Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Helló! Lehet a szürö nem jó hozzá. Olyat kell választani amibe,ha a menetes lyukba belefujsz átkell jöjjön a levegö. Ugyanis a szürökböl is többféle van van amit az olajnyomás nyit meg az nem jó neked. A tartálynak magasabban kell lennie mint a szürő és a szivattyú.
Szép jóreggelt. A TZ4K heger 90 mm, NEM JÓ az M6-os ba. Adagolója a TZ4k belső, az M6-os külső. A csepel porlasztó kompletten jó bele. Amúgy jo kis gép, az olajzásra figyelni kell nehogy megragadjon. Egy nap 2-3 dl olajat megeszik a terheléstől függően. Kevesebbet fogyaszt gázolajból mint a nagy tesó. Ha jol van minden beállítva és izzítás is van benne, akkor az első rántásra ugrik. Két beherovka között jól kitalálták a csehek hogyan kell a Holdert "ellopni" a kapitalistáktól. A TZK forumon lehet adatokat olvasni róla, minimum 15 tipust gyártottak. Kerek csokoládé, szögletes csokoládé, mint a ponpon mesében. további szép napot mindenkinek.
Megcsináltam a hidraulika olajszúrőt.Az a gond vele, hogy bekötöttem a szívóágba és nem működik a hidraulika. Lehet, hogy fel kellett volnaelőtte a szúrőt tölteni olajjal ? Szerintem nem folyik keresztül rajta az olaj.Beesteledett és abbahagytam mára.
Hááát, nem tudom mit kezdjek vele. Amikor letették öntöttek a hengerbe olajat, de be van állva. Az adagoló fogasléce úgy szintén. Elvileg egy nagyon jó állapotú a motor. Még keresünk hozzá hengert, mert valahol van.
Helló! Jó messze, de már nem most hanem 8 éve. Az adagolót nemrég láttam újat valamelyik hirdetési oldalon. A vezérlése az adagolónak elég bonyolult ha a karon nagy a lógás ,vagy az adagoló fogasléce nagyon ki van kopva, ezeket azért irom mert sokszor azért nem indul a motor mert a lógás az oka,ez a motor ugyan is menet közben állandóan rángatja az adagoló fogaslécét, ezért preciz vezérlést igényel.
Üdvözlök Mindenkit!Köszönöm mindenkinek a sok jó tanácsot a Zuk váltóval kapcsolatban,és tényleg igazatok van hogy mindenféle képpen megkell támasztani a nyeles tengelyt!Ma szétszedtem az én váltómat és elmentem vele az esztergályos barátomhoz és arra a döntésre jutottam,hogy marad az én váltóm,aminek már megvan csinálva a felfogatás,meg hozzá a kis kardán,csak felújítjuk!Vennem kell bele 2db csapágyat meg 2db szimeringet.meg esztergálni kell bele 1tengelyt meg 2db perselyt!Nagyon egyszerű kis primitív váltó!Egy oldalon van a meghajtó és a meghajtott tengely és mivel a meghajtott tengely üreges így a meghajtó tengely benne van és siklócsapágyas csak eléggé megvan kopva és bevan rágodva,meg megis van egy kicsit hajolva igy esztergálunk bele egy újat!Ma néztem az 1es sebességi fokozat egy az egyben hajt,a kettes pedig gyorsító,többet fordul a hátsó hidat hajtó tengely mint a Pannonia által hajtott tengely!Majd készitek képeket!
Ahogy szemmel látható változás lessz teszek fel képet. Ma a pótkocsi vonórészéhez fűrészeltem egy darab vasat kézifürésszel 80-as munkahenger szárból, türelmes fűrészelés volt, röpke pár óra. Kellemes barkácsolást mindenkinek.
Egy Agrostroj M6-ot vettem meg, ami át van alakítva négykerekűre. Az átalakítás nem sikerült jól, és az idők kezdete óta áll. Én szert tettem rá szép reményekkel, de kezdek lehangolódni. Ma szereztem kopott v mintás TZK gumit, szedegetjük össze az eredeti alkatrészeit, és akarom visszaalakítani. Elvileg mindene megvan. Majd lesz egy eladó targonca kormányozható hidam, csak rá kell rontanom lángvágóval. Olyan 6 mázsára saccoljuk a súlyát! :))
Nagyon baráti volt az ára, de ez a jó viszonyunknak is betudható.
Ez miatt dobtam fel témába a diesel trakim eladását.
Ez a legöregebb tzk motor 6 LE-s, 550cm3 kb, állandó fordulatú, terhelésre önműkődően ad gászt, semmit nem lehet benne kiváltani különleges az olajzó rendszere, kétütemü száraz karteres diesel, az elökamrát fecskendezi és ide lehet izzitó gyertyát rakni bele. Nekem is volt ilyen kidobtam, mert alkatrész nincs hozzá, hacsak szlovákiában nem lehet venni hozzá. A pannoniát megveri erőben, a fogyasztása szerény. Ha jó eröben vagy kézzel is életre lehet kelteni de kell hozzá az izzitás.
Szia.Köszi a dicséretet.A talaj munkám kb olyan 600 öl lesz szántás ha birja, vetés sorközmüvelés krumlit vetéskor be takarni és töltögetni nagyjából enyi lenne.A tengelyt meg tudom támasztani önbe álló csapágyal amin van rögzitö csavar ami a tengelyt szoritja csa ahoz szét kell szedni és a burkulat is el dobható lesz utána de idövel meg kellene csinálnom.a hatóság meg ha kavar(papir sincs)akkor fel állok vele a futóra és a haver kiviszi a telekre.Majd a tiédröl is jó lenne pár kép.
Üdv! Mindenképpen támaszd meg a nyelestengelyt mert ott csak egy csapágy van és még a lánc is felfelé húzza. Nagyon hamar csapágyas lesz. Tapasztalat...
Üdvözöllek, Én csak anyit tudok hozzáfüzni, hogy a helybeli szaki aki kertek szántásával foglalkozik az már így megtámasztotta a nyelestengelyt az ujonnan építatt gépén. Én ebből kiindulva döntöttem el,hogy érdemes. Neki is pannónia hajtja. Nekem a csapágy fogja a helyén tartani a lánckereket kivül, belül a borda vége támasztja meg.
A lehető legmaszívabbra szeretném megépíteni, hogy még a hatósági személy is biztonságosnak tartsa a közuti közlekedésben, és a kötelező biztositás megléte esetén ne keresgéljen, hogy mi miatt tudna megbüntetni.
A trabiváltót ha nem támasztom meg akkor az okozhat gondot?Lánc hajtás van és a tengely végére felkellet hegesztenem egy 8-as csavart a fogaskerék rögzitése véget hogy ne szaladgáljon igy már macerás is lenne a támasztás csapágyal.
Nem kell nagy ügyet csinálni belőle, egy 4 mm lemez négy csavarral, felcsavarozni a peremre a közepébe ahol a nyeles tengely kijön egy csapágy házat felcsavarozni rá és ennyi .örök élet.
Ha úgy tudod megoldani a váltó hajtását, hogy pont szemből akkor teljesen más erő hat a nyelestengelyre, mint ha oladalról a lánc "húzza". Gondolom ebben egyetértünk. Nem szerncsés a trabi váltót sem támasztás nélkül lánccal hajtani, annak ellenére, hogy a trabi váltó nyeles tengelye, gyárilag nincs megtámasztva, de a szemből érkező csavaró és nem oldalra húzó erő miatt másak a tengelyés a csapágyak terhelései. A zsuk váltó nyeles tengelye, csak egy csapággyal rendelkezik, mögötte a fogaskerék "támaszt", így ha szemből is van hajtva, akkor is érdemes valamilyen módon kitámasztani, hogy némileg központos legyen.
Egy 5.5hp viszintes tengelyü motor egy RK-5b-röl vettük le hogy teszteljük az erőt ha elegendö akkor ilyen de ha nem akkor nagyobbat kell rá vennem lóeröbe.
tudomásom szerint a Zuk váltó is elvi felépítésében olyan mint az Uaz vagy épp a lada váltó... tehát a nyelestengelyt 1db csapágy tartja!
és idővel a csapágyat kikészíti.....
Tehát érdemes megtámasztani a tengely első részénél az "illesztő" csapjánál ami gyári helyén a főtengelybe lévő csapágyba megy! tehát ott is két helyen van támasztva csak két külön egységen és a kettő "ér egyet"
ellenben a trabant váltó az jobb ilyen téren ,ott mind két végén csapágyazott teljes hosszúságú átmenőtengely ott nem igényel egy kisebb nyomatékú motorrol lánccal meghajtva :)