Keresés

Részletes keresés

erdélyi iván Creative Commons License 2013.03.30 0 0 7141

szerintem is elirta vagy nagyon túl értékelte a gépét :)

Előzmény: Poc2 (7113)
józsika1986 Creative Commons License 2013.03.30 0 0 7140

Én is :)

Tehát a vámapapirus az előny ezekszerint... :D

anyagiak mondjuk jelenleg problémásak terv szerint idén tavaszon lett volna pirosrendszám csak egyéb okok beleszóltak "családi perpatvar aztán elvitt minden aprópénzt..."

uh azért is irtam ,hogy érdeklődök egyenlőre :)

Az szép dolog a juhászkodás nekem is tetsik :)

idővel vagy kecske vagy bárány mellett maradok,munka mellett aránylag kis helyigény és ugye az igénytelensége "jó ez utóbbi szót jlképesen értem " :D

de munkábol kieső időszakban is valamennyi icipici hasznot hoz vagy legalább annyit ,hogy "van mit tenni az asztalra" :)

 

Előzmény: Csaba16 (7139)
Csaba16 Creative Commons License 2013.03.30 0 0 7139

Szivesen! Örülök hogy segíthetem.:)

A vám papiral a kezedban igazából bármit lehet.

A pénztárcád a határ más nem akadáj.

Jómagam is juhász vagyok. :)

Az én családom 5 generációra visza menőleg juhász dinasztia a juhászatért hagytam 

amunkám is abba mert imádom a juhászatot és a mezőgazdaságot.

 

Előzmény: józsika1986 (7138)
józsika1986 Creative Commons License 2013.03.30 0 0 7138

Köszönöm a gyors választ :)

Hát hogy mire? :)

egyenlőre a "nosztalgia" aztán ugye állattenyésztésbe szeretnék fogni (juh,kecske v hasonló...) és igen elég a sodró,farkaloda és a kasza :)

kaptam piros rendszámra is egy ajánlatot...

a vámigazolása van meg 92-ben érkezett kishazánkba az előző tulaj nevén van és egy pár soros egyszerű kézzel irott adásvételi van ,egy éve van nálam a traktor...

az OT-n is gondolkodtam  :)

Előzmény: Csaba16 (7137)
Csaba16 Creative Commons License 2013.03.30 0 0 7137

Még anyit hogy a kpm álomáson modják meg hogy bele fére a kategóriába de egy helyet ismerek ahol biztosan meg kapná a zöldrendszámot de a hely címe nem publikus.

De elmletileg bele fér de ezt a visga álomáson modják meg ill okmány iroda.

Egy próbát szerintem megér a zöldrendszám igénylés. Multhónapban 1 Zetor crystal 12045 öst 2 vejmárt 1 parcela kombájnt és ami érdekes 1 tz4k 10 est zöldrendszámoztunk a tszben a zetor az maszek volt csak behozta a tulaj mert a viszga biztos kijöt a tszbe ne keljen vini a gépeket.

Előzmény: józsika1986 (7134)
Csaba16 Creative Commons License 2013.03.30 0 0 7136

Hát legolcsóbb a zöld rendszám lene az biztos.

Azt jóltudod hogy azzal pótkocsit nem húzhatsz.

Elemben rendsodrót, bálázót egyéb vontatot és fögesztet eszközöket vihetsz és itt jön

a képbe a farkaloda és a bála hordó üske (a bálába egy vándor világítást kell szúrni) ezeket viheted. Ha ezek az eszközök elegendőek neked akkor a zöld rendszám tökéletes.

De mivel a géped gyári így a piros rendszám is lehetséges az drágáb de azzal kocsit is húzhatsz. Az eredetiség visgánál akkor van gond ha nincs meg a régi forgalmi és rendszám de erre is van megoldás. A traktoról 1 üzemben tartóit kell irni valakivel és az kerül a forgalmiba hogy te üzemelteted amolyan szürke forgalminak hívják.

Valamint az oltájmer forgalomba hejezés is lehetséges a kora miat de ez körülményesebb. Tehát az a kérdés mire használod?

De a kérdésedre a válasz a legolcsóbb a zöld rendszám. Csak az üzemeltetési naplóját midég tényszerűen tehát a valóságnak megfelelően írdmeg főleg ha kövesúton jársz földúton nem lényeg.  

Előzmény: józsika1986 (7134)
Csaba16 Creative Commons License 2013.03.30 0 0 7135

Még 1 tapasztalatom van amit meg szeretnék osztani veletek.

Régeben beszéltünk a fűnyró traktorokal való közlekedésről.

A télen sikerült 1 et venem filéres árom elég jó álapotban.

John deere gyártmány.Elvitem a kpmesekhez és azt mondták hogy lehet rá rendszámot kérni mert elég nagy és a feltételeket is teljesíti. De elmodták hogy ha füvet nyírok az út mentén az nem közlekedés azt nyugotan csináljam továbbá belterületen a gyári kocsiján a levágot füvet vagy muka eszközeit szálíthatom ha kötök rá biztosítást ahoz nem kell rendszám. Adtak 1 igazolást hogy a gép a közuti előirásoknak meg fele és azt mondták ha akkarok a papiral kérhetek zöld rendszémot vagy pirosat is de a biztosító is a papir látán azonal kötrá biztosítást. Így fogtam a papirt kötötem rá biztosítást járok vele. Havat dúrni is voltam de nem szólt a rendőr 1 szót sem. Füvet hordok amúgy majd vele a nyáron meg bérbe nyírok. A füvet a terra dob kaszájával levágom a fűnyíró trakival meg behúzom az álatoknak.:)

józsika1986 Creative Commons License 2013.03.30 0 0 7134

Szép napot!

 

Egy kérdésem lenne már ha rendszámnál tartunk , az "M" zöldrendszámmal kapcsolatosan ,mégpedig a következő  nem épített hanem teljesen gyári eredeti állapotú 53 éves veterán Hanomag C220-22 lóerős Diesel traktorom a téma példaként,

ugye ennek gyárilag van oldalra szerelhető alternáló kaszája , nem 2 nem 3 pontos függesztő ,hanem speciálisan kimondottan tipushoz igazitva nem "gyorsan oldható" mint bármely 3 ponton elhelyezett munkagép hanem kb fél nap csavarkötésekkel "fixen " rögzítet főkonzolokkal van a traktor vázszerkezetéhez kapcsolva....

van rajta 3pontos függesztőszerkezet "de gyáilag 2 pontos" hidrauliikával...

vonófej nincs!!! tehát ebböl adódóan a vontatási része is kilőve... (hivatalosan)

kinézete mint egy rendes traktor hátul nagy elöl kis kerekek :)

farmtraktor lényegében, de közútra alakítva lámpák hátul szabványra cserélve (index-fék-helyzetjelző) ,gyárilag a féklámpa nincs benne a lámpatestbe...

max végsebessége (gyári adat szerint 19,8Km/h! még a 20km/h-t se éri el :D "papíron")

Na a lényeg amire ki szeretnék evvel kapcsolatosan térni,hogy ebböl adódóan megállapitható,az

 

"önjáró/magajáró szálastakarmány betakarítógép jelző" ?

 

az M rendszámmal vontatni nem lehet azt tudom...

 

mert ugye vannak olyan ótvaras traktorok ,hogy példaként emlitem:

az első felni össze vissza hegesztett már nem 8-as hanem 16-os van benne akkorát üöt és friss műszaki vizsgával dendelkezik a másikon fék nincs .... sorolhatnám ...(piros rendszámos lassú járművek)

 

és ez minden követelménynek megfelel a KRESZ szerint még tükröket kell raknom rá (gyárilag az sincs rajta) ,az olajfolyás megszüntethető de nagyon minimális egy szimering és a kipuffogótömités cserés...

de viszont:

üzermi/rögzítőfék,világítás,fényváltó,irányjelző/elakadásjelző,hátsó kerek piros prizmák,duda,szélességjelző(világitás 1-es fokozat),kormányszerkezet, rozsdamentes! stb.... Tehát a KRESZ-nek teljes mértékben megfelel....

 

egyenlőre csak érdeklődök ,hogy milyen megoldás lenne arra ,hogy a "legolcsóbban" forgalomba helyezni...

 

köszönöm a segitséget előre is  :)

 

Előzmény: Csaba16 (7129)
Csaba16 Creative Commons License 2013.03.30 0 0 7133

Hozzá teszem enek a rotakapa gyártók örülnek.

Hiszen az ő gyártmányaik mehetnek és az eladásokat növeli.

Sőt lehet hogy ők esetleg ezt kérték is szépen halkan hogy senki ne halja meg de ez csak feltételezés.

Tehát midenki ha teheti közlekedjen körül tekintően mert nem tudni hol áll 1 roszindulatú fakabát.

Sajnálatos ez hogy retegve kell ezekel a járgányokal közlekedni. :(

Egyébként én is emiat adtam el a gépemet mert már lesték mikor megyek vele ki a kapun.

És most vetem 1 terrát azal már nem büntetek meg pedig állítotak már meg vele.

 

Előzmény: Csaba16 (7132)
Csaba16 Creative Commons License 2013.03.30 0 0 7132

A jövőben ezért várható hogy jobban oda figyelnek a rendőrök az ilyen járművekre

mert ez az utasítás.Ez persze nem a teljes azonal országos akciót jelenti és területenként eltérő hogy menyire szigorúak lesz ahol még sokáig nem fogják piszkálni az embereket de ahol buzgó fakabátok vanak ott biztos sokan esnek áldozatul a szigornak. Sajnos!

Csaba16 Creative Commons License 2013.03.30 0 0 7131

Tehát a lényeg hogy lóvét húzanak le eről is.

Minimum a baleseti adót a biztosítás révén.

A rendszámokal meg súlyos 10 ezreket.

A dolog pikantériája hogy a szarv kormányos nem kap rendszámot.

A lentebb emlitet országok közlekedése más berendeszkedésű a rendszámokat a járások ombucmanyai adják ki és nem kell kpm meg ilyesmi ha az ombucman azt modja mehet akkor mehet és ezt a rendőr nem vonhatja kétségbe.

caterpillar20 Creative Commons License 2013.03.30 0 0 7130

Üdv! 4kerekű pannónia traktoromra lada váltót tettem az eleje teljesen fix, viszont a váltó farán lévő gumiágyas felfogatást meghagytam, de erölködésnél megmozdul.. szerintetek, ha ezt kicserélem fix felfogatásúra úgy jó lenne a dolog?

Csaba16 Creative Commons License 2013.03.30 0 0 7129

Ritkán írok a fórumra. Jobára csak olvasom.

Volt BM dolgozóként utána jártam enek a büntetéses dolognak.

Az hogy és milyen rangban szolgáltam az midegy de kapcsolataim révén utána jártam.

A házi készítésű gépeket ki szeretnék szűrni.

A négy kereküűeket rendszámozni kötelezik piros lasújármű rendszámal.

A maga járó muka gépeket ugy nevezet m es zödrenszámal kell elátni.

A szarv kormányos 1 tengelyes traktorok és rotaációs kapák a forgalomban kötelező

felelőség biztosításal résztvehetnek de csak a gyáriak. Valamint azok a házi készítésűek

amelyeket a biztosító biztosít. De a rendőr a házíkészítésű gépeket közlekedésre alkalmatlanak minősítheti és megbüntetheti akkor is ha biztosítva van. Enek az oka hogy nem rendelkeznek minőség tanúsítványa. Még a tescos gagyi roták is iso és tüv eu szabványoknak megfelelnek a könyvükben ez felvan tüntetve és ez lényeg.

józsika1986 Creative Commons License 2013.03.30 0 0 7128

Szép napot mindenkinek! :)

 

találtam egy ötletes dolgot :)

nem kívánom megvenni távol álljon tőlem :D

csak a kép végett osztom meg a linket :)

elég ötletes megoldás ,és szerintem könnyen is kivitelezhető :)

 

http://hotolo.lapunk.hu/?modul=oldal&tartalom=1181811

 

bala79 Creative Commons License 2013.03.30 0 0 7127

jonapot mindenkinek uj forumózo vagyok érdeklödni szeretnék van egy pancsi motoros 4k kistraktorom elektromos hütésel de át szeretném alakitani. ugy mint a sztár szimszon hutése ahogy van. tud e valaki ijen hutést eladoót.

Gokartos Creative Commons License 2013.03.29 0 0 7126
Szerintem ezt az aláírós dolgot nagyon sokan ellenezni foglyák,főleg olyan emberek akiknek csak egy gyári Rota kapájuk van(nehézkes rajta a világitást meg az irányjelzőt kiépíteni)mivel gyárilag nem rendelkeznek semmilyen,világító vagy töltő tekercsel amiről áramot lehetne levenni!Most ha belegondolunk ez megintcsak olyan dolog lenne mint a segédmotorra a rendszám!Vegyünk alapul egy olyan embert aki műszakilag nem egy zseni,és nem használja csak 1hónapban 2x a kerti traktorát,akkor is csak arra hogy elmegy a helyi takarmányboltba venni 100kg kukoricát a pipiknek az nem fog több 10ezer Ft ot azért kifizetni egy autószerelőnek vagy bárkinek hogy szereljenek neki lámpákat,meg irányjelzőket a Robijára,hogy eltudja vinni vizsgára,nameg plussz akkor még a vizsga díj!És nem egy ember van ilyen!Egyébként én támogatnám ezt a vizsga dolgot nem lenne rossz ötlet,de én inkább ha tehetném 4kerekű trakit vizsgáztatnák!Már akkor előnyösebb volna,a szomszédom úgyis jármü gépészeti teknikus,tehát állíthat ki nekem olyan papírt a vizsgáztató szerv felé hogy ő építette a trakit!
Gokartos Creative Commons License 2013.03.29 0 0 7125
Üdv!Nem akarok vitatkozni,senkivel,de olyan nincs a világon hogy milyen cipő van a rendőrön megbüntet-e vagy sem!!!Ha nem szegted meg a törvényt és nem követtél el szabálysértést akkor mi alapján büntet meg?Mit ír a jegyzőkönyvbe!?Nekem nincs rendőr barátom,de már 9éve hasznälok Kerti traktort 90%-ban közúton és Főútvonalon!9évvel ezelőtt vettünk egy vadi új 5,5Le Honda motoros rotát és Faterral csináltunk hozzá egy frankó fékezett Trabi kerekes futót!Ezt használtam 6évig és soha semmi gondom nem volt a rend őreivel!Fater egyszer vitte el kiért vele az utcából ami kb 500m és lekapcsolták a zsaruk és megbüntették 40ezer Ft-ra mert nem volt jogosítványa,de a géppel kapcsolatban nemvolt semmi kivetnivalójuk!Nyáron a halasnapok,meg a túristák miatt van nállunk egy csomó rendőr Szolnokról(lovasrendőrök,készenlétisek,motoros rendőrök és egy csomó újjonc),de még nem volt problémánk egymással!A Pannónia trakit 8hónapja használom szinte napi rendszerességel és még ezzel sem volt problémám,pedig volt olyan nap hogy eggyik városból átmentem a másikba egynap 2x ami 20-25km közúton lakott területen kívül!Nekem a trakimon van lábfék,vilägítás,irányjelző és egy gyári Lady autó utánfutót húzgálok!
Előzmény: T25 (7122)
kavicsos64 Creative Commons License 2013.03.29 0 0 7124

Benne vagyok , aláirom. Ha láttátok volna Szlovéniában milyen jármüvekkel mennek Lendva föutcáján a magyar zsaru több hátraszaltót ugrott volna helyben. Vagy Horvátországban a kivilágitatlan több munkaeszközböl álló sötétben közlekedő jármüvek hada vonul naponta a földekre mégsem szól érte a policia. Vagy Szerbiában csak a rendszám és a sárga forgó lámpa a kötelező és simán húznak három potkocsit úgy hogy az utolsón ülnek vagy 20-an mindeszt 30 LE-s IMT-vel. Romániát már meg sem emlitem a fék jármüvön nemnagyon van inkább csak macskakarom nevü vasdarab amit a kerék alá tesznek ha jön a lejtő és ezen csuszik egy kerék. Nagyából igy néz ki a környező országok traktor jelképes müszaki vizsgája. De ettöl sokkal durvább dolgokat is láttam, sőt hajmeresztő esetekkel találkoztam, a tulterhelés , vagy a gyerekek vezette traktorok stb.

Előzmény: T25 (7123)
T25 Creative Commons License 2013.03.29 0 0 7123

 ismerősöm szerint kellene írni a közlekedési miniszternek hogy hozzonak egy olyan kiskategóriát ami egy valamiléyen kis rendszám szerüséget kapna és pl 5 évente vizsgázna és csak azt kellene fizetni mint annó a munkagép felirattal közlekedett gépeket. biztos buknának rá a nagyokosok mert valamilyen pénzforrást látnának benne. de nekünk is jó lenne mert legalább legálisan közlekedhetnénk.

T25 Creative Commons License 2013.03.29 0 0 7122

próbáld ki de ha nincs valami jó ismerősöd köztük akkor sokra nem mész. én már próbálkoztam. amikor ott volt ismerős rendőr koma akkor mind azt mondta hogy áá mehetsz nem foglalkozunk az ilyen masinákkal. na de mikor ugy beszélsz velük hogy nincs ott az ismerős akkor benned is csak egy jól tejelő tehenet látnak és rögtön mondják a törvénykezést. hogy hát kell kötelező meg rendszám meg franckarika... annó én voltam bent Szolnokon a kpm nél és kérdezősködtem hogy mi van ha a rendőr megfog egy egyedi géppel. és akkor ott tájékoztattak hogy a rendőr jókedvétől függően dönt. az igazi jog szerint még gyalog se nagyon mehetel  a forgalomtól el nem zárt területen. akkoriban még azt mondták hogy a kecskeszarvú  semmi nem kell  na de azóta nagyon sokan letették a négykerekű gépeiket és ilyen kecskeszarvkormányosra váltottak  pont ezért hogy arra semmi nem kell. na most már ezeket büntetik  mert csak ezeket tudják megcsípni ugyanis mindenki azt hiszi hogy meg vesz egy robit hozzá köti a húzóskocsit és már csavelhat is. és tényleg úgy indul utra mint ha minden stimmolna. és a rendőrbácsi rávetődik. és tényleg jogos mert senki nem gondolná hogy milyen követelmények vannak. most őszintén ha mindenkit rávesznek arra hogy szerelje fel az ilyen kis mekedlijét lámpákkal meg fékrenszerrel szerintetek utána majd nem fognak valami mást kitalálni?????? de hogy nem . kb 8 éve még mikor kijártak a falukba müszakiztatni a nagy trakikat és nem fékpadra vittük az mtz-t hanem gyors 9 padlógá.... kuplung fék és átment!!!! akkoriban még emlékszem öreg bácsika trabi motoros trakival oda jött se rendszám se papírok befizette a vizsgadíjat és mivel nem indult be a trakija  hárman vagy négyen jól megtoltuk  fékezett egyet lámpákat kapcsolt és megkapta a rendszámot. és nem szaladgált terveztettni meg minden hülyeség. mindenhonnat csak a pénzt akarják leszedni. ezért van ez.

Előzmény: Gokartos (7103)
T25 Creative Commons License 2013.03.29 0 0 7121

na ebben igazad van csak szét kell nézni a you tubon orosz román cseh minden felé ilyen kis házilag tákolt masinákkal dolgozgatnak és fele ilyen jó állapotban sincsenek mint amit mi itt csinálunk. és nekik nem kell rendszám meg kötelező meg macskaszem.....  csak itt nálunk szarakodnak elnézést a kifejezésért.

Előzmény: kavicsos64 (7107)
T25 Creative Commons License 2013.03.29 0 0 7120

egyszer már szóltak de akkkor szerencsém volt már beértem a kapun. most elcsiptek

Előzmény: Dutrás-pisti (7110)
T25 Creative Commons License 2013.03.29 0 0 7119

viszont lenne egy kérdésem itt az idő a rotázáshoz és a rotám még nem teljes. olyan kérdésem lenne hogy a rotám nem röpsúlyos hanem kuplungos. de a ferodor lepattogot róla és nem tudom mivel ragaszthatnám vissza? milyen ragasztót használtok a ferodor ragasztására?

T25 Creative Commons License 2013.03.29 0 0 7118

viszont arra jutottam hogy ha tetszik ha nem le kell vizsgáztatnom a trakimat mert hát azért csináltam hogy használjam. és ha még kétszer ennyire megvágnak a fakabátok akkor abból a pénzből már le is tudtam volna vizsgáztatni. most felveszem a kapcsolatot a salgótarjánban valami vizsgáztató hellyel és neki fogok. kérek egy összeépítési engedélyt és utána jöhet a terveztetés a hegesztési minősítés stb. ma kiszámoltuk ha minden elsőre sikerül akkor 90 -100 ezer körül lesz.

T25 Creative Commons License 2013.03.29 0 0 7117

üdv mindenkinek. ma befizettem  a tanuló pénzt hogy eztán nem megyek ki utra csak gyalogosan akkor hátha nem kötnek belém.

studiod1 Creative Commons License 2013.03.29 0 0 7116

Terra Robi250t alapgep tehát csak a járókerékkel 5-600ezer, a kiegészítők meg szintén iszonyú áron.

Előzmény: kavicsos64 (7115)
kavicsos64 Creative Commons License 2013.03.29 0 0 7115

Ha megnézed az új kerti traki árakat még egy hátast is dobsz, terra, robi 250.

Előzmény: Poc2 (7113)
Bobo772 Creative Commons License 2013.03.29 0 0 7114

ÁÁÁ csak elírta 34500 akart lenni :-)

 

Előzmény: Poc2 (7113)
Poc2 Creative Commons License 2013.03.29 0 0 7113

Szerintetek ez a bácsi komolyan gondoolja az eladást?

http://www.jofogas.hu/hajdu_bihar/Robi_kapa_8_LE_8962346.htm

 

 

Vagy csak én vagyok eltájolva az árakkal?

pannonia p10 Creative Commons License 2013.03.29 0 0 7112
ÜDv
ha ezeknek megfelel a barkácsilt kistraktorom akk hajthatom közuton?
Előzmény: Gokartos (7105)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!