Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Mivel önindítós lett a gép, ami nem hátrány, (mert a főtengely vége szabad) tegyél fel egy orosz egyhengeres motornak a gyújtórészét! Börzéken 3000ft körül vannnak. Helyben ki tudod próbálni.
Neked Heba (Néva) traktorod van? Annak a motorja fix mágnesgyújtásos.
Galgagután van egy motorom hozzá, nagyon remek gyújtórésszel. Valamelyik B&S motor koppintása. Szerintem annak a gyújtása még egy-az egyben passzolhat is rá.
Kénytelen leszek átképezni magam szerelővé, mert sohasem voltam barátságban a robbanó szerkezetekkel.
Három motorszerelőnél jártam, mind más hibát mondott, ezért gyanakodom. Az az igazság, hogy nekem mindig nehezen indúlt. Meguntam és tettem rá egy önindítót. Később már azzal sem ment. Első szerelő: roszkor gyújt. Mondom fix mágnesgyújtás, hogy a fenébe állítódik el.
Második: Kicsi a kompresszió. 8-10 at. Mondom ez benzines.
Harmadik: Melegen zárlatos a trafó. Miért indúl nehezen, már ha indúl.
Na itt tartok. Most még egyszer nekifutok a javaslataitok alapján.
azt értem, de ha ketyeg alapjáraton valamiféle reakciónak lenni kéne nem? mert abszolut semmit nem cisnál ketyeg lassan, ha lejebb veszem a síbernél az alapjárati csavart, de nem reagál a levegő csavarra
üdv! Panncsi blokkon, vagyis karburátoron, a levegő csavarnak mi a szerepe? Mert én tekergettem ki be de se alsó se felső tartományban nem látni változást? Ez mitől van mit csinálok rosszul?
Az a baj, hogy elég sok benzint pancsol ki a karbi, és ha nem jó az elrendezése a szűrőnek akkor eláztatja a betétet. Erre felszereléskor figyelni kell.
Engem felhívott, amikor megkapta a pénzét, és mondta, hogy mekkora izzókat kell beletenni, ha kicsapkodja eleinte (amíg nem csökkem a normál értékre a delej, mert ilyenkor túl van rúgatva egy kissé).
Gyújtás probléma: A leg egyszerűbb dolgokkal kell kezdeni megszakító hézag ell. ezt követően gyertya ,pipa és gyertyakábel csere nem nagy összeg ,de nagyon megtudja viccelni az embert.
A kondenzátor igazából csak a megszakítót védi ezért nem feltétlen lehet gond ha rossz(ha látható a gyújtás üzem közben és a megszakító nagyon szikrázik a kondi a hiba), de előfordul,hogy melegedés közben lezárlatol párszáz ft tétel.Multiéterrel kimérhető a megszakítónál ,h nem e zárlatos (érdemes megmozgatni ,mert van,h zárt állapotban szigetel ,de kis mozgatást követően már kibukik a hiba. No a gyújtótekercs az már nehezebb kiérhető,de mivel nem tudni a gyári ellenállási érték csak a szakadást tudod ellenőrizni(de ahogy írtad hidegen megy és melegen nem max zárlatos lehet)Orosz gépekhez minden kapható!!! csak a megfelelő embert kell megtalálni aki jár ki. Javaslom az Ural.hu oldalt van aki jár motoralkatrészekért biztos megoldható más behozatala. Ja mind ez sima mágnesgyújtásra érvényes ha már elektronika is van ott több a probléma lehetősége.
Az, hogy gyenge a mágnes, akkor tudod, ha már több lendkereket vizsgáltál. Ha pl. van egy 10-es villáskulcs a kezedben és a mágneshez közelíted érzed, hogy vonza e vagy sem, illetve mennyire. Én azt gondolom, hogy inkább a gyújtótekercs lehet a gond. Azt nem tudom, hogy a tekercstől a kivezetésed milyen, esetleg ott is el tud tünni a feszültség. Nem írtad azt, hogy a szikra "képe" milyen: kék, vagy halvány piros-rózsaszín, gyenge, vagy intenzív. Ha csak 0,2-03, tizedes hézaggal kézzel körbe tekerve ad igen gyenge szikrát és nem kéket, akkor a tekercset kellene kicserélni. Akkor viszont jó, ha pipa nélkül kb 0,5 cm-ről átugrik a kék szikra Ha a tekercs menetzárlatos, akkor csinál ilyet, hogy melegen, amikor kitágul nem indul, mert áthúz, elveszik az áram, de amikor lehül akkor működik egy ideig. Valamikor egy csónakmotor játszotta ezt velem és a gyújtótekercs cseréjét követően,helyre állt minden. Abban két tekercs volt és amikor átcseréltem a tekercseket, akkor mindíg az a henger állt le, amelyikre a hibás tekercs volt kötve.
Nekem a Pannónián a gyújtás szépen működött a gyenge mágnes ellenére is. Viszont könnyen előfordulhat, hogy csak nagyobb fordulatra ad elég nagy szikrát az induláshoz.
Tudsz képet feltenni róla? Mert egy fajtához van mindenem.
Srácok kellene egy kis segítség.Trakim utánfutójára keresek gumit,jó állapotút,használtat, reális áron.Azt hiszem 400/10 van ráírva,vagy4.00/10.Ha valakinek van ne tartsa vissza magát.Kösz!
üdv! nekem annó mosogató szivacs volt bele építve egy házba és kicsit át itattam olajjal és tökéletes volt. százszor többet ért mint az eredeti. majd ha rendesen dolgozol a gépeddel és eléggé poros helyen egy két óra mulva vedd le a szűrődet és a karbi torkába nyúlj bele és húzd végig az ujjad a belsején. érezni fogod hogy mintha homokozóba nyúlkálnál. de vannak még jó eredeti levegőszürők de akkor sem porba mocsokba valók. amikor motorként futottak a pancsik akkor azért a menetszél elsöpörte a port és ami meg mégis volt azt megszürte.
szerintetek panncsi blokkra jó lenne a simson levegő szűrő? csinálnék neki egy ilyen tölcsérel megoldást hogy rálehessen nyomni a karbira, mert van egy vacsi új, szerintem jobb lenne mint egy hót régi amin átlehet látni
Anyit tudok mondani hogy a havernak a 2 éves fükaszája állt meg mindig melegen és nem indult mig ki nem hült a motor nála a trafó volt zárlatos és csak melegen nem indult pl. dolgozott kifogyot a benzin le állitotta meg tankolta de már nem indult,mióta a trafót kicserélteék nincs vele gond,azon a kiöntöt trafó van amit nem lehet meg tekerni csak cserélni.
Én elküldtem a lendkereket delejeztetni annak idején. A lósz@rt felsütötte az útról az öreg T5-ös!
Soha nem volt gondom a gyújtással.
Az foglalkozik vele, aki a siófoki börzét szervezi. Sajnos nem egyforma minőségű mágneseket használtak a gyártáshoz valamikor, és előfordul, hogy nem tartja meg olyan sokáig a mágnesességet némelyik lendkerék. Nekem szerencsém volt. Évek múlva is keményen csapkodta ki az izzókat...
Váá isten ment akkumlátoros gyújtás.... mz-től alig vártam, hogy megszabaduljak feszt lemerült akármit cisnáltam vele, isten ments. :) biztosan jó a gyújtás lehet a gyertya régi mert valami 1000 éves gyertya van benne azt kaptam hozzá.
Helló! gyujtógyertya, vagy kicsi vagy beégett a megszakitó hézag. És még egy dolog sokan kinlódnak a pannóniák gyujtásával átkell alakitani akumlátor gyujtásura és pöcre indul. Az üzeme is jobb lesz mert egyenletes lesz a szikra ereje
üdv. itt mifelénk csak a homokos kiskerteket lehet rotával veretve valamit csinálni egyébként még a simítást se kezdtük meg . rengeteg a víz. ma a repcét vegyszereztük kétszikű elen. igaz már szárba szaladt és lehet hogy vissza dobja kicsit de még csak most tudtunk rámenni. hétvégén próbáljuk meg simítani a szántásokat.
üdv! a dugón a gyürűk milyen állapotba vannak? pont ugyan ez volt nálam is én mindent kipróbáltam másik karbi másik gyújtás újra szimeringeztem stb. és csak azt csinálta utána sokáig úgy használtam hogy ne erőlködjön visszább váltottam esetleg kiemeltem az ekét. és egyszer kaptam egy uj fúrású hengert dugót gyűrűket. össze pakoltam és többet nem volt ilyen gond. vissza raktam az eredeti cuccokat és akkor néztem hogy eléggé el volt kopva a felső gyürű. erő volt benne de mikor igazán kellett volna akkor elszökött. és a friss fúrású hengerrel sokkal kevesebbet kajált és jóval erősebb volt. de ez csak tipp.