Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Ha nincs akkud, akkor szigeteld le és nem kell vele foglalkozni. Eredendően direktbe tölti azt a csöpp kis akkut a pannónián egy szelén egyenirányítón keresztül.
Nekem annak idején egy sima dióda volt bekötve, ami képes volt nagyon hosszú úton túltölteni.
Nem emlékszem, hogy a pannónián lett volna biztosíték. Leégetni meg aligha hiszem, hogy sikerül a tekercseket. Még nem hallottam ilyenről.
Meg aztán elég jól le vannak már gyengülve ezek a lendkerék mágnesek.
Igen pannonia.A bizonytalanság a töltés szál matt van mert a rajzokon az aksihoz megy de nekem nincs aksi. Elvileh igy volt bekötve hogy a tekercsrö mindkét szál egy közös saruban bolt nekötve ami az első kapcsolohoz van bekötve és onnen a limenö vezeték megy a lámpához igy lenne a tompitott
A refi lapcsoloja az elsö lapcsolorol kap áramot és ennek a kimenő vezetéke az izzo màsik pontjához megy. Testet a lámpa felfogatáson keresztül kap.meg a kapcsolok a kormányra valo felfogatással a kapcsolo bilincs részével. Ez igy jo??? Remélem nem vágom haza a rendszert föként a tekercset. Biztosíték vagy relé nem kell shová???
Üdv mindenkinek! Megvettem a kis multicar motoros gépet de egy hét után aprobb hibák jöttek elő de ami a fő probléma hogy nagyon feketén füstöl gázadásra. Mi lehet a baja? nagyjábol értek hozzá de nem merek belepiszkálni csak úgy ha valaki elmagyarázza hogy mit kéne csinálni! Van valaki aki ért az ilyen motorhoz??
Már rég nem írtam sajnos a projekt szünetel kicsit.
Viszont megkerestek egy ajánlattal, becserélnék náhány cuccra az alábbi kistraktort, szerintetek, milyen a gép külsőre, jó fajta egyáltalán volt valakinek ilyen, mire számítsak vele kapcsolatban?
Sziasztok .Tud valaki segiteni? Most csinálom a világitást a trakira.A régi vezetékek(ami még megmaradt)elvileg ugy voltak bekötve aksi nélkül ,hogy a tekercstöl jövö világitásés töltés kábelje egy közös saruba volt fogatva amibement a világitást vezérlö kapcsoloba innen ment 1 vezeték egy másik kapcsoloba,a kapcsolokbol 1-1 szál az izzokhoz( 2 db) ahol kapcsolhatótompitott és reflektor is.Szerintetek jó ez igy???? A két lámpa ha müködöképes akkor világit is?Itt aközelbe senki nem tudott erre válaszolni,nagyon remélem ti tudtok segiteni.Elöre is köszi mindenkinek.
Ez a pótkocsi 15 éve kész van, nincsen vele semilyen szerkezeti gond, nagyon túl van tervezve. nagyon erős, és teljesne szabályosan ahogyan kell fel van szerelve lámpákkal. Egy kész aggregátor alvázra van építve tehát a vonófej is adott..
Az a probléma hogy a traktoron sincs levegős fékrendszer. Az is házi.
ja igen a világításra nagy figyelmet fordíts és olvass utána hogy a potod méretei alapján hova és milyen lámpa kell. ezen kívül a fényvisszaverő prizmák előrre fehér kör hátra piros háromszög. a vonó fej ha lehet eredeti legyen valami pótkocsié vagy régi novor permetezőé még ha vizsga után le is cseréled. mert azt mindíg variálják ismerősömet kétszer zavarták el azért mert házilag magának csinálta és azt mondták hogy nem elég erős az anyaga. pedig igazi békebeli kovácsolt anyagból készítette. utána egy novor permetező vonófejét rakta rá azzal azonnal elfogadták. én is elkértem tőle és azzal viszem majd műszakira. csak még egy billentő munkahengerre lenne szükségem.
üdv! terveztetés . a főbb darabokról számla vagy az eredetét igazoló iratok. pl: hátsó híd, alváz stb... de ezt nem mindíg kérik és még hegesztési bizonylat is kell. ha van ismerősöd aki minősített hegesztő akkor ő beütheti a számát és akkor azzal nincs gondod. be viszed a pótot a közlekedés felügyeletre a tervekkel és számlákkal. ők ott a tervek és a pótod alapján osztanak szoroznak és kiadják az összeépítési engedélyt. utána viszed műszaki vizsgára. a terveztetés kb 15 ezer az összeépítési engedély 17ezer műszaki kb 12 ezer rendszám darabja 10 ezer forgalmi 8 ezer. fék nélküli pót max 7mázsáig terhelhető. de szerintem megéri egy akármilyen féket ráfabrikálni mert az épített pótok alváza jóval túl van méretezve ezért ha lehet ki kell használni. szerintem. de mielőtt elviszed vizsgáztatni nézd át alaposan hogy a hegesztések és azt hogy tényleg az legyen a végleges állapot. miután megtervezik nem lehet rajta változtatni. a billentő füleket inkább méretezd túl mert az szokott a gyengéi lenni. ha erről a pótról lenne szó ami a képen van azt mindenképp csinálj rá féket. azt simán 2 tonnásra vizsgáztatnák. vagy többre. remélem tudtam segíteni. én is most próbálkozok először és egy ismerősömtől kértem tanácsot aki már 5 vagy 6 traktort meg pótot csinált.
Üdv Mindenkinek!Van egy ELADÓ egysoros kézi tolivetőgépem,egyszer volt használva!Ára:7000Ft! Ugyanez a tipus: http://www.erdo-kert.hu/index.php?page=termek&termek_id=250
Tudnál nekem részleteket írni hogyan működik az egyedileg épített pótkocsi rendszámozása? és mi az a méret amit még fék nélkül le lehet műszakiztatni ??
üdv! nekem olyan munkahenger kellene ami össze húzott állapotban rövid de nomatáskor akár több részből hosszant emel. azért kellene több tagos munkahenger. volt nekem a hw 8t pótnak a munka hengere ami 3 részből jött ki de az meg nagyon sok olajat vett fel a lovaskocsi billentő munkahengere 2 részből jön ki és kb 2 liter olaj kell neki.
Üdv!Nem én vagyok a videón,meg nem is ismerem az illetőt,de nagyon jó!Sajnos olyan munkahengert nem tudok!Esetleg másmilyen tipusú nem jó??Milyen hosszú kellene?Gondolom az MTZ munkahengerétől jóval hosszabb!!?
üdv! a videón te vagy filmezve?? mert akkor azt hiszem már láttalak párszor a csapágy boltban meg a tescóban. de van egy sokkal fontosabb kérdésem. a pótkocsimat szeretném műszakira küldeni és most folyik az összeépítetési engedély kérése. terveztettem és mivel hogy billentősre vagy előkészítve kellene egy lovaskocsi billentő munkahenger. esetleg nem tudsz valakine????? kb agusztusban menne műszakira addig össze kellene hoznom. most a féket csinálom rá mert egyébként fék nélküliként csak 7.5 mázsát lehet rá pakolni. ha tudsz munka hengert légyszi írjálmár és vagy kp. vagy csere bere!
a motoré és a lada híd közé a legegyszerűbb... a 2T trabi (vagy valami front hajtásos autó váltója...)
mivel azokban a váltókban már eleve meg van egy "véglehajtás" és arrol meghajtva a lada hidat szintén ott a kb 1:41? (ha jól emlékszek) :)
nekem is igy van összeépitve egy trakim 2T trabi blokk+váltó kardánnal hajtja a lada hidat és kész az egyik féltengely fixen de oldhatóan.. van az alvázhoz erősitve
Helló! Hát abból a kispolszki váltóból nem hiszem hogy lessz valami , mert abban a fogaskerekek és a tengely csapágyak nincsenek szorosan illasztve, és aszem a harmadik fokozat nincs is a váltóban, hanem a rudazat ahol kijön az alatti dekni alatt van elég furán elhejezve. A váltó az elég érzékeny az olajcserére és gyorsan szétkopik a szinkron gyürűnél és nincs benne harmadik mert az anya a kopás következtében feltágul és a tengely csapágyastól kicsuszik a helyéröl, Ezért nem lessz kapcsolható a harmadik fokozat.
Bennem akkor támadt fel a vágy egy gyorsabb gép iránt, amikor 4,5km-ről kellett volna trágyát hordanom a dieseles trakimmal.
Két kanyar után az életemet meguntam. (nyíl egyenes asztfalt úton)
Kategóriájában nagy a gépem, de kinőttem. Ezért lett egy Agrostroj M6-os gépem (ami még dögrováson van), de az sem tud 15km/h-nál többet. Lehet nem is merném jobban meghajtani.
A helyi vastelepen van most két kispócki váltó, amit szétszedhetek. Azt akarom megnézni, hogy ha kiveszem a difit, és kidarabolom az alját az öntvénynek, akkor onnan (a kúpfogaskerék helyére szerelt lánckerékkel) tudnék-e lánccal lehajtani a lada hídra. Eredeti kuplungszerkezet a stabilmotoromra, ezt felcuppantani a harangra, és akkor váltórudazat pont hátrafele néz. Kérdés, hogy kivitelezhető-e.
Pesze jó lenne az olajat megtartani a váltóban, a lánc áttételt optimálisra választani, mindennek elférni, stb.
Ez egyenlőre csak elméleti síkon van, és keresem a buktatóit.
Én elég sokat rohangálok vele főleg aszfalton,ennyiből jó hogy van benne gyors sebességi fokozat is!Ősszel,de inkább tavasszal van rengeteg szántani való(földmunka)!Ahoz meg van szerencsére lassú sebességi fokozat is!Nekem összesen 8 sebesség van előrre!Egy kis pici maszek készítésű váltó van benne amiben 2sebesség van,meg egy üres,a motorban meg 4!Ha berakom a plussz vältót 1-esbe meg a motort is 1-esbe akkor lépésben tudok vele haladni,de iszonyat nagy erôt kitud fejteni!
Sziasztok! Én is úgy tervezem hogy legyen legalább 40 km/h körül a végsebessége hogy ha üresen megyek tudjak haladni rendesen,bár nem fogok vele sokat közlekedni,Inkáb földmunkára szeretném majd használni.