Egész Európában nagyon megdrágultak a használt autók. A credit crunch utáni kereslet-bezuhanás az általános vásárlóerö-csökkenéssel karöltve, megtámogatva a korlátozott emissziós zónák egyre szélesebb körü bevezetésévelés és a dízelek hatósági üldözésével rendesen odapakolt a használtautó-áraknak.
Elég sokat kérnek mostanság Mo-on a használtautókért. Ezért nem vettem még autót. Ismerős hozott egy 2012-es Tourant 140 lovas TDI 6 Dsg-vel, órában 260 ezerrel, 2,8-ért árulja. Mondtam neki, hogy nekem milyen paraméterekkel kellene autó, nézzem már kint, azt mondat nehéz lesz.
Nagyon erös ellenérzéseim voltak mindig is a börkárpittal kapcsolatban. Úgy alakult, hogy most mégis olyan lett, eddig nincs vele gondom (fagypont körüli reggeleken sem hideg, az ülésfütést eddig csak kíváncsiságból kapcsoltam be). Szvsz. inkább börös legyen, mint automata váltós vagy összkerékhajtásos. (de basszus, nem rengeteg pénz ez egy 180k-t futott dízelautóért?)
A Mareán is 195/55 a méret és az öthengereseknek meg 195/60. Dehát azt a váltóáttételekhez gondolom figyelembe veszik.
15-16-ban gondolkodtál kezdésnek, szóval akkor másik irányú kompromisszum felé váltottál, hogy maradjon a felni és legyen magasabb a gumi rajta. Végülis, az is egy megoldási lehetőség.
Ebben a gyári váltóméretekben nem mindig hiszek, azthiszem a 155-nél volt olyan, hogy különböző motorváltozatoknak nem ugyanaz volt az átmérője, pedig szögre ugyanaz a futómű volt alattuk. Nem tudom, mi volt benne a logika.
Egyelőre a facebookos Stilo topikban több hozzászólás is jött, hogy használtak ilyet gond nélkül.
Átméröben valóban a 225/45 lenne a pontos váltóméret, de a gyárilag 17-es felnivel szerelt Stilo-k eredetileg mind 215/45-tel jöttek ki, még az Abarthok is, ami igazolhatja az aggályaidat. Ha az enyém lenne az autó, én magamnak 205/50-et vennék a 17-es felnire.
17-es felni megvan, így jó lenne annál maradni. Egyébként a 225/45R17 miliméterre akkora, mint a szintén gyári méret 195/65R15, csak hát szélességben lenne több.
Mi a vélemény a MultiWagonról és a 225/45R17-es gumiról? Most is ez van alatta, cserélmém ugyanerre a méretre, csak tartok tőle, nem fog e beleérni valahová. Most nem, de ez már kopott, és a méretazonos gumik se mindig pontosan ugyanakkorák, ezen agyalok éppen.
Azért nem teljesen reménytelen az eset, volt már nekem Alfetta (igen, a régi, nem a csicsafijat) GTV-m hivatalosan beépített, lepapírozott TS motorral, ami sosem volt benne (még a Nord motor volt benne gyárilag)
:D Minden bizonnyal kapható még olyan autó, amiben feláll a farkam attól, ahogyan ívre fordul vagy ahogy a motorja pörög, de én már nem tudom öket ráilleszteni a használati profilomra meg az adott üzemeltetési körülményekre. (az öcsém Angilában lakik, ott a helyi piac sajátosságai miatt továbbra is lehet kicsi pénzböl érdekes autókat venni. Mostanában pl. 15 év körüli Subaruk hirdetéseinek a linkjével szórakoztat)
Nyilván sehogy. Csak egy gondolat, de még akkor is a Hitachi formátumról át kéne alakítani az ECU csatlakozó műszerfali oldalát Bosch-ra, na azt se igen szeretném. Egy ilyen hülye, fordított ember vagyok...reggel felkelek testileg, agyilag totál fáradtan, depresszíven, idő míg szintre jövök. Aztán ilyenkor este, mikor normál esetben el kéne dőlni, az agyam csak egyre aktívabb, jön már belőle minden. Érthetetlen. :D Ha marad a lelkesedés, kijönnek a lépések és esetleg megvalósul ez a projekt...és még mindig itt fórumozunk rég túlhaladott dolgokon, mély önsajnálatban a múlt ködébe vesző és reálisan újra nem élhető autós élményeken...összefutunk valahol az országban és km korlát nélkül próbára bocsátom a vasat bárkinek. Utána meg bezárjuk a fórumot, lehúzzuk a rolót végleg. :D
Hmm, és mi lenne ha meghátrálnék? Ha 1.8-ból lenne átépítve? Persze az utolsó évjáratból, ahol a szívósoron van az ECU, mert az átkábelezéssel nem szopatnám magam halálba.
Megnéztem most pár hirdetést. Ahogy nézem a képeket, szinte érzem az ujjamon a kárpitok tapintását, meg azt az édeskés Fiat-szagot. Teljesen élethüen hallom a fülemben a motorhangot, meg ahogy a váltó bekattan... nem nekem való ez :(
Dehogy rád vonatkozott! Lehet hogy nem írtam neked, már nem emlékszem, hogy találtam egy másik JTD-t. Az emberrel lebeszéltem, mert fele annyiért adta volna a cuccokat. Két ünnep közt kellett volna kiszerelje a motor-váltót, de azóta se jelentkezett. Végülis nem baj, ez így jobb alap lesz sokkal. Szóval relax! :D