Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Megmondom őszintén ,ha csak ennyi gondja van akkor igen ,csak ugye nem látni bele :///
lehet ,hogy csak amit előzőleg irtam,a hézagolás, de rosszabbik esetben kopott a kúpkerék és a tányérkerék...
Rábeszélni se akarom,de eltántorítani se :/
én simán megvenném ha lenne rávalóm ...
15-ezerért megérné,még akkoris ha esetleg kopott az emlitett alkatrész mert méhecskében általában szokott lenni ilyesmi "ami még megvan a készletböl:("
amúgy 25-30e alatt nem nagyon találni Uaz hidat! (keresgéltem régebben én is... )
Üdv! Valakinek nincs képe, 3 pontos felfogatásról? Ma elkezdtem megcsinálni, 2 alsó kar kész de azt nem tudom, milyen magasságba legyen a 3. pont? na meg persze a szög. Valami méretezés nem létezik vagy valami ami után el lehetne menni?
ha jó a sejtésem és az aminek látszik,valószínű nagy a foghézag a kúp és a tányérkerék közt ...
ki kell hézagolni kúpkerék felöl és elvileg ez a "holtjáték" megszűnik... egyúttal ajánlatos átnézni a belső csapágyakat is,és a simmeringet kicserélni ...
(Uaz diffit még nem szedtem szét Ladáét már igen elvében nem sok különbség lehet közte)
A gyári felfogás szerint, a tapasztalatom meg az, hogy a mig a tartálynál volt a szűrö addig nem gyöztem a szivattyúkat cserélni, amióta a szivattyú elé van rakva, azóta nem cseréltem egyet se és üzem zavar sem volt.
150000-350000ig az alkatrész nem drága hozzá az agrobironál . Ezek a trakik egymással csereszabatos alkatrészböl vannak, két kerék és négykerék hajtást is szabadon lehet variálni . mehanikus kardán hajtás lehet középen vagy az elején.
Igen tudom hogy jobb lenne úgy,csak sajnos nem találok ilyen autót.Vagy drága,vagy túl nagy köbcentis,vagy hiányos,vagy túl messze van. Igazából ez azért lenne jó mert ez teljesen komplett motor,tehát ugyan azt adja hozzá a srác,amit egy papír nélküli autóból én is kiszerelnék,meg azt is fel ajánlotta,hogy ha megveszem segít bele építeni a kistraktorba is,ami nagyon nagy segítség lenne,én nem is értek annyira a dízelhez,ő meg keni vágja.Ahogy számolgattam szerintem 150 e Ft-ból kijönne az egész gép cakk pakk,a munkaezközöket meg már viszonylag olcsón meg tudnám csinálni.
Kavicsos néztem 3011et,nem rossz alternatíva,bár járok olyan helyeken ahol ez is nagy...azért kösszi.Amúgy mit kóstál egy ilyen gép?Most tépnem kell,további szép estét.
Tilla! Igazad van a gyári trakival kapcsolatban.Jobb is szebb is meg drága is.Motorom,váltóm,kuplungom egyéb kiegészítők,apró kütyük vannak bontásból,némelyikből 2-3 db is.3 verdát dobtam szét,mindből maradt valami és passzolnak egymáshoz mert VW konszern mindegyik. A fő alkatrészek megvannak.Ezért gondoltam saját építésre,meghát a kihívás:-)TZ4K és a többiek működésképtelen állapotban is 250 000 és általában nincs hozzá semmi tartozék.Emellett elég korosak,ismeretlen előélettel....Vw-nél drágább alkatrész árakkal...és még ahhoz is kellene készítenem homlokrakodót.Szerintem így olcsóbban jövök ki,heggeszteni tudok,esztergélyos-marós cimbik vannak:-)
Sorhatos fönök igen nagy fába vágod a fejszédet, difizáras hid az koriózum, kevés jármüvön van. Toyota landcruizer, stár 266, terepes robur. Bele épitésröl visszáb már volt szó, nem nagyon fér el a hidak házában. A 3011-es zetort inkább ajánlom, ha a lánctalpas változathoz megveszed a lehajtásokat keskenyebbre épithető, a motor erő is változtatható szinte nagyon tág határok között .
Alváznak van magasraktári polc áthidaló i gerendám/2,5 t bírt szintenként/.Hidraulikához vannak 5 t-s Still targonca munkahengerek a hozzájuk való szivattyúval.Ez már egy elég erős hidraulika rendszer,emeli a gémet,billenti a pótot.Amire kell nekem arra elég.
Üdv.Szerintem meggondolandó hogy építesz vagy veszel egy kistrakit .Természetesen ha hobi bol csinálod az teljesen más dolog.Javaslat ha minden áron építeni akarsz: Nézz körül a piacon forgalombol kivont auto után ,ez olcsobb mint 100e ,ki tudod probálni szétszedés elött és nem ée meglepi több napi munka után.Ha kész vagy mindennel neki esel flex -el aztán leadod a maradékot a méh telepre és jön vissza valami apró pénz.Ráadásul még sok kis aproság van ami építés közben fel lehet használni,vagy tovább adni.Szerintem csak a motorért nagyon sok a 100e ft.
Tervezek építeni egy törzskormányzású gépet,kb TZ4K méretben.Lenne rajta homlokrakodó is,meg 3 pont felfüggesztés és egy egytengelyes billenthető 1-2 tonnás pót is.4x4-re szeretném,zárható difikkel.Kérdésem az lenne,hogy milyen hidakban gondolkozzak?Olyan kéne ami strapbíró,olcsó,difizárasra alakítható.Motorja 50-75 LE között lenne,saját váltójával kuplungjával és valami irányváltóval.Válaszokat előre is köszi.
A segítségeteket szeretném kérni, örököltem egy Honda 600Y kistraktort, de nincs hozzá semmilyen dokumentáció, azt szeretném megtudni milyen motorolaj való bele illetve a váltóba milyen kell és ott hol kell lennie a szintnek mert ha benézek a kis lyukon akkor a szint jó mélyen van lent. illetve a difibe milyen olajat kell tölteni. Rendesen hadba van állítva mert vannak hozzá szerszámok tehát rotálásra szántásra használnám. Ezekhez létezik leírás vagy egyéb dokumentum?