Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
egy új nyakas szelep és már jobban is emeli a tárcsát. csak azt nem tudom hogyan légtelenítsem a munkahengereket? nincs rajta légtelenítő csavar. már próbáltam hogy megtágítottam a munkahenger felsőrészét de csak az olajat ereszti de csak levegős marad. esetleg valami jó trükk ? tik hogyan szoktátok?
Én tudnék segiteni de csak elméleti oldalon. Nem tudom hol laksz, az lenne a legjobb ha át jönnél és megnéznéd az enyémet, és lemérnéd az alkatrészeket és lefényképeznéd. Visszább ott van a kisfilm arrol látható néhány alkatrész.
Mit gondoltok 6-lovas honda álló motor Lada váltó + uaz felező hátsó-első kerék hajtás Ékszijtárcsával adja át a hajtás a lada váltónak! Kis platos csettegő szerűség akar lenni. Szerintetek lessz valami ereje a csettegőmnek?:) Vagy milyen motórt raknátok a helyembe , meg amit könnyű össze hozni a Lada váltóval?
üdv! nekem kétszer 24 centit fog az ekém. igaz 25 cm mélyebre nem tudom tenni mert a mélységhatároló kerék nem tud többet mozdulni. de nem is szoktam max 20 cm re legtöbb helyen fák közt kell mozogni és 20 cm alat már olyan gyökereket fogok hogy volt mikor a féltengelyemet tépte szét. de a tied pancsi motoros. szerintem annak is vinie kelene egyszer 24 cm-t hány mázsa van a hátsó keréken???? nekem is ezzel volt a gond . most már 100 kg a két keréken a súly + 270 kg az ülés alatt +magyam 105 kg-mal. tehát csak a hátulján több mint 5 mázsa van. és még ha kicsit lágyabb akkor így is meg meg kapar. de most már nyugodtan tudok vele szántani.
Még annyi ,h a jófogáson és az aprodon is vannak hírdetések csörgess meg párat hátha van alkatrész is eladó nem mindíg irják ki. Én is így szoktam alkatrészekre vadászni és van ,h bejön.
Üdv! Aki lovas ekével szánt mennyit szoktatok fogatni vele? Én ahogy mértem az eke vasat 24 centit lehet fogatni vele maxon, de nekem az sok, megállítja a vasat, pedig nem kicsi a gép se meg súlya se és csak rug vág (homok földen is). Lehet elég lenne egy olyan 15 centi?
Egy közbetét darabbal mondjuk 10mm kazán lemezből csak az öninditó lehet gond mert a lada váltóharang nagyobb mint a kispolskié és emlékeim szerint a kispolák öninditó a váltóharangon van felfogatva .az az igazság látni kellene élőben mert kicsit régen csináltam már ilyet úgy 15 éve .
ja ja ezért írok le mindent mert én is örültem volna annó ha valaki segít pár szóval. nem kellet volna anyit potyára hegeszteni és utána le vágni. tudod az a legnagyobb pocséklás. a drót a co2 gáz az áram stb.
üdv! holnap jön haza fönököm és próbálok kérni előleget ha sikerül hívlak és megbeszéljük. az a gond csak hogy 21 edikén indul ki a hízóm és akorra már megrendeltem a dokit hogy rakja be és arra is tartogatnom kell egy ki pénzt. rá adásul mielőtt írtad hogy el akarod adni a barit pont le beszéltem a tiszaszentimrei állatorvossal. lehet hogy ismered is. Lőrinc doktor nála tartottam le 3-4 barit. de már csak május elején lesz nála. tehát ott is visza kel mondanom legalább egyet. ha sikerül pénzt szereznem holnap hívlak. üdv!
Igen köszönöm a választ értem. Énis előszőr magasra tettem az ekén a 3. pont felfogatását de lejebb kellett venni, sokat tapasztal az ember a saját bőrén. ;)
ja bocs én most a fügesztő karokat írtam a harmadik pont még rövidelem is. bele kell toldanom mert a tárcsánál nagyon orra húzza és a hátsó tárcsa tag nem éri a földet. az szerintem nem lényeges mert úgy is magad gyártod hozzá a tartozékokat és olyanra méretezed amilyen a géped. de legalább olyan hoszant érjen mint a két alsó karod. úgy képzeld el hogy a traktorom is háromszöget alkosson a három pont és a eszközön is. remélem érted hogyan gondolom.
nekem 50 cm az előző trakimon kb 30 cm volt és nem volt jó vagy nem emelt elégé magasra vagy nem engedte le rendesen mindig álligatni kellet a két függesztő orsót. ja és a lényeg mikor szántottam mindíg tenem kelett egy 17 cm toldást mert az ekét mindíg ki emelte. mert nagyon lefelé lógot a fügesztő karok. és agogy elindultam ki emelkedett a földből.
nekem is van ilyen kecskeszarvú gépem de utálom. egyszer eldobott azóta csak vész esyetén veszem elő. na meg sokkal nagyobb kihívásnak gondoltam egy ilyen négy kerekű gépet össze hozni. őszre szeretném már 4*4 re megoldani. csak egy kissebb difi mű kelene mert az első féltengelyek benne vannak csak a hajtást kell elvinem odáig. de most vennem kell egy nagyobbat és most nem igazán tudok erre költeni.
na ja .az összes maszek pénzemet szerszámokba meg szerszámgépekbe fektetem. az esztergám egy kis PITLRE tipusú az országban szerintem ez az egy van. nem nagy egy 125 ös tokmány van rajta és 350mm max hossz befogás. de amire nekem kell arra elég a nagyobb cuccot úgy is esztergályos komámhoz viszem.
nekem is feszítőnek ezek a képek ekég régiek most a fügesztőorsóim az egyik mtz feszítő a másik forrás vegyszerező lengés gájtlólyának a feszítője ami 18.as menetel van és acélból készült. a két összekötőt ki akarom cserélni 16-os feszítőkre aminek a menetes részét én esztergálom ki.