Na, ilyen sem volt még: megérkezett az értesítő, hogy csomagom jött. Rohanok a postára, ott meg közlik, hogy jöjjek vissza hétfőn, mert a csomag még nem érkezett meg. Akkor mi alapján küldik az értesítőt???
Nekem megjött, még múlt hét pénteken! De volt olyan, hogy előbb itt volt mint az emil! Igaz én csomag érkezés után 1-2 napon belül fizetni szoktam a csekket! Sztem megérkezik nemsoká Nektek is!
Sajnos én is így vagyok a csomagokkal.Én már kezdem azt hinni,hogy a számla befizetési sorrendje is számít!Például amikor az első csomag ahogy megjött,még aznap feladtam a csekket.A második csomag a kiadástól két napra itt volt...Utána csúsztam a csekkel,a csomag mostmár heteket késik.Több hetet!
Igen abban lenne a dacia,kössz hogy irtál legalább tudom hogy másnak se jött még meg a 6-dik csomag és nem idegeskedeg hiába pedig sokat lehet vele van úgy hogy nekem 3-án megjön a csomag másik hónapba meg 15-én,még nem volt olyan hónap hogy ugyanazon a napon jött volna meg!
Erről a Moszkvicsról az jutott eszembe, hogy kábé 12 éve egy évfolyamtársam öcséék vettek egy ilyet (mármint igazit) minden papír nélkül valahol a II. kerületben húsz rongyért, és arra használták, hogy a ki hegyi utcákban ralizzanak vele. Végül egy idegen kertben kötöttek ki, lebontva pár méter kerítést... Azt mondták, még így is megérte :) Írtam egy rövidet a Dákóról, ha valakit érdekel, itt találja.
A DeAgostini lap reklámjában mindenut az eredeti "IST-modells" modellek szerepelnek. Sok embert ismerek akik megveszik a "Автолегенды СССР" kiadást és hozzá ugyan azt a modellt csak az eredeti IST-től.
Nem azt mondom, hogy mindegyikből kettőt vegyél, hanem vagy egy járgány lenne amin gyakorolsz, vagy amit át szeretnél alakítani abból veszel még egyet! Aztán, ha a Te általad készített makett jobb lett mint az eredeti, a régit el is tudod adni. (Csak ne úgy mint a vaterán: 1500-ös lada, oldalára ráragasztva(!), hogy tűzoltóság, 4000ft) A reklámos átveréssel viszont igazad van, ott valahogy minden sokkal szebb, mint amikor a kezedbe kerül. Túl szép sajnos, hogy igaz legyen, de összességében, beleértve a hibákat is ennyit megérnek a járgányok. (plusz újság, de azt inkább hagyjuk)
Már akinek persze.Én ugyanis nem vagyok dagadó pénztárcás ahogy gondolom Te se ahogy itthon manapság már senki se.Igy ha tehetném én is kettőt vennék mindegyikből hogy az egyiken gyakoroljak.Nem is vártam csodát mivel tudtam hogy ezek nem teljesen ugyanazok a modellek lesznek mint amiket a neten is láttam csak pl kurvára elszomorodtam mikor a Retróautok reklámjában láttam a GAZ terepjárot amiben éppenhogycsak de látszik hátul az üveglámpája és mikor kaphato volt akkor meg két festett prizmára emlékeztető pötty volt a lámpája.Ez azértfélrevezetés.Bár persze a reklámban biztos az eredeti igényesebb modell volt mert ugye valahogy el kell tudni adni ezeket a járgányokat és ez hogy megy a legkönnyebben?Reklámfilmben minél szebb valami........
Ennyi pénzért ne várj csodát! Igen, bosszantó a festékcseppes lámpa, a sorjás műanyagok, a kacsázó kerekek, de mint Wasy is írta (és csinálja) egy "kis" munkával fel lehet ezeket a maketteket emelni egy magasabb szintre és így számodra is értékesebb lesz. Tudom, nem mindenkinek egyforma a kézügyessége, de tanulópénznek 2000ft sztem nem sok.
Egyszer bementem egy modellkereskedésbe és megmondtam hogy mennyiért tudok hozni Vektor-modells Ikarust úgy hogy nem sokat kerestem volna rajta, és csak sziszegtek meg hörögtek :) Mondjuk nem a magyar pénztárcához méretezték ezeket az tény. Szóló Ikarust átszámítva 54 000.- Ft alatt még nem láttam. Talán a gyártótól be lehet szerezni 30-40 ért de még arra is húznák a szájukat.
A modellkereskedéseket megértem hogy méreg drágák, mert nagy rezsit kell fizetni, havonta meg kell élni valamiből. Én is vállalkozó vagyok, tudom hogy milyen pénzek mennek el üzlethelyiségre, rezsire és folyton csak emelik az árakat. Aki aukciózik annak viszont minimális költsége van, mert otthon is tudja csinálni. Egy kereskedés ha hozzájut pl. 5000.- ért egy modellhez, legalább 10 000.-ért kell hogy adja különben bukóban van. Szerintem az a baj inkább hogy más, aki viszont nem ebből él és nem tart fenn boltot, az is ilyen haszonnal adja, és ez nem korrekt. Ez a véleményem. Én pl. fix árrést teszek minden modellre, emiatt ha olcsóbban szerzem be akkor annyival olcsóbban is adom. És inkább szenvedélyből csinálom, nem a pénzért.
Eleinte én is ugy voltam vele hogy majd kettőt veszek mindegyikből hogy az egyiken a lámpákat megcsinálni de miota nincs állásom - 2009 szept - nem engedhetem meg magamnak.Igyis örülök hogy még egy darabig be tudom szerezni őket mivel volt tartalékom és remélem addig az állás dolog is megoldodik amiből tovább gyüjthetem.
Ugyhogy bár elvileg csak a Ladábol van még egy darab de az kivétel.
A belső kidolgozás az engem nem nagyon szokott érdekelne mert nálam az lényeg hogy egy auto tetszen szép legyen a belső nálam mindegy hogy megcsinált vagy fekete az egész de a lámpákra nagyon allergiás vagyok.Mondanom sem kell mikor a Pobeda-t megvettem azt hittem utána kibaszom mert mondom szar festett lámpák és igyis a jobb oldalin alig volt ilyen rozsaszines szin ugyhogy......Az nem baj hogy megkülönböztetik az igényesebb modellektől de ez a lámpák változása nélkül is eléggé észrevehető........És ebben is csak az idegesit hogy elől meg tudják csinálni hogy egy kis sárga pöttyet odaforrasztanak de hátul........
És javaslom, hogy 1 modellből vegyél kettőt, és ezen kipróbálgathatsz mind ötletedet. Gyakorlatilag nálam a kispolák és a trabi a bétateszter verda! ;-PPP
Ohhh... nem ecsettel... az csúnya :-))))) Hát hogy néz az ki! Anyagában... hogy átlátszó legyen és sárga :-))))). És ha minden jól megy működnie kell az ötletemnek, melyet ha hiszel ha nem, a két éves gyerekem ajándéka miatt jöttem rá!
Hát ilyen lámpafestéseket én is csinálnék nekik csak nincs olyan vékony ecsetem és nemtudom melyik a legideálisabb festék azonkivül meg félek hogy elcseszném és csak rondább lenne mint volt és még egyet nem akarok ezért mindegyikből venni....
Na látod, én pont ezért kezdtem el gyűjteni a lebutított változatokat, mivel szeretném a kreativitásommal felturbózni a modelleket. A hátsó piros lámpák tökéletes besárgítására úgy néz ki, meg van a megfelelő módszerem :-))))))))
Szóval: Műszerfalat csinálok, a hiányosságokat pótolom, ha kell átfestem az "anno használt" eredeti színekre stb...
És ha ránézek elmondtahtom, benne van több tizen órám, rengeteg agyalásom, és így már tényleg az ENYÉM... EBBŐL CSAK EGY VAN!
Ami a hátsó piros lámpát illeti, ez is csak azért van, hogy ezzel is megkülönböztessék az újságos verziót a gyűjtői változattól, ez minden modellnél így van. Ha megnézed a német oldalon, ott a gyűjtői változatnál rendben van a hátsó lámpa, és világos színű a kormány és az ülés, míg a linkelt képeken a teljes belső fekete.
Ki miért kezdte el gyüjteni a Retróautókat?Az ujság a modell a kettő együtt?
Én nálam is - mint gondolom a legtöbb embernél - a modell volt a fő mérvado amiért elkezdtem de még azért is szeretem mert nem elég hogy egy szép modellt kapok az ujság mellé hanem az ujságban megtalálok minden informáciot az adott kisgépről és egy csipet történelmet is ami a kedvenc tantárgyam volt általánosban.Ezenfelül ugyebár a Retróautok egy olyan téma ami a valoságban is elkápráztatja az embereket régiségével és mégis azzal az élménnyel hogy egy darab történelmet látunk ami még mindig működőképes és jo állapotban van.Ezeknél a modelleknél is ez a helyzet kivéve hogy itt a mi kezünk szolgáltatja a kerekek gurulását.Én szoktam néha velük játszani 25 éves létemre.A minap is leszedtem a kispolákot a Wartbit a Polonezt meg a Nivát és az M24est aztán GO:):)Azonkivül mondjuk az ára lehetne alacsonyabb de sajnos szerintem az a minőség rovására menne azonkivül meg van amit nem nagyon lehet áron alul adni.Még mindig jobb egy ilyen modell mint - ami pár aproságban más ugyan - de különbözik és 4000-6000 körül mozog az ára.Azok is bár nagyon szépek de nemnagyon van olyan köztük amelyiket ennyiért beiktatnám.Viszont ez a mellékletes széria jo mert igy a kisebb pénztárcájuak is beiktathatják:):)
Nem sirni akarok mert örülök a modelleknek de elől nem hiszem el hogy tudtak külön index sárga lámpát csinálni neki hátul pedig mindig csak piros lámpa van.Mondjuk még igyis örülök neki mert jobb mint a festett de akkor is....
Hát nem rosszak ezek a német modellek de nem értem hogy a kombi trabinál meg tudták csinálni a hátso lámpákat piros-sárga párositásban a kék sedan változatnál már nem tellett erre?
Ja valoban odabasz a ponyvás Barkasz és a ferdén lógó kipufogo.Állat.Elképzelem a nagy füstfelhőt amit hagy:):)