Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
A trabiváltót ha nem támasztom meg akkor az okozhat gondot?Lánc hajtás van és a tengely végére felkellet hegesztenem egy 8-as csavart a fogaskerék rögzitése véget hogy ne szaladgáljon igy már macerás is lenne a támasztás csapágyal.
Nem kell nagy ügyet csinálni belőle, egy 4 mm lemez négy csavarral, felcsavarozni a peremre a közepébe ahol a nyeles tengely kijön egy csapágy házat felcsavarozni rá és ennyi .örök élet.
Ha úgy tudod megoldani a váltó hajtását, hogy pont szemből akkor teljesen más erő hat a nyelestengelyre, mint ha oladalról a lánc "húzza". Gondolom ebben egyetértünk. Nem szerncsés a trabi váltót sem támasztás nélkül lánccal hajtani, annak ellenére, hogy a trabi váltó nyeles tengelye, gyárilag nincs megtámasztva, de a szemből érkező csavaró és nem oldalra húzó erő miatt másak a tengelyés a csapágyak terhelései. A zsuk váltó nyeles tengelye, csak egy csapággyal rendelkezik, mögötte a fogaskerék "támaszt", így ha szemből is van hajtva, akkor is érdemes valamilyen módon kitámasztani, hogy némileg központos legyen.
Egy 5.5hp viszintes tengelyü motor egy RK-5b-röl vettük le hogy teszteljük az erőt ha elegendö akkor ilyen de ha nem akkor nagyobbat kell rá vennem lóeröbe.
tudomásom szerint a Zuk váltó is elvi felépítésében olyan mint az Uaz vagy épp a lada váltó... tehát a nyelestengelyt 1db csapágy tartja!
és idővel a csapágyat kikészíti.....
Tehát érdemes megtámasztani a tengely első részénél az "illesztő" csapjánál ami gyári helyén a főtengelybe lévő csapágyba megy! tehát ott is két helyen van támasztva csak két külön egységen és a kettő "ér egyet"
ellenben a trabant váltó az jobb ilyen téren ,ott mind két végén csapágyazott teljes hosszúságú átmenőtengely ott nem igényel egy kisebb nyomatékú motorrol lánccal meghajtva :)
Lenne egy kérdésem!Mindenféle képpen megkell támasztani a nyeles tengely egy csapágyal,ha láncal hajtatom meg a váltót,meg a nyeles tengely tövére teszem a lánckereket!?Gondolok itt a Zuk váltóra!Az eggyik ismerősömnek Simson Stár blokk hajt meg egy Trabi váltót láncal és neki sincs megtámasztva a tengely!Igaz a Zuk váltónak jó hosszú nyeles tengelye van és ha annak a végére teszik a lánckereket akkor érthető hogy megkell támasztani mert elhúzza!
Remélem mihamarabb lessz valami konkrét,mert el sem kezdem összerakni amit elképzeltem.Nem szeretném szopatni magam.Sok meló és lóvé menne veszendőbe.Én is kérdeztem az ismerős helyi közeget,azt mondta ha nem járok be vele ungot-berget mehetek nyugodtan.Gondolom ez alatt a főúton való közlekedést érti.Nade nem csak ez az egy rendőr van a világon,azok meg szopatnak ahogy akarnak.Úgy olvasgattam páran utánna néztek de eléggé ködös az egéssz.Bár ahogy ez az ország halad tuti megszivatnak minket.Bocs de eléggé borúsan látom a jövőnket.
Köszönöm a tanácsodat!Azt hittem hogy megbízhatóbb a Zuk váltó mert elég sok kis háztáji teknikába az van beépitve!Az én váltómnak lényegébe csak 2szimering meg 1csapágy híja van! Amúgy működik,meg működött is és átalakítás nélkül mehetne vissza a helyére!A ZSuk váltót meg hogy betegyem kell alakítani(felfogatás...stb)csak mostmeg már ráadásul le is van festve!Már sajnálnám megbojgatni!
Én is pont az végett mondom hogy "vigyázz" mert ha sok munkával csinálsz belölle egy jo kis gépet aztán elkezd betegeskedni az piszok idegesitö lenne. A trabi válto sokkal tartosabb mint a zuk mégis szereztem belölle egy tartalékot mielött megépitettem a kis gépemet.
Igen 2kar és nem váltókar!Azért gondoltam volna csak a váltócserét mert a mostani váltómnak sajnos nem tudom az eredetét és ha esetleg megadná magát akkor,alkatrészt sem tudok hozzá venni!Jelenleg most ott tartok hogy kellene bele 1csapágy,meg 2db Simering,de 3000Ft ért vétek lett volna otthagyni szerintem!
Szia.Egyenlöre csak a kövesuton mentem vele meg az udvaron eg párkört,de kezesnek tünik könnyen fordul a sebesség fokozatok is jónak tünnek a földön még nem tudtam kipróbálni pedig idéglesen csináltam rá lemezböl ráfot de esik állandón.A futót amit kaptam azt barkácsoltam a gép után még a fék hiányzik rólla mindig de fog kelleni mert 4 dikbe szedi a lábát is mivel a szabadonfutó nincsen lehesztve nincs motorfék.A borkolatokkal foglalkozok szereztem lemezt hozzá ingyért.a nagy lánckerékre a nyelestengélynél már megvan ami a leg nehezebb szerintem még az ékszijat akrom meg a kis fogaskereket leburkolni na meg két sárvédö is kellene.Röviden enyi.Na meg ez a rendör mizéria kezdi elvenni a kedven az egésztöl.Egy párkép készült.