„semmit érte nem várván; és a ti jutalmatok sok lesz,”
A mondat első felét „ semmit érte nem várván”, azonnal értelmetlenné teszi a mondat második fele: „a ti jutalmatok sok lesz,”.
Ezt az elvárást legfeljebb egy ateista ember tudja teljesíteni, egy vallásos már nem. (az ateista mivel nem hisz Istenben, ezért a mennyei jutalomban sem.)
Tehát Isten nem-kóser állatok evésére való bíztatással értette meg, hogy továbbra se szabad nem-kósert enni, viszont ezentúl nem kell a férfiakat körülmetélni?
Semmi se támasztja alá azt az értelmezést, hogy az apostoli zsinat csak a Lev 17-18-ban lévő szabályok egy részét törölte el.
Hiszen akkor miért beszélsz a körülmetélésről, mely nem e 2 fejezetben szerepel.
De ha ezt nem is nézzük, akkor is baj van: ezzel ugyanis azt állítod, a Lev 17-18-on kívüli minden egyéb szabály hatályos maradt, a körülmetélést leszámítva.
Azaz elméleted:
- minden zsidó tv. hatályos maradt, kivéve a Lev 17-18 szabályait, leszámítva a vér, hulla, paráznaság, stb. szabályt.
Gyakorlatilag ez azt jelenti: nem szűnt meg egyetlen zsidó tv. hatálya se, kivéve:
- körülmetélés,
- büntetés helytelen áldozat miatt,
- vadászat helyes módja.
A kérdés csak az, minek kellett ehhez egy olyan látomás, melyben Isten nem-kóser állítok megölését és evését parancsolja Péternek.
Persze hihetsz ebben, de semmi biblikus alapja ennek nincs. Meg erősen logikátlan is.
"Az apostoli rendelvény egyértelműen a Lev 17-18-ra alapul"
Ezt csak te gondolod így
"tartózkodjatok a bálványoknak áldozott dolgoktól (Lev 17:1-9), a vértől (Lev 17:10-14), a fúlvaholt állattól (Lev 17:15-16), és a paráznaságtól (Lev 18:1-30); melyektől ha megóvjátok magatokat, jól lesz dolgotok. Legyetek egészségben!"...
Ott Biblián kívüli okoskodás van, nem idézet az Igéből.
Tehát: nem szerepel a Bibliában az, amit állítasz, csak te úgy értelmezed.
Pedig a szöveg:
- kezdeti feltevés: "rájuk kell parancsolni, hogy tartsák meg Mózes törvényét"
- javaslat: "nem kell terhet rakni azokra, akik a pogányságból tértek meg az Istenhez, hanem csak azt írjuk elő nekik, hogy tartózkodjanak a bálványoktól, nehogy tisztátalanná váljanak miattuk, továbbá a paráznaságtól, a fojtott állattól és a vértől"
- határozat: "Úgy tetszett a Szentléleknek és nekünk, hogy ne rakjunk rátok több terhet a szükségesnél, annál, hogy tartózkodnotok kell a bálványoknak áldozott eledeltől, a vértől, a fojtott állattól és a paráznaságtól. Ha ezektől tartózkodtok, helyesen jártok el. Jó egészséget!"
Ráadásul értelmezésed nem koherens, hiszen ha csak a körülmetélés lett eltörölve - ezt mondtad -, akkor ezek szerint az összes többi szabály nem lett. Azaz pl. továbbra se szabad tejet hússal keverni, amiről viszont te magad mondtad, hogy nem érvényes.