Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
pedig szoktunk légteleníteni a kombányok motolla emelő munkahengerei szokták nagyon megmakacsolni magukat. de azokon van légtelenítőcsavar. nekem függőlegesen vannak a munkahengereim mert kettő működteti a hátsó koloncot. egyirányú csak nyom. búvármunkahenger tehát nem karmantyús. mindig eresztette az olajat a szár mellett és én kicseréltem a gumigyűrűket egy kicsit vastagabra. így tökéletes nem ereszt nem szivárog és nagyon keményen emel. csak mindíg levegő marad benne és rugózik. amíg nem cseréltem ki a gumigyűrűket addig nem volt ilyen gond. a szárnál ki bugyborékolt és utána mint a beton olyan keményen állt. csak eresztette az olajat
üdv! sajnos csak ma jött főnököm és még így is csak jövő héten ud előleget adni. tehát sajna nem is tudtam volna megvenni a baridat. pedig tényleg szerettem volna. igen mtz ülést tettem rá a cégnél kidobtuk mert ujjat kapott a mtz én meg ezt haza zoztam fel perselyeztem és így szuper. az a kompresszor anyiért ingyen volt. festeni akarsz??? mien szóród van? lehet kapni azt a kicsi felsőtartályos festék szórót nekem olyan van és nagyon szuper. szabályosan szárazon lehet vele festeni. és nagyon takarékos.
Ha netán nem elég 2-3 alkalom akkor addig csináld míg ereszt lefelé a súlyod alatt. Ha nem oké akkor karmantyúzni kell a munkahengert. Rosszab esetben a vezérlőtömböt is.
Szia. A hidraulika saját magát le légteleníti. Két-három allkalommal le engeded teljesen majd maximumig felemeled. Picit rátartasz hogy folytsa a motort, hátra mész és ránehézkedsz az emelő karokra. Ha nem mozdul meg akkor o.k. A darus suliban így tanultuk és így is van. Remélem segitettem.
Helló! 10-14 LE dieselt javaslok, csak a márka ha lenne. A kinai csinál motorokat csak aszt nem tudtam kideriteni hogy ide szállit-e és menyiért. Akelet agro is forgalmaz 20 LE-ig motorokat csak drága.
Honda 6 lóerős motor vólt az enyémbe is ékszíjon adta át a hajtás a váltónak ( lada váltó) DE 1-ékszíj NEM elég!! Mert megcsúszik ha megpakolod a kocsit. Remélem tudtam segíteni.
Szia, meglepő a kérdés, még soha nem légtelenitettem hidraulikát. a titok talán a felépítésben rejlik. Így belegondolva, a nem függőlegesen elhejezett munkahengereknél, a munkahenger és a hidraulika cső cstlakozása felfele néz az ég felé.
Nekem is 30 körül van élén mérve, de én nem úgy nézem, hanem már merőlegesen a barázda oldalára, úgy már csak 24 körül van, de azt soknak találom nagyon nyög vele a gép. Ma olyan 13-15 centit fogattam vele az már jónak tűnik.
Üdv!Nekem is lovas ekém van és az ekevas élén mérve a szélessége 34cm,igaz nekem elég kicsi kormánylemez van rajta!Maga az ekefej teljesen gyári!Nekem a fogás szélesség olyan 18-20cm,mert a gumim 19cm széles és elmegy a barázdába!A szántás mélysége pedig 15-max20cm!De 20cm-nél mélyebben nem is tudok szántani vele mert akkor már a nyakára is rakodik a föld!Egyébként a neten azt írják akkor a legjobb,meg legkönnyebb a szántás ha a fogásszélesség egyenlő a szántás mélységével!Egy jó ekebeállítás nagyon megkönnyíti az ember,meg a gép dolgát,ennek ellenében egy rossz beállítás pedig megkeseríti!
Jól néz ki a trakid!Látom MTZ ülés van rajta!A Birkás dolog már tárgytalan mert neki adtam Fateromnak!Vettem egy gyári Olasz Fini tipusú vadi új kompresszort,50l tartályal:15000Ft-ért!
Üdv!Én ma meg tegnap már oda voltam rotálni,de van még szántás is,meg egy pár db benzinmotoros fűnyíró tavaszi karbantartás,úgyhogy kénytelen voltam eljönni táppénzre!Sokszor már nem győzöm!Megjött a jó idő és mindenki megvan őrülve és folyamatosan rohamoznak!Ma voltam(neked biztos mond valamit) Becker vetőgépet javítani!Amúgy jó volna ha minden nap ennyi munkám lenne mint amennyi most hirtelen összeszaladt!Nemis kellene a munkahelyemre bemenni dolgozni,de sajnos ez csak szezonlagos!Valamikor meg hetekig semmi még egy fuvar sem!Csütörtök éjszaka éjfél körül lett kész a trakim összeszerelése,már péntek reggel mennem kellett vele!Jól néz ki!A festés sokat dob rajta!Majd töltök fel képeket!
esetleg valaki tudott már mozdulni magágy készítés terén?? vagy csak még szántás ? én ma délután próbálkoztam először tárcsával de az nem jött be és inkább csak boronával lehúztam az őszi szántás tetejét. holnap neki fogok csinálok egy rotát a traki után és azzal átjárom.
egy új nyakas szelep és már jobban is emeli a tárcsát. csak azt nem tudom hogyan légtelenítsem a munkahengereket? nincs rajta légtelenítő csavar. már próbáltam hogy megtágítottam a munkahenger felsőrészét de csak az olajat ereszti de csak levegős marad. esetleg valami jó trükk ? tik hogyan szoktátok?
Én tudnék segiteni de csak elméleti oldalon. Nem tudom hol laksz, az lenne a legjobb ha át jönnél és megnéznéd az enyémet, és lemérnéd az alkatrészeket és lefényképeznéd. Visszább ott van a kisfilm arrol látható néhány alkatrész.
Mit gondoltok 6-lovas honda álló motor Lada váltó + uaz felező hátsó-első kerék hajtás Ékszijtárcsával adja át a hajtás a lada váltónak! Kis platos csettegő szerűség akar lenni. Szerintetek lessz valami ereje a csettegőmnek?:) Vagy milyen motórt raknátok a helyembe , meg amit könnyű össze hozni a Lada váltóval?
üdv! nekem kétszer 24 centit fog az ekém. igaz 25 cm mélyebre nem tudom tenni mert a mélységhatároló kerék nem tud többet mozdulni. de nem is szoktam max 20 cm re legtöbb helyen fák közt kell mozogni és 20 cm alat már olyan gyökereket fogok hogy volt mikor a féltengelyemet tépte szét. de a tied pancsi motoros. szerintem annak is vinie kelene egyszer 24 cm-t hány mázsa van a hátsó keréken???? nekem is ezzel volt a gond . most már 100 kg a két keréken a súly + 270 kg az ülés alatt +magyam 105 kg-mal. tehát csak a hátulján több mint 5 mázsa van. és még ha kicsit lágyabb akkor így is meg meg kapar. de most már nyugodtan tudok vele szántani.
Még annyi ,h a jófogáson és az aprodon is vannak hírdetések csörgess meg párat hátha van alkatrész is eladó nem mindíg irják ki. Én is így szoktam alkatrészekre vadászni és van ,h bejön.