más "propagandát" vitt, méghozzá a 60-as években induló egyéni szabadságpárti, szólásszabadságpárti, megbékélés-párti, szabad-szexualitás párti klasszikus polgári mozgalom elveit. És mindezt jó ízléssel adta elő.
Gondolj először az eredeti sorozatra. Abban a sorozatban a nők rövid ruhái nem szexizmus volt, nem a férfiaknak volt, épp ellenkezőleg, az akkor a szexuális forradalom nyomán az emancipáció jelképe volt. De még jobb példa az a jelentet, amikor "The Savage Curtain" epizódban Uhura találkozik az (ál) Abraham Lincoln-al, aki "negress"-nek nevezi, majd - mivel furcsán néznek rá - elnézést kér. Erre Uhura odafordul és azt mondja: Semmi gond, A MI SZÁZADUNKBAN MÁR NEM IJEDÜNK MEG SZAVAKTÓL!
Ez szerintem a tényleges progresszió, nem hisztizés szavakon ami a mai PC mozgalomnak a mániája.
De még sokkal jobb példa a "Let that be your last battlefield" című fantasztikus epizód, ami ugye a félig fehér, félig fekete arcú emberekről szól, ahol az egyik rassznak jobb oldala, a másiknak a bal oldala fekete. Az egyik az egyik elnyomó volt, a másik az elnyomottak egyik vezetője. Elképesztően gyűlölik egymást ugye. És nem az a tanulsága az epizódnak, hogy az elnyomó a gonosz és a lázadó a jó, sőt, pont arról szól, hogy egy pont után már nem számít, hogy ki volt az elnyomó, ki az elnyomott, csakis az, hogy nem tudnak megbékélni és továbblépni, az pedig a népesség pusztulásához vezet. Ez 100%-os ellentéte a mostani sorozatok narratívájának, amely a volt "elnyomók" megbüntetésében hisz és hogy nem szabad továbblépni, szobrokat kell döntögetni. Márpedig ez volt a 60-as évek polgárjogi mozgalmának lényege, hogy innentől NE nézzük, hogy kinek milyen a bőrszíne, egyik irányba sem legyünk előítéletesek.
A későbbi sorozatok is pontosan ezt az irányt vitték, a TNG Picard beszédei is mind az egyéni szabadság, a klasszikus szabadságjogok melletti érvek voltak. Elég a "The Drumhead" című fantasztikus részre gondolni, ahol az admirálisnő pontosan ugyanúgy bizonyíték, korrekt tárgyalás nélkül folytat boszorkányüldözéseket, ahogy azt ma a közösségi médiában szokás. Az homofóbiát kritizáló epizódok is mind pozitív oldalról lettek bemutatva, jó ízléssel, mint pl. "The Outcast" vagy "Rejoined".
A Star Trek mindig is erről szólt, egy olyan jövőről, ahol végre tényleg szabadságban és testvériségben élnek az emberek, ahol tényleg senki nem azzal foglalkozik már, hogy ki milyen bőrszínű vagy nemű.
És egy ilyen világban helyezték el az elgondolkodtató, filozofikus epizódok sorát. Nemrég a Voyagert néztem újra és hihetetlen, hogy még abban is mennyire sok mély, elgondolkodtató rész volt. Élet a halál után "Emanations", eutanázia "Death Wish", halálbüntetés "Repentance", hit és tudomány "Sacred Ground", gyűlölet felszítása "Nemesis"
és még rengeteges nagyon komoly téma lett körüljárva. Hol van ilyen a Kurtzman Trekekben? Mik ezek egyáltalán? Hogy lehet ezeket Star Treknek nevezni?
Én a második évad végéig még elszenvedtem magamat, de ezt a harmadikat már meg sem nézem, egyszerűen kiégnének a szemeim.
A Star Trek 2005-ben véget ért és nem jön vissza. A 3 JJ Abrams Star Trek még egy üres kalandfilmnek elmegy, nézhető és legalább áttették másik univerzumba. Viszont az STD, a Star Trek Discard és a Lower IQs nézhetetlen.
Csak azért nem tűnik fel mert ami 40-50 éve liberális propaganda volt az a már teljesen elfogadott.
Ugye ilyen volt a 60-as években a fekete tudományos tiszt aki még nő is. Akkoriban a feketéket még egyetem közelébe sem engedték, de a nőket se nagyon.
A politika mindig is benne volt a Star Trekben, nem kell belevinni. Nézd meg szinte bármelyik régi epizódot, valószínűleg találsz benne liberális propagandát. Az lenne a furcsa, és hozzá nem illő, ha kihagynák ezt.
Távol álljon tőlem, hogy politikát vigyek a sorozatba, de ami a másság propagandáját illeti arra a legelvakultabb aktivistájuk is elégedetten csettintene.
Folytatodott az érzelem-rohammal telitettseg. Nekem ez mar kezd egy kicsit tulzottan noi sorozatta valni, nekem Saru is inkabb no, mint ferfi. Szoval hol van legalabb a tokos csajszi? :D
Hát.... Nekem az egymáshoz érve felsorakoztatott űrhajók nem annyira meggyőzőek, szerintem a Star Trek egyik gyenge pontja pont a gagyi űrcsaták. Beleértve a mennyezetről előírásszerűen lezuhanó gerendát!? is.
Ha már űrcsata akkor a The Expanse és az MCRN Donnager szerintem. De a BSG retro űrcsatáit is szerettem.