Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Üdv építő társak! Régen írtam már ide, Ali-bá gépe végig dolgozta a szezont gond nélkül! Most fejlesztés alatt áll mert csinálok rá egy ágaprítót. Már a gardán kihajtásom megvan, majdnem kész! Hamarosan meglesz az aprító, saját tervek alapján egy nagyon jó szaki készíti az esztergályos munkát. Néhány kép ízelítőnek:
Remélem beválik, habár addig csináljuk míg jó nem lesz. Az utolsó képen látható gerendával próbáltuk lefogni az ékszíjtárcsát de nem bírtuk. pici gázzal nem tő gázon.
helló tudna valaki egy jó ötletet vagyrajzot esetleg képet adni hogy milyen kukorica vető gépet lenne érdemes csinálni eddig meg vannak a vető elemek de nem tudom hogy álljak hozzá.
Űdv! Nagyon régota nézem a forumot és látom hogy itt hozzáértő emberek írnak ezért egy kis segitséget szeretnék kérni mert venni akarok egy kistrakit! Van három gép ami közül választani kellene!Az egyik gép uaz alkatrészekből épitett 1.7 dizel peugeot motorral és mtz hidraulikás és az ára:200ezer ft. A második gép robur hátsóhidas,800ccm multicar motoros. Ez mellé adnak 1 utánfutót, két fejes ekét, 3 táblás fogast és egy kukorica vetőgépet! Az ára 100ezer.A harmadiknak itt van a linkje www.jofogas.hu/csongrad/Kerti_kisraktor__hidraulikaval__kardankihajtassal_9482947.htm Előre is köszönöm a válaszokat!
Köszönöm,a lehetőséget-alkalomadtán majd kereslek.Van két hídam már,az öcskös meg szokott néha uazt is bontani aztán majd talán tud nekem még 2 rövid féltengelyt vadászni.Most nem nagyon aktuális ugysem mert anyag gyűjtés van és a méhek minden időmet lekötik.Motornak mit ajánlanál bele-lehetőleg diesel legyen mert azt olcsóbban tudom tankolni.Olvasgattam ww mocikról,de van egy 50-es MTZ moci -csak azt nem tudom hogy lehetne összehozni a hajtást.Váltók terén a nivámat sem sajnálnám feláldozni csak nem tudom mit bírnának a váltói traktorba építve.Mindenképpen egy olyan kis gépet szeretnék összehozni amivel szántani,füvet nyírni is tudnék.Tudom nem lessz olcsó-de mondjuk ha a további cuccokat is akciósan meg tudom szerválni akkor kijön kb.280-320000ből,de ebből akkor a gumikat újjakat számoltam rá.De majd végelszámolásnál kiderül.
Sziasztok.Sikerült elinditanom a pancsit :)))) Igaz atomjaira lett szedve a gyujtás rész és csak utána lett jó.1) Az lenne még a kérdésem ,hogy a váltonál a váltokar tartó tengely vége le volt törve és hogy ne keljen szétszedni az egészet szerintetek kézi furoval a helyén bele tudok furni a tengely végébe? Mennyre van kemény anyagbol a tengelynek ez a vége? mekkora melo kicserélni a tengelyt mert van egy másik blokkom és abba benne van a tengely aminek jo a vége.Elöre is köszi mindenkinek.
Helló kérdeztük már de nincs valakinek OETL motor , intermotor, lendkerék mágnese a gyujtáshoz? ez egy becsavarozható mágnesbetét ..az szétszállt és nem találunk sehol , esetleg ötlet?
Szia, én az M6-os motor helyett beraktam egy CUNEWALDER egyhengeres stabilmotort aminek 3000 a max. fordulata és szépen megy vele. Ez egy NDK motor, léghűtéses, az RS kis változata. lehet hozzá kapni cuccokat, és 4 ÜTEMŰ! Közbetétet kell csinálni hozzá meg az M6 lendkereke kell a kuplung miatt. De lehet csináltatni kazánlemezböl és a drehás lezsabályozza. Az M6 szerkezete nagyon erős én nem raknék rá benzin motort csak ha saját kutam volna Ploestiben. Ha jösz Csabára megnézed mit "alkodtam". Na gó mert munka van.
Szia, ha van 12 volt feszkód akkor van megoldás a hűtésre. a kamion soppokban lehet kapni ventilátort 12-24 voltrol üzemel. Azt beburkolod és felfogatod, szivargyujtórol adod az áramot és tolja rendesen a levegőt, kb 13-15 cm átmérőjű a lapát. kb 5-7 ezer ft, attól függ hol veszed. Nem kell semmit alakítani a motoron. Én ezt csinálnám de ez csak egy tipp. További szép napot.
Az én véleményem hogy nem tévedsz sőt a gyári gépeknek is van hibája pl: t4k a motorja nem a leg megbízhatóbb, télen nehezen indul az alkatrész drága és nehéz beszerezni. Rába15 a motor jó de minden más nem a mindennapi munkára való pl a kormányzásuk mind a 2 nél csapnivaló. nekem volt mind a kettő de nemvoltam hasra esve tölük annak ellenére hogy 5-6 százezer forint alatt nemis lehet kapni. Ezzel szembe ha te magad építed és nem spórólsz elég komoly és igényes gépet lehet készíteni sok esetben egy gyári gép töredékéből. egy példa :
4x100-14col:Golf 3,F-Astra,Fiat ami most eszembe jutott!Előrre is köszönöm!Holnap nekem is vegyszerezik a búzámat ilyen tápanyagos valamivel!Akkor holnapra jó pihenést a jövő hétre meg jô munkát!
A II-es Passat váltó, lendkerék, kuplung egy az egyben felszerelhető az 1.6-os Golf motorra.
A sebességváltásról: a kapcsolókonzol tetejére ráteszel egy sebváltókart (fényképet csatoltam), így függőlegesen bármelyik fokozatot tudod kapcsolni. A kuplungolásról: a fényképen látszik, hogy a Lada kuplunghidraulikát vagy pedig egy mechanikus kuplungmegoldást lehet alkalmazni az adott furaton keresztül és így működik a kuplung.
A Golf váltó azért nem jó, mert a sebváltó-kulisszarendszer kicsit bonyolultabb.
Összkerekes hajtásról: a Passat II-es váltóval állandó összkerék-meghajtásod van, ami nem kapcsolható, így az egyenes úttartása pl. szántáskor nagyon jó, kanyarodásnál kicsit tolni fogja az elejét, de az elhanyagolható, mivel nagy sebességgel nem fogsz közlekedni, így nem okoz problémát. Egyre kell vigyázni, hog a 4 gumi, amit felszerelsz rá, az azonos méretű legyen, lehetőség szerint 4 vadi új gumival kell megoldani.
Hátsó hajtásról: a Passat-váltó eredetileg bal oldali féltengelye fogja meghajtani a hátsó hidat, a jobb oldali az elsőt, és a Passat eredeti belső féltengely-csuklóhoz csatlakozó cső-rész össze van hegesztve az uaz kardánrésszel.
4*100? az fiat! van csak az autómon! majd utána járok. mi tegnap befejeztük a vetést ma már a vegyszert nyomtam. holnap pihi. hétfőtől meg szórjuk a műtrágyát meg a repcébe a bogár írtót.
Üdv urak! Olyan problémám van, hogy panncsi blokkomat felszereltem turbó hűtéssel alul egy mosógép ékszíjtárcsa van, felül meg egy trabant léghűtés balos lapáttal. Az a gondom, hogy mintha, nem hűtene rendesen. Cseréli a levegőt, de mit mondjak nem tépi le a kezem :D. A 2 ékszíjtárcsa majdnem egyforma nagy úgyhogy 1:1-be forog a főtengely és a ventilátor. Valaki valami jó ötlet vagy elegendő lenne ez is?