Eddigi működését passzolom, mert kukázott, nomád körülmények közt nem nálam működött. Én arra gondolok, hogy müködéséből adódóan alakíthatta ki ezt a kis kiálló részt. Találtam egy másik tengelyt szintén tecumseh. Ugyanígy kicsit kintebb van ott.
Ha elindul a sűrítési ütem,akkor végig zárva kell lennie. Olyan dudort még nem láttam :) Csak 1 bütyök szokott lenni. Ha nem látszik rendellenes elváltozás,nem biztos hogy hibásan működik.Ha a szelephézag rendben van,akkor nem hiszem hogy gond lesz vele.Eddig működött jól?
Illetve. Ki kell-e, szabad-e nyitnia a kipufogó szelepnek 18.00. 31.00-33.00 Másodperceknél? A videó végén is jól látszik, hogy egy ponton kinyit kicsit. A bütykös tengelyen lévő kis kiugrás miatt. Ez gyárilag ilyen vagy kopás?
Briggs-ből is van jó. 675-ös motortól felfelé, 700-as, 800-as széria, Commercial meg a Vanguard, utóbbi kettő már ipari kategória, bőven Honda szint csak nálunk nincsenek elterjedve. Mondjuk a legújabb nagy találmányuk, hogy nem kell olajat cserélni csak utántöltögetni egy baromság, motor gyártó ilyet hogy találhat ki, nem tudom.
Most vettem egy TZ4K kistraktort. Valaki letudja írni részletesen, hogyan lehet betenni összkerékhajtásba? Kezelési útmutatot átfutottam, de csak részben tiszta a dolog. Ha valaki tud kérem segítsen. Ha tudnak képeket csinálni az is hasznos lenne. Köszönöm!
Közben most délelőtt be is lett állítva az alapjárat és a max fordulat is (nem a legelegánsabb módszerrel, mivel ez egy fűnyíró karbi, ezen nincs állítási lehetőség/csavar - bowden és a rugó csípkedésével és maga a tökéletesség!
Alapjáraton még épp, hogy nem forgatja a kapát, csumán meg elássa magát a lemez tetejéig és nem fullad le, lehet vele birkózni, megy, mint a fene!
Szerintem nem bántom tovább ha már így belőttem, inkább szerzek egy másik tankkarbit a donor 450-es motorra és hajrá...
Az meg már nem fog kiderülni, hogy az eredeti régi karbinak mi volt a baja, mert kimentettem belőle a csavarokat és nagy ívben eldobtam... :) Megnéztem szétszedéskor a gyertyát, valószínűleg az volt a baj, hogy sok benzint kapott és lefulladt, most nem láttam rajta semmi nem odavalót, majd huzamosabb járatás után megnézem a gyertyaképet, hogy milyen színű, szürkés vagy barna...
Ezt a régi motort még jól összerakták, egyedül a tankra ráépített karbira kényes...
Ki lehet. A fiúnak Honda van rajta. Sőt tehetsz rá felezőt is. Azért a túlterhelésre vigyázz, mert láttam a You Tube-on hogy javítgatta a koma az összetört hajtóművet.
Fajtája válogatja, pl. a kínai Thorx is 2x-3x többet elmegy gond nélkül, mint a Briggs.
Kb. 8-10 évvel ezelőtt itt valamelyik fórumon volt egy eszmecsere arról, hogy a fűnyírómotorok közül melyik mennyit bír. Akkor a vélemények szerint a Briggs volt a leggyengébb láncszem (akkor még nem volt ilyen nagy választék fűnyírókban, mint most), míg az élen a Honda és a Kawasaki állt, a többi a kettő között.
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a Briggs rossz lenne, egy normál családi házas használatnál szinte örök élet, többet kibír maga a motor, mint a fűnyíró váza, meg a kereke; mindig könnyen indul; barkácsolásmentes, ebből a szempontból az olajcserékem kívül más törődést nem kíván. Kb. 180-200 óránál kezdi el enni az olajat, így egyre jobban fog füstölni - de megy gond nélkül még ekkor is.
(pl. ha egy 500nm-es telket hetente nyírnak, akkor egy nyírás alkalmával a gép 15-20 percnél tovább nem üzemel, mert ugye fűnyírás közben gyakran megyünk kiüríteni a gyűjtőt és ez a fűnyírásnak valamikor több mint a fele idejét is elveszi. Tehát hetente max 20 perc, havonta kb. 80 perc. 7 hónapos szezont számítva kb. 600 perc, azaz 10 óra. De ha dupla időt is számítunk, akkor is max évi 20 óra, azaz 10 évig semmi gond nincs a géppel.)
Viszont akik fűnyírással foglalkoznak, azok szinte kizárólag Honda motoros gépeket használnak. Az is igaz, hogy a legolcsóbb Honda motor is közel 3x annyiba kerül, mint egy Briggs.
A fáma szerint kb. négyszer annyit bír a Honda, mint egy Briggs, kb. 800 üzemórát, viszont a karbijuk sokkal kényesebb, mint a briggsé, főleg a régi, etalonos üzemanyagokra.
Még többet is. Ráadásul sokkal finomabb minőségben.
Az olajcserékről nem szabad megfeledkezni. Haverom Lajosmizsére vitte a szervizbe és ott megcsodálták azt a sűrű micsodát, amit az olaj helyén találtak. (:-)))
Visszaolvasva a full szintetikus olaj ajánlott, de mégis sok helyen úgy láttam, pl. a helyi kertészeti boltban is hogy a 2t olajok ( a márkásak is, stihl,husi,mcculoch) mind félszintetikus. Mi ennek az oka, van esetleg valami előnye is a teljesen szintetikussal szemben?
Rátettem egy másik tankot (450-es Briggs-ről), azzal megy, mint a veszedelem...
Tehát csak karbi hiba lesz, hiába cseréltem rajta mindent ki...
Lehet ez lesz a megoldás, keresek használtan egy sprint tankot és ráteszem véglegesen De az az egy még akkor is zavarna, hogy azon nincs (vagy csak nem találtam meg) kis csavar, amivel a benyát lehet szabályozni, hogy mennyit kapjon...
Így is ment vele de azért az mégiscsak jobb lenne (na meg az alapjárati csavar is hiányzik...)
Vagy ez nem okozhat gondot és ne foglalkozzak vele, használjam így???