Ja,és a Hiydronic II.-nek ugyanaz a bekötése mint a D3W Z-nek,csak a csatija más de az nem nagy ügy cserélni/átalakítani kell csak! Arra figyelni kell,hogy milyen a kazán vezérlőegysége a CAN(MAZDA)-BUS-os nem jó,mert nem fogjátok tudni elindítani! A régebbi ötös kazánban is van olyan pl. Mazdáé....
Sziasztok! Itt vagyok.......,csak lapátoltam a havat,hogy géphez jussak.....).). Belehet tenni az ötös kazánt a hármas helyére,csak akkor a 3-as kazán üz.pumpáját is cserélni kell,mert az 5-ös kazán pumpája kell,hogy a helyére kerüljön az ü.a.-g mennyiség miatt! Az ötös kazán vezérlőegységéből kijövő zöld vezetéket kell a pumpa egyik pólusára kötni(jó a kasznin lévő vezetékköteg is úgy ahogy a folytatásban leírom),a másikat meg a kasznira/testre (a polaritás tök mind1) A többi szál megegyezik,a kasznin lévő csati 2db zöld vezetékéből azt kell elcsípni amelyik nincs szemben az ötös vezérlő zöld vezetékével,majd a pumpánál kimérni egy próbalámpával,hogy melyik lesz az ami csatlakozik az ötös kazán zöld vezetékével... Utána adni neki testet,és ez a része kész! A vízszivattyú tök mind1,hogy hová rakod,csak NE a vízkör irányával szemben legyen a nyomó oldal(!),lehet az a motortérben is! A hőgombáról jövő vezetéket kell megcsapolni és egy 4-lábú relé indító száljaként alkalmazni...,ami a szivattyút indítja. Gondolom a relé bekötése nem okoz problémát!? Az ötös kazán nagyobb mint a hármas,de feltehető a hármas helyére! A vízkör a következő: kazánnál lévő alsó alucső ami a motor felé megy az az előre menő!!!! A másik össze van kötve egy gumicsővel gyárilag,az a ráfolyója a hátsó radiátoron keresztül. Hosszú volt így leírva,de nem olyan bonyolult... Jó munkát! balu
Szia Koszi a valaszt, szoval akkor ha jol ertem eleg lesz osszekotni a ket vezeteket es egyszerre raadni a +12V ha inditani akarom a kalyhat.
Eddig egy hokapcsolo inditotta automatikusan ha a homerseklet 5-10 fok ala sulyedt, de a D3WZ-nek nem volt generatorra csatlakozo szalja (kivezetve bekotve gyarilag). Joarban kapnek egy D5WZ-t biztosan jolmukodot es gondoltam kicserelem meg beiktatok egy keringetot is meg egy programorat hogy tudjam allofuteskent hasznalni.
Mit tudtok a VW T4-be szerelt bosch keringetokrol ? Szereztem egy hasznaltat de van egy kis hangja.
A keringeto szivattyut a kalyha ele melle kell szerelni kotelezokepp vagy a kiskorben beiktatthato barhova ? (nagyon szukos a hely a kalyha mellett)
Szia! Én szereltem Sharan Eber kályhákat, méretre egyformák voltak,bár nekem volt Hydronic II is, annak a tetején volt az elektronika, az picivel magasabb volt amiatt,de az sem gond, mert a vízcsövek ott futnak ki, és kb. a csonk magasságáig ér,. Aminek a frisslevegő motor előtt van az elektronikája, szerintem egy méret. A generátortól azért kell neki jel, (12 V), mert ez csak kiegészítőfűtésként üzemelt valószínűleg, és csak járó motor esetén indul el a kályha. Lehet nincs benne külön vízkeringető szivattyú, és a motor járása nélkül nem kering a víz, egyből felfőzné azt a 2 deci vizet, ami a kályhába belefér, és kikapcsolna a kályha hővédelme.
Ritka az.hogy nem vagyok konnektor közelben,inkább az volna a szempont,hogy védjem a motort a hidegindításkor.A fő szempont,hogy tudjam"pörgetni" az autót(TDi),mert sokat mozgok városban és sűrűn lekormolja a turbó geometriáját,ha lassan megyek a hideg motor miatt.
nekem az eber-nél azt mondták, egy szempontot kell figyelembe venni a beépítési pozíció megválasztásakor. a kályhán levő üzemanyagcső csonkjának mindig a vízcső csonk felett kell lennie. lehet hogy igaz ez a webasto-nál is. de balu vagy csacska (bár már rég láttam itt) biztos jobban tudja.
Sziasztok! Valaki meg tudna mondani hogy D3WZ kalyha helyere beteheto egy D5WZ ? Az erdekelne hogy a kulso meret joval nagyobb e vagy ugyan akkora es hogy a D5WZ indithato e egy sima 12V-al mint a D3WZ ? (a D5WZ mercibol valo)
Nekem régen egy 123 Mergába volt ilyesmi beépitve, de elég körülményes, mivel nem minden esetben jutsz áramhoz. Hátránya még hogy csigalassú és sok esetben nem fordul meg a viz magától esetleg kellhet hozzá egy szivattyú. A programkapcsolobol sem jo a tul olcso mert az nem megbizhato, de kétségtelenül a legolcsóbb megoldás.
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem,dízel audiba tennék defa motormelegítőt,időzítő kapcsolóval kombinálva (20 program) Érdemes ezzel foglalkozni? Köszi a válaszokat!
Szia! http://www.eberspaecher.hu/futestechnika/index.php , a lap alján találsz e-mail címet. Én egyszer érdeklődtem árakról tavaly. Pár nap késéssel, de válaszoltak is rá. Nekem erről a címről jött vissza válasz, megpróbálhatod ezt is.Nátz Zsolt [natz.zsolt@eberspaecher.hu] Az általam lekérdezett tavalyi árak csak is tájékoztatásul.: Hydronic D3WZ tömítéskészlet (20 1820 99 00 01): 3.331,-Ft+ÁFA/db Hydronic D3WZ O-gyűrű (22 1000 70 00 02): 553,-Ft+ÁFA/db
erre nem gondoltam. de a leírás a hibakód lista sehol sem említi. és még soha ezelőtt a 2 alkalom előtt nem találkoztam vele. pedig tavaly volt pár hiba a szarakodó motor miatt...
Igen, levettem a kályháról a betápot, és néztem, hogy melyik biztosíték kihúzásával szűnik meg a fesz. És ez a 9 sz. bizt. (15A) Gondolom a tiltást a betáp lehúzásával is fel lehetne oldani, de igyekeztem szakszerűen a leírtak szerint eljárni. Remélem a tied is megjavul! Ezer köszönet.
Hálásan köszönöm a segítséget! Megy a kályha. :-)) A leírtak szerint jártam el, annyi különbséggel hogy nem a 8., hanem a 9. biztit kell kivenni, és nem 20A, hanem csak 15A. A kézikönyv is a 8. biztosítékot írja a kályhára, de a valóság kicsit más.
Bocs de lassan irtam, és megelőztél. A szivattyút hagyd a helyén, a kályháról ha lehúzod az üzemanyag vezetéket és ha 12V impulzusokat adsz a hatos csatlakozó 6. lábára ( hallani is a kattogást ) akkor nemsokára a cső végén megjelenik a gázolaj. Innetől kezdve az üzemanyagellátás rendben lesz ha megindul a szivattyú.
Valami olyasmi van a szövegben, hogy három sikertelen indítás után reteszel, és akkor ha a hibát elhárítottad akkor ez a módszer feloldja a tiltást. Holnap kiderül hogy erre az esetre alkalmas-e. Minden esetre ha a tápvezeték leürült, akkor az indítási kisérlet előtt szivattyúzd el az üzemanyagot a kályháig.
Amúgy a kérdésedre válaszolva: Ez a sok elektronikus biz-basz az autókban már minden f..ságra képes :))
1. Ensure timer or switch is in the off position. Turn timer or switch to the on position. Remove fuse F2 (20 Amp), refer to wiring diagram on page 5 for identification. Reinsert after 5 seconds.
2. Cycle timer or switch off and then back on once more. Remove fuse F2 once again and reinsert after 5 seconds. Heater should attempt to start in 10 seconds after inserting fuse. Coolant temperature must be below the lower threshold before heater will attempt to start.