Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Az, hogy gyenge a mágnes, akkor tudod, ha már több lendkereket vizsgáltál. Ha pl. van egy 10-es villáskulcs a kezedben és a mágneshez közelíted érzed, hogy vonza e vagy sem, illetve mennyire. Én azt gondolom, hogy inkább a gyújtótekercs lehet a gond. Azt nem tudom, hogy a tekercstől a kivezetésed milyen, esetleg ott is el tud tünni a feszültség. Nem írtad azt, hogy a szikra "képe" milyen: kék, vagy halvány piros-rózsaszín, gyenge, vagy intenzív. Ha csak 0,2-03, tizedes hézaggal kézzel körbe tekerve ad igen gyenge szikrát és nem kéket, akkor a tekercset kellene kicserélni. Akkor viszont jó, ha pipa nélkül kb 0,5 cm-ről átugrik a kék szikra Ha a tekercs menetzárlatos, akkor csinál ilyet, hogy melegen, amikor kitágul nem indul, mert áthúz, elveszik az áram, de amikor lehül akkor működik egy ideig. Valamikor egy csónakmotor játszotta ezt velem és a gyújtótekercs cseréjét követően,helyre állt minden. Abban két tekercs volt és amikor átcseréltem a tekercseket, akkor mindíg az a henger állt le, amelyikre a hibás tekercs volt kötve.
Nekem a Pannónián a gyújtás szépen működött a gyenge mágnes ellenére is. Viszont könnyen előfordulhat, hogy csak nagyobb fordulatra ad elég nagy szikrát az induláshoz.
Tudsz képet feltenni róla? Mert egy fajtához van mindenem.
Srácok kellene egy kis segítség.Trakim utánfutójára keresek gumit,jó állapotút,használtat, reális áron.Azt hiszem 400/10 van ráírva,vagy4.00/10.Ha valakinek van ne tartsa vissza magát.Kösz!
üdv! nekem annó mosogató szivacs volt bele építve egy házba és kicsit át itattam olajjal és tökéletes volt. százszor többet ért mint az eredeti. majd ha rendesen dolgozol a gépeddel és eléggé poros helyen egy két óra mulva vedd le a szűrődet és a karbi torkába nyúlj bele és húzd végig az ujjad a belsején. érezni fogod hogy mintha homokozóba nyúlkálnál. de vannak még jó eredeti levegőszürők de akkor sem porba mocsokba valók. amikor motorként futottak a pancsik akkor azért a menetszél elsöpörte a port és ami meg mégis volt azt megszürte.
szerintetek panncsi blokkra jó lenne a simson levegő szűrő? csinálnék neki egy ilyen tölcsérel megoldást hogy rálehessen nyomni a karbira, mert van egy vacsi új, szerintem jobb lenne mint egy hót régi amin átlehet látni
Anyit tudok mondani hogy a havernak a 2 éves fükaszája állt meg mindig melegen és nem indult mig ki nem hült a motor nála a trafó volt zárlatos és csak melegen nem indult pl. dolgozott kifogyot a benzin le állitotta meg tankolta de már nem indult,mióta a trafót kicserélteék nincs vele gond,azon a kiöntöt trafó van amit nem lehet meg tekerni csak cserélni.
Én elküldtem a lendkereket delejeztetni annak idején. A lósz@rt felsütötte az útról az öreg T5-ös!
Soha nem volt gondom a gyújtással.
Az foglalkozik vele, aki a siófoki börzét szervezi. Sajnos nem egyforma minőségű mágneseket használtak a gyártáshoz valamikor, és előfordul, hogy nem tartja meg olyan sokáig a mágnesességet némelyik lendkerék. Nekem szerencsém volt. Évek múlva is keményen csapkodta ki az izzókat...
Váá isten ment akkumlátoros gyújtás.... mz-től alig vártam, hogy megszabaduljak feszt lemerült akármit cisnáltam vele, isten ments. :) biztosan jó a gyújtás lehet a gyertya régi mert valami 1000 éves gyertya van benne azt kaptam hozzá.
Helló! gyujtógyertya, vagy kicsi vagy beégett a megszakitó hézag. És még egy dolog sokan kinlódnak a pannóniák gyujtásával átkell alakitani akumlátor gyujtásura és pöcre indul. Az üzeme is jobb lesz mert egyenletes lesz a szikra ereje
üdv. itt mifelénk csak a homokos kiskerteket lehet rotával veretve valamit csinálni egyébként még a simítást se kezdtük meg . rengeteg a víz. ma a repcét vegyszereztük kétszikű elen. igaz már szárba szaladt és lehet hogy vissza dobja kicsit de még csak most tudtunk rámenni. hétvégén próbáljuk meg simítani a szántásokat.
üdv! a dugón a gyürűk milyen állapotba vannak? pont ugyan ez volt nálam is én mindent kipróbáltam másik karbi másik gyújtás újra szimeringeztem stb. és csak azt csinálta utána sokáig úgy használtam hogy ne erőlködjön visszább váltottam esetleg kiemeltem az ekét. és egyszer kaptam egy uj fúrású hengert dugót gyűrűket. össze pakoltam és többet nem volt ilyen gond. vissza raktam az eredeti cuccokat és akkor néztem hogy eléggé el volt kopva a felső gyürű. erő volt benne de mikor igazán kellett volna akkor elszökött. és a friss fúrású hengerrel sokkal kevesebbet kajált és jóval erősebb volt. de ez csak tipp.
A leírtak alapján a fúvókáknak jónak kellene lenni!Esetleg a tankból nem kerülhetett bele egy kis piszok?Talán még az úszószint!?Próbáld meg kitakarítani a karbit hátha segít!Megszakító hézag jó?
Szerintem a karbival lessz a gond!Akkor is szokott durrogni ha kevés neki a kaja és nagyon levegösen jár!Hanyas fúvókák vannak benne?Alapjárati,főfúvóka és tűfúvóka?
Üdv!Úgy történt ez a dolog hogy kölcsönkértem a kompresszort, traktort festeni!Mikor vittem vissza akkor pedig mondta a gazdája hogy eladó,de én már előtte megnéztem a neten az árát mert fájt a fogam rá!Mikor mondta a tulaj hogy eladja,gondoltam magamba ha jó árat mond rá elis hozom!Ígyis lett!Igaz pisztolyok,tömlő nem volt hozzá,de a festés idejére kértem kölcsön a havertól eggyet,az alsó tartájos(nem alvázvédőzős) de nagyon jó és szépen lehet vele fújni!5éve vették a kompresszort a Metróban 60000Ft ért mert bele akartak fogni a zsugorfóliázásba,de nem jött nekik össze így a kompresszort sem használták!Elsősorban nekem inkább takarítani kell(karburátorok,légszűrők..stb) Vettem pénteken hozzá(Richter Lacinál) 5méteres tömlőt:2600Ft autó pumpa fejet mérő órával:3600Ft,meg portalanító pisztojt azmeg volt 1500Huf!Úgyhogy most egyenlőre nem veszek festékszórót(ha kell ott a haveré)! (-:
Üdv! Eke beállítás után, akadt még egy gondom, valamiért a panncsi blokk, ha terhelés alatt van, és + gázt igényel van, hogy durrog egyet kettőt, és van, hogy szinte megálláshoz közelít. Ez a durrogás mitől lehet? gyújtás 3mm-re van belőve könnyen indul szépen jár de nagyobb igénybevételnél már ez a jelenség. Mit nézzek meg legelsőnek? Válaszokat köszi előre is.
ezeket már próbáltam de csak az olajat nyomja. ha a fejet megtágítom akkor ott a menetnél bugyborékol de nagyon csekéjen. ha meg jobban megtágítom fújja az olajat. de lehet az lesz hogy leveszem a munkahenger fejet és belefúrok a gumigyűrűk előtt és egy hatos vagy ötös menetet bele metszek. a kombányoknál is így van. csk nincs kedvem megint olajban pancsolni.
Én azt a hézagmérőt csak mérésre használnám. Ha megoldható inkább a munkahengert forditanám vizszintes helyzetbe amikor kivan emelve és viszatolnám, az olaj alól marad a levegő csak kimegy belőle a második harmadik próbálkozásra.
Vagy teljesen le engedett munkahenger esetében, meglazitott hidraulika csatlakozás, a csőből kiszivároghat a levegő, minimállis levegőnek kellene maradni benne.
a munkahenger búvár tipusú tehát nincs a szár végén dugatyú és karmantyú. a szár maga a dugatyú. a fejben van három gumigyürű és egy porlehúzó karika. a vezértömb tavaly volt teljesen felújjítva. de azt egyébként is csak a nyakas szelep és a részek közöttti tömítéseket lehet javítani de ha az ki kopik akkor folyamatosan enged nem tart meg semmit. de viszont ha már a vezértömbbnél tartunk. valaki szedett-e már szét T25-ös vez.tömböt??? mert ez már úgy került hozzám hogy javítva volt. és azt nem tudom hogy a nyakas szelep fészke hogyan van benne?????? a kúpos része van a nyakas szelep felé vagy fordítva???? még mtz-jét soha nem cseréltem de állítólag abban a kúpos rész felfelé néz a vissza folyó ág felé. szerintetek?