Ismét elkészült egy átalakításom. Ez egy kedves kollega kérésére szintén "anyagárban" készült, és a régi, első generációs Wartburgjuknak állít emléket. Remélem neki is tetszeni fognak a képek, a leírás, valamint majd a modell amikor kézhez kapja. :) :D
A modell egy 312-es Wartburg, amit át kellett alakítanom első generációssá, azaz 900-as ős-Wartburggá. Ezeknek a legfőbb külső jellegzetességük az egymással szemben dolgozó ("tapsolós") ablaktörlők, a fura hűtőrács, az egyszerű lökhárítók és a króm kürtkarikás kormány volt. Ezeket tehát mind át kellett alakítanom, illetve létrehoznom ahhoz, hogy autentikussá váljon a modell.
A hűtőrács alumíniumból, műanyagból és ónból készült, közel egy óra alatt. :D Azt hiszem, a látvány kárpótol a sok munkáért. Nagy pozitívum továbbá, hogy ez az 1:43 méretarányban szokatlanul áttört hűtőrács, szóval igazi rács. Az indexlámpák króm keretet kaptak, hisz az igazin is ilyen volt. Az ablaktörlők műanyagból és fémből készültek, szintén pár ősz hajszálam bánta. :D A felni külön festést és koszolást kapott, akárcsak az alváz egésze. A modell így egy mosás előtti, de nem túl koszos autót mintáz. A gumik futófelülete is "koszos", a nagyautós kinézetért. A belső tér nem túl fantáziadús egyen-szürke lett (ilyen volt az eredetin is), amit csak a fabetétek barna színe, az ablaktekerők és kilincsek krómja dob fel valamelyest. A műszerfal azonban egész más. A gyári katalógusok tanúsága alapján a kocsi színére festettem, majd jöhetett a kidolgozás. A rádió, a hangszóró, a krómlécek, a műszerfal gombjai mind-mind korhű festést kaptak, a sebességmérő és "társa" pedig szintén ki lettek dolgozva (mutatójuk is van). A kormány természetesen fehér, akárcsak a "rúdján" lévő kapcsolók, a közepén az embléma, illetve a kürtkarika is kialakításra került fémből. A belső visszapillantó tükör valóban tükörré "vált", a kocsiba pedig tetőkárpit és oszlopkárpitok kerültek, valamint az "elmaradhatatlan" napellenző. :D A karosszéria díszléceket kapott és a hátsó lámpák ki lettek festve korhű színűre. A hátsó és az első lökhárítók is "lecserélődtek" a régi változatúra. Ezek a modellen fémből vannak, akár az eredetiek. Végül a modell értékét a "személyre szóló" rendszám adta meg.
Kb. másfél hét alatt szabadidőm egy részében elkészítettem tehát ezt a kis modellt, remélem tetszik nektek is. JA és ez itt a reklám helye:
Továbbra is vállalom régi családi autók "felelevenítését" anyagköltségen. :) A fizetségem az élmény, amit ezeknek a modelleknek az elkészítése, és a régen volt autók újra felidézése ad.
hát ez egy ilyen iparág :) de van rosszabb is, pl. akkor még kell az összes Ikarus változat a vector models-től, mind a 25 féle, 60-100ezer ft/db, az összes egyedi gyártású tűzoltóautó kezdve a Zil-Sides től a repülőgépturbinás Kraz-ig ugyanilyen árban és még hosszan folytathatnám... :D
Kéne szereznem egy ilyet újra. Csak az a baj, hogy ha most ezeket is elkezdeném összeszedegetni, mert ha veszek Moszkvicsot, kell a Zsiga is, és utána a Latvia is, stb., akkor soha nem lesz megállás... Így viszont hiányzik. Nehéz ügy.
Jahh... meg hát meg kellett néznem, hogy műxik-e a projekt. Egy hibás led meg nem lehet akadály, és nem szabad elfelejteni ismétlés a tudás anyja, az újraismétlés (jiscsoráz) meg a nagyanyja :-))))
Állat nem semmi.Bár szerintem kék vagy piros illene rá.Megnézném egy rövid kisvideon hogy villog nagyon fasza lehet:):)
Amugy nagyon király lett.
Szerintem majd sárga lámpás verziot is csinálhatnál ha akarsz.....már ugy értem nem rendőr vagy mentő,tűzoltó hanem valami másféle olyasmi mint a kukáskocsi amelyik nem sürgősségi de hatósági személy tehát érted.......
Nem írtam még le, hogy az autó alján van egy smd switch, melyel működésbe hozható a villogó. Számításaim szerint egyfolytában 5-7 napot bír majd (120 - 168 óra). A gombelemek cseréjét pedig egy csillagcsavarhúzó segítségével egyszerűen megoldható majd.
Igen! Nem csalás és nem ámítás... az bizony villog :-)))))
Mielőtt bárki is megjegyzést tenne, hogy miért pont a kispolák, és miért zölden villog...
NOS:
Már régebben is írtam, hogy kettő darab tesztjárgányt vettem (126p, trabi). Mivel a legkisebb modell a kispolák, így gyakorolni a legjobb alany. Ha ezen sikerül, akkor a többin tuti! A trabit meg a díszléc miatt vettem meg, és ha minden jól megy holnapra díszlécezve, a belső-külső viszapillantótükrök tükrösek lesznek, a műszerfal, hátsólámpa, az első lámpa a tömítéssel stb... szóval teljesen élethű lesz. (De ezt már írtam régebben, hogy a javítások miatt járatom a Retróautót).
Előtte láthatjátok a piros ledet is (eredetileg ez volt betervezve), de az sajna hibás így hétvége révén nem tudtam beszerezni. De hátfőn nyitnak a boltok. Hiányzik még róla a sziréna, amit CNC esztergálással szintén keddre ígértek.
F E L H Í V Á S !
Tisztelt fórumozók!
Sürgősen szükségem lenne egy bliszteres zsigára (VAZ 2101), amit rendőrautónak elkészítenék természetesen villogósan. Aki átadja nekem (postán, vagy személyesen) annak ingyen elkészítem.
És hogy miért is?
27-én jön ki a zsiguli (beszéltem a kiadóval, és 50db-os megrendelésemet teljesíteni tudnák), viszont meg szeretném nézni a Vaterán, hogy mennyiért megy el a belsőműszerfalas, hátul áttetsző sárga indexes, teljesen feltuningolt rendőrjárgány. Amennyiben számomra megéri, úgy beindul a sorozatgyártása.
Természetesen szándékomban áll a kocka ladákat, nívákat, és az összes retro rendőr - mentő -tűzoltó járgányt is elkészíteni (ha persze érdemes).
Az ajánlatom csak 1db zsigulira vonatkozik, és a leggyorsabb nyer!
Ha korrekté akarjuk tenni az átadást, akkor Vaterára felteheti zárt aukcióba és én majd viszem!
Levél ment! --------------- S hogy a témához is hozzászóljak: szerintem megéri. Az első számot követően rögtön előfizettem rá, azóta kapom négyhetente a csomagokat. Szerintem korrektek a modellek és a cég is. Személy szerint a VAZ 2108-at várom (Lada Samara), mert nekünk is az van és pont ugyanaz a verzió, amit a másik sorozatokban kihoztak. Szóval abból vennem kell még egyet és át lesz festve, alakítva a házi járgánnyá. :-) A vitrin pedig szerintem céljának tökéletesen megfelel, a végén valószínűleg úgyis valami komolyabbat kell szerkeszteni, hogy szépen legyenek tárolva, de átmeneti megoldásnak tökéletes, úgy gondolom.
Majdnem 300 kép van fent, lesz miből ihletet meríteni.
Lengyel fórumokon láttam már ronccsá alakított Retroautókat, nagyon jól sikerült darabok vannak köztük, bár ott inkább a cabrio és pick-up átalakítás a divat.
Ezeket hol tudnám nagy méretben megnézni? Fontos lenne, én többnyire ilyen lepusztult járgányokat kreálok ugyanis a retróautókból. :) Bár lehet hogy valakinek nem tetszik. Jó azért van sok szép állapotú is. Pl. nemsokára elkészül egy Wartburg-csemege egy kollega kérésére, már 75-80 százalékos állapotban van. Lesznek képek.
Van még eladó Zil-111G limuzin és Zil-118 Junost busz, bontatlanul újsággal. Áruk: 5000.- Ft/db. A Zil-111G teteje műanyagból készült, így átalakítható kabrióvá ha valakinek modellező ambíciói vannak :) Szép kidolgozású nagyméretű modellek.