Nem, a szintiben nincs kalapács mechanika. Ha lenyomod a zongora billentyűjét, akkor van a mechanikának bizonyos fokú ellenállása, valamint a kalapácsnak súlya. Ilyen mechanika és kalapács nincs az elektronikus eszközöknek, ezért súlyozzák a billentyűt, hogy legyen ellenállása. A dinamikus billentyűzet mást jelent, ez esetben az eszköz megkülönbözteti a gyorsabb és erőteljesebb nyomásokat és ezek szerint szólaltatja meg a hangokat.
Ezt használom vagy 2 éve, tökéletes, azonban szeretnék fejleszteni, és ha érdemes lenne, akkor vennék egy olyat, ami valamilyen pluszt tud hozzátenni a zenéléshez, esetleg több oktáv.
Ilyen szempontból kérek segítséget olyanoktól, aikik otthon vannak a midibillentyűzetek terén, hogy milyet lenne érdemes venni, mi az a plusz szolgáltatás, amiért érdemes lenne továbblépni és plusz pénzt kiadni, esetleg van-e valakinek konkrét ajánlata?
Ha lenne ilyen én megválnék ettől a FATAR-tól, ha érdekel beszélhetünk róla.
Szerintem kezdésnek teljesen mindegy, csak MIDI-s legyen! :) Olyan széles a választék, hogy nem lehet egy-egy konkrét típust kiemelni. Nemrég vettem 12e(!) forintért egy kicsit lepukkant 61 billentyűs régebbi alap Yamaha szintit, mert olcsóbb volt, mint bármelyik használt "sima egyszerű" keyboard. ...és a végén derült ki, hogy egész sokat tud és önmagában a hangja sem olyan rossz, mint számítottam rá (Grand Piano sound). 22e-ért lett volna már dinamikus billentyűs is a Vatera-n...
Régebb óta foglalkozom zenével, és mostanában elég sokat bohóckodom FL Studióval.
Sajnos a hangokat eléggé nehéz billentyűzettel illetve egérrel kezelni, ezért elhatároztam egy beruházok egy MIDI billentyűzetre, viszont nem igazán vagyok képben hogy melyiket érdemes venni.
Kb. 30 ezer forintot szeretnék rá áldozni, és leginkább dubstep számokhoz kellene.
Köszönöm, megpróbálok akkor utána járni. Valóban elég összetett, lehet hogy gyárilag vannak split hangszerek csak benne. Írtad, hogy már nem használod ezt, mi az ami "jobb vagy bevált" lett helyette?
Szerintem nem lehet. Én is próbálkoztam anno ilyennel de sehol nem találtam rá beállítási lehetőséget. Persze ez még az 1.0-ás verzióban volt, lehet azóta változott a kép, de nem szabad elfelejteni, hogy a szoftver csak leegyszerűsített változata a vasnak. Talán ami bónusz, hogy az összes régi és igen drága PCM bővítőkártyák dolgai is jönnek vele, meg a T1 stb hullámformái, sőt én még Trinity/Triton mintákat is véltem felfedezni benne itt-ott, ezért nem is értem miért M1 a neve.
Sajnos a kezelőfelülete olvashatatlanul apró sok más PC-s dologhoz hasonlóan, így már nem használom a progit. Esetleg ha van PDF manualja, abban megnézheted mit hogyan, vagy felhívod a Korg Magyarországot, esetleg MidiTomot...
Igen, a MIxcraft mutatja a saját pillanatnyi leterheltségét és a CPU-ét is, ha pl egy zongorasávot nyitok, egy vst-vel a saját terhe 3-4%, a CPU meg 5-10-15, persze mindig ugrál,
ami fura, hogy akkor sem látok számottevő különbséget, ha behívom a Reason-t ReWire-ként, pedig azelőtt a Reason önmagában elég neház volt néha a gépnek...
nem tudom, valószínűleg csinálnom kéne egy terheléses tesztet
Külső interface esetén úgy tudom nem lassítja be a dolgokat az op.rendszer, nekem Win7-van...
2. ha a WaveRT driver jobb, akkor használd nyugodtan azt. Az ASIO-n belül is lehet a pufferméretet állítani - minél kisebb, annál kisebb a latency is.
Amikor majd sok sávot használsz, a CPU lesz a szűk keresztmetszet - néha majd nem tudja valós időben kiszámolni a hangot, és mivel kicsi (a latency miatt) a puffer, olykor kiürül - ekkor pattog.
Ekkor vagy gyorsabb CPU kell, v. nagyobb puffer (azaz nagyobb késleltetés). A hangkártya ilyenkor szerintem nem oszt, nem szoroz.
A Mixcraft-ban is biztos van "CPU-meter", ami mutatja a terhelést. Ha túl nagy, lehet a VSTi sávokat "freezelni", ami gyakorlatilag előre kiszámolja az adott sávot, és mint egy wav használja, így nem kell menet közben számolni - kisebb a CPU terhelés.
Beruházni külső midi interface-be ? - mármint új hangkártyába? - szerintem az újabb driverek miatt lehet hasznos
A hozzászólásomnak talán nem minden része passzol ide, de nem találtam olyan magyar fórumot, ami lefedné a dolog lényegét, vagy ha van is zeneszerkesztéssel foglalkozó fórum, akkor az meg van halva..
Tehát először is van egy Acoustica Mixcraft 6 prigram, amit használok mostanában, eddig éveken keresztül Reasont használtam, de a vsti nélküliség nem tetszett benne, így most váltottam.
1. Soha nem használtam a keyboard közepén lévő gombokat, nem is tudom mire valók, rá van írva, hogy midi channel, meg program change, meg memo stb.,
Mire lehet ezeket használni?
2. a Mixcraft 6 programban akkor, ha nem az ASIO-t használom, hanem a waveRT-t, mert ASIO-val a latecy 20 volt, így viszont 3 ms (!!!), ami nagyon jó, még akkor is, ha terheli a gépet.
Ráadásul a programmal real time-ban lehet elektromos gitárt felvenni a hangkártya mic bemneteén keresztül, ez sem működött jól, az ASIO-val .
Mivel még komolyabb zenét nem készítettem a Mixcrafttal, nem tudom, hogyan fog viselkedni a latecy, ha már sok sáv fog egyszerre menni.
A kérdés: érdemes-e beruházni külső midi interface-be (M-Audio, vagy E-MU, vagy mittudomén), fogok-e nyerni valamit?
A midibill meg az elekrtomos gitár egy 12 (tizenkét !!!) éves 128 Mb-os Creative SoundBlaster kariba megy be, kifelé pedig az alaplapi hangkártyából jön ki minden..
A gépem viszonylag erős, Pentium Dual-Core E-6600, 3,07 GHz, 4 GB RAM-mal...
most lehetne lehetsőégem fejleszteni, ezért fordulok hozzátok, miben lehetne, illetve kiküszöbölni a latecy-t, hogy a későbbiekben sem okozzon problémát sok sávval sem...
Igen úgy volt, hogy egy roland ua55-öt veszek használtan nagyon jó áron, de visszakozott az eladó. Így egy új m audio fast track c400 lett belőle. A tascam 144-es egy költözés során ott maradt. Mi a véleményetek a c400-asról?
bill. szám:nyilván attól függ mit fogsz játszani, ha szólamokat külön játszod a 49 bill. is elég lesz - vsz nem gyakran lesz olyan szólam ami 4 oktáv hangterjedelemen játszik
DIN-MIDI / USB-MIDI: ha PC-n akarsz zenélni (mint írtad) elég az USB MIDI kimenet, (hagyományos akkor célszerű, ha pld. hangmodult akarsz a bill. ről közvetlenül meghajtani - ahogy Fehérpárduc írta)
hangkártya: azt írtad van egy jó roland hangkártyád, akkor csak egy billentyű kell
Köszönöm a válaszod. Ha jól értem, ez azt is jelenti, hogy nem kell ragaszkodnom a midi ki-bemenetű hangkártyához, mivel a billentyűzetet közvetlenül a számítógéphez, és nem a hangkártyához csatlakoztatom?
Régen csak MIDI csatlakozó volt, a PC-s egyszerűbb és közepes hangkártyák game portjával összekötve, Atari, Amiga gépekhez MIDI interface-val. (Akkoriban a gépeken is még csak kisfloppy meghajtó volt.) - A mostani hangkártyákon már nincs ilyen GAME port, USB-MIDI átalakítók vannak, a szintiken is felváltotta a kisfloppy-t a CD, DVD, USB Host, beépített HDD. Mivel a szequencer programok kezelik az USB-s csatlakozást, így úgy gondolom nem kerülsz hátrányba, ha a gépen is csak az található.
Más kérdés, hogy csak MIDI csatlakozással rendelkező eszközöket nem fogsz tudni felfűzni rá, de ha csak PC-szinti kapcsolatot akarsz, akkor teljesen elég az USB. Nagy előnye még, hogy nincs külön MIDI IN - MIDI OUT - MIDI THRU hanem kétirányú az adatforgalom ugyanazon a kábelen.
Amit kinéztem (M-Audio Oxygen 49 Midi-kontroller-keyboard), azon nincs midi kimenet. Gondolom az USB kapcsolat pótolja.
De ami feltűnt, hogy az ennél drágább, bonyolultabb billentyűzet-kontrollereken rendre van midi ki-bemenet.
Ha már veszek egy ilyet, akkor nem szeretnék olyat venni, ami pl. csak korlátozottan használható. (Én eddig úgy tudtam, hogy a billentyűzet midi kimenetét kell csatlakoztatni a hangkártya midi bemenetéhez.)
Igen, félreérthetően fogalmaztam. A hangmagasságokat eldöntő billentyűk számára gondoltam. A kérdésemra megköszönném, ha elmondanád a véleményedet. Köszönöm.
Igen, pontosan erre gondoltam. Valszeg nem voltam egyértelmű.
Szóval nem tervezem, hogy kétkezes zongora műveket rögzítsek, mert akkor nyílván a 88-as lenne az optimum.
Kimondottan különböző vst hangszereket szeretnék különböző sávokra rögzíteni, és nem kiomondottan pop-rock, inkább klasszikus zenekari hangszerelésre.
Szóval engedelmetekkel a kérdés továbbra is: e fenti célokra hány billentyűs midi hangszert javasoltok? Elég-e a 49, vagy inkább a 61-est favorizáljátok?
Gondolom mókázol, de ha nem: a 25/49/61 a hangok feljátszására szolgáló billentyűk száma, amiket persze lehet vezérlésre is használni, de nem kifejezetten ezért vannak.