Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
hidd el egy kis munka ráfordítással igazi nagy trakis fügesztőszerkezetet varázsolhatol belőle. gondolom szépen szeretnél vele szántani és nem csak dúrni. ha gondolod próbálgazsd. így ahogy van húzzál vele pár barázdát utána csináld meg azt hogy rendesen tudjon terpeszteni úgy is próbáld és majd meglátod a külömbséget. ég és föld. nem mindegy hogy a szántásod felszíne olyan mint a golfpálya vagy látszik minden eke húzás.
láncal nem tudod beállítani . majd meglátod. nekem kető 12-es kerítés drót feszitő van betéve. ja és az ősszel mikor száraz volt a föld méterenként tépte szét. most akarom 16-os ra cserélni.
pontosan. és azt a két feszitő orsóval beállítod az ekének a fogását és csumára meghúzod mindd kettőt. utána egy picit egngedel rajtuk. az hogy szemre be állítod nem nyerő mikor az eke bele kap a földbe az eke azonnal a szántatlan rész felé feszíti magát tehát nő a fogás szélességed. nehezebb húzni.
Jaa kezdem érteni. :) szóval akkor kell még 2 mentes orsó amivel tudom tologatni jobbra balra a dolgot. Én szemre néztem be, körülbelül a hátsókerékhez a külső élét de lehet, hogy kevesebbet kéne fogatni vele valamennyivel. Most teljes ekevas szélességre van állítva. Kb 15 centi lehet de lehet elég lenne neki 10el küszkodni :)
Sulyos tévedés, olvasd el még egyszer amit irtam. Ott van, hogy amikor a traktor lép ki a barázdából és ez a keskeny traktornál fokozottan jelenkezik, én ugyan is vagy 10 évet szántottam saját épitésü trakival ,onnan tudom, de a gyakorlat ugy is megmutatja.
az a furat akkor se enged annyit hidd el. ha meg anyiora nagyra fúrta a lukat akkor meg nagy lesz a lógás és kersztbe fordul az ekéd. nekem is így volt az első trakimon. de rendesen szántani soha nem tudtam vele. csak túrni.
Mármint a középső orsóval, a 3. pontra gondolsz? Igen most, hogy így mondod az eke vas méllyebben vág mint a talpa, meg a talprész vége felé vékonyodik is mert úgyebár az egy sima lapos vas lenne.? Ezzel meg már szúrni lehetne. :) Másik dolog ha az ekefej magában van leteszem a betonra felborul. gondolom ez is annak a jele, hogy mélyebbre nyúlik az ekevas.
bocsi hogy bele kontárkodtam a képedbe de szeretném megmutatni hogy amit zöld színű vonallal rajzoltam az ott menetes orsó van azzal tudod oldalra vinni az ekét . mikor ki hasítod az első barázdát és vissza álsz bele az ekét ugy állítod be hogy az eke vasból 1-2 cm ki érjen a barázdába. első ekefej fogása! ha ez nem stimmol akkor nagyon nehéz húzni az ekét. vagy ha sok lóg ki akkor meg kicsit fog az ekéd és csak kinlódás. igaz akkor szalad vele a traki.
A 2 alsó karnak mindegy milyen magasságban van a felfogatási pontja a földtől nézve? Igen tudom mire gondolsz, de van elég jó szabadon mozgása a lyukaknak nem passzosra van fúrva meg nincs meghúzva az anya se tud játszani elég szépen.
üdv! megnéztem a képeidet. nem olyan gáz! nekem is hasolóan van megoldva csak annyi külömbséggel ahogy írta egyik fórumtársunk is hogy az ekének mozgásra van szüksége. és ha úgy le fixálod a függesztő karokat akkor nem tud érvényesülni az ekének az úszó mozgása. de nagyon egyszerü. a függesztő karoka szereld le és mind a két végére hegeszél olyan félbe vágott láncszemet ami rápaszol az eke fügesztő pontjára és a másik oldalon a traktorhoz függesztő pontra. de igazi erős láncszemet keressél és azt úgy old meg hogy könyedén tudjon terpeszteni is és fel-le mozogni is. de ne lötyögjön! a legjobb az lenne ha tudnál szerezni mondjuk 20-as halszem csapágyat. és azt bele variálni a fügesztő karokba. arra gondolj hogy hogyan állítod be az ekét? a fogás széllességet? a kereszt és hossz vízszintet? ehez mindenhová kel az a könnyü mozgás. nem nagy dolog simán össze tudod hozni!
Szia, tehát akkor már van egy jó tapasztalatod, az eke már belemegy a földbe, hurrá.
Igen egyik álitási lehetősége a mankókerék, a másik a középső orsó, ha növeled a hoszát akkor feljebb kell jönni az ekének. Még egy apróság, ha az ekevas lényegesen mélyebben vág mint ahol az eke talpa megyen akkor nehezebb beálitani.
Üdv! Akadt egy kis problémám újból és nem tudok belőle kikeveredni :/. Kipróbáltam, hogy húzza az ekét de az a problémám, hogy még a traki fent van a föld felszínen már agyig belemegy a földbe az eke, és megfogja a gépet, nem beszélve ha még beleteszem a jobb oldalát a barázdába akkor a lovas eke lemegy 20 centire is a kormány már kise látszik ( 4 kerekű panncsi traktor 3 pontos felfogatásssal). Mivel lehet szabályozni, hogy ne menjen annyira mélyre már első barázdolásnál az eke? Az baj, ha nincs tarlókerék? Segítségeteket köszi előre is nagyon!
Üdvözöllek, azok a bizonyos golyók csak akkor fordulnak a vonószárban ha álitasz a függesztő orsón. Amikor beálitottad a munkaezközt akkor már nincs több mozgása szerintem mint egy fok, és az már nem jelentös. A szóban forgó ekén én külön dőlésálitást láttam, véleményem szerint így nem szüksébes a golyó.
Helló! hát kétségeim vannak hogy jó lesz-e. Ha megnézel egy nagy trakit akkor látni fogod hogy az alsó vonólapok golyókon vannak annak az a szerepe hogy a traktorhoz képest az eke eltudjon mozdulni pl. ha atraktor lép kifelé a barázdábol az ekét nem forditja ki mert a golyókon az eke csaklassan emelkedik ki. Ezek biztositják azt is hogy a kereszt irányú vizszintet be lehessen állitani.
Üdvözlök mindenkit, A pótkocsi vonórésze a gépen forog, evvel a megoldással nem bukik orra a gép ha teljesen kiforditjuk a kormányt. Szántáshoz optimális nyomtáv esetén pedig ha ide csatlakozik az ek akkor már csak a mélységálitást kell elkésziteni az ekén.
A féltengelyek hossza: 13cm és 29cm de ez csak 74cm széles a kerekek külsö szélétől mérve.
Köszi.Lassan alakulgat már szeretnék a végezni vele,de még jobban a szántást ki próbálni de az idö nem akarja engedni,pedig ott döl el majd minden hogy volt e értelme az egésznek.
Este meg mérem és majd meg irom.Pontosan mi amire kiváncsi vagy?Sz.Zoli amit írt ahoz hasonló az enyém is mert nekem is ő segítet a méretezésben sokat.
Ahogy növekszik a barázda mélysége, mindig álitani kell az eke vizszintes hejzetét, hogy szép legyen a szántás. Mély barázda esetében a gép jobban megdől benne és mivel utána álitod az ekét, ezért az eke talpa egyre közelebb esik a barázdás kerékhez, és ezért csökken a vágás szélessége, ezt kalkuláld be
Húzzál a kúp kerék csavarján (27-s krova),s ha nem lesz jobb akkor kell szétszedni,s megnézni a hézagolást,de a bolygóműn lévő két csapágy alatt pakolgasd a hézagoló lemezeket!
Uaz hídban, difiben tudok segíteni ha esetleg másikat akarsz venni!
Szia, az enyém 74cm széles lesz, de ez nagyon keskeny sok macerával jár enyire keskenyre építeni. Olyan alvázkeretet készitsél amibe belefér a váltó 2-2cm ráhagyással oldalanként. előrébb találsz képet, hogy fogattuk fel a kerékagyat az alvázra. ha szántani is akarsz vele akkor 80cm től szélesebb legyen. A féltengelyeket rövidebbre vettük de előbb kalapácsal üsd le róla a kerékagyat és csak utána vágd el. Kellemes barkácsolást.