Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Bennem akkor támadt fel a vágy egy gyorsabb gép iránt, amikor 4,5km-ről kellett volna trágyát hordanom a dieseles trakimmal.
Két kanyar után az életemet meguntam. (nyíl egyenes asztfalt úton)
Kategóriájában nagy a gépem, de kinőttem. Ezért lett egy Agrostroj M6-os gépem (ami még dögrováson van), de az sem tud 15km/h-nál többet. Lehet nem is merném jobban meghajtani.
A helyi vastelepen van most két kispócki váltó, amit szétszedhetek. Azt akarom megnézni, hogy ha kiveszem a difit, és kidarabolom az alját az öntvénynek, akkor onnan (a kúpfogaskerék helyére szerelt lánckerékkel) tudnék-e lánccal lehajtani a lada hídra. Eredeti kuplungszerkezet a stabilmotoromra, ezt felcuppantani a harangra, és akkor váltórudazat pont hátrafele néz. Kérdés, hogy kivitelezhető-e.
Pesze jó lenne az olajat megtartani a váltóban, a lánc áttételt optimálisra választani, mindennek elférni, stb.
Ez egyenlőre csak elméleti síkon van, és keresem a buktatóit.
Én elég sokat rohangálok vele főleg aszfalton,ennyiből jó hogy van benne gyors sebességi fokozat is!Ősszel,de inkább tavasszal van rengeteg szántani való(földmunka)!Ahoz meg van szerencsére lassú sebességi fokozat is!Nekem összesen 8 sebesség van előrre!Egy kis pici maszek készítésű váltó van benne amiben 2sebesség van,meg egy üres,a motorban meg 4!Ha berakom a plussz vältót 1-esbe meg a motort is 1-esbe akkor lépésben tudok vele haladni,de iszonyat nagy erôt kitud fejteni!
Sziasztok! Én is úgy tervezem hogy legyen legalább 40 km/h körül a végsebessége hogy ha üresen megyek tudjak haladni rendesen,bár nem fogok vele sokat közlekedni,Inkáb földmunkára szeretném majd használni.
üdv!Az én gépemnek is kb 60Km/h a végsebessége üresen!A multkor lakott területen belül simán megelőztem a Tanuló autót!Az enyém nagyon simán és egyenletesen fut az aszfalton,30-40Km/h-simán elmerem engedni a szarvát! (-:
Viszont, hogy egytengelyes épül, engem jobban érdekel a dolog. Figyelemmel fogom kísérni!
Én is morfondírozom egy építésén, de csak olyat, ami viszonylag gyorsan tud haladni műúton.
Persze tökéletes fékekkel, és nagyságrenddel kissebb motorral. (Tőlem 25km távolságokat kellene megtennem két irányba)
Viszont, ha netalán lesz belőle valami, akkor is sok idő, mert sok egyéb dolgom van folyamatban.
Van egy négyütemű 250-es stabilom, meghajtásnak, nekem is van lada híd, és a kettő közé kellene valami hátramenetes váltó. Minnél egyszerűbb a kivitelezés, annál jobb.
Egyik ismerősömnek 60-at tud menni, de izommunka volt úton tartani a gépet, és halálfélelme jött elő! :D
Konkrétan ebből él. Ha kell fuvarozik, viszi a szalagfűrészét, fűnyírás, kerti gépek, stb. És elég jó pénze van belőle.
Tegnap vettem ezt a Lada szűkített hidat kerekekkel együtt 9e Ft-ért.
A motor már megvan Ford 1.6 D, 2 váltó lesz utána.A fontosabb dolgok megvannak úgyhogy lassan indul a kistraki építés.Egytengelyes lesz,a közúti közlekedés miatt.
Vastelepen beszélgettem az ott dolgozókkkal, és mondták, hogy az a legújabb módi, hogy benzines fűkaszára tesznek flex korongot, és azzal darabolják el a zsanérokat, lakatokat, stb.
Nekem eszembe nem jutna. De állítólag működik a dolog.
Teljesen egyetértek Veled. Ilyen gondok miatt szántam rá magam az Izs blokk beszerelésére. Sokkal több az erő, masszívabb a blokk, jobbra forog a főtengely, egyszerűbb a hűtésst megoldani. Tudja a megfelelő sebességet ami kell a szántáshoz, hogy a földet terítse. Az Izs 3.ban volt a Zuk váltó 1-ben, így jó volt a sebesség és erő is volt és nem ment teljes gázon a motor, ha kellett akkor még rá lehetett lépni egy kicsit. Persze ez sem 1 litert evett. Ha a talaj kötöttebb, akkor kell a fordulat, ezzel együtt az erő. Nekem volt Trabant motoros is, 850-es Fiat motoros is és egyik sem tudott alapjáraton szántani. Illetve lehetett, de én azt nem hívnám szántásnak inkább csak túrás volt. A szántás sebessége az optimális 4-6 km. Az igavonó álattal történő szántás 2 km a mai gépek 8-10 km. Nézd meg a szántásokat és el tudod dönteni melyik a jó sebesség.
Üdv!Nem akarok beleszólni,de T25-nek igaza van!Mivel nekem is simán viszi a lovas ekét alapjárattól egy kicsit magasabb fordulaton 15-20cm mélyen és egyáltalán nem kell pörgetnem!Óránkénti max:1literes fogyasztással!
igen én is ugy tudom hogy a zuzó kb kétszer annyit forog,de gondoltam a meghajtást feljebb raknám azt hiszem 740-re és akkor ugy kellö lenne a fordulat.kardánom az van kuplungos.meg ahogy elnéztem a forgás irány is pont ellenkező a két eszközön,amit nem tudom hogy számit e.a rota harap, a kasza visszahuz.
Kavicsos 64,te régebben irtad hogy a 3011-est lehet keskenyiteni,de nem fejtetted ki.Én azért nem vettem meg mert tul sok lett volna a 160cm nyomtáv,nem fér el a sorban.most egy mitshum van ,de itt meg nincsen önsuly az a bajom.mennyire lehet a zetort összehuzni?
Helló! A rota 130-180 fordulat, a kalapácsos szárzuzó az egészen más a kalapácsok egy forgó dobra vannak felrakva és ennek csak tippelni tudom a fordulatát de 300-400 biztos van és spéci kuplungos kardán vagy hiromotor a meghajtás. De be kell irni a keresőbe és lessz hozzá müszaki adat biztos .
akkor ott valami bibi van!!! nekem simán vitte kicsit emelt alapjáraton. soha nem pörgettem! és ha erőlködött akkor is már majdnem le állt. de még akkor is vissza pörgött.
Hello István 37.A trakim 16 colos gumival van igy böven elfér alatta a krumpli tö. A Subaru Liberó alaprol csak annyit hogy 1990 óta javitok Subarukat de sajnos nincs felezöjük igy komolyab munkákhoz kicsit gyengék, Most egy Fiat Regata Diesel trakim van az áttételem 1-8 hoz,alapjáraton alig halad igy nagyon erős Simán szántok 2 ekével. Most épitek egy másik gépet W 1.6 vagy Daihatsu 1000 diesel motor eredeti sebesség váltóval és Uaz elsö és hátsó hidal ami szükitve van igy a nyomtáv 120 cm lesz
Kíváncsi vagyok rá de az az igazság hogy valami kicsi váltót keresnék simson motoros rotára amit kocsival is használnék.Legyen lükverc meg lehet játszani a sebbeségekkel.Zsuk váltó volna a jó de 20-ezreket beszélnek.
Hát nekem más a véleményem. Elég jól kell pörgetni, hogy bírja az 1es lovas ekét és így a benzin ég nagyon. Hiába jó az áttételezés, ha nagy a sebességfokozat nem bírja húzni, ha meg kisebb akkor meg a gázt kéri, hogy legyen sebesség szántáshoz.
nem tudom idáig még nem hallotam ilyenről! a pancsikat pont azért használják ilyen kis ketyerékbe mert lassú fordulatú és akár alapjáraton is képes dolgozni.
Úha :S az nem jó :). Gondolkodom valami szerkezeten még, amit a lánckerék hajtana, és azon lenne valami ipari lendkerék :D és utána jönne a váltó szerinted?
üdv! azt nem tudom hogy nyomatékosabb lenne-e de az tuti hogy a főtengelyedet tuti hogy eltöri. én próbáltam hogy egy trabi lendkereket rávariáltam hogy önindítós legyen és bizony egy alapos pörgetés után eltörött a főtengelyem.
Üdv! Mostanában elgondolkoztam, lehet, hogy hülyeség, de jár az agyam rajta, ha a pannónia nagyobb lendkereket kapna (méretre,súlyra) az nem változtatna a nyomatkán? Úgy értem kisebb gáznál "erősebben, lendületesebben járna''.? Azt tudom, hogy gyárilag kitalálták meg minden, na de nem igazán erőgépbe. A hoffer trakinak is volt jó nagy lendkerekere volt nyomaték is. Lehet hülyeség, de szerintetek?